Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 901 through 915 (of 1,198 total)
  • Author

Grattis Waco :-D Blir det något gött att äta?

Grattis Waco :)

gratt på dig tjejen……;)

aha 2 dgr efter min dottra fyller alltså….hon fyllde 27.

hoppas det går roligt nu då på söndag!!!

Men tack så mycket allihop! Visst slank det ner lite godsaker på födelsedagen, bla en princess-stubbe och lite småkakor på jobbet. Jag fixade tom en liten onanibild åt er som hårddietar, varsågod!

Fredag = Simning! (ca 30min)

200 frisim
    2 X (4×25 sprint, 1 av varje simsätt + 100 löst)
    2 X (50 br-ben + 2×25 br-ben sprint)
    4×25 bröstsim teknikövn/sprint
    100 avsim
    Stretching (ca 40min)

Oj, det här var riktigt jobbigt. Pulsen tog lång tid på sig att gå ner och jag blev snabbt stum i benen. Jag körde därför ett löjligt kort träningspass så att man inte har tränis i hela kroppen på söndag. Satsade på att köra sprint, några 25or med låååång vila men med desto bättre kvalité på simningen. Avslutade med ett riktigt stretchpass och sedan lite slappande i bubbelpoolen. Jag fick en underlig fråga av en annan bubbelbadare ”Vad kör du för simning?”… Jag hasplade ur mig något men jag vet faktiskt fortfarande inte vad jag ska svara på den frågan:what:.

såg att jag skrivit att dottra min fyllde 27,27:e menade jag,hon fyllde 12år…ja ja ….

då tycker jag du ska svara,vattensim,eller motions sim ,el sim sala bim!!!…..lol…;)

ha de bra nu på de lustfyllda aktiviteterna,på söndag.
    själv har vi haft fredags mys…..hmmm….lite ångest fick jag,så var ute på en promenix..men men ,livet ska va gött å leva-annars få de vaa.
    ha de gött nu……..;)

Quote:
    då tycker jag du ska svara,vattensim,eller motions sim ,el sim sala bim!!!…..lol…

Oj, vad jag har funderat;)… Jag har försökt att tänka som en karl och kom då fram till att meningen ”Vad kör du för simning?” kan betyda två saker:
    Alt A: Vilket är ditt favorit simsätt?
    Alt B: Jag kan ingenting om simning men försöker att starta en konversation om detta i alla fall. Jag vill visa henne vem som är kungen på bröstsim!

Denna dag har jag till stor del tillbringat i köket. Det blev tillslut en liten festmåltid med allt möjligt plock, bl a detta:

Kall, marinerad fläskfilé. Till detta serverades en ruccolasallad med små tomater, dijon och äppelcider vinägrett med solrosfrön som strössel.

Ädelost med knäckinga cashewnötter och småplock.

En het korvgryta och smörstekta champinjoner med vitlök.

Dessvärre får vi se om det blir någon lagkapp imorgon. Jag har precis fått ett meddelande om att en i laguppställningen inte kan vara med imorgon men att en annan tjej funderar på att hoppa in istället. Blir det ingenting så drar jag iväg till gymmet och kör ett grymt överkroppspass istället, jag känner mig fulladdad med mat och energi.

Det blev ingen tävlingsstart så jag drog iväg till gymmet istället.

Söndag = Överkropp!

Uppvärmning
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Militärpress 45kg 2st, 40kg 5,4,4st:up:
    Lutande hantelpress 20kg 12,10,9st
    Bröstflyes (Flex fitness) 50kg 9,7,6st
    …Paus med lite vila och choklad…
    Kabelrodd (Remmar) med v-handtag (Nordic) 65kg 3x6st:up:
    Latsdrag (Remmar), X-tra brett grepp (Cybex) 8pl 10st, 9pl 10st, 10pl 8st
    Hantelrodd (Remmar) 25kg 12st, 27,5kg 2x8st:up:
    Framåtlutande sidolyft med hantlar (Remmar) 7,5kg 3x9st
    Relax i bubbelpoolen…

