Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 1,198 total)
  • Author
    waco3000 wrote:
    Söndag = Rygg, baksida axlar, biceps! (50 – 80/90%)

Uppvärmning
    Utåtrotationer för axlar 2,6kg 3x15st
    Latsdrag (Cybex) 6pl 10st, 7pl 10st, 8pl 10st
    Kabelrodd med v-handtag (Cybex) 30kg 10st, 35kg 10st, 40kg 10st
    Stående rodd med rep ned mot bröst (David) 40 10st, 50 10st, 60 10st
    Stångrodd 30kg 10st, 35kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st
    Framåtlutande (90gr) sidolyft cable 4,2kg 3x10st
    Shrugs med hantlar 15kg 10st, 17kg 10st, 20kg 10st
    Bicepscurl med hantlar 15kg 4,3,2st (Grrrr)
    Latsdrag (Technogym) 30kg 10st

Tanken med dagens träning var att gör någon sorts ”känna sig fram” / upptaktsträning för att inte stressa dom gamla tantmusklerna i onödan. Det känns bra att ta nya tag från början med rätt teknik och jobba sig uppåt igen med vikterna, jag kommer att köra såhär resten av veckan. Är riktigt nöjd med stångrodden faktiskt, brukar inte köra den så ofta men där finns det förmodligen ett nytt pb att hämta. Bicepsövningen försämrade jag mig i sedan sist.

Jag känner mig som en tjurig och obstinat tonåring idag så bara för att du skrev sådär så sket jag i dagens stretch och töj;).

vad dåligt då,att inte stretcha då…………….lol………;),näe funka no bra ändå…..maskineriet!!! töj å böj kan bli en fröj,men inte alltid en tjöj som böj…..;)

Måndag = Bröst, framsida axlar, triceps! (50-75%)

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 2,6kg 3x15st
    Bänkpress 20kg 10st, 25kg 10st, 30kg 10st, 35kg 10st, 40kg 10st
    Lutande hantelpress 10kg 10st, 15kg 2x10st
    Liggande hantelflyes 5kg 10st, 6kg 10st, 7kg 10st
    Triceps pushdowns (Technogym) 25kg 10,8,5st (100%)
    Stretching av rygg och bröst + en mjukgörande bastu session!

Vila imorgon!

Onsdag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln
    Knäböj 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 3x10st (85%)
    Hack squat 30kg 3x10st
    Utfallssteg med hantlar 8kg 3x10st/ben (85%)
    Leg curl (Life fitness) 32kg 3x10st (75%)
    Leg ext, med ett ben, håll 1sek (Life fitness) 26kg 10,9,9st/ben
    Vadpress (Nordic) 100kg 14,10,10st:up:
    Balansplatta, djupa portföljmark med hantel 5kg 2x10st/sida
    Stretch av underkropp, ca 20min!

Ökade på vikterna litegrann idag och det kändes sådär, bra från början men efter ett tag blev jag lite ansträngd runt höften. Det har då gått över under kvällen men jag får nog vara fortsatt försiktig med pressövningarna.

Testade ”häck skwåtts” igen, jag har lite svårt att komma överens med övningen men gör den i alla fall… Jag har läst att den ska vara bra för att öva fram rätt hållning i ryggen inför tex bröstknäböj plus att man ska få stiliga limpor på lårens framsida av övningen.

Torsdag = Rygg!(70-90%)

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 2,6kg 2x15st
    Latsdrag (Cybex) 8pl 3x10st
    Kabelrodd med v-handtag (Cybex) 45kg 3x10st
    Hantelrodd 17,5kg 3x10st/sida
    ”Rear delta flyes” 36kg 3x10st
    Sidolyft med hantlar 5kg 3x10st
    Stretching av rygg, bröst och nacke!

Kändes rätt bra idag, lite knäppljud från höger axel på latsdragen men annars inget ont.

Dagens käk: 2731kcal varav 178g protein.

