Min träningsvecka

Home Forums Dagböcker Min träningsvecka

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,036 through 1,050 (of 1,198 total)
  • Author

Bra bänkar! Det är så roligt att se när någon tar i och presterar.
    Kollade även in dina frontböjar. Jättefina och duktigt med styrka.

Bra kämpat! roligt med video på bänkarna. Som Hulken säger ner med röven, annars är det nog bra. Inte för jag är någon expert men just rövlyft ska man ju undvika. Men annars ser det ju göttigt ut.

Men tack så mycket för feedback bighulken, Getto och Gobbe (Getto och Gobbe, det låter lite som Bill och Bull eller Piff och Puff, hehe)!
    Då det gäller rumpan så ligger den inte tungt på bänken (Det lät dumt, OK) utan den liksom hänger/släpar ovanpå bänken (Det lät ännu dummare…), är det godkänt i ett SL-lyft? Hoppas det så att man har någon glädje av sin allt mer ålderdomliga och hängiga bakdel, hehe!
    Glädjefnattet i slutet på bänkfilmen bjurrar jag på, visst är det roligt att se lite känsloyttringar i gymmiljön, tror att många är alldeles för upptagna med att se snygga eller coola ut och då dom tränar. Ta i och ha roligt, det är melodin det. Sedan brukar jag vara lite extra knasig ibland och traska runt runt i gymet och rabbla små ramsor, brukar även småprata med hantlarna innan dom ska ”övervinnas” så jag ser säkert lite halvgalen ut ibland.

Söndagkväll = 1h rask promenad!

Måndag = Ben!

Uppvärmning: 5min på cykeln
    Marklyft (Remmar) 60kg 10st, 80kg 10st, 100kg 11st, 105kg 5,3st:)
    Frontböj 20kg 10st, 40kg 3x5st, 60kg 5st, 70kg 2,2,1+F
    Benpress (Body-solid) 100kg 10st, 160kg 6st, 180kg 4,7,7st
    Ryggresningar 20st
    Leg curl (Nordic) 35kg 6,5,5st
    Vadpress (Smith) 110kg 3x12st:)

Nja, marklyften kändes rätt OK, PB med 11reps på 100kg men de kanske inte var riktigt jämna teknikmässigt, inget av lyften utfördes med ”ostkroksrygg” i alla fall. Tror att jag gjorde en lite knasig rörelse då jag skulle lasta på viktkivor i benpressen, kändes inte så mycket just då men nu är jag lite småöm och stel i ländröven. Det är då inget jag kommer att gå omkring och oroa mig över, inga hoppsasteg dom närmaste dagarna så ska det nog gå till sig. Jag tror även att jag slog mitt PB i vadpressarna på slutet, kände mig stark i setet med ryggresningar också.

Dagens semesternjutning: Nyplockade söta små smultron med vaniljglass, mmm det var gött!

Måndagkväll = Promenad, 1h och 10min!

bra bänkat och bra markat!kul att se att man inte är ensam om att njuta av promenader och träning på semester dagarna:-)hoppas du får en fortsatt trevlig semester waco:-)!

ha ha ha ….ja du tjejen…..lol
    klart man är lite galen…..å lycklig!!! jag brukar säga så,där jag jobbar,är man lite galen,samt har lite dåligt minne,jaa då är man ofta lycklig,i alla fall jag,som har alla dessa symptom……….lol.
    sen de där att prata me vikterna å det,självklarhet!!!…..jag brukar skrika på dem i tid å otid………..lol.
    de e inte bara kroppen som behöver luftas på gymet,även annat.typ,aggressionerna,samt opera rösten(i bastun)……………..lol. att bara ge utlopp för energin i styrkeövningarna vore faktiskt väldans tråkigt i längden.
    för mig funkar gymet som en stoooor ventil!!….först göra av med energi,sen aggressionerna via lite skrik samt sång i bastun,sen en slags terapi verksamhet också då,hjälpa folk med träningen osv.tips.osv.

näe inge ordning å reson på gymen inte,den sista fristaden för oss galningar…………….lol.
    ha det å kötta på som du gör………;-)

Galten, där jag befinner mig just nu (Höga Kusten) är ett Eldorado av vandringsleder med fina naturupplevelser. Berg och dalar, sjöar och havet ligger nära, det är bara att välja och vraka bland motionsrundorna.

