- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 maj, 2012 at 04:33 #193570Anonym anvandareMember
bra avverkat i marken där!!!! 115kg är int fy skam det…….
ceep on working…….11 maj, 2012 at 07:14 #193571Anonym anvandareMemberVa fan! Måste skärpa till min vadträning!
Det verkar rulla på svinbra för dig Waco, från dina första redovisningar här på Body
Har det ju hänt massor, både med styrka, fysik och även mentalt? Verkar som du tycker det blir roligare och roligare, eller har jag fel?11 maj, 2012 at 22:35 #193572Anonym anvandareMemberQuote:bra avverkat i marken där!!!! 115kg är int fy skam det…….
ceep on working…….Thanks mr bighulken! Det känns som att jag har tekniken på gång här, vissa lyft känns riktigt fina och ibland får man slita lite mer. Hoppas att med lite mer träning och nötande så kanske det blir ett ännu bättre resultat, det hopppas jag på i alla fall.
Quote:Va fan! Måste skärpa till min vadträning!Och jag mitt midjemått… Fast inte ännu. Idag åt jag ett superskrov med lite tillbehör, 2st 90grammare som gick rakt in i gastrocnemius, haha!
Quote:Det verkar rulla på svinbra för dig Waco, från dina första redovisningar här på Body
Har det ju hänt massor, både med styrka, fysik och även mentalt? Verkar som du tycker det blir roligare och roligare, eller har jag fel?Roligare vet jag inte, men målsättningen med min träning har nog ändrats en hel del sedan jag började skriva den här dagboken. Har blivit mer öppen med vem jag är också, inte lika hemlig och tillknäppt.
Starkare har jag blivit, helt klart och det gör ju det hela lite roligare också. Jag trivs med att jaga resultat och just nu går det liksom av sig självt framåt hela tiden, även de dagar då jag inte har huvudet med mig.
Fysiken vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, jag gissar att mina ben har vuxit till sig bäst men sedan så har jag blivit lite mjukare i hullet också. Har lagt upp några nya bilder men jag kan inte själv se någon större skillnad på vart den eftersträvde muskelmassan har lagt sig. Jag tycker att jag har samma proportioner som tidigare fast många kilo tyngre.
Den mentala biten är väl mitt största problem just nu, ena stunden ser man ganska positivt på tillvaron och nästa faller man ihop som en pannkaka. Träningen hjälper mig faktiskt att stressa av lite grann, man får göra sig av med lite frustration och bara fokusera på någonting enkelt, typ räkna reps. Går det sedan bra så blir man lite gladare av det också. Hur som helst så mår jag betydligt bättre nu än vad jag har gjort under det senaste året och bättre hoppas jag att det ska det bli, jag har lite saker på gång nämligen vilket jag får återkomma till senare:emo-thumb…
Fredag = Rygg!
Uppvärmning för axlarna
Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
Kabelrodd (Remmar) med v-handtag (Cybex) 65kg 3x8s:up:t
Latsdrag (Remmar) olika brett grepp (Cybex) 8pl 3x10st (90%)
Omv. Pec dec/Ryggflyes (David, friviktsmaskin) 10kg 3x10st:up:
Lateral raise (David, friviktsmaskin) 5kg 3x13st:up:
Hantelrodd (Remmar) 27,5kg 12st, 30kg 2x8st:up:
Stretch av händer, underarmar, nacke, bröst och rygg!Japp, här går det som synes framåt trots att jag inte hade med mig huvudet denna gång. Är nog mest nöjd med hantelroddarna, de på 27,5kg kändes i alla fall ganska snygga och stilrena, de på 30kg med lite mer ryck men ändock OK.
Nu blir det en perfekt avslutning på kvällen, jag ska titta på en av mina favorithunkar, nämligen dr House.
13 maj, 2012 at 21:37 #193573Anonym anvandareMemberJag har varit lite produktiv i helgen, inget märkvärdigt men lite nytta i alla fall. Lördagen gick åt till att se över taket, tjompa ned lite spikar och täta litegrann. Var skakis i benen först men sedan vande man sig och det var mest bara mysigt där uppe med utsikten och solen i fejjan.
Har lite grejer på gång också som jag nämde tidigare. Jag ska åka på en liten tripp söderut för en intervju då jag har sökt ett par utbildningar. Det är liiite spännande faktiskt, det kanske slutar med att jag sadlar om och byter karriär?!! Jag får veta mer på intervju-dagen så då kanske det blir lättare att bestämma sig.
