- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 juli, 2012 at 12:08 #1065722Anonym anvandareMember
Håller med kören, riktigt bra frontböjar. Imponerande !!
23 juli, 2012 at 13:12 #1065731Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Nu Nenya blev jag lite nyfiken på vad du har bestämt dig för. Oavsett så tror jag att beslutet är genomtänkt och välgrundat, man kan veta exakt vad man ska borde göra och vad som är logiskt mest rätt och riktigt, men hjärtat måste vara med också.Jo, jag har dragit hemmifrån! Är i sommarstugan och blir nog där i princip under hela semestern, dvs 2 veckor till. Blir sedan hemmavid i ca 1mån till innan jag sätter mig i skolbänken.
Nu har har jag allvarliga funderationer på att ta itu med i alla fall några av mina överflödskilon. Jag hade tänkt mig att göra en attack direkt efter semestern och försöka att vara lite striktare jämfört med förra bantningsomgången. Det handlar i alla fall om en dryg månad, kanske 1,5 där jag kör hyfsat hårt men sedan får vi se vad som händer. Bantningen får/ska inte påverka skolresultaten negativt på något vis utan då ska jag hålla mig pigg och alert. Jag gör ett försök i alla fall (bättre att försöka men misslyckas) men sedan får vi se hur länge jag håller på, det skulle nog inte krävas allt för många kg innan jag skulle trivas bättre med mig själv och då får det vara bra så. Att skymta några magrutor och mer definition på armarna, samma mål som sist vore ju ”opti-önskvärt” men jag kommer att prioritera annat i livet i första hand.
Hehe, OK jag kanske överdrev liiitegrann då jag kallade mig för trädgårdsmästare men jag kommer inte att förvänta mig något mindre än att jag kommer att ligga på en schäslong och avnjuta den goda och rikliga skörd av frukter och bär som kommer i framtiden från min gröna, frodiga och lummiga trädgård!!!
Nä, nu ska jag käka en riktig lunch och sedan ladda för ett gympass. Ha det!
Det är det vi pratade om efter vi körde mage – som jag stod och velade med. Men nu blir det.
Jag har ingen teknik för frontböjar – kan vi köra det tillsammans nån dag och du hjälper mig med pass och så?
Klart du klarar att skala några kilon Tror du inte det blir omvänt – att du blir lite piggare istället för tröttare?
23 juli, 2012 at 23:34 #1065771Anonym anvandareMemberPå sommaren är sill och strömming i olika former en av dom givna favoriterna för min del. Under söndagen var jag och käkade en skärgårdsbuffé: Där fanns flera lådor med rullströmming med olika smaker, inlagda sillar och lax i olika former, även rökt sik och räkor. Jag blev som vanligt sjukt mätt som jag alltid blir då det ska ätas buffé. Varför kan man inte bara ge sig då man är ordentligt mätt, nä det går inte för sig för man måste stoppa i sig en tallrik till bara för att man är snål.
Tack för alla glada kommentarer om frontböjarna. Jag har ju inte tränat frontböj särskilt mycket, kanske 5-6ggr totalt och vill väl inte riktigt kalla mig för expert på detta ännu. Jag provar mig fortfarande fram med greppet där jag har lite problem och lätt får ont.
Nenya, om två veckor är jag tillbaks i stan och då kan vi träna frontböjar tillsammans, det skulle vara jättekul. Då får du gärna berätta mer om hur du kom fram till beslutet och om hur din framtidsplan ser ut. Vid denna tidpunkt ska ju jag enligt min plan ha påbörjat min bantning så då kanske jag kan få lite feedback från dig angående mitt kostupplägg.
Söndagkväll = 1,5h rask promenad!
Måndag = Bröst! (1 Life/Ö-vik)
Uppvärmning för axlar
Utåtrotationer med hantel 3kg 2x15st
Militärpress 40kg 4,3,2st
Lutande hantelpress 20kg 3x5st (Film på sista)
Bänkpress (Testade olika stilar med brygga) ?set ?antal
Dips (Big Fail)
cc Bröstflyes 14kg 10st, 18kg 2x10st
Testade 3 olika hantelövningar för triceps (Lätt)Usch vad det gick dåligt idag, svag och ynklig är nog rätt beskrivning av känslan. Annars brukar man ju få lite extra kraft och energi då man testar ett nytt träningsställe men så var icke fallet denna dag. Jag ska ta mig en funderare på om jag behöver lite mer vila från träningen eller om det bara var en dålig dag. Fick till en film på hantelpressarna, det har jag nog aldrig lagt upp tidigare.