Dagens pass innehöll både flipp- och flopp-övningar, men överlag så är jag rätt nöjd med dagens träning. Började bra med PB på militärpressarna men rätt snart fick jag huvudvärk, så jag tog helt enkelt en mellanvila med fikapaus och sedan var jag igång igen, inte helt befriad från huvudvärken men det blev helt klart förbättring av allmäntillståndet.
    Jag gav mig på latsdragen ännu en gång fast med ett ovanligt brett grepp och nu kände jag att tydligt att latsen fick jobba. Ska jämföra olika dragstilar ännu mer framöver…

Tisdag = Ben!

Uppvärmning: 3-4min på cykeln
    Knäböj 20kg 10st, 40kg 3x10st, 50kg 10st, 55kg 10st, 60kg 3x10st
    Utfallssteg med hantlar (Remmar) 12kg 2x10st/ben
    Benpress, knän ihop (Life fitness) 75kg 10st, 85kg 10st, 95kg 10st, 105kg 10st, 115kg 10st
    Leg curl, med ett ben (Life fitness) 25kg 4,5,4st/ben:up:
    Leg curl (Life fitness) 53kg 8,7st:up:
    Vadpress (Nordic) 110kg 13,11,10,10,10st
    Leg ext, med ett ben (Life fitness) 38kg 3x6st/ben:up:
    Stretching av rumpa och ben

På 40kg:s böjarna testade jag att lägga stången lite olika högt upp på ryggen, men det gamla vanliga sättet med stången högt upp kändes invant och tryggt. Ska testa lite mer olika utföranden framöver hade jag tänkt. Kände mig inte i tillräckligt vass form för att gå på tyngre vikt utan det blev fortsatt nötningsreps med fokus på tekniken.
    Utfallsstegen gick jättedåligt, var vingligt och ena höftsidan mådde inte riktigt bra, därav blev det endast 2 set. Benpressarna kändes inte så tokiga men jag gav inte järnet där för att inte stressa höften ännu mer. I slutändan så blev det ju ett rätt okej pass ändå men lite vikt och repsökningar på maskinövningarna.

Bra utveckling på glutes maximus, waco! Åsså högklackat på det. Fint.

Yo, det går bra med byggandet nu. Min målsättning är att bli så pass stadig över akterdelen att dörrkarmarna måste breddas i rumphöjd. Maximal ”rump-pump” är mitt nya motto som jag eftersträvar varje benpass:emo-thumb.

å fina kraftig vader åsså!!!……….;)

Ingen fara bighulken, vaderna har jag inte glömt bort och jag håller lite koll, runt 38cm alldeles precis nyss…

Onsdag = Överkropp!

Uppvärmning för axlarna
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Bänkpress 40kg 10st, 52,5kg 5,11,10st (Med hjälpsam passning dom 2 sista:D)
    Lutande hantelpress 20kg 8,8,6st
    Shoulderpress, framåtlutande (Freemotion) 50: 10,10,9st
    …Bananpaus…
    Stångrodd (Remmar) 40kg 10st, 60kg 3x10st:up:
    Stångrodd (90gr) brett grepp (Remmar) 50kg 8,9,8st:up:
    Chins 5,4,3st
    Sidolyft med handledsband till kabel (Freemotion) 10: 15st, 12,5: 10,9st

Äsch, det gick lite halvsegt idag. Har haft mer eller mindre relativt lätt huvudvärk sedan söndagen, den är inte så himla betungande alltså men det är faktiskt ganska ovanligt att jag får ont i skallen över huvud taget, så det här är något av ett rekord för mig.
    Började med att testa bänkformen, blev inte så nöjd med att bara klara 5st för jag hade hoppats på fler,,, resterande set fick jag så mycket hjälp på så dom räknar jag inte ens, bra repsträning blev det i alla fall: ”I promise, I only helped you with the last one”:whistle:!
    Tog en liten fikapaus vid halvtid igen, jag brukar normalt sett ta god tid på mig då jag gymmar men idag snattrade jag dessutom med flertalet människor och då drog tiden iväg. Att fylla på med lite extra energi kändes inte helt fel faktiskt.
    Det var kanske 2 veckor sedan jag körde stångroddar sist men jag verkar ha blivit starkare, det är kanske liiite ryckigt utförande mot slutet men inte så hemskt ändå. Att ryggen får jobba, det känns då tydligt i alla fall.
    Avslutade med sidolyft där jag kopplade kabeln till ett band runt handleden, funkade skitbra då man som jag ibland kan vara trött och sliten i händer/underarmar.

