- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2008 at 09:57 #68836Anonym anvandareMember29 april, 2008 at 09:57 #495457Anonym anvandareMember
Namn: Peter
Ålder: 26, i år
Längd: 170
Vikt: Just nu, runt 69 kilogramSom mest har jag lyft, typ:
Bänkpress: Har inte kört just bänk på ett tag – men 3x80kg
Benböj: Aldrig maxat, men6x80kg *suck*
Marklyft: Döm mig inte för hårt, men har aldrig testat!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag är ingen jätte, har aldrig varit.
Jag är kort, men samtidigt längst i familjen!
På min fars sida är jag riktigt lång, och förhållande vis stor, 1 huvud längre än farsgubben – så man kan kanske säga att jag har generna emot mig haha.
Misstänker att jag är immun mot styrketräning haha – tar sjukt lång tid att samla massa (om man nu kan kalla det för massa!)Ska skriva lite dagbok/journal för att lättare se resultat och lättare se vart träningen är på väg!
Jag är sjukt öppen för kommentarer, tips, råd, pisk, ja allt som kan motivera och hjälpa en stackare som jag på vägen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Postar en bild från beachen, Grekland, juli 2006.
Då får ni kanske en bild av vad jag får och har fått jobba med!
På bilden väger jag runt 60kg men lyckades från maj året därpå (2007) till augusti-september samma år gå upp till, mer normala, 70kg.Åt gott och mådde gott till januari 2008 då jag lade till mig ytterligare 5kg, visserligen lite mycket överskott, men det kändes bra ändå.
Väger idag 69kg och blivit av med lite extra gotta.
Här är vi nu alltså; fortfarande smala, sjukt motiverade, relativt starka och redo att greppa järnet och öka i såväl styrka som i vikt. Jag kommer väl träna efter någon slags 4- el. 5-dagarssplit som jag gjort föregående månader.Mina mål är typ att må bra, och se resultat – både i spegeln och i gymmet :up:
over n out
29 april, 2008 at 10:17 #495458Anonym anvandareMemberDet är ”tur” att man har ett nattjobb som inkomstkälla, har hört att oregelbunden sömn främjar träningen.
*gråter inombords* hahaSka nu hoppa i säng efter en natt av icke-sömn. Ska försöka sova bort lite träningsvärk in da tittiez
Idag bitti (!) när jag vaknar blir det rygg MMMMMMMMMMMMMMM. Förmodligen det skönaste/roligaste man kan träna.
Chins m. extravikt (måste då jag väger lika mycket som en påse mjöl)
Rodd är det med tänkt (sittande kabel- och ev stående skivstångsrodd)
MÅSTE komma igång med marklyft, ryktet går ju om att det skulle vara en bra övning haha.
Stående enhandsdrag m hantel
Biceps curls curls curlsBlir nog bra. Nu blir det sängen.
29 april, 2008 at 22:56 #495459Anonym anvandareMemberHemma, fan så skönt.
”Ill communication” på jobbet, behövde inte jobba visade sig (efter jag cyklat dit….)
Fick cykla hem igen – men fick å andra sidan lite ”gratis” motion, det kan behövas.
14 km på cykel i bra takt blev slutsumman för idag.Vaknade 1500 lagom mör, buhu, äckelförkylning har man dragit på sig, så det känns…..
”Frukost” runt halv fyra, laddade sedan iPod’en för att sen dra med räcercykel till gymmet!Stretchade lite, värmde upp.
Chins:, alltid skönt att börja med (:
8 x KV +14kg hantel mellan knäna
6 x KV +14kg hantel mellan knäna
4 x KV + samma
7 x bara KVMARKLYFT:
Förstår varför detta är en omtyckt övning, tärd som fan men samtidigt så skön.
Tittade lite på hur en annan snubbe gjorde sina, samt tjuvkikat på youtube. Man vill ju inte lyfta fel.
6-8 x Bara stång (20kg) för att få in movesen.
