- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 maj, 2012 at 20:36 #193585Anonym anvandareMember
bra tränat på dig waco!!!
njut av livet,carpe diem……….
23 maj, 2012 at 23:59 #193586Anonym anvandareMemberMen Zoltan, ynka 43cm,,,, Ska du verkligen våga visa dig i badbyxor i sommar:|? Jag snackade med min mamma för en stund sedan på telefon och hon tyckte att jag skulle vara lite mer försiktig med min träning, hon tyckte att jag hade fått så stora lår…
Bighulken, ”carpe diem” är helt rätt just nu. Vem vet, mitt liv kanske tar en ny vändning from idag. Jag på väg mot min intervju just nu och från att ha varit mer eller mindre ett nervvrak under dagen så ser jag nu fram emot detta, förhoppningsvis gör jag inte bort mig fullständigt.
Onsdag = Bröst!
Uppvärmning för axlar
Utåt och inåt rotationer för axlar 3kg 2x15st
Bänkpress 40kg 33st
Shoulderpress (Freemotion) 60 3x9st
Chestpress (Hammerstrength) 30kg 3st, 25kg 2x9st
Lutande hantelflyes 10kg 3x8stJag hade inte tänkt att träna idag men det blev visst på det viset i alla fall. Dom där 33 repsen i bänk var ordentligt jobbiga och satte sina spår för resten av passet.
24 maj, 2012 at 23:35 #193587Anonym anvandareMemberOkej, vad gör man om man är på resande fot i möjligheternas stad och känner för att hitta på något riktigt skoj? Jo, man åker och tränar!!!
Torsdag = Rygg!
Uppvärmning
Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
Chins 6,5,4st
Kabelrodd med v-handtag (Remmar) 65kg 3x7st
Hantelrodd (Remmar) 25?kg 3x10st
Stångrodd (90gr) brett grepp 60kg 6,6,5,5,5st (Tungt och fult)
Handledsmaskin, rulla upp och ned 3ggr (5kg/Lätt)
cc Sidolyft (Handledsrem) 10kg 12,12,11st/arm25 maj, 2012 at 14:49 #193588Anonym anvandareMemberDet är rätt skumt att man kan bli fetare och ingen lägger större märke till det men så fort (tex i ditt fall) man får resultat så får man kommentarer. Tror det beror på okunskap och rädsla. Kul iaf att du får synliga resultat.
Klart man ska passa på o träna när man är på resande fot. Hoppas intervjun gick bra annars får du åka tillbaks och flexa benen lite. Ha ha ha
26 maj, 2012 at 21:59 #193589Anonym anvandareMemberZoltan, jag tror att dom som gjorde intervjun skiter fullständigt i vad jag har för vadmått, haha! Men det kändes som att det gick bra och att jag inte gjorde bort mig alldeles för mycket.
Enligt mina egna efterforskningar så är det Delta gym som är fränast i Stockholm, dvs ett ställe ditt gymmarproffs gärna åker och tränar,,, Nu har även jag varit där.
Lördag = Bröst!
Uppvärmning
Bänkpress 60kg 2+F,2,1+F
Axelpress (Nordic) 30kg 3x7st
Lutande hantelpress 17,5kg 10,8,8st
cc Bröstflyes 17,5kg 3x10st
Dips 8st
cc Triceps pushdowns 40kg 15st, 45kg 2x9st
Bröstpress i maskin (Nordic) 30kg 3x8stJag har promenerat hur mycket som helst dessa dagar och har mycket värk i benen. Tillslut blir man ju less och då var gymmet ett trevligt brejk. Inga kanonresultat men ett skönt och givande träningspass blev det i alla fall.
27 maj, 2012 at 22:35 #193590Anonym anvandareMemberTillbaka i Umeå igen då…
Söndag = Rygg!
Uppvärmning
Latsdrag med v-handtag (Technogym) 60kg 8,7,7st
Stångrodd lutande sup. grepp (Remmar) 70kg 3x6st, 60kg 13(Film),12st:up:
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 10kg 12st, 12,5kg 2x6st
Sidolyft Cable (Handledsrem) 6,7kg 15st, 9,2 kg 2x5st/arm
Stående rodd med rep ned mot bröstet (David) 40 12st, 50 12st, 60 12st, 70 12st
Lateral raise (David, friviktsmaskin) 7,5kg 9,8,8stDet blir vilodag imorgon vilket behövs, man är egentligen rätt mör efter allt traskande som blev under resan. Körde några pinsamt ryckiga och stygga stångroddar på 70kg, lite lättare efteråt och med film. Tyvärr skymmer ju viktskivorna en hel del då man filmar från sidan och snett underifrån men jag ska hålla mitt ord då det gäller ”filmpakten” och leverera filmer till folket.