Imorgon blir det vilodag från gymaktiviteter. Jag kommer att ha fullt upp hela dagen då jag ska åka och kolla läget i stugan. Det kan ju vara skönt att komma dit i god tid ifall nu någonting skulle knorra efter vinterns avstängning och måste fixas. Dessutom brukar man alltid finna trevliga små överaskningar som tex råttskit där man inte vill att det ska finnas. Lite pyssel men sedan blir det förmodligen ganska lugnt och skönt plus några efterlängtade besök på det lilla lokala mysgymmet igen.

ja,huvudvärken brukar komma vid denna årstid va???

å vila underarmarna!…..hmmmm….undrar om det är blåkulla som hägrar……..lol.

å ¨ålla i sig i kvasten då!….kör hårt på dig…..
    trevlig helg på dig ……;)

Ja, nu är jag inte i Blåkulla utan i stugan som ligger på hemlig ort och jag har det bara bra. Jag har precis varit på en promenad i vårsolen och väl hemma igen så sprättade jag en iskall Mariestads och den sitter sjukt jävla gott ska ni veta.

Fredag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln
    Utfallssteg med hantlar 8kg 30st/ben
    Marklyft 40kg 10st, 70kg 10st, 90kg 10st, 100kg 5,5,4st:up:
    Leg curl (Nordic) 30kg 10,10,9st
    Leg ext (Nordic) 60kg 8,7,7st
    Stående vadpress (Smith) 60kg 26st, 80kg 2x13st
    Balansplatta, stående på ett ben 3x1min/ben

Började med en tokreppare med utfallssteg och jag tror att just dessa satte stämningen för resten av passet där ett lätt illamående gjorde sig påmint. Jag har ingen kondis längre och dom sved något fruktansvärt, men stadiga och säkra till utförandet. Skulle egentligen ha kört fler set men jag skyndade mig att grabba skivtången istället då den blev ledig.

På marklyften tänkte jag på att ta ett smalare grepp (närmare knäna) än vanligt, sedan tänkte jag nog inte så mycket mer utan drog bara upp skiten. 2 filmer blev det och denna gång från en liten annan vinkel än sist och jag tar tacksamt emot kritik eller tekniktips.

[youtube=ppAjEyKP3q8]

[youtube=4qBNAE0x9CU]

Hem och fika lite ostmackor och ett äpple, sedan lite vila… Vaknade, käkade en ölkorv och lite godis och sedan iväg…

1h rask promenad

Nu ska jag laga mat, ugnsstekt laxfilé med ädelostsås och ris.

fasiken,vilken tjej!!…duktigt lyft!!!
    såg för den delen bra ut,använde mycket benen i lyftet den första delen,bra.
    faan,bra vikter.strikta å fina också.bara fortsätta så…..
    marklyft vs benböj,brukar säga till folk på gymet när de frågar:att de tar likadant fast tvärtom i %.benböjen lite mer på ben,marken lite mer på rygg.typ,kanske 60-40 el 70-30 typ.beroende vilken sorts teknik man använder sig av.men men,bara köra på ser det ut som,och sakta öka.bra att du går ända ner i början på marken,dvs böjer benen mycket,sen så måste man ju i alla fall räta ut lite innan lyftet,men bra att göra på detta viset,då du säkerställer att du verkligen har böjda ben.samt att stången ligger max på smalbenet…;)

Viewing 15 posts - 901 through 915 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.