- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2012 at 22:30 #193540Anonym anvandareMember
Frontböjar, eller böjar ö h t är nästan per definition en övning som är obekväm. Det är
liksom bara att vänja sig tror jag, hehe.Kul att se kosten, det var rejält med mat! Kroppen din ville helt enkelt ha den mängden.
Ser ut som en bra portion protein också.Behåller du formen , eller hur ser det ut på den fronten?
22 april, 2012 at 22:35 #193541Anonym anvandareMemberGod mat, ja förutom ostkakan och kesellan, den kan du behålla. Det är med blandade känslor man fyller det svarta hålet (låter fel) men man kan väl trösta sig med att kroppen behöver det lite extra ibland
22 april, 2012 at 22:41 #193542Anonym anvandareMemberMitt svarta hål fyllde jag med en burgare idag… 400gram var den på hehe
22 april, 2012 at 22:50 #193543Anonym anvandareMemberFormen???? Nu är vi inne på ett ämne som det faktiskt är lite nojjigt med just nu. Jag har blivit näst intill panikslagen av allas krympande midjemått och baechsäsongen närmar sig med stormsteg. En del av mig är lite sugen på att göra en smygdeff inför sommaren så att man kan visa sig från sin bästa sida, men samtidigt är det ju så kul att det går bra med gymträningen. Jag har faktiskt inte vågat ställa mig på vågen den senaste månaden, jag misstänker att jag blir tyngre men då jag hela tiden har gjort styrkeökningar så räknar jag med att det inte bara är fläsk som tillkommit. Kläderna jag köpte runt Jul då jag var nybantad dom får jag fortfarande på mig så läget är inte alarmerande,,,ännu.
Just idag har jag känt mig hyfsat nöjd med min kropp (trots allt käk) och just det här med att göra en ”smygdeff” känns lite ”inte jag”. Det man gör ska göras ordentligt eller så får det vara, inte vela och hatta fram och tillbaka och göra allting halvgjort.
Quote:Mitt svarta hål fyllde jag med en burgare idag… 400gram var den på heheYou naugthy boy!
Quote:Det är med blandade känslor man fyller det svarta hålet (låter fel) men man kan väl trösta sig med att kroppen behöver det lite extra iblandDå jag fyller mitt svarta hål är det alltid med känslor av glädje och eufori! Nä, men det finns säkert någon rimlig förklaring bakom dagens hetsätning, sugen på götta plus att jag har fått en ungdomsfinne,,, Ja, tyvärr är det nog dags igen.
22 april, 2012 at 22:56 #193544Anonym anvandareMemberStyrkeökningarna är kanon, jag tror absolut du lagt på dig muskelmassa. Konstigt vore
det annars.Deffa någon månad eller två fungerar såklart, men jag tror inte det är det bästa för
att behålla massan och skala av på rätt sätt. Lite beroende på utgångsläget, givetvis.Gneta på i din takt och kör igång en formtoppning om/när du känner att tiden är inne.
22 april, 2012 at 23:19 #193545Anonym anvandareMemberQuote:Styrkeökningarna är kanon, jag tror absolut du lagt på dig muskelmassa. Konstigt vore
det annars.Fast jag begriper inte vart den ökade muskelmassan har placerat sig, för jag ser ingen skillnad. Jag har ju ökat vikterna på i princip allt så jag har kanske samma proportioner som tidigare.
22 april, 2012 at 23:24 #193546Anonym anvandareMemberDet första man blir blind på är ögonen. Kan mer eller mindre vara jättesvårt att se sina egna, synliga ökningar.
När du själv ser att det hänt saker har många runt omkring dig uppmärksammat det för länge sedan.Fotografier i samma pose och i samma ljus över en längre tidperiod är nog svaret.
Men vem pallar sånt? Inte jag22 april, 2012 at 23:52 #193547Anonym anvandareMemberNä, det är väl där som skon klämmer för mig också I guess. Jag känner inget direkt sug efter att ta några ”jämförelsebilder”, det känns mest bara besvärligt och inte är man riktigt i sin absolut snyggaste form heller. Sedan finns det väl säkert en annan risk med om man istället tar för många bilder, då hinner man kanske inte lägga på sig någon synbar mängd muskelmassa mellan de täta bildtagningarna och kanske istället tappar tron på sig själv, en ren spekulering från min sida. Äsch, jag ska se om jag inte kan fixa fram någonting nytt snart, lite nyfiken blev jag trots allt.
