Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,021 through 1,035 (of 1,198 total)
  • Author

Snyggt jobb!

Jag vet precis hur det är med formen, ena dagen känner jag mig som en mashmallow och andra dagen känns formen rätt okej. Vi får nog vara rätt överrens om att man aldrig kommer bli helt nöjd – vilket i och för sig är bra, hur ska vi annars utvecklas?
    Det farliga är ju när vår självkritik går över styr och istället för att peppa oss själva sätter igång att bestraffa oss. Gränsen är hårfin!

Ska du träna idag?

Ja, jag hade tänkt träna benen idag, tror att jag landar på IKSU sport runt 2-3 tiden.

Lördag = Ben!

Uppvärmning på cykeln, lätta utfallssteg, uppvärmningsset inför varje övning
    Knäböj 50kg 10st, 70kg 5x10st
    Raka marklyft 85kg 3x8st
    Hip ext (Freemotion) 25 3x10st/ben (90%)
    Leg ext (Life fitness) 54kg 3x10st (90%)
    Balansplatta, stående på ett ben 2x90sek/ben
    Vadpress (Smith) 100kg 14,12,11st

Jag är nöjd med träningpasset, lite lättare vikt för att spara på knäet men desto fler reps. Började må lite halvdåligt efter böjarna men så blir det rätt ofta för mig på benträningen.

Jag har varit på dejt idag,,, träningsdejt med Nenya. Såhär kändes det;):

Jag kände mig som den sega och trötta Skalman brevid Lille Skutt (Nenya).

Vilket energiknippe, det var en ny erfarenhet för mig att träna utan att vila, bara pang på direkt igen, vila är för mjukostar! Vanligtvis brukar jag ta väldigt god tid på mig , vila lääääänge mellan seten men köra svintungt, nu fick jag dra ned lite på vikten för att palla med tempot och svetten lackade, det kan jag lova. Tur att jag körde ganska lätt på biceps så då fick jag återhämta mig lite grann… Magövningarna på slutet var i princip bara nyheter för mig och de var riktigt svinigt jobbiga. Kul att få lite nya intryck och övningar, tack så mycket Nenya!

Söndag = Rygg, biceps, mage!

Hantelrodd (Remmar) Stegrande vikt upp till 32,5kg 3x8st
    Bicepscurls 9kg
    Chins 5,4,4st
    Stångrodd (90gr) Brett grepp (Remmar) 40kg 8st, 50kg 3x8st, 40kg 3x8st
    Stående rodd med rep (Freemotion) ?x6:or Stegrande vikter upp till fullt mag och sedan minskande vikt,,,ingen vila
    Konc.curl 8kg 5set?
    Stångcurls 3set?
    Cirkel, 3varv med magövningar: 20 Jävla jandasitups 5kg, 20 bålrotationer 5kg, 10st ”bosusitups”, 30sek ”bosuplanka”.

Givetvis förevigades våran dejt med ett par bilder… Bicepz gurlz!

Tack själv!

Maniac snor bilderna ;)

Jag har bestämt mig för att försöka att bli lite mer modern och jag har skaffat mig en sådan där ”pek-telefon”. Under helgen har jag övat på att både ringa och svara, öppna tangentlås, surfa, fixa musik först in i datorn och sedan över till telefonen, använda handsfree mm. From idag är jag då utrustad med ny telefon och det har gått bra, jag har ringt ett samtal och lyssnat på Depeche mode under min promenad, det var riktigt trevligt faktiskt.

[youtube=EiBiuvBj-zw]

Måndag = Powerwalk 1h 20min.

Nu gör jag då min sista arbetsvecka innan semestern och den började hårt med en hel del fys och krånglande utrustning, men det är bara positivt. Hoppas det blir riktigt hemskt så att man kan glädjas och njuta extra mycket då man avslutar sitt sista kvällsskift.

Maniac, skulle fler tillfällen till träningsdejt uppenbara sig så hänger jag gärna på.

We make them happen! ;)

Hur jobbar du om dagarna?

