- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 augusti, 2012 at 09:53 #1066442Anonym anvandareMember
Imponerande vikter du bollar runt med!
Filmen när du kör frontböj, mitt tips (som självklart kan ignoreras): Försök att få fram, ihop och upp armbågarna ännu mer! Du misslyckas med lyftet för att stången rullar av och egentligen ska det ju vara benstyrkan som sätter gränsen, även i frontböj! Såg dock bra ut, bara lite finlir
3 augusti, 2012 at 10:17 #1066445Anonym anvandareMemberJa gratt till PB!!! i the bench………..
3 augusti, 2012 at 20:35 #1066469Anonym anvandareMemberRuskigt start waco! Grattis till PB
Ps. Cheesecaken såg riktigt god ut
4 augusti, 2012 at 00:33 #1066492Anonym anvandareMemberTack så hjärtligt allihopa! Man blir ju hur glad och peppad som helst av alla gratulationer, tack ännu en gång!
Gettodachoppa, det är sant som du säger att det här bara är början. Jag kanske inte kommer att göra några PB nu den närmaste tiden men det finns absolut saker att förbättra och träna på, jag är ju inte alldeles direkt en gymrookie men i vissa fall kan man nästan säga det. Jag är oerhört peppad på att testa SL-grejen och det ska bli intressant att se om utvecklingen kan få sig en extra skjuts av det också. Jag har tex inte tränat så mycket marklyft med sumostil där jag egentligen tror att jag kan klara mer vikt, bara för att få börja från noll och inte lära in så mycket dumheter innan något proffs får hjälpa mig att justera tekniken. Hoppas även att inriktningen med mer lågreps-träning kommer att ge mer skjuts på resultaten.
Malicious, tack för din kommentar angående frontböjarna. Jag har faktiskt haft en hel del funderationer runt hur jag ska hålla greppet och ändrar mig titt som tätt, jag tar till mig ditt tips och nöter vidare tills jag hittar rätt.
Kuulan, den satt för jäkla fint i gommen den där cheesecaken, egentligen är jag mer förtjust i syrliga bakverk typ med citronsmak eller rabarber men jag frestades och föll för utseendet denna gång.
Fredag = 1h snabb promenad!
Vilken rysare för Tessan, jag trodde att det var kört med finalsimning för hennes del men det gick vägen. Att hon däremot ska kunna lyfta sig såpass att hon tar medalj tror jag blir tufft.
5 augusti, 2012 at 00:09 #1066528Anonym anvandareMemberIdag har jag vilat från alla former av träning. Istället har jag åter förflyttat mig till hemorten och det har i princip tagit hela dagen i anspråk, det skulle packas ihop en massa grejsmojs och sedan skulle stugan städas. På hemvägen skulle det även handlas lite mat så man inte står med ett tomt kylskåp inför morgondagen. Imorgon tänkte jag nämligen påbörja min krympningsfas och motivationen är hyfsat hög i alla fall. Jag inledde denna dag med att väga mig och ta alla mått, det var jobbigt att inse att kroppsvikten just nu är 75kg. Ska man se det lite positivt så visade måtten i midjeregionen att läget är detsamma som inför förra gången jag skulle bränna bort lite av överskottet, jag väger alltså nästan 4kg mer denna gång än för ett år sedan men måtten i midjan är dem samma och något större mått på dom andra kroppsdelarna. Jag hoppas att detta tyder på att jag har lagt på mig endel muskelmassa.
5 augusti, 2012 at 22:57 #1066594Anonym anvandareMemberDenna dag har prio 1 varit att laga mat och göra matlådor inför arbetsveckan. Det blev 2 olika sorters köttgrytor, en med karre och den andra av älg. Såhär första bantardagen skramlade jag ihop knappt 1750kcal varav 150g var protein.
Söndag = Överkropp!