Fredag = Bröst!(50-80%)

Uppvärmning
    Bänkpress 40kg 5x10st
    Lutande hantelpress 15kg 3x10st
    Stående hantelpress 12,5kg 3x8st
    Liggande hantelflyes 5kg 3x10st
    Omv. biceps kabelcurl (Technogym) 10kg 3x10st / s.set med
    Omv. triceps pushdowns (Technogym) 15kg 3x10st

Inga känningar av axeln under dagens pass. Jag börjar känna mig lite fräschare och piggare överlag, både i kropp och knopp, och dessa två påverkar ju varandra i allra högsta grad. Mår man inte riktigt bra så får man inte ut det man vill av träningen och mår kroppen dåligt så påverkar det psyket. Ja ja, nu gäller det att inte börja pressa sig för snabbt, onödiga och dryga skador vill jag inte dras med i onödan, tar det hellre lite piano i gymmet den närmaste tiden.

Nä, nu är det dags att laga middag, ikväll blir det tortillas fyllda med firre, grönsaker och en massa sövel, senare ska jag ha oralsex med en krämbulle som ligger och väntar på mig i kylen. Godkväll!

waco3000 wrote:
    Nä, nu är det dags att laga middag, ikväll blir det tortillas fyllda med firre, grönsaker och en massa sövel, senare ska jag ha oralsex med en krämbulle som ligger och väntar på mig i kylen. Godkväll!

Väldans vad du är grov i munnen kvinna! Idag pratade jag om jobb med min kusin och hon sa bla att man blir rövknullad varje dag av arbetsgivaren. Usch vilket språk! :D

Jaja, ha det så skönt med din krämbulle då. Och ta det piano med skadorna.

Äsch Gober, man måste ju få skoja till det litegrann ibland. Tycker väl inte att jag var sådär väldigt grov i truten ändå, det törs jag inte för jag vill ju även fortsättningsvis kunna härja runt här på forumet. Jag misstänker att mina 13år inom sågverksbranschen har satt sina spår då det gäller ordvalet. Men hur gick det med krämbullen då? Jo du tack du som frågar, det var mye kladdigt men härligt, precis som ett k**ll i mun för att tala sågverkssvenska.

När jag började att skriva denna träningsdagbok hade jag intentionen att jag endast skulle plita ned mina träningspass och lite tankar runt dessa, information om mig själv skulle utelämnas i möjligaste mån, eventuella utsvävningar kunde på sin höjd sträcka sig till att vädra målsättningar och annat relevant sportande. Jag tyckte att jag lyckades rätt bra med min målsättning i alla fall under första året, sedan hände något…haha. En sak är i alla fall säker, jag har betydligt roligare framför datorn nu än vad jag hade då.

Lördag = Ben!

Utfallssteg med kettlebells 8kg 3x10st/ben (85%)
    Marklyft 70kg 3x10st (85%)
    Raka marklyft med hantlar 20kg 3x10st (75%)
    Leg curl (Life fitness) 39kg 3x10st (95%)
    Leg ext (Life fitness) 75kg 9,9,8st:up:
    Sittande vadpress (Cybex) 20kg 10st, 40kg 10st, 55kg 10st (Test = Skitövning)
    Stretching av ben och rumpa!

Är nöjd med dagens träningsinsats. På de raka marklyften testade jag att köra med kortare rörelselängd, dvs ej till rakt upprätt ställning och det funkade bara bra, ska prova med tyngre vikter någon annan gång. Fick ta i lite mer på legcurl idag och det kändes jättebra, jag har saknat att köra lite tungt i denna favvoövning men nu är jag på G igen! Jag har blivit starkare i bensparksmaskinen också. Tog det lungt med balansplattan och vadträningen idag, kändes som att jag behövde vila från dessa en gång. Testade i alla fall den sittande vadpressen nere i skivstångsavdelningen men jag tror helt ärligt att den inte är utformad för att människor ska använda den. Avslutade med 2 omgångar i bubbelpoolen, sååå underbart skönt och avslappnande det var.

Får man lov att bjuda på lite stämningsfull musik under tiden som ni läser om dagens träningspass…

[youtube=wpVUR8GQ54o]

Söndag = Överkropp!

