Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 856 through 870 (of 1,198 total)
  • Author

Onsdag = Rygg!

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Chins 10,8,6st:up:
    Stångrodd 55kg 3x9st
    Kabelrodd, brett grepp mot bröstet (Cybex) 35kg 10st, 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 6st
    Framåtlutande (90gr) sidolyft cable 5,5kg 3x9st
    Framåtlutande sidolyft med hantlar 7,5kg 3x8st
    Pulldowns (rep) med raka armar (Technogym) 20kg 9,8,7st
    Lite stretch av ryggen

10 snabba fulchins, det är jag riktigt nöjd med!

Bra chins serie waco och bra pangat med militärpressen och roddarna med.
    Alltid uppskattat med film :up:

Jag hörde din bön, i0janki. Bjurrar på film även idag, 2:a set militärpress!

[youtube=C4jLCeRW-hQ]

Torsdag = Bröst!

Uppvärmning
    Militärpress 40kg 3,2,2st:up:
    Experimentell bänkpress, 40 och 50kg, antal set och reps????
    Lutande hantelflyes 7,5kg 3x10st (80%)
    Sittande bröstpress (Flex fitness) 68kg 2st, 61kg 7,5st
    Triceps pushdowns (Technogym) 27,5kg 3,6st:up:

Kändes lite som en milstolpe att ha klarat av 40kg gränsen.
    Annars har jag nog mest lyckats med att sätta bryderier i huvudet på mig själv då det gäller min teknik i bänken. Jag tycker att jag känner mig så kraftlös i pressövningar där jag ligger platt jämfört med lutande och sittande varianter. Man borde väl ändå vara starkare i bänkpress då man har fötterna i golvet än då man har dom på bänken eller uppe i luften?! Inte jag inte, jag kör lika många reps vilken stil jag än kör med.

Riktigt bra jobbat med militären, 40kg är inte dåligt alls.

waco3000 wrote:
    Jag hörde din bön, i0janki. Bjurrar på film även idag, 2:a set militärpress!

Här blir man ju bortskämd med film var dag!
    Grymt jobbat med pressarna.

Tack gubbar, det är alltid kul med en ryggdunk då och då! (Gubbar, det törs jag kalla er bara för att jag är lite äldre och bor typ i andra delen av av vårat avlånga land, själv vill jag beskriva mig som en överbegåvad, ungdomlig läckerbit med ingen som helst självinsikt)

Jag börjar med att lägga upp en liten matbild från Fredagen. Paj kanske inte är muskelbyggarens first choice men den blev så god att den har förtjänat sitt förevigande på den här sidan. Den innehöll skinka, broccoli, chevre och lite pesto.

Lördag = Ben!

Knäböj (Djupa) 20kg 2x10st, 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10st
    Knäböj (90gr) 70kg 2x10st
    Leg ext (Life fitness) 89kg 3x5st:up:
    Leg curl (Life fitness) 53kg 7,5,5st:up:
    Vadpress (Cybex, old) 12pl 17,15,12,12,10st:up:
    Bosuboll, stående på ett ben, 1min/ben
    Vadpress (Smith) 30kg 30st, 50kg 17st, 70kg 10st

Min inställning före träningen var att jag skulle mörda låren med tunga knäböjar men väl där så kände jag mig inte lika säker längre. Jag är lite skraj för övningen med tanke på skaderisken och 70kg kändes bra nog tungt i alla fall. Skulle göra några utfallssteg efteråt men det kändes bara vingligt och jobbigt så det får bli någon annan gång istället.
    Sedan fick vaderna (och skuldrorna) så mycket pisk som dom tålde.

Paj! det är inte dumt det du, tänkte ta och göra mig en västerbottenostpaj någon gång i närmsta framtiden.

Bra knäböj må jag säga.

Thanks Gober-gubben! Se till att göra en riktigt bra böjserie imorgon så att jag har lite resultat att jaga, hehe;).
    Västerbottenostpajen är en riktig höjdare, jag har nyätit men blir ändå sugen bara jag hör namnet. Jag har fått för mig att du är en hejare i köket, kul och inspirerande att läsa om alla dina maträtter, själv försöker jag att rycka upp mig då jag senaste tiden har varit ganska oengagerad då det gäller matlagning, mycket snabbmat har det blivit men ”from now on” ska jag ta ett steg i rätt riktning. Det är ju så mycket godare med riktig mat och det är ju faktiskt ett av livets stora nöjen att belöna smaklökarna.