Bighulk, jag håller med dig om att gymmet är mer än bara träning. Fast opera sjunger jag inte i bastun, möjligtvis hemma, i bilen eller på det bullriga industrijobbet (där man tror att ingen hör). Kommer aldrig att glömma ett sådant tillfälle, det stog en grupp med folk (studiebesökare) bakom min stol där jag satt och jobbade och jag sjöng med till radion allt vad jag hade, ”sleeping satelite” med Tori Amos. Då jag insåg att jag inte var själv och några i församlingen höll sig för magen av skratt så kände jag mig rätt dum…

Under Tisdagen tog jag semester från all form av träning, vädret var lite tråkigt så jag spenderade en heldag i Ö-vik. Shoppade lite, kom bla hem med en diskret klänning i milda färgtoner: Storblommigt mönster i chockrosa, orange, turkos och slajmgröna blad i bakgrunden,,,, JA, den var på REA!

Onsdag = Rygg, biceps! (Lätt)

Uppvärmning, jättelänge…
    Utåtrotationer med hantel 2 och 3kg 2x15st
    Latsdrag (Remmar) 4pl 10st, 6pl 10st, 8pl 3x10st
    Hantelrodd 6kg 6st, 10kg 6st, 15kg 6st, 22,5kg 3x6st
    cc Stående rodd med rep ned mot bröstet 4pl 10st, 6pl 10st, 8pl 3x10st
    cc Drag upp mot hakan 2pl 10st, 4pl 10st, 6pl 3x10st
    Sidolyft med hantlar 4kg 10st, 5kg 3x10st
    Biceps hantelcurls 5kg 8st, 9kg 3x8st
    Handledscurl, 4kg + omv 2kg, med hantel 2x15st
    Bicepscurl med EZ-stång + 10kg 3x10st

OK, vaknade upp med nackspärr så dagens träning blev av typen genomblödningspass. Var hyperordentlig med uppvärmningen och kände mig för med flertalet uppvärmningsset. Jag tror att det gjorde nytta och jag kände mig lite mer rörlig efteråt.

Onsdagkväll = Promenad 1h och 40min.

Blev en längre tur än vad jag hade räknat med och det var lite kullrigt underlag med vidsträckta klapperstensfält som skulle passeras. Här kommer lite bilder från turen.

Här köttas det på!
    Om jag ens hade 1/3 av den bryggan i bänken så hade jag vart nöjd, vik som ett kylskåp hehe

Jag håller också på Cherry i vår tävling ;)

Torsdag = Bröst, triceps!

Uppvärmning
    Utåtrotationer med hantel 3kg 2x15st
    Sittande hantelpress 7kg 8st, 10kg 8st, 15kg 3x8st
    Liggande hantelpress FU 10kg 8st, 15kg 3x8st
    Bänkpress FU 20kg 8st, 50kg 3x8st
    Liggande hantelflyes FU 8kg 3x8st
    cc Triceps pushdowns 4pl 8st, 6pl 8st, 8pl 8st, 10pl 3x8st
    cc Frenchpress med rep 4pl 8st, 6pl 3x8st

Har fortfarande besvärligt med min nackspärr, tog det lite lugnare med bröstövningarna men triceps gick bra att köra.

Har varit ute på en promenad även denna kväll, 1h tog den.

Hörde en cool låt på gymmet för någon dag sedan och nu har melodislingan fastnat i huvudet..
    [youtube=4WA2jBMk-Pk]

Jag var jättetrött och slö idag men släpade mig iväg till gymmet i alla fall. Jag tror att alla kvällspromenader har satt sina spår så jag körde ett sk lite lätt och lagom tungt återhämtningspass för benen. Sedan ägnade jag minst en 1/2h åt att stretcha igenom underkroppen noggrannt och utan fusk.

Fredag = Ben! (Lätt)

Knäböj (Bälte) 20kg 10st, 50kg 2x10st, 60kg 4x10st
    Djupa böj på balansplatta (vikt på raka armar ovanför huvudet) 0kg 10st, 5kg 10st, 10kg 10st
    Djupa böj/portföljmark med hantel på balansplatta 5kg 2x10st/sida
    cc Hipext. på stepbräda 3pl 3x12st/ben
    Leg ext (Nordic) 20kg 8st, 30kg 8st, 40kg 3x8st

Stretching och ännu mer stretching av gammal och styv tant!

I morse gick jag iväg till den gamla byastugan för att kolla läget då dom hade någon sorts försäljning av prylar där. Det var precis som jag misstänkte en salig massa junk där, bla dessa ”stringstrumpor” som jag bara var tvungen att testa. Jag ville bara veta hur det kändes att ha dom på sig och precis som jag misstänkte så var dom riktigt obehagliga att gå omkring i.

Lördag = Rygg, biceps!