Kul att du fått ordning på tekniken. :D

Nenya, jag jobbar 2-skift men är alltid ledig på helgerna. Då jag jobbar kvällsskift brukar jag träna från kl 12, då jag jobbar FM så tränar jag oftast direkt efter jobbet, typ kl 16 men där varierar träningstiden lite mer. Nu går jag dock snart på semester vilket är välbehövligt (min helvetesvecka håller i sig) och då brukar jag resa iväg Söderut. Det kanske är lättare att tajma in någon träningstid i Augusti då jag har återgått till jobbet för några veckor i alla fall.

Tisdag = Pressar!

Uppvärmning för axlar
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Bänkpress 60kg 7,5,6st
    Militärpress 40kg 5,4st
    cc Bröstflyes 17,5kg 3x12st
    Mage 3 varv: 20 jandasitups, 5kg + 20 bålrotationer, 5kg

Är rätt så nöjd med bänkpressen faktiskt, körde helt själv så jag tror att det hade gått att klämma ut någon extra repetion också. Det var skönt att bevisa för sig själv att den där 8:an för några veckor sedan inte var ett ”lucky shot” utan att det finns kapacitet, nu är det den där 6an på 62,5 som hägrar, kanske nästa gång?! Körde bara 2 set militärpress då min hand började ömma så då valde jag att lägga ner. Bröstflyesen var ganska squeeziga och snygga om jag får säga det själv, jag är nöjd med träningspasset.

Jag känner mig rätt mosig för tillfället så jag vet inte om jag ska idas träna idag, funderar på saken medan jag lagar mat.

fasiken…du är en tjej med lite styrkelyftar gener tror jag………lol.
    kolla på henne,vad heter hon…..hmmm….hon som är med i Gladiatorerna,hon vann ju SM i styrkelyft,stark pajsare!!!………kitune eller nåt kallar hon sig i gladiatorerna.samt väldigt snygg kropp också,dessutom,så det ena tar int bort det andra!!!
    stötte på en annan tjej på gymet också……hmmm…….blond…liten rackare….som också är med där i gladiatorerna,…..kommer inte på vad hon kallar sig,men hur som haver,fick en autograf av henne,till min dotter som ju diggar dem starkt.
    så kämpa på du waco,så ska du se att belöningen kommer i någon form!!!……är ju lite av en bristvara,tjejer som ger sig hän träningen,biddboulding eller,desto mer styrkelyft!!!
    hej svejs.

Äsch, nu vet jag väl ändå inte jag jag kan jämföra mig med gladiator-bruttorna men jag skulle inte ha något emot att vara starkare än dom,,, snyggast är jag ju redan, hehe! Nä, skämt å sido, mer muskelmassa skulle jag inte ha något emot att lägga på mig men under det kommande året funderar jag allvarligt på att göra en SL-attack, jag vill vässa resultaten och se hur bra jag kan bli under ett års ”lagom sansad satsning”, det känns som en lockande utmaning men det får inte ske på bekostnad av skolresultaten. Sedan så kan jag ju få proffshjälp med tekniken innan man hinner nöta in allt för mycket felaktigheter, få lite mer koll på hur man optimerar sitt träningsupplägg, kanske man även knyter lite nya bekantskaper, vem vet,,, tänk om man hittar på något så galet som att prova på en SL-tävling, just i detta ögonblick känner jag mig faktiskt lite galen och äventyrlig och tycker inte alls att 36år och nybörjare rimmar illa!

Torsdag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln, lätta böjar och utfall
    Knäböj 50kg 10st, 60kg 10st, 70kg 10st, 80kg 10st, 90kg 4st
    Benpress med benen ihop läge 2 (Life fitness) 180kg 5,4,5,4,3st
    Leg curl (Life fitness) 53kg 9,8,7st
    Leg ext (Life fitness) 89kg 5,5,4st
    Vadpress (Nordic) 130kg 14,11,9st
    Djupa ”Bosuböjar” 2x10st, med 6kg boll ovanför huvudet 2x10st
    Balansplatta 2x1min/ben
    ”Fotflexioner” med kettlebell 8kg 2x15st/fot

Tja, ett medelmåttigt betyg får dagens träning där jag låg ganska nära PB på det mesta. ”Bosuböjarna” var riktigt sköna där man fick söka balans för hela kroppen för att det skulle funka, ska testa med mer vikter någon annan gång.

Nog tjötat om träning, nu har jag gjort bort min ”helvetesvecka” och den avrundades med ett stukat lillfinger och hjärtat i halsgropen, men nu har jag gått på semester!!!!