Uppvärmning av axlar, uppv.set inför varje övning
Utåtrotationer med hantel 3kg 2x15st
Militärpress 40kg 6,5,4st
Bänkpress 60kg 6,6,9st
Dips 8st
Chins 5,4,4st
Hantelrodd (remmar) 30kg 9st, 32,5kg 2x7st
Omv. Pec dec (David, friviktsmaskin) 10kg 8,8,7st
Sidolyft med hantlar 9kg 2x7stGick väl sådär. Har problem med tekniken i bänkpressen nu då denna bänk är lägre, testade att ha benen på lite olika sätt därav det underliga reps- resultatet. Kommer förmodligen att lägga in chins och dips lite oftare än tidigare då jag hoppas på lite positiv resultatutveckling framöver.
6 augusti, 2012 at 21:55 #1066651Anonym anvandareMemberJa, då har man gjort bort sin första arbetsdag då. Jobbet gick väl som vanligt, man var snabbt inne i samma gamla vanliga lunk, det var som om man har varit borta över helgen ungefär. Det var desto mer spännande att dra på sig arbetsbyxorna i morse. Helvete vad trånga dom har blivit, jag kan med god vilja stänga byxknappen men det känns inte riktigt bra att gå omkring med ett skarpladdat vapen i byxlinningen, man kan ju oavsiktligt skjuta ihjäl någon med en byxknappsprojektil.
Under kvällen har jag återigen stått en stund i köket. Jag har ugnsstekt drygt 2,5kg kycklingfilé som jag senare hade tänkt att vidareförädla till andra maträtter. Tänkte att man bla kunde hacka upp endel till tärningar och mäta upp i lagomt stora förpackningar, borde ju bli snabblagat/upptinat till alla möjliga sorters maträtter, typ sallader, wok, gryta. Det kommer alltid dagar då man är slö och inte vill laga mat, då ska det vara enkelt och lättsamt.
Dagens käk (so far): Knappt 1600kcal, ca170gr protein
Frukost: Yoghurt (250gr) och havregryn
Fika: 2 knäcke med mjukost och 4 skivor skinka
Lunch: Kokt älgkött (150gr) och kokt potatis (70gr)
Fika: Äpple
Middag: Tonfisk (140gr), kesoröra (150gr), 1 kokt ägg, grönsaker
Fika: Lätt kesella (150gr), lite hallon
Kvällsgötta: Lättkesella/yoghurt (200gr), lite vanilj prottepulver, 250gr jordgubbarVilodag från träningen idag då, får se hur jag gör imorgon. Det är benen som står på tur men dom har ju inte varit riktigt pigga här på slutet.
6 augusti, 2012 at 22:21 #1066655Anonym anvandareMemberAha, så var du tillbaka på jobbet ja. Man kommer snabbt in i det igen, kanske är lika bra.
Har haft en del bedrövliga upplevelser med tighta jeans tidigare (börjar få det igen tyvärr). Tänker alltid på Kramer och jeans-
episoden, hehe. Ursäkta att jag lånar din dagbok, waco.[youtube=JoN60Is1jcA]
Vi får väl ha någon rolig målsättning inför nästa sommar. Typ komma i form (läs byxorna).
6 augusti, 2012 at 22:48 #1066662Anonym anvandareMemberhaha, klassiskt avsnitt. Jag fyller också upp mina jeans för fullt, men det är nog mest muskler ;- )
6 augusti, 2012 at 22:55 #1066665Anonym anvandareMemberÄsch, det är bara roligt att någon vill skriva ett ord över huvud taget i min dagbok och måste allt handla om träning? Roligt klipp förresten:D, jag misstänker att mina slimfit jeans som har legat i garderoben under hela sommaren har ungefär den där passformen. Dom måste gå att dra på sig tills det är dags för skolstart, jag tror att lite våld, vilja och vaselin blir mitt recept på framgång där, hehe.
9 augusti, 2012 at 22:19 #1066862Anonym anvandareMemberDags för en liten update då:
Här händer det ingenting alls på träningsfronten, är inte riktigt 100% frisk och kry men det gör inget, jag har haft fullt upp med göra i alla fall. Rensingar och röjningar, pappersjobb, matlagning och storkok. Var ute en sväng idag och klippte 5 veckor långt gräs i något av rekordfart.