[youtube=nFAV4wdUf5k]
29 maj, 2012 at 20:32 #193591Anonym anvandareMemberTisdag = Ben! (90%)
Uppvärmning: Lätta marklyft och lite utfallssteg
Marklyft 80kg 3x4st, 100kg ?x1st, 105kg ?x1st
Benpress (Life fitness) 145kg 3x10st
Leg ext med ett ben, håll 3sek (Life fitness) 26kg 3x6st/ben
Leg curl (Life fitness) 39kg 3x10st
Bosuboll, stående på ett ben 3x1min/ben
Stretching av fram och baksida lår, rumpa och ryggIdag kände jag mig schleten och trött så jag gav inte det allra sista på dagens träning, då tror jag risken hade varit stor att någon kroppsdel gett vika. Körde ett okänt antal marklyft där jag gjorde mitt yttersta teknikmässigt. Benpressarna med lite bredare fotställning och fullt djup.
31 maj, 2012 at 20:57 #193592Anonym anvandareMemberTorsdag = Överkropp!(80-90%)
Uppvärmning för axlar
Militärpress 30kg 3x10st
Bänkpress 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st
Stångrodd lutande med sup.grepp 40kg 10st, 45kg 10st, 50kg 10st
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 7,5kg 3x10st
Latsdrag, olika brett grepp (Cybex) 8pl 3x10st
Lateral raise (David, friviktsmaskin) 5kg 3x10st
Sauna!!!Jag har bestämt mig för att köra lite lättare, åtminstone denna vecka ut så får vi se vad jag hittar på sedan.
Fick till bra stångroddar idag jämfört med de på Söndagens roddarfilm. Denna gång var det verkligen ryggen som jobbade och inte bara skallbenet som försökte att slita upp vikterna. Gör om, gör rätt!!! Sedan kan jag öka vikten igen.
Latsdragen gick inte alls lika bra och min underarm började att ömma ordentligt. Jag som dessutom var försiktig och tänkte på vad/hur jag gjorde hela tiden men det hjälpte inte. Min teori är att då dom utfördes extra långsamt och strikt så var jag tvungen att hålla greppet under extra lång tid. Armen tål nog inte detta i dagsläget och det blir någon slags utmattningseffekt. Jag ska vara mer noga med att använda remmar vid dessa övningar.
3 juni, 2012 at 10:05 #193593Anonym anvandareMemberLördag = Lätt löpning!
Precis då jag hade svidat om till löparkostymen så började det regna. Då gäller det att försöka tänka positivt, ”det blir mindre pollen i luften”, ”det blir extra skönt att komma in i värmen igen”, ja ni vet,,, men hur positivt jag än försökte tänka så gick det inte riktigt lätt med löpsteget. Det var lite mer ”Rocky tränar i motvind och snöstorm-stilen” på min löpning fast jag verkligen försökte att tänka på hur jag sprang… Ja,ja det går kanske lättare då jag har hunnit vara ute på några rundor. Tror att sträckan var 7,2km och jag höll på i ca 50min, ganska långsamt med andra ord.
För övrigt hade jag en rätt bra Lördagsafton, käkade kinamat buffé och det var jättegott. Kvällen avrundades med ett biobesök, Prometheus! Jag som är lite feg vågade se nästan hela filmen men jag höll på att krama sönder min godispåse som jag hade i knäet. Den var riktigt bra och Noomi tycker jag var övertygande i sin roll. Dessutom var ju min favvohunk med också, M. Fassbender,,, trevligt trevligt….
3 juni, 2012 at 12:35 #193594Anonym anvandareMembersjysst!!
ska se den idag,ikväll.
jaha,så du var ute å sprang då!! precis som över 23000,andra då i sthlm.sthlm marathon!duktigt spring i alla fall.att du sprang.att du var ute.att du rörde på dig,att du dristade dig till att gå ut……..
3 juni, 2012 at 12:53 #193595Anonym anvandareMemberKan du springa med dina stockar till lår? Starkt gjort iaf att ge sig ut trots vädret.
Jag kunde nästan slå vad om att du ville se filmen bara pga av Fassbender Läste i biotråden tidigare att du var lite ”smått” förtjust i honom. Ha ha… Vill med se den! Bor man i en håla då måste man åka 6 mil för att gå på bio. Grrr…
3 juni, 2012 at 18:23 #193596Anonym anvandareMemberJaha, bor du också i en byhåla? Jag har ju bara 4mil enkel väg för att gå på bio så det ligger ju då lite mer centralt. Att åka 6mil för att få se Fassbender, klart du ska göra det ”He is worth it”! Annars var Noomi väldigt snygg också.
Ja, när ni säger det var det ju faktiskt inte mindre än ett under att jag kunde springa med mina enorma muskelben över huvud taget, har förresten lagt upp nya ”sneak peak pix” in tze album. Mätte min arm också nyligen, nästan 36cm vilket kändes bra. Mått som växer är trevligt så länge det inte gäller röv eller midja.