Uppvärmning
    Chins 9,8,7st:up:
    Kabelrodd (Nordic) 45kg 3x10st (90%)
    Bänkpress 40kg 3x10st (Explosivt)
    Lutande hantelpess 17,5kg 3x10st (90%)
    Sidolyft med hantlar 5kg 3x10st (70%, superstrikt)
    Framåtlutande sidolyft 5kg 3x10st (80%)

Är riktigt nöjd att jag klarade 9 chins, försökte att köra dom lite snabbt och inte ”sursega” så mycket. Försökte även på bänken att leta rätt på dom få stackars explosiva muskelfibrerna som kan tänkas finnas gömda innuti bröstet någonstans, jag hoppas att dom vaknade till liv i alla fall. Det som var mest positivt med dagens träning var i alla fall att jag inte kände av något som helst ont i axlarna, men jag tar det hellre lite lungt ytterligare en vecka än att reta upp något i onödan.

Oj, bra chins-serie!

Gettodachoppa wrote:
    Oj, bra chins-serie!

Tackar tackar! Jag hade inte förväntat mig att jag skulle klara så många så det var en kul överraskning. Dom var ju inte dom allra läckraste men jag tror att det lönade sig att ha lite ryckfart uppåt och att släppa ned kroppen snabbt, den allt tyngre baksidan kompenserade jag med ett väl påfyllt energilager istället.

Tisdag = Ben!

Utfallssteg med hantlar 12kg 3x10st/ben (90%)
    Explosiva marklyft med kettlebell 24kg 3x10st
    Benpress (Technogym) 90kg 3x10st (80%)
    Leg curl (Flex fitness) 27kg 3x10st (90%)
    Leg ext (Flex fitness) 75kg 9,9,8st:up:
    Vadpress (Nordic) 100kg 13,10,11st
    Bosuboll, stående på ett ben 3x30sek/ben
    Stretch av ben och bak!

Bensparken kändes riktigt bra, hade räknat med att klara kanske 5/6or på just den där maskinen som brukar kännas tyngre än den jag normalt brukar använda. My wave of success när det gäller ökningar i vadpressarna varje pass verkar dock vara bruten i och med dagens träning:p. Jag är nöjd med passet, synd bara att det inte blev några böjar men det hinns nog med framöver någon gång. God kväll!

faaan vilket proffs du blivit på denna styrketräning nu då!!!!!!…………lol.
    bra marscherat!!!

Tack bighulken, jag ska lära dig allt jag kan. Min kunskapsnivå har snart passerat bortom mänskliga gränser och jag kan i princip allt om styrketräningens ädla konst:nerd:.

Onsdag = Rygg! (80-100%)

Uppvärmning
    Latsdrag, ryck och slit (Technogym) 55kg 12st, 60kg 2x7st
    Enarmsrodd med rotation, superlätt (Freemotion) 1 set/arm
    Kabelrodd med v-handtag (Nordic) 45kg 5x10st (80%)
    Hantelrodd 17,5kg 3x10st/arm (80%)
    Framåtlutande (90gr) sidolyft, cable 4,2kg 3x10st/arm (80%)
    T-bar 35kg 3x10st
    Sidolyft med hantlar 6kg 3x10st (80%)
    Lite snabb stretch av nacke och rygg

ha ha ha ,,ja ja….nu ska vi inte överdrive här!!!!……lol.
    men men,bare å traggla på…………;)

Torsdag = Bröst! (75-90%)

Uppvärmning
    Lutande hantelpress 17,5kg 4x10st
    Liggande hantelpress 17,5kg 4x10st
    Liggande hantelflyes 7,5kg 4x10st
    Dips 10st
    Shoulder press (Cybex) 4pl 4x10st
    Lite stretching av bröst, nacke, triceps och underarmar/händer.

Jag känner mig nästan svagare då jag kör plana hantelpressar eller bänk än då jag sitter eller kör lutande. Känns som att jag får lite stöd och kraft från benen med lutning men det fiser som av då jag lägger mig ned. Det kanske ska vara på det viset men dom flesta verkar ju vara starkare då dom ligger, det är vad jag inbillar mig i alla fall.

Imorgon hade jag tänkt mig att ta en vilodag från gymmet.

Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.