- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juni, 2012 at 02:12 #402486Anonym anvandareMember
Måndag = Promenad i rask takt, 1h och 15min.
Tisdag = Ben!
Uppvärmning: 3min på cykeln
Knäböj 20kg 10st, 50kg 10st, 70kg 6st, 90kg 1st, 95kg 1st, 100kg 1st, 90kg 5st, 70kg 10st
Leg ext (Life fitness) 96kg 4,3,3st
Leg press, benen ihop läge 2 (Life fitness) 185kg 3,4,3st
Leg curl (Life fitness) 53kg 3x8stIfall formen kändes OK så var dagens målsättning var att fixa den där 100kg´s böjen vilket jag också gjorde. Den kändes inte riktigt så stilig som jag ville ha den men det får väl bli nästa mål.
Försökte tänka på att köra riktigt tungt för att reta igång dom sura muskelfibrerna. För att sammanfatta dagen så är jag väldigt nöjd, skitkul att kirra drömgränsen på böjen men i benpressarna där jag hade förväntat mig betydligt fler reps.20 juni, 2012 at 11:56 #413273Anonym anvandareMemberBra jobbat med böjen, snart får du köpa nya jeans
20 juni, 2012 at 12:47 #413277Anonym anvandareMemberGober, jag har precis varit och handlat nya jeans men jag tog samma storlek och modell som i vintras, bara en annan färg. Jag kan forfarande pressa mig ned i byxorna men helvete vad tighta dom är,,, ifall man någon gång i panik skulle bli tvungen att blixtsnabbt få av sig byxorna så går det förmodligen snabbare om man gör ett litet miljöförstörande metangasutsläpp och försöker att elda upp byxorna istället.
Nu ska vi se om det går att infoga lite bilder från mitt ny-gamla uterum… Det verkar funka, följde även med lite bilder på hur havet såg ut när jag kom hem från jobbet i Måndags natt.
20 juni, 2012 at 15:10 #413591Anonym anvandareMemberser ju fin fint ut nya ute rummet!!!
vilken utsikt också!!….nice.Glad midsommar då waco!!!……….
23 juni, 2012 at 23:23 #473212Anonym anvandareMemberTack bighulken! Hoppas att både du och alla andra här på forumet fick en lika trevlig midsommar som jag hade. Mycket god mat: Hemmagjorda sillinläggningar och strömming, gravad lax, grekiska minipiroger, grillat, efterrättspaj mm. Detta i trevligt sällskap, vackert väder och med massor av allehanda rusdrycker, jag har varit lite matt idag men det är bara midsommarafton en gång per år.
Torsdag = Presspass!
Uppvärmning för axlarna
Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
Militärpress 40kg 8,6,4st
Bänkpress, teknikövning med stegrande vikt, set och reps???
Bänkpress (Med pass) 62,5kg 4st
Bänkpress (Snabbt/explosivt) 45kg 3x6st
Shoulderpress, framåtlutande (Freemotion) 70 3x5st
Lutande hantelflyes 10kg 2x10stJag har bestämt mig för att skrota alla funderingar på om bänkhöjden påverkar tekniken eller inte, jag får helt enkelt anpassa mig efter eventuella olika förutsättningar och justera tekniken/bryggan istället, det ska gå! Jag gjorde iofs endast en 4 på 62,5kg även denna dag men jag var rätt så trött då jag gav mig på denna, så det känns som att jag har kapcitet att klara den är 6an.
Jag gjorde nytt RPB på militärpressen och ökade vikten i maskinpressarna så det kändes bra.Lördag = Långpromenad i hyfsad fart 1h och 40min.
24 juni, 2012 at 21:18 #492270Anonym anvandareMemberSöndag = Rygg!
Uppvärmning för axlarna
Chins 6,5,4st
Framåtlutande (90gr) stångrodd, brett grepp (remmar) 60kg 3x6st
Stående rodd med rep ned mot bröstet (David) 70 3x10st
Kabelrodd med V-handtag (remmar) 70kg 6,5,5st
Sidolyft, cable (Handledsremmar) 9,2kg 3x6st/armVar inte riktigt i toppform idag men låg ändå på tangerat PB på det mesta (inte chinsen) så det är jag nöjd med. Fortsätter att köra så tungt jag bara kan med i alla fall någotsånär OK teknik, det får inte bli för slafsigt och ryckigt men jag måste ju öka vikterna för att utmana mig själv och då blir det liiite fusk.
