- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 januari, 2012 at 22:04 #193405Anonym anvandareMember
Jag förstår. Be någon stå bakom när du väl vill börja smacka på lite. Det är en av några
övningar där jag alltid vill ha någon bakom, om nu något oväntat skulle inträffa.Spotter eller safety-rack är bra grejer…
12 januari, 2012 at 22:15 #193406Anonym anvandareMemberDuktigt marscherat där!!!…
5x10r=40kg.är bra det!!! då har du också 50kg där,lätt!!!…kanske 6-8 reps.mkt bra vikter.
men ta det easy,för axlarna är känsliga för bänken! dessa måste man värma upp ordentligt före.det är rätt mycket teknik i bänken,om man vill lyfta tyngre å tyngre.men är man ute efter att bygga upp brösten,så kan man ta det lite lugnare å satsa mera på strikt utförande med kontakt!!
men det är i vilket fall,viktigt att dra tillbaka axlarna,när man lyfter i bänken,annars kopplar man in så mycket axlar i lyftet.
men men,bra marscherat i alla fall.gillar folk som har diciplinen att träna å tvinga sig själva,dvs,inte ta en massa genväger/senvägar…….lol.eller,säga:ää idag orkar jag inte jag gör det nästa vecka i stället.
men det har du ju fått via din simmträning förut !!!diciplinen…
sammtidigt så har man fått diciplinen att lyssna på kroppen,även fast det är svårt!ja ja ,ha det nu waco………….
12 januari, 2012 at 22:21 #193407Anonym anvandareMemberGettodachoppa: Jo, det händer att jag får hjälp ibland också. Jag ska försöka bli liiite tuffare, köra lite snortunga set utemellan istället för att fisa på med mina teknik och högrepsträningar. Lite fulare, fräckare och styggare är mitt nya motto då det gäller övningarnas utförande.
Jag har drömt om en ny målsättning i bänkpress, nu till att börja med ska jag klara 60kg och det tror jag att jag är redo för när som helst. Det skulle däremot smaka väldigt gott att kunna reppa ordentligt med samma vikt, 8×60 Mmmm – låter smaskens!
bighulken: Jag har verkligen försökt att läsa på det här med rätt teknik för bänkträning och jag tror inte att jag är alldeles fel ute.Du borde se hur mycket hyss och förberedelser jag har innan jag kör mitt set, det är i klass med Stefan Holm, ha ha. Däremot vill man ju inte svaja till då det är tungt och för då kan man kanske parera på ett dåligt sätt, det är jag lite rädd för i alla fall.
14 januari, 2012 at 20:33 #193408Anonym anvandareMemberLördag = Kompletteringspass!
Uppvärmning, 5min på cykeln
Utfallssteg med hantlar, 4kg 3x10st/ben (50%)
Marklyft i maskin (Freemotion) 90 3x10st (50%)
Leg ext (Flex fitness) 68kg 3x9st
Leg curl (Flex fitness) 20kg 3x10st (50%)
Leg ext (Flex fitness) 68kg 3x9st
Vadpress (Cybex) 103,5kg 10,10,9,9,9st:up:
Balansplatta, stående på ett ben 3x1min/sida
Situps (raka och sneda) 60st
Stretching av ben och rumpa!Inget speciellt mer än vadpressarna där jag fortsätter att förbättra mig från pass till pass. Kör inte i samma maskin från gång till gång men det går sällan längre än 2 veckor innan jag är tillbaka i samma igen. Var rätt stadig på foten när det gäller balansplattan också så där går det också bra.
Annars då, idag har jag hälsat på hos min bror vilket var trevligt. Vi har fikat godsaker och tjötat en hel del om allt möjligt:ike:.
15 januari, 2012 at 22:29 #193409Anonym anvandareMemberSöndag = Axlar!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar (3 resp 4,2kg) 3x15st
Axelpress, sittande med hantlar 17,5kg 8,8,8,6,6st:up:
Sidolyft cable 5,5kg 12,11,11st:up:
Framåtlutande sidolyft med hantlar 7kg 5x10st:up:
”Rear delta flyes” (Flex fitness) 41kg 3x10st
Shrugs med hantlar 25kg 3x15st
Lite stretch av rygg och nacke!Det gick rätt så bra idag med repsökningar på de 3 första övningarna. Provade att köra lite tyngre på shrugsen vilket jag inte är van vid så det blir intressant att se hur nacken mår imorgon.
16 januari, 2012 at 14:58 #193410Anonym anvandareMemberBra pass!
Miss WACO besitter en fin styrka ser man med.
Sen har man sett på dina filmklipp att övningarna utförs med bra teknik och inte massa slit och fläng, vilket gör vikterna som förflyttas till än bättre prestation :up:17 januari, 2012 at 02:28 #193411Anonym anvandareMemberTack i0janki för dom vänliga orden.