23 april, 2012 at 04:37 #193548Anonym anvandareMemberDu har drabbats av den vanliga fartblindheten,fast då gällande dig själv,å inte farten.
mkt vanlig företeelse,som de flesta råkar ut för.förr el senare.
vågen är ett mkt oexakt sätt att bestämma sin form på!!…spegeln ett bättre alternativ,men kaliper mätning det bättre sättet.då man får fram hur mkt fett man har på kroppen för tillfället i %.sen detta i kombo med vågen,då man kan konstatera hur mkt man ökat i muskler,i kg.men kläder ger också en bra finger visning var man ökat på.svårt att säga emot,när man inte kommer i byxorna längre,att benen ökat i volym,eller byte av storlek i skjortor,tröjor,jackor,mm. . . . …..listan kan göras lång.
jag vet,jag har ju själv råkat ut för detta…...har bytt hela uppsättningar av kläder/storlekar flertal ggr,under årens gång!..även rätt dyrt i längden!!…men ett tips!!..spara kläder,för du kan gå ner i volym också,helt plötsligt!!….fast inte för länge bara……lol.alltså spara kläderna!
vilket jag ju självklart gjort!!…det märkte jag när jag flyttade senaste gången!!..då alla kläder kom fram,överallt,även de som legat på vinden..,,,hmmm…tänkte jag,,,det spelar ju ingen roll om dessa kläder skulle komma att passa i framtiden,om jag skulle gå ner i vikt el volym!..för de är ju från dackefejden ju!!!!!!…..lol…..såååå omoderna går ju knappt å hitta längre,å vilken smak jag haft då!!!…ha ha ha …..såg ju någe för djävliga ut……ha ha ha !!….
tänk att jag hade den smaken ,på den tiden,dvs,ingen smak alls…..lol.jaa,ok då,är ju lite skillnad på vad man tycker när man är 15år yngre å nu!!
men det var en rätt rolig erfarenhet,skrattade mkt åt de olika kläderna,hur fan jag kunde ha haft dem på mig osv……..lol.
nähepp,nu är kl 04:30,ska försöka lägga mig en kort stund å sedan upp å käka frulle.sen iväg på jobb…..ha de nu waco……mvh bighulken……..23 april, 2012 at 11:31 #193549Anonym anvandareMemberKläder anno dackefejen säger du,,, Hmm, sexy bighulken, verkligen!
Dessvärre är man ju inte direkt något modelejon själv och om jag vågar tänka mig tillbaka i tiden så har jag oändligt många modeblunders i bagaget. Mitt motto var att kläderna skulle synas och jag trivdes verkligen med att få allas (inte nödvändigtvis beundrande) blickar på mig. Så är det inte längre och det har väl delvis med åldern/förståndet att göra.
Den här bilden är från då jag gick i mellanstadiet, dålig kvalite på bilden men jag gick gärna runt och stoltserade med min egenhändigt tillverkade slips som jag hade gjort i syslöjden.
23 april, 2012 at 17:43 #193550Anonym anvandareMemberCoolt att du fick en sån idé när du var så liten.
Syslöjdsfröken: ”vad gör du för någonting, lilla waco?”
Waco: ”jag syr mig en slips!”Är det en hantel du stoltserar med där?
25 april, 2012 at 02:22 #193551Anonym anvandareMemberJajamensan, det är en riktig hantel som jag poserar med. Jag hade många underliga ideér som liten, jag var väl kanske ett ovanligt kreativt barn, heh!
Tisdag = Ben!
Knäböj 20kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 10st, 80kg 5st:up:
Utfallssteg med (Remmar) hantlar 16kg 2x10st/ben:up:
Raka marklyft (Remmar) 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 10st, 80kg 8st:up:
Benpress, benen ihop, läge 2 (Life fitness) 155kg 2x12st:up:
Vadpress (Nordic) 120kg 12,11,11st:up:
Stretching 10-15min, mest av rumpa och höft.Yes, vilket underbart träningspass. Ökningar/PB på alla övningar, det är inte varje dag det går så pass bra. Utfallen gick väl kanske minst bra, jag har en tendens att vingla och tappa balansen på det ena benet. De raka marklyften var det länge sedan jag körde så där förväntade jag mig inget annat än ett PB, testade att inte gå hela vägen upp denna gång utan spänningen skulle bibehållas genom hela setet. Nu är jag skittrött och ska gå och lägga mig, men jag kommer att somna med ett leende på läpparna då jag är så himla nöjd.