Söndag = Ben!
Uppvärmning: Några min på cykeln, lite lätta utfall
Knäböj 20kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 10st, 80kg 8st:up:
Benpress, benen ihop och läge 2 (Life fitness) 175kg 3x8st:up:
Leg ext, med ett ben (Life fitness) 40kg 7,6,6st/ben:up:
Hip ext (Freemotion) 17,5 5x10st/ben (Lätt)
Vadpress (Smith) 100kg 15,13,13,11,11st :up:
Balansplatta, stående på ett ben 2x90sek/ben
”Fotflexningar” (Lyfte kettlebell med foten) 8kg 2x15stAtt rövont kan få en att känna så mycket tillfredställelse och genuin glädje. Trodde inte att det skulle gå så bra idag men jag fick lov att ändra uppfattning efter knäböjarna. Kände mig lite för trött för att våga mig på lite tyngre vikt men det hinns med, men åååh vad sugen jag var. Nu vet jag att det finns kapacitet för några reps på 85kg, kanske man klarar 90 också, men mina böjar ska i första hand vara snygga och korrekta, annars får det vara. Sedan fläskar jag på med lite mer vikter på dom andra övningarna där det känns som att skaderisken är mindre.
Kombinationen vadpressar, balansplatta och sedan även lite pisk av underbenens framsida hade en oväntat mördande effekt, den ska jag köra fler gånger.
14 maj, 2012 at 01:00 #193574Anonym anvandareMemberDet var duktigt tränat!!
även det med framsidan underbenet!!………lol.du har kommit in mer å mer på olika muskelgrupper nu. . . samt olika övningar.är det nånting du inte tränar? alltså nån muskelgrupp,eller kör du hela kittet?
den där balans plattan är ju väldigt bra övning,den också.Att sadla om har jag gjort flertal ggr,i min jobbkarriär!!!
alltid skönt å prova på andra grejer också i livet.
Känner ibland annars,att det vore trist att bara gjort en grej i livet,ett arbete,en maträtt-en sorts träning-en sorts favvo grej osv…..lol.men Tuta på nu waco…………...
15 maj, 2012 at 20:52 #193575Anonym anvandareMemberQuote:är det nånting du inte tränar? alltså nån muskelgrupp,eller kör du hela kittet?
den där balans plattan är ju väldigt bra övning,den också.Bighulken, det är alltid roligt med sådana där frågor där man får tänka till litegrann. Jag tror att jag har fått med det mesta. Förslappad ringmuskel och en förtvinad r**kmuskel är väl mina största ”problemområden” i guess, haha… möjligtvis kan jag ångra att jag inte har tränat långfingerextensioner i den utsträckning som jag borde ha gjort i livet men det är väl ännu inte för sent att börja öva….. Nä, skämt å sido.
Nu ska jag försöka att vara lite seriös. Jag började träna med balansplattan för gissningsvis 1,5 år sedan. Jag hade mycket problem med ont i fötterna och upp mot höften, så jag åkte till löpkliniken för att justera in ett par nya personliga iläggssulor till arbetsskorna. Killen jag pratade med där tyckte att jag kunde prova att köra lite stärkande övningar och på den vägen började det. Jag tror att det där var någonting som jag verkligen behövde träna, nu kan jag köra tunga vadpressar utan att bli halt och få ont. Jag tror också att det har gett mig en bättre stabilitet inför knäböjarna som jag hade jätteproblem med från början, fötterna säckade ihop och knäna svajade inåt. Jag blir verkligen skittrött längs med hela benen då jag har balanserat ett tag, det är nog så jobbigt muskulärt även om hjärtat inte behöver jobba så hårt.
Tisdag = Bröst!
Uppvärmning
Militärpress 40kg 6,4,4st:up:
Bänkpress (Snabbt) 40kg 3x8st
Chestpress (Hammerstrength) 30kg 6,3,5st
Triceps pushdowns (Technogym) 20kg 5x10st (Lätt)Kändes bara sisådär men rpb med 6st i militären.
16 maj, 2012 at 20:13 #193576Anonym anvandareMemberOnsdag = Rygg!