Nu är det bara 2 veckor kvar till semestern, det är bara att bita ihop och kämpa in i mål. Jag har funderat en del på om jag skulle satsa på att gå ned lite i vikt men jag känner mig inte riktgt säker på att just semestern är riktigt rätt tillfälle för mig. Då finns det ju så mycket frestelser att njuta av och istället kan man fokusera ordentligt på träningen då man ledig och utvilad. Jag skjuter nog på detta med viktnedgången ett tag till, är jag inte i rätt ”mood” går det förmodligen inte någe bra i alla fall…
25 juni, 2012 at 13:42 #508626Anonym anvandareMemberJag tycker det låter klokt att vänta tills du faktiskt blir sugen, eller som du själv säger hamnar i rätt ”mood”. Jag har själv hållit på att semi-deffa alldeles för länge nu, och längtar faktiskt till nästa deff period redan nu, för att då genomföra det bättre och mer tidseffektivt. Det känns som att om man inte riktigt har bestämt sig för att genomföra en deff så blir det vääääldigt lätt mest slöseri med tid, mer eller mindre. Längtar dock mer till någon slags uppbyggnadsfas !
25 juni, 2012 at 19:08 #584017Anonym anvandareMemberGå ner i vikt under semestern? aaaaaanä! Då ska du ju njuta, ät och var glad på din semester och ta sen tag i det på allvar någon gång därefter istället.
25 juni, 2012 at 21:31 #626391Anonym anvandareMemberNä, vad bra att även ni rycker i handbromsen här. Just nu har jag hamnat i en period då jag funderar mycket fram och tillbaka över min framtida gymträning. Jag har ju senaste månaderna mest gått in för att ha roligt på gymmet och jagat viktökningar och det har för tillfället passat mig bra. Nu börjar det dock hända lite saker i livet runt omkring, jag har bla blivit antagen till en utbildning som börjar till hösten och det innebär även att jag byter bostadsort. Det är väl förmodligen därför alla möjliga funderingar snurrar i skallen just nu, även sådana vansinniga ideér som tex semesterbantning. Jag kan ju i alla fall avslöja så mycket som så att jag har funderat på att kontakta en SL-förening som finns på orten, jag är riktigt sugen på att förbättra både min teknik och förhoppningsvis även mina resultat i dom 3 stora. Plugget måste ju givetvis vara prio 1 men det här med SL känns riktigt spännande och intressant så varför inte testa?!! Om inte annat kan det ju vara ett bra sätt att lära känna lite folk utanför skoltid.
Kuulan, varmt välkommen till min dagbok. Du och Gober har rätt, ska jag genomföra ett så krävande projekt som att banta då gäller det att vara mentalt förberedd och motiverad. Man ska ju även ha ork att klara av livet utanför gymlokalen utan att det blir för betungande, och det var väl egentligen en av anledningarna som gjorde att jag funderade på semesterbantningen, dvs att man har gjort bort eländet innan skolan börjar…. Äsch, jag tror att det kan komma öppningar för eventuella viktminskningar bara jag är cool har lite is i magen och låter alla pusselbitar få falla på plats. I sommar ska jag frossa i alla sorters syndiga frestelser som erbjuds, moahahaha!!!!!
26 juni, 2012 at 22:05 #1062918Anonym anvandareMemberTisdag = Ben!
Uppvärmningsprogrammet på cykeln, 7min
Marklyft 60kg 8st, 80kg 6st, 100kg 3x1st, 110kg 1st, 115kg 1st, Fail, 100kg 3x1st, 80kg 1st
Leg ext, med ett ben (Life fitness) håll 3sek 26kg 3x9st/ben
Leg curl, med ett ben (Life fitness) långsamt 20kg 3x8st/ben
Vadpress (Nordic) 130kg 13,11,10,9,8st:)Jag hade lite förhoppningar på mina marklyft idag då jag har vilat benen under en hel vecka men tangerat PB är väl OK det också. Det har ju egentligen gått riktigt bra med styrkeökningarna nu under flera månader i sträck så att jag jag inte har en smajlgubbe efter varenda övning just nu är ju egentligen inte särskilt alarmerande.
Lättare vikt men superstrikta curlar och extensioner sved ordentligt dem också, sänkningen tog mellan 3-5sek på curlarna. Skippade benpressar/böj för att knäet har varit lätt irriterat tidigare under veckan (Jag skyller på gräsklipparen) men idag kändes då ingenting.
Dagens PB då, vadpressar! Har inte tränat vaderna lika mycket på slutet, bla pga joggingrundor och andra prioriteringar men nu var det dags igen. Dom sista repsen på varje set var fruktansvärda och gick enbart på vilja.27 juni, 2012 at 12:45 #1062951Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Gober, jag har precis varit och handlat nya jeans men jag tog samma storlek och modell som i vintras, bara en annan färg. Jag kan forfarande pressa mig ned i byxorna men helvete vad tighta dom är,,, ifall man någon gång i panik skulle bli tvungen att blixtsnabbt få av sig byxorna så går det förmodligen snabbare om man gör ett litet miljöförstörande metangasutsläpp och försöker att elda upp byxorna istället.Nu ska vi se om det går att infoga lite bilder från mitt ny-gamla uterum… Det verkar funka, följde även med lite bilder på hur havet såg ut när jag kom hem från jobbet i Måndags natt.
Oj så vackert det är!
27 juni, 2012 at 21:11 #1062985Anonym anvandareMemberVälkommen tillbaka Nenya! Det finns vissa saker som man aldrig kan tröttna på och havet tillhör den kategorin, himlen är en annan.
