- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 maj, 2008 at 02:52 #495486Anonym anvandareMember
Uuuu nice!
Då ska jag komma dit till på tisdag. nice nice, se till att heja på mig så vi kan snacka lite skit (:Nu är det snart dags att schlafen lite, sedan imorgon kan det nog bli ett dubbelpass,
Thai och gym, får se i vilken ordning. Hmmm.God natt.
18 maj, 2008 at 21:44 #495487Anonym anvandareMemberSeg från gårdagens 30-årsfirande (inte mitt!)
Men med lite tjat från polaren tog jag cykeln ner till stan för ett skönt thaiboxningspass, 2 timmar, inklusive fys. Lagom mör och fin i kroppen la jag på ett gympass, 4 set 10 reps:
Sned hantelpress:
11kg x 2 set så jag blev varm.
21.2kg
21.2kg
18kg – började bli lite väl trött, är ju inte tänkt att tas till failure så jag chillade. Kände av föregående träningspass i axlarna….CC – krabbgrej, låsta armar framför börstet
25kg x 4 set skön kontakt, pump utan utmattning :up:Sneda situps i ryggresningsmojängen
3 set max antal repsBenlyft i dipmojängen
3 set till maxDe 2 övningarna plus alla situpsen på träningen innan fick räcka, kändes skönt i magen efteråt iaf :up:
Här var blodsockret låååååågt. Hade tagit en gainer mellan passen, gick väl en halvtimme 40 minuter mellan, så man återhämtade sig. Men ryggen fick vara idag ändå, hade inte mycket ork. Blir nästa gång, med benen. Imorgon blir det nog.
Sitter just nu och äter tjejens hemgjorda biffar med pasta och vitlökssås. Gaddammit.
Mör och fin. Vi hörs imorgon.
20 maj, 2008 at 22:17 #495488Anonym anvandareMemberInatt sov man som en…vet inte, men lade mig alldeles för sent, klev upp för nära in på jobbet imorse, hann inte äta en ordentlig frukost. Jobbade fyra timmar, en burk keso och en banan på det sen till gymmet.
Med tanke på den lilla mängden mat + den dåliga sömnen gick passet rätt ok. Kände mig stark – trots att många skulle påvisa motsatsen
Idag var det dags för 8 set x 5 reps idag @ 8RM
Asskönt med detta upplägg på pass – man får faktiskt skön pump, sista 2 setten är tuffa fan, nackdelen är att det tar sjukt lång tid att göra övningarna.Liggande hantelpress
8 set 5 reps – 26.5kgChins
8 set 5 reps – endast KV – riktigt lätta chins, sista settet var halvtungt, annars bra ryck(?)tryck(?) haha aja.Sittande kabelrodd
2 set 5 reps – 55kg
3set 5 reps – 65kg – tungt, lagom tungt, inga probs här, kanske hade kunnat öka liteSedan räckte inte tiden till, i med en gainer, feting med 1300kcal – för att orka med thaiboxning.
Två timmar höll den på. Körde skön fys idag:
200 situps
120 armhävningar
120 benböj (endast KV)Cyklade till jobbet (där jag är nu) ca 4km.
Har kanske bränt….1 miljard kcal?Nu vill jag ha mat
27 maj, 2008 at 02:03 #495489Anonym anvandareMemberEfter några dagars icke träning var man tillbaka i gymmet.
Skönt i kroppen efter att ha vilat, men aningen rastlös, bör tilläggas.
Dop, jobb, diskuterbara öppettider på gymmet gjorde att det blev några dagars uppehåll – på både gott och ont, som sagt.Kör fortfarande ”Bartoll-inspirerat” :up:
4 set, 10 reps @ 12RM var det idag.Chins
KV
4 set, 10 reps
Så sjukt lätt, hängde lite mellan nästan varje repetition och småpratade med en kompis under tiden. Märktes att man hade vilat lite. Fick fin kontakt!Lutande hantelpress
1 uppvärmningsset 11kg
1 set, 22.5kg
2 set 25kg
1 set 22.5kgSittande kabelrodd
1 set, 55kg
1 set, 65kg
2 set, 70kg PB inte kört så tungt förut – slarvade heller inte på utförandet, så det kändes grymt kul.Sittande hantelpress – i HumanSports-maskin. Motsvarar riktiga hantlar, väldigt likt.