Jag har verkligen försökt att vara noggrann med tekniken/utförandet sedan jag klev in i gymmet för några år sedan. Det har däremot inte alltid varit på det viset. Då jag höll på med simningen så gjorde man ju en stor del av sin styrketräning på egen hand och tanken på utförandet bestod väl mest i att komma ihåg att sätta på sig en jättepampers innan man tog i så att man blev grön i fejjan. Sedan tränade jag mest bara övningar där jag kunde mäta mig mot mina simmarkompisar och dom övningar som jag tyckte var roliga, typ biceps, triceps, lut. hantelpress och latsdrag.
Jag tror att det var bra för mig att börja om helt från början med teknik och fokus på att göra rätt och nöta in rörelserna med många reps, detta betyder dock inte att jag inte har tagit i för det har jag gjort – i princip till fail på alla set under första året. Nu har jag lugnat mig lite på den fronten, he he. Nu känns det dock som att jag har fastnat lite i sur-segt reppande med robotutförande, det måste hända lite med viktökningarna också, lite mer adrenalin och tuffare kärringattityd tror jag blir rätt väg att gå för min del.
Dagens käk, 2029kcal varav 173g protein.
Frukost: Yoghurt och havregryn
Lunch: Hemmagjord ostkaka/omelett med bacon, grönsaker
Middag: Ris och buljongkokt vit fisk, clementin
Fika: 2 knäcke med mjukost och ost
Fika: Lättkesella, äpple
Nattfika (Nu): Prottedrink, 2 knäcke med mjukost, ost och rökt skinka18 januari, 2012 at 02:22 #193412Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Uppvärmning, 5min på cykeln
Marklyft med kettlebell (Explosivt) 20kg 3x10st (Lätt)
Knäböj 20kg 3x10st (Lätt)
Leg ext (Life fitness) 75kg 8,7,7,7,7st:up:
Leg curl (Life fitness) 32kg 3x10st (75%)
Vadpress (Cybex) 103,5kg 13,11,11st:up:
Vadpress (Nordic) 90kg 3x10st:up:
Balansplatta, djupa ”portföljmarklyft” med kettlebell, 4kg 10st/sida
Balansplatta, stående på ett ben, 1min/ben
Bollcrunch (Raka och sneda) 3x30st
Stretching av ben och rumpa!Ja, vad ska man säga… Vadpressarna går bra varje pass, snart får jag kanske lov att investera i ett par trumpetbyxor för att sömmarna ska hålla då jag är ute och går;).
Dagens käk innehöll 170g protein, värt att notera där var kanske lunchen vilken absolut var värdig en äventyrslysten adrenalinjunkie som jag, smaka på denna kombination… Senaps-besprutad julkorv med mangosallad… allt går att äta bara viljan finns!
19 januari, 2012 at 02:30 #193413Anonym anvandareMemberOnsdag = Rygg!
Uppvärmning
Bakåtrotationer för axlar (2,6kg) 3x20st
Latsdrag med rak stång (Cybex) 10pl 10,10,9st (remmar):up:
T-bar 42,5kg 8,8,7st:up:
Enarmsrodd (David, friviktsmaskin) 40kg 12st, 45kg 2x7st:up:
Framåtlutande (90gr) sidolyft, cable 5,5kg 11,10,10st:up:
Stående rodd med rep ned mot bröst (David) 65 3x10st
Shrugs med hantlar 20kg 10st, 25kg 10st, 30kg 8st
Stretching av rygg, nacke och underarmarInställningen inför dagens träning var att köra lite hårdare och tyngre med färre reps än vanligt. Jag tyckte det gick rätt så bra, möjligtvis kanske jag slet lite väl hårt på enarmsrodden. Var lite sliten i händerna idag men då funkar det bättre med färre reps trots högre vikter, på shrugsen blev fingrarna långa så det kanske blir att testa med remmar även där…
Film på 1:a set
[youtube=BbS9PrHg_jg]Dagens proteinintag landade på nästan 200gram (2355kcal).
20 januari, 2012 at 21:27 #193414Anonym anvandareMemberFredag = Bröst!
Jag skulle egentligen ha tränat detta pass under Torsdagen men vädrets makter (Eller rättare sagt pansarsnö och glesbygdsväg med sista snöröjningsprioritet versus stadsbil med lågt underrede) tvingade mig att tänka om där.
Uppvärmning
Bänkpress 60kg 3xFail
Lutande hantelpress 20kg F, 17,5kg 14st
Bröstpress (Flex fitness) 48kg 3x10st (80%)
Sedan gick jag till bubbelpoolen och surade, därefter tog jag en lång sauna…Nej, det gick inte alls som jag hade tänkt mig idag. Jag var helt och fullt inställd på att trycka upp 60kg i bänk så viljan var det inget fel på… Tror inte heller att tekniken brast utan jag var nog helt enkelt inte stark idag, eller möjligtvis surstark då jag klarade 14 reps med hantlarna men ingen maxpower inte. Sedan kände jag ett litet klagande i vänsteraxeln också, inte särskilt allvarligt men jag måste vara lite eftertänksam och försiktig närmaste tiden, så då sket jag i resten av passet. Jag har även köpt ett glasswienerbröd som jag ska tröstäta ikväll, sedan får det vara nog med självömkande så tar vi nya och friska tag.