Onsdag = Pressar!
Uppvärmning för axlar + uppvärmningsset inför varje övning
Bänkpress 62,5kg 4st (Morrr, nu börjar jag att härskna till)
Bänkpress 50kg 5x5st (Fokus på teknik och andning)
Shoulderpress (David, friviktsmaskin) 22,5kg 8st, 23,75kg 5,4,5,3,4st
Chestpress (Flex fitness) 68kg 4,4,3st
Lutande hantelflyes (Trött i axlarna, lade ner efter uppvärmningen)
Triceps pushdowns (Technogym) 15kg 8st, 20kg 8st, 25kg 8st, 30kg 2x3stJag vägrar att ge mig!!!!!! Jag ska klara en 6a i bänken, så är det bara… Resten är jag nöjd med och jag höll mig till de tyngre vikterna. Skönt att träna lite triceps också vilket inte sker så ofta.
28 juni, 2012 at 22:50 #1063073Anonym anvandareMemberTorsdag = Rygg!
Uppvärmning för axlar
Chins 7,6,4+1st
Lutande stångrodd (Sup.grepp, remmar) 70kg 3x7st
Hantelrodd (Remmar) 32,5kg 9st, 35kg 2x7st
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 10kg 3x8st
Sidolyft cable (Handledsremmar) 9,2kg 7,6,6st/arm:)Det var nära att jag skippade passet idag men efter en stunds vila, en rejäl laddning med pasta och köttfärssås och en kopp kaffe så kände jag mig lite piggare och det blev ett OK pass i slutändan där jag låg nära mina PB på det mesta. Filmtajm: Svintunga hantelroddar!
[youtube=1BFP_6qPdlY]
29 juni, 2012 at 06:59 #1063079Anonym anvandareMemberSnyggt W!
Jag hade inte läst dina funderingar ang ”bantning” när jag skrev mitt förra inlägg, btw – jag håller med – havet är fantastiskt – dykarcert incoming i höst!.
Ialla fall. Klart man kan gå ner i vikt under semestern – Men VILL man det? Klart man kanske vill men vill man avstå allt för att det ska hända?
Många gånger handlar ju viktnedgång om att ha kontroll över något och det är ju rätt tydligt att när omständigheter runt omkring dig är suddiga så vill du ha nåt du själv vet du har full kontroll av – ex kost, träning.OM det nu är så att du verkligen vill gå på diet så gör det inte nu. Vänta. Se istället till att du inte går upp i vikt under sommaren – lättare sagt än gjort kanske men ett bra sätt att ligga stabilt är att knata ut på en promenad på morgonen, fortsätta med sin vanliga träning i den mån det går och sen inte gå helt bananas på alkoholen, chipsen och bean.
Det finns ju mycket man kan frossa i på sommaren som är fulla med nyttigheter och är somrigt rent ”psykologiskt”, jordgubbar, melon, iste, grillat magert protein etc.
Däremot kan du ju under lediga dagar förbereda din diet, fundera ut längd, vad du vill ha för resultat, räkna på hur mycket du ska äta, kanske till och med göra färdiga ”kostdagar” som är uträknade och klara tills du ska sätta igång. Skriv en lista på vad du bör köpa hem, vilka ev kosttillskott du behöver, skaffa inspiration osv.Jag tycker du är grym!
29 juni, 2012 at 21:42 #1063857Anonym anvandareMemberDykarcert, det är någonting som jag inte ens har varit i närheten av. Jag har däremot undersökt bassängbottnar på nära håll alldeles för många ggr och det är någonting som man inte bör ägna sig år om man är kräsmagad. Jag är helt övertygad om att det är helt fantastiskt att glida omkring som en delfin där under vattenytan och bara upptäcka saker.
Nenya, jag tror att du slog huvudet på spiken där med att skaffa sig ”kontroll i min just nu sk kaoshjärna”. Jag ska inte dra igång någon panikbantning just nu utan hålla mig till originalplanen i alla fall under semestern (det är ju som du säger ett ypperligt tillfälle för reflektion), sedan får vi se. Då kanske några framtida frågetecken har rätats ut och några pusselbitar hunnit falla på plats. Sedan så påverkar ju den mentala dagsformen inställningen ockå, just nu är även den ett gungfly så ena dagen känner man sig som en blek och dallrig degboll och nästa dag så är man rätt tillfreds med sig själv och sin kropp.
Nä, det här med bantningar och dieter är något som jag ska vara extra försiktig med, jag har ibland en tendens att dra saker och ting till sin spets och jag hade en bantningsperiod i min yngre dagar som höll på att sluta i jämmer och elände, så alla som ser varningsflaggor är välkommna att dra i nödbromsen, tack ännu en gång Nenya!Nu ska vi se om mitt cencurerade videoklipp blir tillgängligt igen, denna gång med trudilutten ” very very heavy” vilken kändes passande.
[youtube=1BFP_6qPdlY]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.