Söndag = Överkropp!

Uppvärmning
    Sittande hantelpress 17,5kg 12,8,9st:up:
    Experimentell bänkpress 40kg set/reps???
    cc Bröstflyes 15kg 15st, 17,5kg 2x10st
    Latsdrag (Cybex) 9pl 3x9st (Strikt)
    T-bar 40kg 10,9,8st
    Rear delta flyes (Flex fitness) 41kg 3x9st (Strikt)
    Sidolyft med hantlar 8kg 8,7st (Strikt)

Inget speciellt med dagens träningsinsats. Jag gnetar vidare med bänkträningen så att jag en vacker dag ska kunna pressa lite tungt också. Testade alla möjliga sorters svankningar och rygglägen och fotisättningar till FU och benen i luften.

Tisdag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln
    Utfallssteg med hantlar 14kg 3x12st/ben
    Benpress (Technogym) 100kg 10st, 110kg 10st, 120kg 10st (95%)
    Deadlift (Freemotion) 100 10st, 120 10st, 140 10st, 160 10st, 180 10st, 200 8st
    Leg ext med ett ben, håll 3 sek (Life fitness) 26kg 3x8st/ben
    Leg curl med ett ben (Nordic) 15kg 3x7st/ben
    Balansplatta, stående på ett ben 2x90sek/ben
    Stretching!

Betyg = OK! Är lite försiktig med rumpan fortfarande men det gick / kändes bra. Skippade vaderna idag, jag har haft ordentlig träningsvärk i dom sedan helgen så varje morgon har jag rört mig som en 95-åring tills vaderna har töjt ut sig till sin fulla längd igen.

bra med träningsvärk i vaderna!!!
    det betyder att de växer ju…….lol….
    men vänta tills värken börjar att avta,sedan på dem igen ……lol. men what a f…ck…du kör ju på bra ju!!!!!……still going strong…….;).

Tack bighulken. Jovars här går det framåt liiite hela tiden. Kroppen verkar vara med på noterna igen, huvudet är det sisådär med så jag har sänkt mina ambitioner för tillfället och försöker bara gå till gymmet för att det är kul. Den taktiken verkar ju faktiskt funka rätt OK för tillfället.

Onsdag = Bröst!

Uppvärmning
    Bänkpress 20kg 10st, 40kg 6st, 50kg 4st, 55kg 1st, 60kg 1st, 62,5kg 1st, 65kg 2xFail, 50kg 10st+F:up:
    Sittande axelpress (Nordic) 30kg 9,7,7st (Ny maskin)
    Liggande hantelflyes 8kg 19st, 10kg 10,8st
    Handstående armhävningar, Fullt djup: Fail, 1dm djup: 4st
    Dips (kv?) 15,11,10st
    Lite snabb stretch av bröst, triceps, rygg och nacke!

Det blev maxning i bänken för mig idag och jajamensan, det gick bara bra och jag fixade en ny liten milstolpe i min gymmarkarriär, 60kg Check! Att jag även klarade 62,5kg sedan kändes ju inte sämre. Tror att senaste veckans bänkexperimenterande med tekniken/bryggan faktiskt bidrog endel till nytt PB, för jag kände mig inte direkt som årets strongwoman.
    Är rätt nöjd med dipsen också. Jag har ingen aning om hur jag ligger till viktmässigt, funderar på att göra en ”3 månader efter bantning” check up men jag vet inte om jag törs, he he.

Grattis till ditt fina PB i bänken :)
    Bra pressat!
    Dips-serien är bra den med, tanke på att du kört massa bröst upp till max innan med.
    Handstående armhävningar… Coolt!
    Kanske borde börja testa mig på dem med någon dag…

Stark i bänken. Lite skumt förhållande mellan singelvikten och tian på 50 efteråt. Men
    som sagt, starkt!

Det går bra nu!

Im with you guys:-)grattis till ditt Nya Pers i bänken!

Viewing 15 posts - 856 through 870 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.