Utåtrotationer med hantel 2x15st/sida
    cc Stående rodd med rep ned mot bröst 4pl 10st, 6pl 10st, 8pl 10st, 10pl 10st, 12pl 10st
    cc Stående rodd med rep upp mot bröst 4pl 10st, 6pl 10st, 8pl 10st, 10pl 10st, 12pl 10st
    Chins (Remmar) 4,4,3st
    cc Liggande kryssdrag 1pl 8st, 2pl 8st, 3pl 5st, 2pl 3x12st
    cc Drag upp mot hakan 4pl 8st, 6pl 8st, 8pl 8st, 10pl 3x8st
    cc Sidolyft (Handledsrem) 1pl 6st, 2pl 3x10st
    Bicepscurl (Stång + 20kg) 8,6,6st (Film på sista)

[youtube=xHWtQIzZIII]

Har haft besökande från hemtrakterna under dagen men då dom åkte vidare tidigare än vad jag hade räknat med så hann jag skyndsamt med detta ryggpass innan stängning, skippade den sedvanliga uppvärmningsrutinen och sprang genom duschen efteråt, får man välja mellan att lukta gott eller köra bicepscurls faller ju valet på det senare?!!

Jag har insett att jag måste få bättre ordning på mitt matintag om jag ska orka med denna semester. Det kan gå jättelång tid mellan vissa mål och som ett brev på posten så mår jag dåligt, blir riktigt låg och elak, sedan käkar man och då blir jag så slö att jag måste ta en tupplur. I morse var jag tvungen att ta en lur direkt efter frukosten (yoghurtfrulle med lösviktsgodis on top) helt sjukt!!! Nä, nu blir det en viss skräpning med mattiderna och det ska ätas riktig mat vid dessa tillfällen, inte fyllas på med lösviktsgodis eller chips istället för mellanmål, det får käkas utöver den normala mat och sovklockan men jag misstänker att mitt sötsug inte kommer att vara lika stort i sådana fall.

Idag har det återigen regnat så jag åkte iväg till IKEA och där har jag sölat runt hela dagen. Det blev inte allt för många spontan-inköp så det var ju bra gjort av mig. Försökte att hålla en viss ordning på mattiderna och jag har faktiskt mått bättre. Något träningspass blev det däremot inte men i morse stretchade jag igenom underkroppen, fasen vad snabbt man kan styvna till då man har legat på latsidan för länge, hehe! Nä, nu önskar jag mig lite sol och värme så man får strutta runt med bara ben några dagar.

Körde ett stretchpass för ben och rumpa direkt efter frukosten i morse så nu börjar man bli lite mjuk och rörlig igen.

Måndag = Bröst!

Uppvärmning för axlar
    Utåtrotationer för axlar med hantel 3kg 2x15st
    Militärpress 20kg 10st, 30kg 10st, 45kg Fail, 40kg 3x4st
    Bänkpress 20kg 10st, 40kg 10st, 50kg 4st, 60kg 1st, 65kg 1st, 72,5kg 1st, 75kg 1st, 77,5kg Fail, 60kg 16st:)
    cc Bröstflyes, drag nedifrån 2pl 3x12st
    cc Rodd med stång ned mot bröst 6pl 10st, 8pl 10st, 10pl 10st, 12pl 10st
    Lutande hantelpress (Casall) 20kg 7,5st
    cc Bröstflyes, drag uppifrån 3pl 12,10,10st
    Triceps pushdowns, avbröt…
    Sauna

Hahahahahahaaaa, nu går det bra med bänkpressarna. Passet började lite kasst med militären så mina förväntningar på bänken sedan var inte särskilt stora. När jag väl låg där så kändes det stabilt och bra så¨då testade jag formen litegrann. 75:an kändes hur säker och stabil som helst, hade flyttat fötterna en aning längre bak och skinkorna hängde ned och smekte bänklädret under lyftet om nu det är godkänt. Är riktigt nöjd med 16reps på 60kg som avslutning, det går bra nu!
    Klämde in några roddar för genomblödning och stretch av övre rygg, ska se om det blir mindre tränis efteråt. Alla bröstflyes var riktigt squeeziga och långsamma och de tog gött. Börjar även få kläm på hur man knäar upp hantlarna så att det går att köra med lite tyngre vikter framöver, har fått nöta på med lite för lätt vikt många gånger. Avbröt tricepsövningen då det ömmade till litegrann, det blev ju ett rätt ordentligt pass i alla fall… Betyg idag = Nöjd!

Ja det där var bannemig riktigt bra bänkat. Hade kanske klarat 77.5 med lätt uppvärmning och sedan gått direkt på ett försök.

Ja, och dessutom körde waco militäpress innan bänken. Jag tror du är god för en bit över 80 kg en bra dag.

Viewing 15 posts - 1,036 through 1,050 (of 1,198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.