1 set, 14kg – snabba, fina, strikta
2 set, 16kg – tyngre, inte för tungt
1 set, 14kgPushdown – triceps
1 set, 40kg
1 set, 45kg
1 set, 50kg
1 set, 60kg – PB tuuuungt, men inget slarv i utförande
Fin pump i triceps kan jag lova, längesedan jag körde någon slags isolations övning för armarna.Imorgon är det thaiboxning igen :yahoo:
Blir väl fys där…hoppas jag…eller…är jag rädd för.
Hmmm. Lite hatkärlek till den sortens. Blir nog bra, får göra lite benböj med egen KV – typ 1 miljard.27 maj, 2008 at 15:17 #495490Anonym anvandareMember😮
Tack.
28 maj, 2008 at 22:42 #495491Anonym anvandareMemberSOMMAAAAREEEN ÄR PÅ GEEEEEEEEEEE!
Fan, 20 grader när man trampade ner på stan för att träna!
GULD! Känner mig som en ny jävla människa när det går att vara utomhus utan att ha ångest. Usch vad skönt.Dagens pass – tränar fortfarande a la ett uplägg typ Bartoll :up:
Idag var det nytt upplägg. Förra passet hade 4 set a 10 reps, idag vände vio på det – 8 set a 5 reps @8RM.Chins – bästaste övningen?
8 set 5 reps då – KV
Fick fin pump och mustig kontakt.Liggande hantelpress
1 set uppvärming – 11kg
1 set 21kg
2 set 26.4kg
2 set 31.4 – lättare denna gång på 31kg, har varit riktigt tungt förut.
3 set 26.4kg
Fan känner att man ökat här – inte på hantlarna, i vikt, utan i styrka. Dessa hantlarna är ”lättare” nu. Fett :fun:Sittande militärpress. På bänk, utan stöd för ryggen.
1 set stången (20kg)
1 set 30kg – för lätt, inte gjort övningen så här förut så..måste prova sig fram.
7 set 40kg
Skön variant på denna övning. Blir det mer av :up:Sedan hanns det inget mer pga dålig planering.
1 banan, 1 paket Keso och 1 proteindrink senare befann jag mig på thaiboxningen – fri träning – mycket mitts, mycket sparringbra dag idag.
vi ses
30 maj, 2008 at 17:03 #495492Anonym anvandareMemberGrymma chins! Provat köra med extra vikt? tex. 10kg eller mer i viktbälte eller hantel mellan benen, kommer nog få dig att öka väldigt mycket.
31 maj, 2008 at 20:56 #495493Anonym anvandareMembergaggzi wrote:Grymma chins! Provat köra med extra vikt? tex. 10kg eller mer i viktbälte eller hantel mellan benen, kommer nog få dig att öka väldigt mycket.Tack som fan 😮
Ja, faktiskt provat förut! Tror jag som mest haft en 13kg hantel med 8 reps el dyl. Men just nu tränar jag efter ett upplägg av Joachim Bartoll; kortfattat, aldrig till failure, kör igenom kroppen flera gånger i veckan med varierande upplägg så att kroppen aldrig blir totalt uttröttad.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=83]Så just nu räcker kroppsvikten fint, man är rätt mör efter 8 set chins
Men tack som fan för tipset iallafall mannen! Appreciate it :up:
1 juni, 2008 at 20:31 #495494Anonym anvandareMember4 set, 10 reps@12RM
Chins
Tunga – jobbade natt till idag, sov som ett mongo – trött. Tung.
Men gjorde dock mina 4 x 10 KVSittande pressmaskin – bröst – raka/framåt
50kg
60kg
60kg
60kgCC – bröst – ”da crab”
25kg
25kg
25kg
25kgTriceps – pushdown – halvsmalt grepp
50kg
60kg
60kg
60kgthat’s all folk’s
var seg, jobbat natt, var och badade innan jag kom till gymmet – dåliga ursäkter visserligen, men….ibland pallar man inte :sleepy::lazy::cry::frust:1 juni, 2008 at 20:39 #495495Anonym anvandareMemberSer bara bra ut mannen! Keep up da pace!
2 juni, 2008 at 04:13 #495496Anonym anvandareMemberBah, blev en dubbelpost.