5 x 50kg (fortfarande sjukt ovan alltså)
5 x 50kg (gick bättre)
3 x 70kg (tungt och skönt)
2 x 90kg (bara tungt, men det gick)
(Förstår inte att jag fegat med att försöka lära mig lyfta denna fina monsterövning. Mer sånt i framtiden, helt klart.)Sittande en-hands-rodd, i maskin:
10 x 45kg (en hand i taget, halv ostrikta, explosiva)
10 x 45kg (en hand i taget, halv ostrikta, explosiva)
8 x 45kg (båda händerna, bröstet i plattan, fick pass sista repetitionen)Skulle bli biceps idag med, var sugen, men kände mig sjukt hängig på slutet. Satt fint med en proteinshake + en Mexicana efter träningen MMMMMMMMMMMM.
Dumma förkylning! Hoppas den gått över till imorgon.Nu blir det kvällsfika! Grönt te med massivt med citron så man blir kvitt detta hell! Kanske slinker ner lite smörgåsar+proteinskak till
over n out
30 april, 2008 at 14:14 #495460Anonym anvandareMembervill bara upplysa samtliga att denna tillsynes lille kille är snabb å smidig som gasell men…SPARKAR SOM EN JÄVLA HÄST respekt:D /tränaren
30 april, 2008 at 21:35 #495461Anonym anvandareMemberhaha
tjaa, dom säger det! men kan bli hårdare, ska träna mer ben, så kanske det blir nåt…
men, tack John, uppskattar det
30 april, 2008 at 21:45 #495462Anonym anvandareMemberValborg….jobb…och förkylning = ingen träning.
Kanske lika bra så man kanske blir frisk någon gång.
Eller så tar det bara längre tid – dålig på det där haha.Jaja, fredag-söndag kanske kan bjuda på något trevligt träningstillfälle MMMM (:
30 april, 2008 at 21:46 #495463Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Lycka till Peter!:bb::D:D
TACK!! Glad jag blir!
30 april, 2008 at 21:51 #495464Anonym anvandareMemberTog en lite bättre bild efter jag klippt håret och redan stod med bara överkropp, tänkte jag skulle passa på då haha
Lite skillnad från Grekland (hoppas jag!) Känner mig ett tjogvis starkare just nu jämfört med då
Men huuua vad mycket mer träning man har att se fram emot, köpes: mer massa haha. Här ska i framtiden hända grejer!
Älskar detta forum+journalfunktion!
over n out
2 maj, 2008 at 00:16 #495465Anonym anvandareMemberhärligt…nu kan jag ha koll på att du sköter dig puss!
2 maj, 2008 at 00:19 #495466Anonym anvandareMemberhaha, åh nej
kanske är bra, har man blåslampan ständigt i baken!
måste komma upp till Umeå snart :*2 maj, 2008 at 04:18 #495467Anonym anvandareMemberImorgon(idag) bitti skall jag börja med ett nytt program. Det är ett program som en polare kör med. Ett program han fått träna efter i samband med sin basketträning.
Mycket, eller i princip bara, grundövningar.
Det blir träning mån+tis, tors+fre, vila resterande dagar, eventuellt något konditionsrelaterat där ist. Det är upplagt ungefär som ett halvkroppsprogram där man varierar med olika övningar från pass till pass.Måndag: Bänkpress, sittande kabelrodd, lutande hantelpress, chins normal fattning, mage
Tisdag: Benböj, marklyft, stående axelpress, stående enhandsrodd med hantel, axlar: hantellyft framåt, sida, baksida
Torsdag: Marklyft, bänkpress, utfall, chins med underhandsfattning, mage
Fredag: Benböj, hantelpress stående 1 hantel, ryggresningar/Good mornings, bicepscurl, axlar: hantellyft framåt, sida, baksidaMan kommer att variera seten så att man ökar vikten för varje set, men kör 1-2 repetitioner färre.
