- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 januari, 2012 at 20:12 #193390Anonym anvandareMember
Torsdag = Bröst, triceps (axelns framsida)!
Yes, idag var det så dax för årets ”boobie-challenge”, förberedde mig genom att vända stringtrosorna bak-och fram och dra sidosnörena över axlarna och banne mig, från att aldrig ha orkat pressa dom där 20kg´s hantlarna till att klara 3x8st, det känner jag mig rätt nöjd med.
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
Lutande hantelpress 20kg 3x8st:up:
Liggande hantelflyes 9kg 15st, 10kg 2x8st:up:
Bänkpress 40kg 10st, 50kg 2+F, 45kg 8,6+F
Tricepspress över huvudet (Nordic) 25kg 15st, 30kg 12st, 35kg 9stOmvänd ordning på övningarna idag PB på både lutande press och flyes, därefter var det dags för bänken…
Alltså jag hade tagit sikte på en ledig bänk och då jag har 1m kvar att gå så kommer en väska flygandes snett bakifrån som landar med en rejäl duns brevid bänken. Jag gjorde som jag brukar, viker svansen mellan benen och väntar på min tur men nästa gång har jag lovat mig själv att jag snabbt som fasen ska dyka ned på bänken och börja pressa. Bänkpressarna gick inte fullt lika bra, jag var väl lite trött där men skit samma, jag ska somna med ett leende i alla fall…6 januari, 2012 at 18:51 #193391Anonym anvandareMemberFredag = Kompletteringspass!
Bollcrunch (Raka och sneda) 3x30st
Vadpress (Nordic) 70kg 15,15,13,13,13st sakta!:up:
Balansplatta, djupa portföljmarklyft med hantel 4kg 2x10st/sida
Balansplatta, stående på ett ben 3x1min/ben
Leg curl (Flex fitness) 20kg 3x10st Låååångsamma! (60%)
Leg ext (Flex fitness) 68kg 3x10st
Biceps curl med hantlar 15kg 5,4,4st:up:
Biceps curl (David, friviktsmaskin) 10kg 10st, 12,5kg 1st:D, 10kg 6st
Handledscurl (Casall, stång + 10kg) 25,19st /s.set med:up:
Omv. Handledscurl med hantel 5kg 12,12st:up:
Stretching av ben, rumpa och underarmarDet blev små förbättringar på många övningar idag, är nog mest nöjd med bicepscurlarna, inte med ett inte supersnyggt men trots allt ett godkänt utförande.
Imorgon blir det förmodligen ingen träning men kanske en shopping-runda med mamma istället. Det ska bli kul, vi kommer att kackla värre än oljudet i ett hönseri medans vi sprätter omkring mellan klädställningarna!
6 januari, 2012 at 19:49 #193392Anonym anvandareMemberQuote:waco´s exploding deltoid programmeHeavy shit!
btw. bra hantelcurls.
7 januari, 2012 at 07:49 #193393Anonym anvandareMemberYupp!
Det är ett fantastiskt träningsprogram som får ditt axelparti att svälla helt okontrollerat tills du uppnår helt hysteriska dimensioner. Vill du ha fler träningsupplägg eller kanske bara ha några goda råd om hur du ska lägga upp din träning för maximal muskeltillväxt så är det bara att höra av sig, waco – ”The encyclopedia of wisdom” has spoken:whistle:!
Kul att du gjorde ett inlägg Albin!
8 januari, 2012 at 21:40 #193394Anonym anvandareMemberSöndag = Axlar!
Uppvärmning
Militärpress (Casall, stång + 25kg) 11,9,7st
Shoulderpress (Freemotion) 50 11,11,10st:up:
Sidolyft med hantlar 8kg 3x8st
Framåtlutande sidolyft med hantlar 6kg 3x12st
”Rear delta flyes” (Flex fitness) 41kg 3x10st
Stretching av rygg och nackeDagens träning blev väl inte den bästa eller mest minnesvärda men den blev av, och det är hufvudsaken.
8 januari, 2012 at 21:45 #193395Anonym anvandareMemberDet är just alla pass som verkligen blir av som ger något. Inte alla tänka drömpass som borde blivit av.
Du jobbar på bra med din träning miss Waco!
Inte föga förvånande att du även fått grymma resultat.
Fortsätt kötta i samma anda9 januari, 2012 at 22:26 #193396Anonym anvandareMemberI0janki, tack och bock för de vänliga och peppande orden.
Skriver upp dagens käk bara för att ha något vettigt att skriva:
Frukost: Yoghurt, flingor, kiwi
Fika: 2st knäcke med mjukost och 4 ostskivor
Lunch: 150g Köttbullar och samma mängd f.k.pasta
Fika: Äpple
Middag: 100g ris, 160g lax, pizzasallad
Fika: Prottedrink
Fika: 2st knäcke med mjukost och 70g rostbiff, ca 50g lätt kesella(Ungefär 2300kcal, 140g protein)
10 januari, 2012 at 19:04 #193397Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Lätt uppvärmning
Knäböj 20kg 3x15st
Raka marklyft 20kg 3x15st
Leg ext med ett ben (Life fitness) 26kg 12,12,11st/ben:up:
Leg ext (Life fitness) 75kg 3x6st
Vadpress (Nordic) 80kg 13,13,12,12,12st:up:
Balansplatta, stående på ett ben 2x1min/ben
”Plankan” 3x1min
Nogrann stretching av rygg, rumpa och ben!Hade sovit dåligt i natt men det gick rätt bra i alla fall med både reps och viktökningar. Började passet med lite superlätt böjträning utan att känna av något klagande från baksidan, man blir ju sugen på att testa mer men det kan komma surt i efterhand. Lika bra att vila bort problemet och lägga mer energi på lårens framsida.
