- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 maj, 2008 at 03:58 #495471Anonym anvandareMember
Fanx mään!
Mm, jag med (:
Ska prova ändra lite upplägg träningen min; blir en blandning på Bartoll’s upplägg och mitt nuvarande. Delar in överkropp och underkropp, kör igenom hela kroppen 2-3 ggr per vecka, utan ”failure” då – så man inte kör sönder kroppen + nerverna.Provar till en början att köra direkt efter upplägget han lade upp i [http://forum.body.se/showthread.php?t=83]
Imorgon blir det ett underkroppspass, då jag körde överkropp idag.
Tycker att det låter vettigt så som han skriver, flera gånger, varierande set/reps, aldrig failure. Tränar musklerna ofta, ger kroppen/musklerna mycket variation så dom aldrig får tid att ”vänja” sig vid en övning/moment/upplägg, typ.Aja, måste fan sova. Klockan är snart fyra…..GARR, nackdelen med nattjobbet, får ingen ”normal” dygnsrytm!
Tack igen ReNeGaDe; nu när man har ögonen på sig kan man inte slappa!
Imorgon så jaeflar!6 maj, 2008 at 22:16 #495472Anonym anvandareMemberEn riktig slapp-dag. Vaknade tre ungefär, åt kött och sallad, sedan blev det en fika på stan.
Hur skönt som helst, FORTFARANDE träningsvärk i benen från benböjen, helt skadat.Ont i axeln (IGEN) från bänkpressen igår….fattar fan inte. Alltid på den j***a övningen. Har börjat köra inåt och utåtrotationer för axeln, superlättavikter bara för att få upp blodtillförseln, det + stretch har faktiskt hjälp förut. Det onda försvann och jag kunde träna utan problem.
Men nu körde jag, inte särskilt tungt, och det gör aldrig ont när jag väl är i gymmet och pressar, utan dagen efter typ….så…vettefan. Kanske man ska hålla sig till hantelpressar?
Där får jag inte ont. Ok, träningsvärk, så klart. Men inte i rotatorcuffarna.
Skit.Därför kändes det lämpligt med en vilodag idag. Får se, blir nog imorgon igen, läsa lite mer av det herr Bartoll skrivit, verkar vara sunda tankar kring träning. Novis som man är så uppskattar man ju gärna andras tankar och idéer kring träning – så tveka inte att fäll en kommentar eller två angående scheman, träning etc.
over n out
7 maj, 2008 at 19:05 #495473Anonym anvandareMemberBack from tha gym!
Fasen vad skönt pass!
Testade, och kommer att testa framöver, detta schema:
Dag 1: Överkropp (Tung Maximal Träning, t.ex. 8 set á 5 reps per kroppsdel)
Dag 2: Underkropp (Lätt Explosiv Träning, t.ex. 4 set á 10 reps per kroppsdel)
Dag 3: Vila
Dag 4: Överkropp (Lätt Explosiv Träning, t.ex. 4 set á 10 reps per kroppsdel)
Dag 5: Underkropp (Tung Maximal Träning, t.ex. 8 set á 5 reps per kroppsdel)
Dag 6: Vila
Dag 7: Vila eller börja om på mikrocykeln.Vila mellan set: 60-90s vid maximal träning, 90-120s vid explosiv träning.
(lånat/taget från herr Bartoll [http://forum.body.se/showthread.php?t=83])
Tanken går ut på att inte köra till failure, ligga på 30-50 repetitioner per muskelgrupp och pass, och variera övningar för varje muskelgrupp för varje pass. På det här sättet orkar kroppen med att bli tränad mellan två och tre och ända upp till fyra gånger per vecka utan att bli förstörd typ.Idag var det Överkropp, med 5 reps x 8(!) set. Svinskönt att inte ta ut sig till failure varje set. Provade bänkpress idag, igen, men helvete det går inte, började göra ont efter 2-3 set, efter uppvärmningssetten….kommer nu att hålla mig till hantlarna, helt klart. Annars slutar man väl som invalid. Skit.