Kan ju skriva något annat trevligt istället. Vet inte hur jag tar bort en post 😮
Som t ex…..ATT DET ÄR TYP VÄRSTA SOMMAREN BAH LIKSOM ASSKÖNT UTE!
haha. 30 grader idag nästan, trodde jag skulle dö av lycka. Ökar träningssuget bara meeeer. Till skillnad som hos många andra, som inte pallar träna under denna underbara årstid.Imorgon kan det bli ben. Samt lite axelpressar+mage. Och bad! Om det är fint väder – bad + simning troligtvis, kombinera nytta med nöje :up:
c u
2 juni, 2008 at 04:21 #495497Anonym anvandareMembergranstig wrote:Ser bara bra ut mannen! Keep up da pace!Tack som fan!
I will!2 juni, 2008 at 08:55 #495498Anonym anvandareMemberHar tråkigt och tyckte det skulle vara trevligt med lite bilder – inte på mig dock – är för smal för det
Men här kommer lite mat från veckan som var.
Den ena rätten nyttigare och ”finare” än den andra?Snabbmakaroner+köttbullar vs. Kycklingfilé+pasta+Keso+grönsaker+färsk basilika2 juni, 2008 at 11:36 #495499Anonym anvandareMemberGott
3 juni, 2008 at 21:20 #495500Anonym anvandareMemberIdag var det 8 set, 5 reps @8RM.
Bra tryck idag. Kanske är värmen, solen och härligheten i allmännhet?Latsdrag – smalt V-handtag
warmup 40kg
55kg
60kg
65kg
70kg – 8 reps
75kg PB fick ”hoppa” ner handtaget – väger endast 69kg själv
80kg PB 7 reps, tjejen fick hjälpa att dra ner handtaget
85kg PB Fick hjälp ner endast, sedan 5 tunga reps
90kg PB t-u-n-g-t men det gick fett bra – använde dock remmar
Kändes riktigt jävla bra – inget av setten blev särskilt slarviga/ostrikta. Möjligtvis sista repsen på 90kg…Liggande hantelpress
warmup 11kg
25kg
27.5kg
27.5kg
27.5kg
31.4kg
36.6kg PB endast 2 reps – men – PB!
27.5kg
27.5kgSupersettade sedan dessa 2 övningar:
Sittande en-hands-drag – i maskin. Liknar väldigt mycket rodd.
warmup set 20kg
30kg – för lätt
40kg – ok vikt, finns tryck kvar att tillgå.
50kg – tungt, men strikt
50kg – ” –
50kg – tyngre, sänker vikten för att inte slarva med utförandet
40kg – känns fortfarande för lätt :what:
50kg
40kg – explosiva!Stående hantelpress
warmpup 11kg
20kg
20kg
20kg
25kg
25kgInser här att klockan är sjukt mycket och det blev mage+ryggresningar
Situps, lutande situps, situps i ryggresningsapparaturbänkmojjen, benresningar i benresningsapparaturen + ryggresningar med viktskivor, 35kg x 3 set á 10 reps.Konklusion: Riktigt bra tryck och GO i kroppen idag, fan vad man är beroende av sömnhelvetet. Sov riktigt bra inatt, och långt in på dagen! Så jag var riktigt utvilad. Åt bra också. Gröt och shakes typ, så det fanns bra med näring i blodet!
Parentes: Var på badet och låg i gräset och tog igen sig under dagen.Fundering, så här i efterhand: Bartoll’s variant av upplägg av träningen här med varierandet mellan set/reps samt anti-failure-principen, om mam nu kan kalla det för det, är ju fett nice – men jag känner nu i efterhand att jag inte alltid hinner med mig själv eller övningarna jag tänkt köra för den delen.
(Nästan) alltid någon övning som uteblir, eller hel muskelgrupp(!).
Har 2 jobb, thaiboxning samt sambo(!) – så jag ska inatt när jag jobbar fundera ut något fett upplägg på träningsschema till sommaren/framtiden. Om du som läser detta, om det ens är någon, har några/något tips…på vad som helst! så tveka inte, skriv här eller skicka ett PM – så ska jag helt klart ta till mig det. Gäller det benträning, eller uteblivande av sådan, så – jag vet. Jag vet att det MÅSTE in. No questions, känner att jag vill bli starkare där också – hjälper sparkarna om inte annat.Så…mycket skrivande här, nu måste jag äta i ljusets hastighet så att tiden går baklänges så jag inte blir sen till jobbet.
peace, frid och guds kärlek önskar jag er!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.