10 januari, 2012 at 19:52 #193398Anonym anvandareMemberJa precis,lyssna på kroppen.du ligger i fortfarande i alla fall,bra där!!!
Men var är bencurlen då?…..baksida ben är viktiga för det visuella,även viktiga annars också.för framsidan får man mycket av i det dagliga livet,typ när man går å böjer sig å annat.men baksidan använder vi inte så mycket,vi mäniskor.gör mycket ,för har man bra vader å baksida,så blir ju intrycket att man har bra ben!!(tycker jag)…….
men du kämpar på,och det är roligt att läsa!!!
ha det bäst………..mvh bighulk…..10 januari, 2012 at 20:04 #193399Anonym anvandareMemberMen raka mark tar väl på lårets baksida?!! Nu körde jag superlätt där men det ömma vill gärna hänga ihop med länd – röv – hamstrings, så därav min försiktighet. Annars brukar jag älska att köra liggande lårcurl, tror nästan att den är min favvo bland benövningarna…
10 januari, 2012 at 21:06 #193400Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Men raka mark tar väl på lårets baksida?!! Nu körde jag superlätt där men det ömma vill gärna hänga ihop med länd – röv – hamstrings, så därav min försiktighet. Annars brukar jag älska att köra liggande lårcurl, tror nästan att den är min favvo bland benövningarna…sorry!!!……helt rätt har du!!!!!:up:
11 januari, 2012 at 20:59 #193401Anonym anvandareMemberBighulken, jag håller med dig fullständigt om att en välutvecklad baksida (och då tänker jag i huvudsak på hamstrings) är rent ut sagt vackert.
Onsdag = Rygg!
Uppvärmning
”Bakåtrotationer” 2,6kg 3x20st
Alt. latsdrag med en arm (Freemotion) 120 9,8,8st
T-bar 40kg 3x8st:up:
Latsdrag med v-handtag (Cybex) 9pl 12,11,10st (Snabbt)
Stående rodd med rep ned mot bröstet (David) 60 3x15st
Framåtlutande (90gr) sidolyft, cable 5,5kg 9,8,8st
Shrugs (Casall, stång + 15kg) 4x15st (50%)
Lite stretching av nacke, rygg och da butt!Inte så mycket att orda om, ett helt OK pass! Under dagen hade sett fram emot att öka på vikten i T-bar…och det gjorde jag.
12 januari, 2012 at 20:24 #193402Anonym anvandareMemberTorsdag = Bröst, triceps!
Uppvärmning
Bänkpress 40kg 5x10st (Supersnygga!)
Lutande hantelpress 18kg 9,8,8st
Liggande hantelflyes 9kg 3x8st
Bröstpress i maskin (Flex fitness) 61kg 6,4,4,4,4st
Tricepsmaskin (Life fitness) 32kg 3x10st
Stretch av nacke, rygg, bröst och armar!Jag var laddad för att köra ett tungt jävlaranamma-pass idag men väl där blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag vill ju gärna ha sådanadär viktlås på sidorna, annars vågar jag inte riktigt släppa lös. Valde istället att köra lite lättare men det var nog min ”snyggaste” bänkserie någonsin, själv är jag helt övertygad om att alla inne på skivstångsavdelningen förenades i en skön men ljudlös simultanorgasm då dom såg hur perfekt utförande jag hade. Trött och ordentligt mör är jag i alla fall efter dagens ansträngningar vilket är positivt.
12 januari, 2012 at 21:31 #193403Anonym anvandareMemberNice.
Är det någon gammal skada eller liknande som skulle kunna sätta stopp för några set
riktigt tunga bänkar? Om inte kan du börja smyga dig upp upp lite (testa utan viktlås,
det kommer gå bra det också).Det är bara folk som kör body pump som har viktlås
12 januari, 2012 at 21:57 #193404Anonym anvandareMemberNejdå, inga skador här inte, jag är väl helt enkelt bara lite av en mjukost. Jag är ju expert på att köra till fail (gammal inkörd vana sedan barnsben…) och får göra magrullare titt som tätt, men jag är livrädd att jag ska ska tappa stången snett, därför ska viktskivorna sitta fast på sin plats. Under uppvärmnings-seten skiter jag i viktlåsen i alla fall.
Jag tror jag har lite för mycket gym-rookie kvar i mig då det gäller vissa övningar, bänkpress har jag egentligen inte tränat seriöst särskilt länge, började för kanske 2 år sedan lite sådär sporadiskt. Testade väl någon gång under simmarkarriären också men det var inte många ggr.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.