Iallafall, började med bänkpress, men gav upp den efter 3 set, typ.Bänk
3 set, 5 reps på 60kgChins
8 set, 5 reps med KVSittande kabelrodd
8 set, 5 reps, 60kgHantelpress, sittande, utan stöd för ryggen
8 set, 5 reps, 20kgCC, för da tittiez
8 set, 5 reps, på ”8” (~20kg)Visserligen första passet med detta program, men kan säga direkt, fan vad skönt. Får pump i hela överkroppen, utan att vara helt utmattad MMMMM.
Imorgon blir det ”underkropp”, benböj, marklyft och andra goa grejer. Vi ses imorgon!over n out
8 maj, 2008 at 15:27 #495474Anonym anvandareMemberVettefan, varför. Började göra ont för ett tag sedan, började stretcha och så så det typ försvann, men sen körde jag bänk en dag, tungt tungt. Dagen efter det passet var jag helt förstörd typ, kunde inte lyfta armen nästan :S
Då stretchade jag mer, körde inåt/utåt rotationer och skit, och höll uppe med träningen i nästan 2 veckor då jag även blev förkyld. Efter det försvann det onda, men nu gör det lite ont igen, så nä, inget mer bänkpress på ett tag.10 maj, 2008 at 01:57 #495475Anonym anvandareMemberGjorde lite ont i axeln idag, skulle heller inte träna trodde jag. Tänkte att jag inte skulle hinna. Men det dök upp en lucka mellan jobbet och grillningen, så jag drog till gymmet och körde lite.
Sket i att det gjorde ont, det var ändå inte superheavyassweights idag ändå, flerreppare, så..
Lutande hantelpress
4×10 21kgStående militärpress / stående skivstångsrodd superset
4×10 40kg – tänkte det kunde vara roligt med lite superset. Svetten rann.Pushdowns för triceps / biceps superset
(2x) 4×10 45kg Sååå svag i biceps helt sjukt, fick sänka set 2,3,4 till 40kg, höjde däremot triceps till 50kg sista tre set.Vaaarm dag i dag så jävla skönt. Svetten rann kan jag lova.
12 maj, 2008 at 19:35 #495476Anonym anvandareMemberPassa dig med axeln, det fick jag lära mig the hard way nästan. Nu vill jag se uppdateringar här inne!
12 maj, 2008 at 21:06 #495477Anonym anvandareMemberMmm, vill inte dra på mig nåt som sitter där för alltid!
Ska ta det lugnt med bänk nu…..lugnt=NEVA AGAIN (typ.)Jess, update kommer nu.
Var inte och tränade igår, då jag skulle, utan det fick bli idag.4 set 10 reps @ 12RM på alla övningar idag.
Hantelpress
18kg
21kg
21kg
21kg
– mycket lätt på denna vikten, inte ont någonstans, trots väldigt lite uppvärmning, bara 1 set på 15kg nånting + lite stretch.Chins – världens roligaste övning?
Bara kroppsvikten här.
10 reps x 4 hur lätt som helst, sista 3-4 repsen i set 4 var halvtunga.Stående hantelpressar
20kg
– gick också lätt, skönt. Brukar vara tungt med axelpressarna i vanliga fall, typ på alla vikter haha. Tror kanske att man blir starkare hmm hmm.
Hade kunnat köra tyngre, men fick upp ett bra tempo+pump så kan inte klaga, gjorde heller inte ont någonstans. Så, all good.CC – stånde, för dem tittiez, typ ”flies”
På ”nian” i HumanSports-typen. Ca 15kg?
Inte alltför tungt, men sökte efter och fick en grymt skön pump+kontakt i brösten – skönt.Pushdowns, smalt grepp, triceps näst bästa övningen?
45kg
50kg
60kg
60kg
– grymt lätt också. Känner mig stark :yikes:Kort, skönt pass. Inte mycket krusiduller, ok pump, inte utpumpad dock.