Den lite striktare kosthållningen har gått bra än så länge men det har ju bara gått några dagar ännu.
1700kcal blev det idag varav 150gr protein (borde lätt gå att öka tycker jag, men jag har satt någon sorts skamgräns vid 150gr, inte lägre än så)Frukost: Ägg, yoghurt, havregryn
Fika: 2 knäcke med mjukost och kalkon
Lunch: Ris och fiskgryta
Fika: Äpple
Middag: Ris och lax, grönsaker
Fika: keso, lite hallon, multivitaminNä, nu ska jag krypa mot sängen och sova sött, jag är verkligen skittrött!!!
9 augusti, 2012 at 22:22 #1066864Anonym anvandareMemberJaha ja! Trevligt att du lever iaf, vore trist annars. Krya på dig
11 augusti, 2012 at 09:08 #1066940Anonym anvandareMembernice,på dig du!
kör samma stuk jag också,matlådor hela tiden. så bra å spar tid att stå å flämta framför spisen.sen så denna eviga torkande eftråt också,av allt fett å annat som stänkt!!
men måste ju ägna mig åt detta i alla fall 1g/vecka.typ söndagar,,5 timmar.då blir det en 9 matlådor,modell stoooora.
men ska snart minska ner på portioner,samt börja promenera,efter den 20 Augusti.då är sommaren slut……..
blir hårt känner jag redan,karaktärs övning!! att fösöka ta bort fett från kroppen.hur mkt är frågan.
önske tänkande:typ 10 kg…….lol. men men,den dagen den sorgen…..
hej å hå…12 augusti, 2012 at 22:50 #1067015Anonym anvandareMemberYepp, I´m still alive. Jag har passat på att ägna mig åt att göra bort en massa annat krafs nu då jag inte har varit frisk och kunnat träna, tex matlagning. Vill man göra det enkelt och lättsamt för sig så tycker jag att storkok är det bästa sättet att spara tid i köket. Tiden som det tar längre att göra en större mängd mat är ganska liten, jämfört med hur mycket tid man kan tjäna andra dagar på att skippa köksaktiviteterna helt. Jag brukar kasta in matlådorna i frysen så då kan man ju hinna laga ihop lite olika sorters maträtter, annars kan man ju bli less (om man nu inte heter Gettodachoppa förstås;))
Jag är fortfarande inte helt frisk men det känns som att förkylningen håller på att släppa. Dom träningsaktiviteter som genomfördes idag var väldigt lättsamma. Började med att ta en 1h promenad i lagom fart.
Då jag kom hem hängde det en plastpåse på dörrhandtaget med 2 färska abborrar i. Nice, tänkte jag. Det är ju bara att fliéa och byxa dom och sedan äta en lyxig middag, men det var inte sådär tvärenkelt som jag troddde. Jag har ju aldrig filéat någon abborre tidigare men jag har tittat på hur många ggr som helst då brorsan gjort det. Visst är det bra att fisken är färsk men jag var visst lite blödigare än jag trodde och att sprätta och skära och riva bort innehållet i en fisk som börjar sprattla var nytt för mig, man lär sig väl med antalet rensningar i guess. Goda blev dom i alla fall.
Under kvällen sedan besökte jag gymmet, dom har tydligen bytt ut massor av maskiner där under sommaren så då får man väl testa lite nytt framöver då.
Söndag = Överkropp! (50-60%)
Latsdrag bakom nacken (Technogym) 35kg 3x10st s.set med//
Latsdrag mot bröstet (Technogym) 35kg 3x10st
Stångrodd, lutande med sup. grepp 35kg 3x10st s.set med//
Stångrodd, 90gr vinkel med brett grepp 35kg 3x10st
Sidolyft med hantlar 4kg 3x10st
Militärpress 20kg 3x10st
Bänkpress FU 35kg 3x10stEtt lättsamt och skönt pass där jag fokuserade på att ha rätt teknik och kontakt fullt ut.
13 augusti, 2012 at 17:17 #1067043Anonym anvandareMemberBättre sent än aldrig:
Grattis till PB i bänken!
80kg är riktigt bra jobbat. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.