[youtube=PbfIlkDkPUU]
24 juli, 2012 at 10:11 #1065788Anonym anvandareMemberFina hantelpressar och militärpressar. Du gnuggar på bra.
Man drar igång filmklippet och i bakgrunden hörs Mbop med Hanson. Det var inte igår jag hörde den spelas
24 juli, 2012 at 10:23 #1065789Anonym anvandareMembersecret692 wrote:Man drar igång filmklippet och i bakgrunden hörs Mbop med Hanson. Det var inte igår jag hörde den spelas90-talet har ännu inte lämnat norra delarna av vårt land ;- )
24 juli, 2012 at 22:02 #1065823Anonym anvandareMemberMmmmmmm Bop – det e bra grejer det;). Norrlänningarna kanske inte har gjort sig kända för att vara trendsättare eller för att vara ordbajsare heller för den delen. Däremot är vi överlag duktiga på machogrejer, tex att jaga, skotta snö, köra skoter och dricka hembränt; )!!! Vi pratar lite ”bonnigt” och kärringarna är lite manhaftigare, bara positiva egenskaper med andra ord, hehe!!!
Alltså, jag tränade ju lite bänkpressar igår på det där nya gymmet och dom hade ju en bänk liknande som den som jag har på mitt hemmagym, den är lägre och har ev också smalare bredd på sitsen. Jag tycker att jag får så dålig (ursäkta uttrycket) fjong på kroppen på den här lägre modellen, känner tydligt att jag inte att jag får samma spänning i magen i alla fall. Jag FU-bänkade lika nästan lika starkt med samma vikt direkt efter setet på filmen och det ska väl ändå vara skillnad?!
[youtube=YHVSTH71gv8]
Den låga bänken[youtube=pPGmsKzPk-s]
Den högre bänkmodellenMin spontana reaktion då jag jämför klippen är ju att jag har en helt annan vinkel på låren och benen, någon som ser något annat intressant?
Idag har ju vädret varit helt underbart, solsken mest hela dagen och det har jag inte varit bortskämd med i onödan hittills under min semester. Jag har solat så till den milda grad att det nästan har doftat fräst bacon i en skön aura runt mig! Det är mitt senaste nödknep mot mina överflödskilon, man ser smalare ut med lite brunfärg på kroppen så jag ska fr o m nu sola mig smal! Jag har även gett mig på en sommarskräckis, Stark av Stepen King, spännande!!!
Lyckades övertala mig själv att stanna hemma från gymmet idag, kroppen skriker vila men mitt huvud vill inte riktigt lyssna på gnället, har laddat med hemmagjord pizza och bärs i kvällsolen så får vi se hur det går imorgon.
24 juli, 2012 at 23:41 #1065837Anonym anvandareMemberTycker du ligger bra i utgångsläget inför avlyftet. Det viktigaste är att du ligger på ett sånt sätt att du redan från början
känner dig stark och kan utnyttja din teknik. Resultatet blir lite olika beroende på kroppstyp m.m.Spontant när jag ser filmerna så bökar och stökar du en del med bålen/rumpan. Fötterna blir delvis luftburna och
tappar fästet i golvet. Därmed tappar du bågen/spänsten i kroppen, och börjar vobbla.Tycker den här filmen är en bra guide. Notera axlarna; ned och bak. Hitta position och håll den genom lyftet. Styrkan har
du, nu är det en fråga om teknik när du börjar närma dig 80 kg.[youtube=rJX5MKacR6M]
25 juli, 2012 at 19:17 #1065867Anonym anvandareMemberAbsolut kan jag kolla över ditt kostupplägg! Hör av dig när du är tillbaka så ser vi vad vi kan planera in.
Jag sticker till Rhodos 4 augusti och blir borta 1v. Sen börjar jag jobba igen på måndagen – åker till Övik över natten men sen jobbar jag dagtid och slutar säkert runt 16-16.30 tills eleverna börjar 20 augusti. Då ska jag väl även ha fått mitt schema över min undervisning.16 augusti börjar ”äventyret”…
25 juli, 2012 at 19:54 #1065877Anonym anvandareMemberDet är ju det där med röva som lyfter lite. Men Det nämner ju herrn ovan redan så. Fan vad bra tips det där med att bli brun=smal.
Det ska jag ta efter, om jag lyckas klämma in lite soltid någon dag.
