Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

Home Forums Dagböcker Min väg från supersmal till förhoppningsvis mindre smal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 669 total)
  • Author

Idag blev det lite boxing med John Pasanen på Helex istället för ett fullfjädrat gympass. Gjorde inte så mycket, var/är lite mör i kroppen från en äcklig bussresa igår och allmänt osunt leverne under 3 dagar i el Capitalo de Sueco (LOLSPANSKA!).

Körde dock lite hantelpressar innan passet, bara för sakens skull.

Sittande hantelpressar
    21.2kg x 8
    21.2kg x 8
    21.2kg x 8

Stående enhandshantelpress
    18.8kg x 10 (x2)

Sedan var det lite fys under passet på boxingen, fett nice. Mjölksyra och nära-döden-upplevelse i en mysig kombination. Bra med lite cardio ibland…är lite väl lat när det kommer till promenader och intervallträning. Sparkar nog igång thai-träningen i januari när jag kommer hem från semestern, så tills dess kan man ju köra boxingen.

Peace yao.

Strongmannen John Pasanen ?

Oggelit0 wrote:
    Strongmannen John Pasanen ?

Japp. Han har en Dagbok/Journal här.

Fett bra instruktör :)

Peter Fredriksson wrote:
    Japp. Han har en Dagbok/Journal här.

Fett bra instruktör :)

Okej :up: körde ni match mot varandra :D ?

Oggelit0 wrote:
    Okej :up: körde ni match mot varandra :D ?

Haha. Han väger 100-105kg och har tävlat i boxning. Vet inte om jag skulle vara så sugen, faktiskt.

Nej, det är ett pass som heter Boxing, där man kör 2&2 och slår, knäar och sprarkar på mittsar, som håller på i 75 minuter. Som BodyPump, fast ändå inte.

Peter Fredriksson wrote:
    Haha. Han väger 100-105kg och har tävlat i boxning. Vet inte om jag skulle vara så sugen, faktiskt.

Nej, det är ett pass som heter Boxing, där man kör 2&2 och slår, knäar och sprarkar på mittsar, som håller på i 75 minuter. Som BodyPump, fast ändå inte.

Hehe :)

Aha skönt med lite omväxling från styrketräningen

Oggelit0 wrote:
    Hehe :)

Aha skönt med lite omväxling från styrketräningen

Jo, fan. Roligt att variera träningen lite, men ändå känna att man lever.

Idag kliade det i musklerna, var redigt sugen på gymträning. Ville köra marklyft, and so i did. Visste fan inte vad mer jag ville/orkade träna, men…marklyft var the main event iallafall.

Marklyft
    40kg x 8-10
    50kg x 6
    70kg x 5
    80kg x 6
    90kg x 4
    100kg x 3 Hade krut kvar här. Stannade dock på 3 reps.
    105kg x 3 PB! Wuhu.
    Sedan var det en jävla kärring som började klaga på att jag smällde för högt med vikterna och då blev jag så avtänd så jag sket i nästa set. Räckte iofs med tidigare set, men ändå…
    Först svor han högt, tittade på mig och sa ”…flytta in stången på mattan. Det smäller skithögt.” Jävla apa. Inte som att jag slängde ned stången direkt. Byt till Friskis&Svettis om du tycker det stör dig….ville jag säga. Jag sa: ”Gör det? Ok…”

Dips
    3 set, 15 reps @ KV

Hängande benlyft
    3 set i chinsräcket. 2 set i dipsställning. ca 6-7 reps / set. Sjuuuuuuuukt strikta.

Avslutade med vanliga crunches, sneda och vanliga.

Nice Marken börjar ta sig och dipsen är riktigt bra, Grattis till PB. Och till fjanten som klaga fyfan det är ett GYM du är på!!!

Fina mark :) Går ju bra här inne :up: Bra peter !

Haha, jag vet, min tanke också.

Tack guys!

Fan va segt med klagomål när man e taggad, bara att komma igen med 110 och smälla ännu högre nästa gång!

Gustaf Lindberg wrote:
    Fan va segt med klagomål när man e taggad, bara att komma igen med 110 och smälla ännu högre nästa gång!
    ReNeGaDe wrote:
    Jag kan ta mig fan sätta en gainomax (bananas are for monkeys) på att du hade klarat en 3:a på 110 också 8)

Keep up!

Haha, lätt!

Jag funderade på att lägga på till 110kg, men…chillade lite. Sakta men säkert.

Måste ha lyft som ett mongo, har ont i nacken idag ;):|
    Helt sjukt. Så ont att jag har känningar i HUVUDET, under huden typ….vet inte om det beror på marklyftet men….gissar på det.

Peter Fredriksson wrote:
    Haha, lätt!

Jag funderade på att lägga på till 110kg, men…chillade lite. Sakta men säkert.

Måste ha lyft som ett mongo, har ont i nacken idag ;):|
    Helt sjukt. Så ont att jag har känningar i HUVUDET, under huden typ….vet inte om det beror på marklyftet men….gissar på det.

Tjena mannen. bra kämpat!
    Ont i nacken? kanske bra att du inte la på mer vikt då? Men annars så tar det sig riktigt bra, ser fram emot fortsättningen :pop:

Pälle wrote:
    Tjena mannen. bra kämpat!
    Ont i nacken? kanske bra att du inte la på mer vikt då? Men annars så tar det sig riktigt bra, ser fram emot fortsättningen :pop:

Tack! 😮

Ja, tänkte det också. Lika bra att vänta lite, ökningar är bra, sjukt roligt, men man får ta det lite lugnt – svårt att hålla igen, dock ;)

Dagens pass kommer nu:

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 669 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.