- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2012 at 22:01 #193450Anonym anvandareMember
Lördag = Ben!
Uppvärmning: 5min på cykeln
Utfallssteg med hantlar 12kg 3x10st/ben
Leg curl (Life fitness) 46kg 12,10,9st:up:
Leg ext (Flex fitness) 82kg 9,9,8st:up:
Knäböj 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10st
Knäböj (90gr) 70kg 9st, 80kg 2+Fst:up:
Vadpress (Cybex) 112,5kg 10,10,9st:up:
Balansplatta, stående på ett ben 2x1min/ben
Bosuboll, stående på ett ben 2x45sek/ben
Stretching av ben och rumpa!Inga känningar av rövont under dagens pass! Kommer att vara lite försiktig med marklyft och benpressen även fortsättningsvis, tävling i ”gluteus kick maskiner” är det totalförbud på, men det andra verkar ju gå bra att träna ordentligt igen.
Testade lite tyngre böjar än dom vanliga gamla 10 ”sur-repparna” idag. På 80kg gick jag ned för djupt på 3:e reppen och den hade nog gått att få upp den också med lite vilja och ett avgrundsvrål men jag fegade ur och satte mig på golvet istället. Framöver ska jag försöka träna lite med dessa tyngre vikter, i alla fall de dagar jag känner mig alert och fräsch, teknikreppandet kommer jag att köra på som vanligt dom dagarna då det går trögt.
Jag är faktiskt riktigt nöjd med dagens träningspass, förväntningarna innan var inte alls på topp och humöret var svajigt, men när jag väl kom igång med träningen så gjorde jag viktökningar i det mesta och allt kändes stabilt och bra.
11 februari, 2012 at 23:29 #193451Anonym anvandareMemberBra böjt waco :^)
13 februari, 2012 at 15:38 #193452Anonym anvandareMemberThanx Gober! Det ska bli kul att testa gränserna istället för att nöta teknikreppare hela tiden.
Söndag = 1h promenad!
Måndag = Överkropp!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
Sittande hantelpress 17,5kg 11,9,8st:up:
Bänkpress 45kg 3x8st (Snabbt)
Lutande hantelflyes 7,5kg 3x10st (Strikt slowmo-stil)
Latsdrag med v-handtag (Cybex) 12pl 3x4st (Ryck, slit, fult)
cc framåtlutande (90gr) sidolyft 7,5kg 3x10st/sida:up:
T-bar 40kg 10,8,8st
Sidolyft med hantlar 5kg 2x15st (Uberstrikt)Blev ett kombopass idag istället då jag missade gårdagens träning. Egentligen borde jag inte ha tränat alls då jag känner att jag har en förkylning som ligger och lurar i svalget,,, men det stod ingenstans att man måste vara smart för att få skaffa en användare på Bodys forum, träna fast man inte borde och plikttroget fylla i sin träningsdagbok. Liiite känning av vänsteraxeln och det var de inledande hantelpressarna som var för tunga, får helt enkelt köra lite lättare nästa gång. Det är då inget jag kommer att gå och oroa mig över i alla fall…
Det blir ingen träning imorgon då har lite annat pyssel för mig, kanske på Onsdag.
16 februari, 2012 at 13:47 #193453Anonym anvandareMemberIngen surprise direkt,,, Jag blev förkyld efter måndagens träningspass, men det kanske är lika bra det. Lite tvångsvila för gammkroppen skadar nog inte, dessutom finns det hur mycket som helst att ta itu med här hemma. Men ni behöver inte misströsta, gråta eller måla fan på väggen för det, jag återkommer då jag är frisk och förgyller era liv med nya spännande uppdateringar i min träningsdagbok. See ya!
21 februari, 2012 at 21:18 #193454Anonym anvandareMemberSådärja, nu är jag tillbaka igen för att sätt guldkant på eran tillvaro genom att erbjuda spännande dagboksläsning:whistle:.
Tisdag = Ben!
Knäböj (Stång + 22,5kg) 5x20st
Leg ext med ett ben (Life fitness) 33kg 3x5st/ben:up:
Utfallssteg med hantlar 12kg 2x10st/ben
Leg ext (Life fitness) 89kg 5,3,3st:up:
Leg curl (Life fitness) 53kg 3x5st:up:
Vadpress (Nordic) 100kg 13,11,10st 80kg 15st
Balansplatta, stående på ett ben 2x1min/ben
Stretching av underkroppen!Det var fullt i skivstångsavdelningen så jag tog en sådan där färdigmonterad stång som jag tränade böjar med, lätt vikt men det blev rätt jobbigt mot slutet i alla fall med alla reps. Utfallsstegen var hur jobbiga och tunga som helst så jag orkade bara 2 set där. En hel del viktökningar blev det också men väldans tungt var det, det är nog bara av godo att bryta det invanda mönstret med alla 10 reppare och utmana kroppen. Annars får dagens ”comeback” pass ett godkänt betyg!