Får se hur det kommer att fungera. Är nog ett ok program för en själv, bra med lite basövningar + att jag velat köra igenom kroppen 2ggr på en vecka. Tror inte det kan skada, inte när man håller sig till färre övningar och därmed håller sig med färre set/repetitioner.
Återkommer imorgon e.m eller imorgon kväll med ”stats” (:
(Har inte kört benböj på lååååååång tid – har discogymmat rätt friskt kan jag medge haha :frust: )3 maj, 2008 at 19:15 #495468Anonym anvandareMemberDiscogymmandet har sitt pris, svag i benen buhu. Hade glömt hur sjuk träningsvärk man också kan få av benböj :*(
Passet blev i princip som jag planerat, inga sido/frontlyft, endast pressar.
Benböj 1 set uppvärminging 40kg 7-8 reps
10 x 60kg gick lätt
8 x 60kg också lätt
8 x 70kg tyngre
5 x 70kg tyngst! skulle ha gjort en sjua menHantelpress, 1 hantel stående
10+10 16kg hua vad lätt
10+10kg 16 (fråga inte varför jag inte tog snäppet tyngre 😮
10+10 19kg mer lagom vikt, hade kunnat köra tyngreRyggresningar
Här skulle det vara rätt många repetitioner, 10 per set
10 x KV + 20kg
10 x KV + 20kg
10 x KV + 20kgBicepscurls, EZ bar
kändes bra, fick bra pump
12 x 17kg för lätt
12 x 25kg lätt
12 x 25kg okKänns som ett rätt nice program att köra efter. Ska nog lägga in lite triceps på fredagarna, kanske en till biceps. Så får man pumpa ur armarna ordentligt innan helgen. För triceps, kanske liggande med ez-baren ovanför huvudet, eller vanliga i kabel med rak stång. Alternerande hantelcurls för biccarna kanske
over n out
3 maj, 2008 at 22:35 #495469Anonym anvandareMemberIngen träning idag, sov lite inatt, samt jobbade imorse. Ingen bra kombo var trött som fan, lägger man till att jag fortfarande är förkyld så kanske det var lika bra att ha vilodag.
Cyklade till första jobbpasset och hem i morse samt till nattjobbet nu ikväll, runt 15km totalt kanske, alltid nåt antar jag.
Ser fram emot måndagen! Då blir det bänk igen, längesen, har kört hantlar en längre tid nu då man har gått runt (som en del andra kan tänkas) och haft ont i en axel.
Rotatorcuffar….pallar inte…..måste stretcha mer där. Not to self ^^ooooh, btw, CHINS och bänk är det ju! Skön dag.
Blir även rodd och mage. Can’t wait!(Vem vet; känner man sig i form kanske man kan våga på sig en etta med XX kg hihi. PB?)
Önskning till längre fram i tiden vore ju att ta 100kg i bänkpress. Ingen omöjlighet, kanske. Men aningen för surrealistiskt för en själv. För fan tresiffrigt……..*slaps self* LIGHTWEIGHTS!
over n out
5 maj, 2008 at 19:25 #495470Anonym anvandareMemberKände mig inte direkt i toppform, förkylning kvar i systemet. Täppt och skit. :fever:
Började med bänk.
40kg uppvärmning x 10
60kg x 8 inte alls tungt
65kg x 8 tyngre, inte så farligt
70kg x 5 kändes 20kg tyngre än föregåendeSittande kabelrodd
45 x 10 lätt
50 x 10 lätt
55 x 10 tyngre
60 x 10 tungtChins
KV + 18.2kg’s hantel x 6
KV x 10 sjukt lätt efter ha kört med +18
KV x 10 samma sak här, flög upp
KV x 10 lite tyngre fick pass på 2 sistaMage många många situps
Kan förkylningen släppa så tror jag det kommer göra lite skillnad, dels kommer man tycka mindre synd om sig själv, plus att jag kommer få lite mer tryck. Bara en tanke, önsketänkande kanske men men
Ny dag imorgon :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.