Fredag = Rygg!

Uppvärmning för axlar
    Utåt och inåtrotationer för axlar 3kg 2x15st
    Latsdrag med v-handtag (Technogym) 60kg 3x8st
    Stångrodd, lutande med remmar och sup. grepp 50kg10st, 60kg 10st, 70kg 3x9st, 60kg 10st, 50kg 10st:)
    Kabelrodd med v-handtag, remmar (Cybex) 75kg 3x5st:)
    Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 10kg 9,9,8st
    Kabeldrag med rak stång upp mot hakan (David) 50 3x9st
    KabelSidolyft med handledsremmar (David) 10 15st/arm, 15 2x7st/arm

Det här passet är jag riktigt nöjd med faktiskt, fick till riktigt bra latsdrag och stångroddar som tog där dom skulle. Ja, jag är faktiskt förvånad att jag inte behövde snedda på diagonalen ut genom dörröppningarna på gymmet för jag kände mig jättebred och v-formad;). Gick rätt bra att köra trots fingret men fick välja övningar därefter, körde med såndär fisförnäm stil med lillfingret pekande utåt på allt.

Sedan när jag kom hem, jag är sååå bortskämd. Jag var helt inställd på att käka ica´s färdiga köttbullar med mos och sedan blir man välkomnad till en grillfest direkt man kliver ur bilen. Helt underbart, trevligt sällskap och vackert väder. Nu ska vi ladda för en fisketur, wish me luck!

Det blev ingen fiskelycka för mig under fredagkvällen. Jag pimplade däremot, massor med vin. Lite mossig under Lördagen men det är inte varje dag man har grillpartaj med brorsan. Ja, ja nu har man då tagit sig iväg söderut till stugan och där är allt som vanligt. Lungt och fridfullt och långt gräs, men det får fixas någon dag då det inte regnar. Regnväder = perfekt gymväder.

Lördag kväll = drygt 1h hurtig promenad!

Vad går inte vi flickor igenom för att göra oss läckra och snygga för karlarna. Jag har köpt en sådan där epilator och i morse skulle den testköras. Vad tycks, visst blev det snyggt!!!!

Söndag = Pressar!

Uppvärmning, lääänge (Bänken var upptagen)!
    Utåtrotationer med hantel 2kg 2x15st
    Bänkpress 50kg 10st, 62,5kg 9st, 65kg 2x7st, 70kg 3st, 75kg Fail:)
    Sittande militärpress (Smith) 25kg 8,6,5+Fst
    cc Bröstflyes 3pl 12st, 4pl 7,6st
    cc Triceps pushdowns 9pl 14st, 11pl 5,4+Fst

Dagens målsättning var ju då att kirra den där 6an på 62,5kg vilket jag också klarade lätt som en plätt. Jag chockade mig själv på alla vikter och avslutade med att göra en 3a på 70kg, Lovely! Kanske var det överskottsadrenalin kvar i blodomloppet efter morgonens självplågeri med epilatorn, men jag tycker att bryggan känns lite annorlunda då jag kör på just den här bänk-modellen. Bänken är lite högre, kanske 3-4cm och bredare än den som är hemma. Vad tycker ni, ser bryggan vettig ut?

[youtube=B92mTI2xpXI]

[youtube=pPGmsKzPk-s]

Fan vad drygt, måste ändra inställningarna i den nya telefonen, det tog alldeles för lång tid att ladda upp filmerna och jag antar att det beror på att kvalitén var på tok för hög. Hade tänkt lägga upp fler filmer men det får vänta tills jag har fått ordning på tekniken.
    Ja, i alla fall så är jag väldigt nöjd att jag fick upp dom där vikterna i bänken, är även nöjd med dom andra övningarna, så jag springer omkring här hemma med ett litet fånigt leende på läpparna. Kul, jag längtar tills benpasset!

bra med brygga,men sen gäller det att få in vanan också.samt hur brett du ska hålla osv.
    i bryggan ska du ha rumpan i bänken hela tiden också! inte lyfta på den…..;-).
    börjar att likna nåt i alla fall……;-). vigheten har du i alla fall i ryggen. att kunna böja den sådär bra.
    som de flesta kvinnor har,jämfört med männen!

Viewing 15 posts - 1,021 through 1,035 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.