20 januari, 2012 at 21:51 #193415Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Fredag = Bröst!Jag skulle egentligen ha tränat detta pass under Torsdagen men vädrets makter (Eller rättare sagt pansarsnö och glesbygdsväg med sista snöröjningsprioritet versus stadsbil med lågt underrede) tvingade mig att tänka om där.
Uppvärmning
Bänkpress 60kg 3xFail
Lutande hantelpress 20kg F, 17,5kg 14st
Bröstpress (Flex fitness) 48kg 3x10st (80%)
Sedan gick jag till bubbelpoolen och surade, därefter tog jag en lång sauna…Nej, det gick inte alls som jag hade tänkt mig idag. Jag var helt och fullt inställd på att trycka upp 60kg i bänk så viljan var det inget fel på… Tror inte heller att tekniken brast utan jag var nog helt enkelt inte stark idag, eller möjligtvis surstark då jag klarade 14 reps med hantlarna men ingen maxpower inte. Sedan kände jag ett litet klagande i vänsteraxeln också, inte särskilt allvarligt men jag måste vara lite eftertänksam och försiktig närmaste tiden, så då sket jag i resten av passet. Jag har även köpt ett glasswienerbröd som jag ska tröstäta ikväll, sedan får det vara nog med självömkande så tar vi nya och friska tag.
låter bra det,nya friska tag!!!!
men som du redan upptäckte,watch out!…för axel!!
det är en riktig axel förstörare,bänk å andra pressar.
iom att vi använder axel i princip i alla övningar.även i vardagslivet.
men det hade du ju redan koll på,läste jag.bra där.
trevlig helg på dig nu:up:20 januari, 2012 at 21:57 #193416Anonym anvandareMemberJa, jag får fasen vara försiktig med dom där axlarna, körde slut på vänstern under simmartiden. Det kan jag inte göra ogjort men jag får anpassa mig och försöka att lyssna på kroppen, men det kan vara svårt att tänka förnuftigt ibland då man är utrustad med tävlingsskalle.
Wienerbrödet smakar riktigt bra faktiskt, kul att man får avsluta kvällen i sann och äkta njutarglädje i alla fall.
21 januari, 2012 at 18:59 #193417Anonym anvandareMemberLördag = Kompletteringspass!
Uppvärmning: 5min på cykeln
Marklyft 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 3x10st (70%)
Knäböj 40kg 3x10st (70%)
Utfallssteg med hantlar 5kg 3x10st/ben (70%)
Leg ext, håll 3sek (Flex fitness) 55kg 3x10st
Leg curl (Flex fitness) 20kg 3x10st (70%)
Vadpress (Nordic) 90kg 3x13st:up:
Balansplatta, stående på ett ben 3x1min/ben
Stretching av ben och rumpa!Körde liiite tyngre på alla benpressar idag men fortfarande lätt, kanske på 70% av vad jag normalt klarar av. Det kändes bra och inget klagande från höftregionen.
Jag har funderat lite grann över den kommande träningsveckan… Kroppen har småklagat lite överallt (Händer, underarmar, nacke, axel, knä och röv) och jag känner mig lite trött och sliten så egentligen borde jag vila fast jag inte vill. Funderar allvarligt på köra en lätt vecka istället, kanske på 50-75% av min normala kapacitet så får jag känna efter vart jag står mot nästa helg.
21 januari, 2012 at 19:15 #193418Anonym anvandareMemberja det låter bra det.50%!!!……samt att prova lite andra grejer man inte gjort förut osv……lätt!
man blir nog inte så mycket mer utvilad av att vara stilla.men däremot minska ner på belastningen ,brukar göra gott.inte ta i så att svetten rinner med andra ord.
jo det kan den ju göra,men muskulärt ta det lugnt.det är jobbiga grejer det,att ta det lugnt………lol.jag själv brukar gå över till att boxas på säcken 1 vecka eller så.
hej svejs ,annars så verkar det bra för dig.
PS:jag har fortfarande träningsvärk i vaderna……lol.22 januari, 2012 at 14:46 #193419Anonym anvandareMemberSöndagspromenad = 1h!
Det är skönt att bara göra något så dumt som att gå ibland, tankarna får flöda fritt samtidigt som man får lite ny och frisk luft i lungorna. Sedan så kan man ju få lite ny information om läget i världen, om vad som är på gång så att säga. På min promenadrunda brukar jag gå förbi en anslagstavla och idag hade något hänt, den såg annorlunda ut vilket fångade min blick. Någon hade satt upp en affisch på den och jag säger bara en sak…. Nick Borgen is coming to town8)!
Det här är stort, jääävligt stort! Hur ska jag planera inför denna händelse, ska jag måsta tälta utanför bygdegården för att hinna få tag i biljetter då dom släpps? Var fan är locktången och pappiljotterna? Jag måste åka in till stan och inhandla nya fräcka underkläder, dels för att ha något läckert att kasta upp på scenen men man vill ju även veta att man ser bra ut under klädlagret då man föväntansfull står backstage och väntar på stjärnan. Hoppas att jag inte har glömt något viktigt, ikväll kommer jag att smeka mig själv till sömns med fantasier om Nick, the man with the big ****!
….Och JAAAA, jag är en sjuk flicka….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.