Idag har jag ägnat en del tid åt köksaktiviteter. Lagade bla till detta;
Kycklingklubbor och tjocka revbensspjäll. Tog reda på buljongen från mina förkokade kycklingklubbor och det blev då denna kycklinggryta med allt möjligt krafs i, bla: bacon, kantareller, ädelost, tomater, paprika, zuccini mm.
Nä, nu ska jag åka iväg till gymmet!
3 juni, 2012 at 22:25 #193597Anonym anvandareMemberSöndag = Överkropp! (80-90%)
Uppvärmning av axlar
Militärpress 35kg 3x6st
Bänkpress 50kg 3x6st
Kabelrodd med v-handtag (Nordic) 50kg 3x6st
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 7,5kg 3x10st
Latsdrag (David, friviktsmaskin) 20kg 3x10st
Lateral raise (David, friviktsmaskin) 5kg 3x10st5 juni, 2012 at 19:10 #1064186Anonym anvandareMemberKollat bilderna nu. Ser ganska jämn ut vad man kan utröna. Trodde du var tjockare/läs bulkigare. Ha ha. Sen är du riktigt driftig o stark. Nog med beröm nu Kör du inga raka mark? Det gör underverk för baksida lår och rumpa … Har jag hört.
6 juni, 2012 at 02:40 #1064236Anonym anvandareMemberTack Zoltan. Ett av mina större mål just nu är ju att få axlarna att växa till sig vilket inte går riktigt som jag hade tänkt mig, min ömmande underarm gör att det knappt går att träna sidolyft för tillfället men jag försöker så gott det går.
Det händer lite sporadiskt att jag kör raka mark men det har varit långt mellan gångerna. Jag gillar övningen jättemycket men har varit lite maskinfixerad ett tag nu. Periodvis har jag haft lite problem med nackont och nu på slutet har jag velat spara på greppet/underarmen så därför har det blivit mindre raka mark och mera curls i maskin.
Jag kör inget förutbestämt schema för min träning just nu utan jag håller mig väl lite mer till en grundidé. Benen brukar få sig en träningsdos 2ggr per vecka, pass 1 försöker jag få med knäböj och marklyft på det andra. Sedan kör jag de övningar som jag är mest sugen på för dagen och vad som är tillgängligt men målet är att hela benet ska bli genomtränat varje benpass. Varierar även utförandet i tex benspark mellan att köra tungt, köra med ett ben, hålla kvar sträckningen någon sek, och vad jag väljer beror lite på dagsformen. Är jag lite sliten så kör jag inte med tyngsta vikten utan kör med lite annorlunda utförande istället. Är bra både för huvudet och knäna tror i alla fall jag. Jag får ju med väldigt många olika övningar också men det kan gå upp till några veckor tills de återkommer igen. Det kan däremot vara besvärligt att hålla reda på vad man körde med för vikter sist och komma ihåg sina PB från gång till gång, då är ju denna dagbok ganska bra att ha faktiskt..
Tisdag = Ben!
Uppvärmning: 5min på cykeln
Knäböj 20kg 10st, 50kg 10st, 70kg 10st, 90kg 3,1+Fst, 70kg 10st
Benpress, benen ihop och läge 2 (Life fitness) 175kg 3x12st:up:
Leg curl med ett ben (Life fitness) 25kg 7,6,6st/ben
Vadpress (Nordic) 120kg 14,11,10st
Fotflexioner med kettlebell 8kg 3x15st/ben
Balansplatta stående på ett ben 2x90sek/benOK pass! Är inte riktigt nöjd med böjarna då dom inte höll den klass som jag eftersträvar, det känns inte fullt balanserat och stadigt utan ibland tippar överkroppen liiite framåt. Inget som jag inte kan rädda upp och ryggen håller men ändå irriterande. Jag brukar tänka på detta innan jag sätter igång:
Relativt smalt grepp (5cm från det blanka på stången), armbågar rakt ned och inte bakåt och stången vilar behagligt ovan skulderbladen. Har fattat att vissa lägger stången längre ned och jag kan tänka mig att det blir stadigare/mindre framåtvikt men jag tycker det känns konstigt och tungt att hålla stången så lågt.
Jag står med 50-60cm mellan fötterna och spänner/krullar dem, sedan spänner jag skinkorna. Sist kikar jag uppåt, trycker fram bröstet och nästan rullar ned stången någon cm extra, samtidigt som jag blåser upp magen. Under själva böjen sedan tänker jag nog mest på att pressa ut knäna. Min tankegång just nu är att jag kanske tappar spänningen någonstans efter några böjar, kanske i magen eller rumpan. Ska jag skippa gympaskorna?Benpressarna ökade jag i igen, bara 25kg kvar i viktmagasinet nu, hehe.
Enbenscurlar är bra grejer, särskilt när man har upptäckt att man är olika stark på båda benen men det håller på att jämna ut sig nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.