Men det räckte för idag, tanken med detta programmet är ju inte heller att bryta sönder kroppen varje pass utan ligga på….ja, under max?Tror fan jag gillar köra halvkropp så här. Får prova några veckor till för att få en bra överblick/känsla. :up:
NU däremot – blir det mat
13 maj, 2008 at 11:39 #495478Anonym anvandareMemberSer ju riktigt bra ut det här!
14 maj, 2008 at 13:36 #495479Anonym anvandareMemberInget gymmande igår. Bestämde mig för att sätta igång med thaiboxning, wuhu. Var iofs 4e träningen, men ändå. Fortfarande lite intro, lite grunder, lätt på säck – men tung jävla fys på slutet. haha, mör idag, yes sir.
Blir gym nu, ska bara äta och torka bort sömnen ur ögonen *yrvaken*
14 maj, 2008 at 14:56 #495480Anonym anvandareMemberVar tränar du thaiboxningen samt på vilket gym tränar du? ^^
14 maj, 2008 at 23:04 #495481Anonym anvandareMemberTränar på Helex, eller StepIn som det hette förut.
Och thaiboxningen är Drakstadens Muay thai; har för mig att du känner Qustaph? (:
Skickade en riktigt bra beskrivning till honom, privat mess, så kolla med honom vart det är och så.Riktigt nice klubb, thaiboxningen, sköna människor, man behöver inte bry sig mycket om att man är nybörjare då det finns fler som inte hållt på så länge.
14 maj, 2008 at 23:19 #495482Anonym anvandareMemberAboo, jag väger 68kg. Har börjat tänka mer på vad jag äter sen i januari typ…myyyckeet protein, mindre eller nästintill 0 kolhydrater. Tappade 5kg som var enbart överskott, ner till 70kg. Men nu….68kg….hmm hmm. Hoppas det är överskott fortfarande, och inget kvalitativ muskelmassa
Cyklar iofs minst 6km om dagen. Ibland mer om det är jobb samt träning och kanske jobb igen på natten. Har hänt flera gånger att man legat på 10+ km på en dag. Men men…Får se till att itne missa några målDagens gympass:
8 set per övning med 5 repetitioner @ 8RMSittande press, för brösten (maskin)
45kg 1 set
50kg 1 set
55kg 3 set Bra tyngd, kändes lagom
60kg 3 set här började det bli tungt, nästan failure på sista repetiotionerna, blir lättare nästa gång.CC, bröst ”flies”
20kg 3 set
25kg 5 setLatsdrag, smalt grepp, ”V-handtag”?
45kg 1 set
50kg 2 set
55kg 2 set
60kg3 set
Skön jävla övning, koncentrera sig och kopplar bort armarna, fick skön och fin kontakt i ryggen – PUMP MMMMMMSkulle köra axlar med, pressar, men kände mig för tärd i axlarna. Vilade dom, boxningen gjorde sitt dagen innan kan jag lova.
Måste få in ben snart….gruvar mig för benböjen igen. tycker jag är ständigt mör i benen sen man köpte ny cykel. Cyklar fan jämt, överallt, bra men…blir itne att man orkar pressa stackars pinnarna i gymmet. Nu är det dessutom fys på thaiboxningen, benböj bland annat…..
jaja. nuff talking
over n out15 maj, 2008 at 22:34 #495483Anonym anvandareMemberVarför kapa kolhydraterna? Ska du lägga på dig massa så får du se till att äta!
16 maj, 2008 at 00:07 #495484Anonym anvandareMemberMin ”kula” växte så jag fick panik
Nej då, men jag åt som ett odjur från maj-januari, gainers och hela skiten, gick upp, vilket var bra, men lite väl mycket.
Kapade kulan, typ.Äter som vanligt nu dock. Vanligt=mycket, utan att tumma särskilt på något.
16 maj, 2008 at 10:09 #495485Anonym anvandareMemberVi syns på thai till veckan
Jobbar på söndagen men tänkte testa på tisdag! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.