25 april, 2012 at 04:09 #193552Anonym anvandareMemberroligt waco!!! detta bådar gott inför framtiden!!!
att du ökat i styrka samt tränar på väl disciplinerat!!
sen lite roligt ,det där att vara lite egen,gå sina egna vägar osv…
Precis så var jag också,både till godo och av envishet.men många minor har man gott på då också.i alla fall jag.sydde mina egna kläder i syslöjden i mellan stadiet osv…
sen i högstadiet,så hade jag en rullande kaffeteria i plugget,sålde cola/fanta läsk,havrebollar,godis,mm….på rasterna.var en hel del förhandlande med rektor å lärare,innan jag fick tillstånd till detta av dem.blev en succe!!!…fick låna ihop till en back cola,samt havre bollar.efter 1 vecka,så hade jag betalat tillbaka lånet,och gick för egen maskin.sen tog jag in en delägare i kaffeét,för att kunna vara ute på olika raster hela tiden,om jag hade lektion osv.byggde kaffeét,av farsans gamla bardisk,med hjul på.satte på lås osv…
men dessvärre var att efter 3 månader så visade det sig att min delägare inte var riktigt seriös,han nallade från lagret,så att säga!! sen blev det inbrott i biblioteket under en rast,varvid de länsade hela kaffeét på varor,samt snodde växelkassan!!
då rann det ut i sanden!!!..och jag tappade lusten….
det var det första fiket i denna skola.sedan så öppnade det ju ett riktigt kaffeé där!!!
och då var det skolan som hade det! de hade ju sett potentialen redan!!! fast då gjordes det mera bekostat,med säkerhets saker å dylikt.detta var mitt första företag,13-14 år var jag då.
ja ja ,många äro vägarna till lycka/olycka…..men hur som haver,kör på som du redan gör waco…ser mkt bra ut!!!
nu blir det frulle för mig…..mmm…hungrig redan,
hej svejs…25 april, 2012 at 14:05 #193553Anonym anvandareMemberTack bighulken, både för ryggdunken och för berättelsen om ditt företagande. Sånt där tycker jag är jättekul att läsa, det finns ju trots allt en person bakom alla siffror och vikter i dagböckerna.
Idag har jag vilodag från gymaktiviteter, har betalat räkningar och deklarerat (Första gången som jag inte gör det i sista minuten) och jag har för utom det roat mig litegrann med att ta några formbilder. Det blev inga bra jämförelsebilder men det säger väl endel om dagsformen i alla fall. Viktmässigt har jag gissningsvis plussat 5-7kg, vaderna har vuxit endel, kanske rygg och lår också men alla kg har nog inte lagt sig där, röven och midjan är en misstänkt bov också.
28 april, 2012 at 18:40 #193554Anonym anvandareMemberÄntligen tog jag mig iväg till gymmet!
Lördag = Ben!
Uppvärmning: 20 knäböjar med stång
Frontböj 20kg 10st, 30kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st(Film), 60kg 6,5st:up:
Benpress (Body solid) 180kg 12st, 200kg 7+F,7st:up:
Leg ext (Nordic) 60kg 10,9,8st:up:
Raka marklyft 80kg 3x10st:up:
Vadpress (Smith) 100kg 15,12,12st:up:
Lite snabb stretching av underkroppenNu var det ju senast under påsken som jag tränade på just detta gym så ökningarna får man ju ta med en liten nypa salt. Hur som helst så gick det ju ganska bra ändå, frontböjarna på 60kg var förbannat osköna för axlarna. I benpressarna gick jag ned till ca 90gr som det såg ut i spegeln, sjukt tunga var dom och jag har redan ont i röven.
50kg 10st
[youtube=6nZvSiy9AxU]
80kg 10st, 2:a set
[youtube=CH76jsCIDFg]Ikväll ska jag laga till lite gott käk av köttvinsten jag vann förra gången jag var här nere i södern. Stekta skivor av kalv ryggbiff, till detta tänkte jag göra en champinjonsås och lite klyftpotatis, lite rött vin slinker förmodligen ned i strupen också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.