min väg från att gå från liten till stor!

Home Forums Dagböcker min väg från att gå från liten till stor!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej. Är 16 år nu och har väll tränat i ca 8-9 månader nu , och efter att ha tagit det ganska så lugnt , så ska jag börja ta träningen på fullaste allvar och gå in för det. Så tänkte nu starta min första träningjournal , dels för att kunna gå tillbaka och se resultat , och vore även snällt av er att ge kritik osv.

Kan ju börja med att skriva lite info om mig!
    Längd:176cm
    Vikt:65kg morgonvikt
    Tränat som jag sa i ca 8-9 månader.

VIKTER:
    är som sagt ingen bjässe ,så förvänta er inte så mycket . tränar ju för att bli stor och ta mer . finns säkert många där ute som varit rätt så små. I alla fall!
    här kommer vad jag maxat i lite övningar.

bänkpress: 50×3 typ

knäböj:aldrig testat att maxa riktigt , klarar runt 65 utan några problem ett antal reps. men har väll klarat runt 80 iaf!

sned hantelpress: 20×1

benpress: 200×1

Kör för övrigt max-ot , är inne på andra veckan. Tyckte det verkade vara bra , efter att ha läst lite kritik om det osv.

Kommer bilder när jag köpt kabel till den.

Som sagt , det är min första journal , och jag är inte särskilt stor. Men ge gärna kritik och dylikt!

MÅNDAG 21/9-09
    BEN

Idag var det ben på schemat . Och jag är så trött i benen att jag knappt kan gå. Är väll kanske positivt dock ?
    Kom hem åt 2 hamburgare med , sallad , gurka , tomat , lök , dressing , ost och ketchup! Är detta bra mat innan träning ? eller är det något jag ska ta bort ? Tycker nämligen det är smidigt och lätt att göra hamburgare.

Och så här såg passet ut!

Uppvärmning: 5min på cardio maskinen.

Ben:

Knäböj:
    65×8
    65×6
    65×6

Benpress:
    130×6
    130×6

Jag var helt darrig i benen efter knäböjen , så hade nog kunnat ta mer , men krampade nästan när jag körde.

Stela marklyft:
    40×6
    40×6
    Vore snällt om någon kunde ge något tips om denna övningen , för känner bara att det tar på nedre ryggen ! Inte alls på hamstring .

Sittande vadpress:
    70×6
    70×6

Stående vadpress:
    100×6
    100×6

Omdöme: Tycker att passet i helhet var bra. Särskilt knäböjen var jag nöjd med . Dock så ahr ajg inte fått in tekniken riktigt på stela marklyft , så det är väll det som var det dåliga med passet.

Avnjöt sedan min mega mass 2000 (vilket är det enda kosttilskottet jag använder)och efter det en varm bastu efter ett jobbigt pass!

Efter träningen hade mor lagat några pastarullar fyllda med köttfärs , det höggs det in på direkt!

Det var väll det! Kommer med edit imorgon , efter ett pass med armar och mage!

godmorgon , ska snart göra frukost , blir nog bara , ett par mackor med skinka , mjölk och juice. har inte världens aptit på morgonen. Sen beger jag mig till skolan , och efter det nalkas det ett härligt armar och mage! Kommer med uppdatering efter det !

God Morgon och Välkommen =)

puhh… kom nyss hem från dagens pass. som kändes helt okej! Är slut i armarna ;>

kom hem från skolan . morsan hade inte varit och handlat än , så jag fick nöja med med några grova brödskivor med skinka och ett stort glas mjölk ;r gott det med =)

i alla fall här kommer dagens pass! :

Uppvärmning: 5 min på roddmaskinen

Biceps:

Rak skivstångscurl:
    32.5×6
    32.5×6

Växlande hantelcurl:
    14×6
    14×6

Kabelcurl:
    22.5×6

Triceps:

Push-downs:
    35×6
    35×6

Liggande tricepspress:
    15 kilo i vikter tog jag på , har ingen aning om vad en ”z” stång väger ? Kanske någon vänlig själ kan berätta ?
    15×6
    15×6

Kick-backs:
    10×6

Underarmar:

Handledscurl med skivstång:
    25×8
    25×8

Handledscurl med hantlar:
    12×8

Mage:

Benlyft (med vikt på fötterna):
    glömde helt av att jag skulle ha en vikt på fötterna här :(
    KVx15
    KVx15

Crunches i kabelmaskin:
    35×10
    35×10

Crunches (med vikt):
    här skulle jag egentligen hålla en vikt vid huvudet med glömde av det här med:( Ajabaja slarvigt . Men men , får tänka på det tills nästa måndag!
    KVx10

Omdöme: Dagens pass fungerade bra , höjde mig lite i både skivstångscurls samt tricepspress ! Så är nöjd , förutom att jag slarvade med magövningarna lite! Men annars kändes allt bra i helhet!

efter träningen avnjöts en iskall mega mass 2000 shake (y) + lite bastande !

nu kurrar magen , får bli att fixa lite käk !

idag var det axlar samt traps som stod på schemat! slutade runt 12 idag så behövde ej äta hemma , var lasagnette som faktiskt var riktigt god, så fick bli det och massa sallad !
    dagens pass:

Axlar:

Militärpress (sittande):
    20×8
    20×8
    30×7

Sittande hantelpress:
    12×6
    12×6

Stående hantellyft år sidan:
    10×8
    10×8

Traps:

Skivstånsshrugs:
    40×6
    40×6
    (kände att jag skulle kunnat ta mycket mer här men var rätt seg idag)

Upprätt rodd (smalt grepp):
    30×6
    30×6

Omdömme:kunde varit nöjdare med dagens pass , men var riktigt trött idag , så kunde att jag kunnat ta mer i vissa övningar tex. militärpress och skivstångsshruggs! Men det dög iallafall :)

skriver aldrig uppvärmningsseten , tycker inte det verkar så intressant att läsa , eller ska jag skriva med dom ?

imorgon får jag köra både rygg och bröst , åker bort på fredag så hinner ej med brösten då! ska bli ett tungt pass (y)

åt nyss en god måltid bestående av , någon gryta , med kött , någon thaisås , blomkål , sockerärtot och paprika med ris till =)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.