25 juli, 2012 at 21:44 #1065889Anonym anvandareMemberGettodachoppa: Tack för engagemanget med mitt bänkproblem och den ”braiga” instruktionsvideon. Jag tror att jag är rätt ute med axlarna och bröstkorgen, problemet eller om det är flera finns från midjan och nedåt. Jag ska fortsätta att testa mig fram och fötterna/hälarna ska ned i backen om jag så ska måsta stretcha ut höftböjaren till dubbel längd. Andra kan ju bänka så då ska jag också lära mig!
Nenya: Det blir inget jätteavancerat men jag ska utgå från det upplägg jag körde första gången men göra vissa förbättringar såsom bättre val av livsmedel. Jag skulle kunna tänka mig att du har ett och annat bra tips i bakfickan. Jag hör av mig!
Gober: Vilken snygging, haha! Och vilken ljuvlig kulör på den smetiga ansiktsfärgen, det ser ut som om han har sprungit in i ett hästarsele ungefär.
Onsdag = Rygg!
Ryggresningar 10kg 12,12,10st
cc Stående rodd med rep 12pl 3x10st
Latsdrag med v-handtag 13pl 3x4st
Latsdrag (Remmar) rak stång 13pl 3x6st:)
Stångrodd lutande, sup grepp (Remmar) 75kg 3x6st (Ryckiga), 55kg 3x10st (Ubersnygga)
cc Drag upp mot hakan 10pl 3x10st
Sidolyft (Svingar) med hantlar 6kg 6st, 9kg 6st, 10+kg 6st (öm underarm / avbröt)Rätt OK pass idag, övningarna tog där dom skulle och jag verkar öka vikterna sakta men säkert!
26 juli, 2012 at 19:57 #1065943Anonym anvandareMemberTorsdag = Bröst, triceps!
Uppvärmning för axlar
Bänkpress 20kg 10st, 40kg 6st, 60kg 3st, 70kg 1st, 77,5kg 1st, 80kg 2xFail, 70kg 5st:)
Lutande hantelpress 10kg 6st, 22,5kg 6,5,4st:)
cc Bröstflyes 4pl 3x8st:)
cc Triceps frenchpress med rep 7pl 12st, 8pl 8,6st:)Nu börjar tanten bli farlig, nytt PB i bänken med 77,5kg och ett oerhört bra försök på 80kg därefter. Jag hade kanske klarat det om jag gått direkt på den vikten men jag vågade inte riktigt tro på mig själv där. 5x70kg är inte heller dåligt, ja jag är banne mig nöjd med alla övningar jag gav mig på idag, men nu har jag då fått en ny huvudmålsättning som hägrar innan semestern är över så det blir nog ytterligare en rekordattack mot slutet av nästa vecka.
I morgon ska jag vila från gymaktiviteter, hoppas på mera solsken och därmed att få bättra på min gyllenbrunt skimmrande hy och så kommer jag förmodligen att läsa klart min sommarskräckis!
26 juli, 2012 at 20:56 #1065956Anonym anvandareMemberYeah, fint resultat i bänken. 80 kg är en respektabel vikt. Det kommer se bra ut i ditt CV.
Tänk på att det sliter en del att maxa, så varva gärna med lättare veckor och ladda inför nästa attack.
26 juli, 2012 at 21:12 #1065961Anonym anvandareMemberYepp, jag bör hinna med 2 bröstpass innan semestern är slut men sedan räknar jag inte med några fler PB på ett tag, då tänkte jag ju försöka skala bort lite dövikt istället. Nästa bröstpass blir därför ett ”laddarpass” och när det känns som att det är rätt dag så gör jag ett nytt försök. Ska även tänka på att inte fuska med mat och dricka, ingen smygbantning i förskott mao.
Har precis suttit ute och njutit av kvällssolen. Stugan har perfekt läge för kvällssol, perfekt om man vill ha grillkväll eller bara njuta av sitt kvällskaffe utomhus.
26 juli, 2012 at 21:15 #1065963Anonym anvandareMemberJa ta det nu försiktigt så du inte drar på dig någon skada. Men när du känner dig redo värm lite på 60kg och gå sedan på 80kg så ska du nog få upp den.
27 juli, 2012 at 05:47 #1065978Anonym anvandareMemberja,värm ordentligt,även med cuffs,som du ju gör.
men värm inte på så mycket som gober säger,för det är ju inte värmning,det är ju @7.5.alltså 75% av vad du snart gjort i 1RM.värma på mindre vikter,typ 20-30-40%,sen börja stega upp,fast kanske skippa nåt steg,innan maxningen.sköööön sommar på dig…….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.