Uppvärmning
Chins 7,7,6st
Kabelrodd (Remmar) med v-handtag (Nordic) 8,8,7st
Hantelrodd (Remmar) 30kg 3x9st:up:
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 10kg 10,10,8st
Lateral raise (David, friviktsmaskin) 7,5kg 9,8,8st:up:
Sidolyft i cable (Handledsrem) 6,7kg 3x10stIdag trivdes jag på gymmet och det gick ganska bra också. Är nog egentligen mest nöjd med chinsen då jag inte trodde att jag kunde klara så många som 7st med min stadigt ökande kroppsvikt. Hantelroddarna var rätt OK också, rpb men de kändes även mindre ryckiga/fuskiga än sist. Ryggen är mör och fin och jag känner mig relativt nöjd och harmonisk.
Det roligaste med dagens träning var egentligen inte min egen träning. Simklubben var även där och tränade och de unga simmartjejerna skulle läras upp i hur man gör med olika övningar. Nu idag fick jag vara deras förebild på gymmet, haha. Det finns garanterat bättre förebilder än jag men dom vet att jag är fd simmare så dom frågade på litegrann om min simning och jag försökte att peppa dom att våga ta i det där lilla extra. Jag muntrade upp en tjej som bicepscurlade stenhårt med 5kg:s hantlarna och sa att även jag började träna med den där vikten en gång i tiden och man riktigt såg hur hon växte flera cm:D.
18 maj, 2012 at 16:27 #193577Anonym anvandareMemberTorsdag = 1h rask promenad!
Fredag = Ben!
Frontböj 20kg 10st, 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10kg, 70kg 2x3st:up:
Leg curl (Nordic) 30kg 3x11st:up:
Hack lift (Body solid) 25kg 3x10st (Ny övning)
Leg ext (Nodic) 60kg 9,8,8st
Marklyft och Sumomark (fokus på teknik) 60, 80, 100kg ???x1stJag är jättenöjd med frontböjarna idag. Testade att hålla stången på annat sätt än sist och det kändes mycket bättre för axlarna och mindre vingligt. Även sumostilen kändes bättre idag än då jag provade sist, kan mycket väl tänka mig att jag klarar mer vikt då jag övat på tekniken lite mer. Är helt slut i benen nu, särskilt just ovanför knäna,,, härligt!
19 maj, 2012 at 20:02 #193578Anonym anvandareMemberNär jag väl var på plats i gymmet idag undrade jag varför jag egentligen var där, jag var skittrött, gäspade hela tiden och kände mig allmänt hängig och bedrövlig. Konstigt nog så slog jag mitt PB i bänk med 5kg, sedan avslutade jag bänkserien med 14st på 55kg!!!! Jag fattar ingenting, det måste vara tekniken det hänger på. Jag fick nog till den där ”bryggan” på rätt sätt idag, blåste upp bröstkorgen, lyftvägen kändes som att den blev kortare än vanligt plus att stången landade längre ned på bröstet. Rumpan lättade liiite från bänken på 67,5kg men jag börjar faktiskt tro på allvar att jag inte har så långt kvar till 70kg:s gränsen. Min målsättning, 8x60kg kanske jag måste göra en attack mot snart.
Lördag = Bröst!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar, gummiband 2x15st
Bänkpress, flera uppvärmningset, 60kg 1st, 65kg 1st, 70kg 2xFail, 67,5kg 1st, 55kg 14st:up:
Lutande hantelflyes (casall) 10kg 6,6,7st
cc Bröstflyes 3pl 3x12st
Militärpress i smith 20kg 8,9(Film),8stBlev en liten film idag, bara för att det var länge sedan sist…
[youtube=z8A6hyYADfA]Lördagkväll = 1h rask promenad!
Ibland är det bara så skönt att få igång lite cirkulation i kroppen, en nypa frisk luft och rensa skallen…Promenader är välgörande.
19 maj, 2012 at 21:09 #193579Anonym anvandareMemberMåste skriva nån rad här med.
Har märkt att hos många inkl mig att när man har minst lust att träna gör man bra pass och allt för ofta PB. Något du har märkt sj förutom denna gång?
Mvh ”Bajsmannen”
19 maj, 2012 at 21:57 #193580Anonym anvandareMemberMen hej ”bajsmannen”, och varmt välkommen till min dagbok!!! Du har väl hört att kärt barn får många namn och jag tror definitivt att det även gäller på arbetsplatsen. Själv heter jag för tillfället hyvel-Jesus och de andra på min avdelning är då de sk lärjungarna, haha!