21 februari, 2012 at 21:32 #193455Anonym anvandareMember[youtube=mPaed8I3V1A]
22 februari, 2012 at 19:45 #193456Anonym anvandareMemberTack för det varma välkomnandet Gober! Kom att tänka på ett mindre lyckat Swenglish uttryck som en bekant uttalade ”Welcome to back”!
Onsdag = Rygg!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 3x15st
Chins 9,7,6st
Latsdrag med v-handtag (Technogym) 60kg 6,6,5st
Kabelrodd med v-handtag (Nordic) 60kg 3x5st
Rear delta flyes (Life fitness) 26kg 3x10st (Lätt)
Hantelrodd 20kg 12st, 22,5kg 2x11st
Framåtlutande (90gr) sidolyft cable 6,7kg 4st, 5,5kg 2x8st/sida
Sidolyft med hantlar 8kg 7,8,7st
Shrugs med hantlar 25kg 13,12,12stEtt medelmåttigt pass blev det idag. Tyngre vikter än vanligt på flera av övningarna, tyckte ändå att jag drog med axlarna först i roddarna även om det förmodligen inte var så jättesnyggt.
23 februari, 2012 at 21:11 #193457Anonym anvandareMemberTorsdag = Bröst!
Uppvärmning
Bänkpress 40kg 3x10st, 50kg 5,6,6st
Sittande hantelpress för axlar 17,5kg 6,5,4st
Lutande hantelpress 17,5kg 8,8,7st
Lite stretch av bröst och rygg!Jag kände mig lite klen och ynklig idag och det blev väl inga fantastiska resultat heller. Testade lite olika brett grepp på stången de första 3 seten bänk och det resulterade i att jag drog in händerna lite mer än vanligt även på 50kg. Hantelpressarna sedan var sjukt tunga, det var ett mirakel att jag inte tappade en hantel i huvudet eller liknande. Körde med maxtilt på de sittande hantelpressarna jämfört med ett hack bakåt som jag normalt brukar göra. Avrundade träningen med lite bubbelpool så då fick man avsluta med någonting trevligt i alla fall.
23 februari, 2012 at 21:31 #193458Anonym anvandareMemberDet är nog naturligt att sittande pressar känns ostabila när man kört bänk innan. Är
tanken att du ska köra en övning för axlarna under bröstträningen, eller gick du lite på feeling?23 februari, 2012 at 21:39 #193459Anonym anvandareMemberNej, alltså egentligen så hade jag ju tänkt att köra en typ 5 split: vila, ben, rygg, bröst, vila, komplettering/mark/ben, axlar. Min plan har däremot gått i stöpet och då blev det lite mer, äsch jag skippar axelpasset och smyger in lite sådan träning i rygg och bröstträningen. Jag har faktiskt inte tänkt så himla mycket alls om jag ska vara helt ärlig.
23 februari, 2012 at 23:22 #193460Anonym anvandareMemberNäe, du gör rätt som kör lite efter läget för dagen. Skönt att hoppa lite mellan
muskelgrupperna och inte vara låst.Förresten, bubbelpool. Ogillar bastubadande, men bubbelpool efter träningen tror jag på.
Duscha av sig, glida ner i bubblet och slappa medan man sörplar i sig en kall
proteindrink. Stirred, not shaken.24 februari, 2012 at 20:53 #193461Anonym anvandareMemberDu tränar på i alla fall,bra där!!!
fundera inte alltför mycket,iofs,som jag sa häromdan till en tränande på vårat gym.Att ta i mest och träna hårdast å mest/oftast gör en inte till den starkaste eller största el mest vältränade personen!!!