Nä men nog har det varit så många gånger att då man tror att man ska uträtta stordåd har man blivit besviken, likväl som att man överaskar sig själv då man har gett upp redan innan man har försökt. Jag höll på med simning förut och det kunde vara lika dant där, tror att jag gjorde ett av mitt livs sämsta lopp då viljan var jättestor och formen god. Förmodligen var jag så spänd och överladdad att jag krämade bort all överskottsenergi redan från början i just det loppet, simningen blev stressad och spänd och jag gick in i väggen alldeles för tidigt.
Idag tror jag dock att det var mer än ”just luck” eller tjurskallen som spelade in. Tekniken kändes verkligen annorlunda och det var nog det som gjorde den stora skilnaden. Jag har väl inte riktigt fått kläm på exakt ”hur” ett bra lyft ska kännas/se ut och jag gör förmodligen lite si och så från gång till gång. Mer övning och nötande tror jag nog är rätt medicin för min del, kanske fråga/ta hjälp någon som verkligen kan?!!
20 maj, 2012 at 18:02 #193581Anonym anvandareMemberHej hyvens Jesus
Lugnande att läsa din dagbok. Då märker jag att jag är inte ensam i wierdo land.
Angående om din bänkteknik kan jag inte hjälpa dig med men du bor i Umeå och där borde det finnas någon på iksu som kunde utvärdera din teknik.
Men som någon vis man/kvinna sade: ”övning ger färdighet!”
20 maj, 2012 at 22:13 #193582Anonym anvandareMemberQuote:Lugnande att läsa din dagbok. Då märker jag att jag är inte ensam i wierdo land.:DDu vet, någon måste ju ha den här arbetsuppgiften på forumet, nämligen att vara knasigast. Det är faktiskt en jätteviktig uppgift och egentligen borde vi wierdos få lite mer cred för det vi gör, dvs att vi får alla andra att känna sig lite mer normala för en liten stund…
Söndag = Rygg!
Uppvärmning för axlar
Utåt och inåtrotationer för axlar, 3kg 2x15st
Latsdrag (Freemotion) 60 8st, 80 8st, 100 8st, 120 8st
Stångrodd lutande, sup.grepp (remmar) 40kg 10st, 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 3x5st (Tungt/fult):up:
Stångrodd 90gr, brett grepp (remmar) 55kg 3x9st:up:
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 10kg 3x12st:up:
Lateral raise (David, friviktsmaskin) 7,5kg 10,10,9st:up:Ja, jag blev starkare idag också! Körde med supinerat grepp på den lutande stångrodden då det kändes bättre för underarmen. Den blir bättre sakta men säkert…
23 maj, 2012 at 02:26 #193583Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Uppvärmning: Knäböj med stång och utfallssteg
Knäböj 50kg 10st, 70kg 10st, 85kg 8st, 90kg 3+Fst:up:
Utfallssteg med hantlar 10kg 25st/ben
Benpress med benen ihop, läge 2 (Life fitness) 175kg 3x10st:up:
Hip ext (Freemotion) 20 3x10st/ben (80%)
Ryggresningar 2x15st
Vadpress (Nordic) 120kg 15,12,11st
Fotflexioner med kettlebell 8kg 3x15st/ben
Balansplatta, stående på ett ben 2x90sek/ben
Vadpress med ett ben (Technogym) 20kg 2x15st/benJag har flyt just nu och jag tror att benträningen går allra bäst. Drömgränsen 100kg är fasen inte långt borta nu men jag har bestämt mig för att ha is i magen nu. Det absolut sista jag vill är att råka knäcka ryggen bara för att jaga ett PB som jag egentligen inte har någon brådska med. Visst låter det bra, men innerst inne är jag en viktjägare så vi får väl se hur länge jag kan hålla mig.
Utfallsstegen (hatövningen) blev det bara ett set av, man är less redan efter 10st men kan kan ju inte sluta medan det finns krafter kvar så då får man nöta på tills det tar stopp (eller näst intill, jag spyr ju faktiskt inte). Sedan byter man hux flux övning pga ångest över kommande svidarset, ja så hemskt är det faktiskt.23 maj, 2012 at 16:20 #193584Anonym anvandareMemberDu var mig en stark en Såg längre bak i journalen vad dina vader mäter. Kollade genast mina och måttbandet visade 43. Patetiskt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.