Det blir oftast den som tänker till innan!! för funkar ju inte att bara gå ner å ta i så man ryker.periodisering är viktigt,samt även analysera å kolla vad man är stark/svag i/på.
så fundera på,det gör jag……….lol.man måste ju pröva sig fram till ett bra koncept för en själv.Men idag är det mycket lättare än förr,när jag började att träna.då fick man lyssna på allsköns historier om allt mellan himmel å jord.men idag har vi ju nätet,finns ju en uppsjö av bra program där,som redan är beprövade.bevisat funktionella.
ja ja ,ha de bra nu,trevlig helg på dig………..24 februari, 2012 at 23:05 #193462Anonym anvandareMemberTack mina kära vänner! Ja, för tillfället får det bli lite som det blir med träningen, försöker se till att få lite vettig återhämtningstid mellan passen bara. Det är mycket som har strejkat senaste tiden, småont lite här och där men det har jag hyfsad kontroll på nu i alla fall, sedan har det varit en massa annat som påverkat negativt. Jag har sänkt min målsättning för tillfället och kör bara på, träna tycker jag fortfarande är kul så det släpper jag inte. En vacker dag är jag igång igen och då jäklar…
Fredag = Vilodag….No way, benen fick sig en omgång istället!
Uppvärmning: 5min på cykeln
Utfallssteg med hantlar 8kg 30st, 12kg 15st, 16kg 10st/ben:up:
Marklyft (remmar) 70kg 3x10st (80%)
Leg ext med ett ben, håll 3 sek (Life fitness) 26kg 8,7,7st
Leg curl med ett ben (Life fitness) 20kg 6,6,5st
Vadpress (Cybex, old) 12pl 10,14,13st (Snygga)
Bosuboll, stående på ett ben 1min/benHehe, de där utfallsstegen brännde fint kan jag säga. Marklyften kändes lätta och fina, men jag måste fortfarande vara lite försiktig och tänka på röven (att tänka med röven är jag redan en fulländad talang på) Jag ser i alla fall fram emot att få utmana mig själv med lite tyngre mark-vikter framöver, jag känner på mig att jag har ett och annat PB på gång. Enbens-curlar i maskin var en ny bekantskap för min del och det kändes som om jag var lite svagare i vänster ben, jag kommer därför att lägga in denna övning lite då och då. Vi får väl se om det blir någon träning imorgon, i sådana fall blir det nog rygg.
26 februari, 2012 at 23:02 #193463Anonym anvandareMemberSöndag = Överkropp!
Uppvärmning
Militärpress 35kg 9st, 37,5kg 2x6st:up:
Lutande bänkpress 40kg 3x10st (90%)
cc Bröstflyes nedifrån 7,5kg 10st, 10kg 10st, 12,5kg 10st
Latsdrag i maskin (Technogym) 55kg 10st, 60kg 10st, 65kg 7st
Stångrodd (varannan lutande/90gr) 40kg 4x10st, 50kg 10,8st, 60kg 6st (tungt och fult):up:
Rear delta flyes (Teca) 25kg 3x10st
Sidolyft med hantlar 7,5kg 9,9,8stBlev ett ihopslaget kombopass igen då jag missade gårdagens träningsmöjlighet. Detta är nog iofs förmodligen bara av godo för en gammal ”schleten” tant som mig då jag minskar ned det totala antalet set per muskelgrupp.
Startade träningen med RPB och sedan en viktökning i militärpressen. Det kändes riktigt kul då jag har haft en känsla av att utvecklingen har stått stilla i den övningen ett tag. Djupet var inte riktigt ned till bröstet men ganska nära. Träffade en fd simmarkamrat som jag snackade med en stund och då kom vi in på ämnet cable cross. Detta samtal resulterade i att jag var tvungen att prova mig fram med olika vikter och att dra på lite olika sätt för att känna om jag fick bättre kontakt på det ena eller andra viset.
Senare blev det en stångrodds-kavalkad med 7 set. Jag var bara tvungen att testa hur det kändes att göra roddarna med 90gr vinkel på ryggen jämfört med min vanliga lutande stil. Det jag kom fram till med 90graders roddarna var att jag ville ha lite bredare grepp och fotställning, de var jobbigare/tyngre och inte fullt lika avslappnat och bekvämt. Avslutade med några riktigt snortunga 60kg’s lyft på slutet som tack och lov inte fastnade på film, men ett nytt PB med tveksamt utförande blev det.[youtube=jfeT30gyzUY]
Om ni hör ett oroväckande knakljud mot slutet av filmen så kan jag lugna er med att det inte var min rygg som gick av.
[youtube=mC9PP2Kh3L0]28 februari, 2012 at 09:40 #193464Anonym anvandareMemberMåndag = En lättsam promenad (1h och 15min)
Det blir inte någon träning idag, hoppas att jag kommer mig iväg till gymmet imorgon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.