- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juni, 2007 at 14:42 #581266Anonym anvandareMember
Skulle vilja prova detta och skriva som en liten dagbok på forumet om min väg mot en mer vältränad och deffad kropp. Har tränat lite till och från under hela mitt liv men tänkte nu försöka komma mot ett mål och träna mer målvedvetet.
Mitt mål är att lägga på mig mer muskler och minska kroppsfettet. skulle varå så mycket roligare om man fick se hur det såg ut under späcket
Just nu väger jag ca 71 kg och tänkte nog sikta på att gå ner ungefär 6-7 kg till att börja med. Jag är 164 cm kort
Har tyvärr inga bra bilder eftersom jag tagit dem själv men lägger ändå upp några så ni kan få en susning om hur jag ser ut och för att kunna jämföra sen och förhoppningsvis se stor skilnad!
19 juni, 2007 at 14:42 #73113Anonym anvandareMember19 juni, 2007 at 14:50 #581267Anonym anvandareMemberLycka till med träningen och din dagbok Lindi.
19 juni, 2007 at 14:50 #581268Anonym anvandareMemberFörsta bilden..
19 juni, 2007 at 16:28 #581269Anonym anvandareMemberDu ser smal ut på bilden tycker jag, var gömmer du de 71 kgna? Eller är det bara muckler? :ph34r:
Lycka till med din träningskarriär iallafall och välkommen hit!
19 juni, 2007 at 16:31 #581270Anonym anvandareMemberLycka till..
Blir säkert bra, du har ramen…
Kör hårt..19 juni, 2007 at 17:37 #581271Anonym anvandareMemberSka bli skoj att följa denna tråd men 71 kg? Vars då?
19 juni, 2007 at 17:41 #581272Anonym anvandareMemberDet blir skoj att följa.
Kör hårt nu man kan om man bara vill eller hur?!
Lycka till tjejen!19 juni, 2007 at 21:19 #581273Anonym anvandareMembertycker det ser jävligt bra ut nu, mycket kvinnligt. Kör hårt tjejen.
MVH cesse
19 juni, 2007 at 22:37 #581274Anonym anvandareMemberSå första dagen avklarad utan godis o bullar haha ja jag har varit ett riktigt kakmonster vilket har satt sina spår men nu ska de bort.. Känner även att jag vill äta bättre inte bara för formens skull utan för det inre välbefinnandet.
Dagen har bestått utav följande
70 min morgonpromenad
1.5 dl havregryn, ca 2 dl minimjölk, sötningsmedel, kanel. ½ äpple
2 ägg
1 laxfile, 100 g fullkornspasta, 3 tsk pesto, 2 msk ketshup utan tillsatt socker
Träning
15 min kondition på steppen, ben och mage
5 min nervarvningbulgur ca 70 gram, kycklingfile, lite sallad o lite fetaost
2 ägg
Vägde mig precis och jag har gått ner 2 gram väger förtillfället 70.8 kg.
Kul att så många gett mig positiv feedback ska bli jätte kul det här men också otroligt jobbigt eftersom jag vet vilken gottigris jag är men nu vill jag se lite muskler så ska hålla fingrarna i styr.
Är nog inte så smal som jag kanske såg ut på bilden, håller ju in magen lite hehe ska lägga upp en lite mer ärlig bild..
19 juni, 2007 at 22:49 #581275Anonym anvandareMemberSå håll i er här kommer bild nr 2 haha
Kan inte posera men detta är nåt slags försök…
Här ser ni också ganska tydligt späcket på magen och var kilona sitter
19 juni, 2007 at 23:14 #581276Anonym anvandareMemberLindi wrote:Så första dagen avklarad utan godis o bullar haha ja jag har varit ett riktigt kakmonster vilket har satt sina spår men nu ska de bort.. Känner även att jag vill äta bättre inte bara för formens skull utan för det inre välbefinnandet.Dagen har bestått utav följande
70 min morgonpromenad
1.5 dl havregryn, ca 2 dl minimjölk, sötningsmedel, kanel. ½ äpple
2 ägg
1 laxfile, 100 g fullkornspasta, 3 tsk pesto, 2 msk ketshup utan tillsatt socker
Träning
15 min kondition på steppen, ben och mage
5 min nervarvningbulgur ca 70 gram, kycklingfile, lite sallad o lite fetaost
2 ägg
Vägde mig precis och jag har gått ner 2 gram väger förtillfället 70.8 kg.
Kul att så många gett mig positiv feedback ska bli jätte kul det här men också otroligt jobbigt eftersom jag vet vilken gottigris jag är men nu vill jag se lite muskler så ska hålla fingrarna i styr.
Är nog inte så smal som jag kanske såg ut på bilden, håller ju in magen lite hehe ska lägga upp en lite mer ärlig bild..
Bra jobbat! Detta grejjar du lätt!
Min favoritdietfrukost är att först lägga i frusna jordgubbar i vattnet så de tinar lite, sen i med havregryn, krossade linfrön (överflödigt om du äter mycket fisk), en halv skopa vaniljproteinpulver och 1 dl fiberhavregryn. Koka ihop snabbt och sen på med en halv burk minikeso, en minibanan pch lite lättmjölk. Det blir så himla gott, som godis, och så står man sig hur länge som helst!*dagens tips*
(men du, det är nog två hekto du tappat, inte två gram va? två hekto är inte fy skam, men räkna med att det kan gå upp och ner lite, väg dig inte oftare än en gång i veckan tycker inte jag, då blir man bara viktfixerad. Mät dig ordentligt och mät en gång varannan vecka eller så så ska du se att det blir skillnad!)
19 juni, 2007 at 23:26 #581277Anonym anvandareMemberFed up wrote:Bra jobbat! Detta grejjar du lätt!Min favoritdietfrukost är att först lägga i frusna jordgubbar i vattnet så de tinar lite, sen i med havregryn, krossade linfrön (överflödigt om du äter mycket fisk), en halv skopa vaniljproteinpulver och 1 dl fiberhavregryn. Koka ihop snabbt och sen på med en halv burk minikeso, en minibanan pch lite lättmjölk. Det blir så himla gott, som godis, och så står man sig hur länge som helst!*dagens tips*
(men du, det är nog två hekto du tappat, inte två gram va? två hekto är inte fy skam, men räkna med att det kan gå upp och ner lite, väg dig inte oftare än en gång i veckan tycker inte jag, då blir man bara viktfixerad. Mät dig ordentligt och mät en gång varannan vecka eller så så ska du se att det blir skillnad!)
Jäklar det lät himla gott, måste jag pröva
Hehe självklart menar jag 2 hekto ja det stämmer verkligen d du sig kommer nog gå väldigt upp och ner i början och ska försöka att inte väga mig för ofta blir nog som du säger…20 juni, 2007 at 10:49 #581278Anonym anvandareMemberLindi wrote:Så håll i er här kommer bild nr 2 hahaKan inte posera men detta är nåt slags försök…
Här ser ni också ganska tydligt späcket på magen och var kilona sitter
Ja vet, det där med posering är inte lätt…man gör ju själv nåt tappert försök ibland…
Men ja tycker det ser bra ut. Som Cesse sa: Kvinnligt! :up:
Jag antar att du vill plocka bort nåt kilo iaf. Eller byta ut kanske man ska säga? Blir nog riktigt kalas då!
Lycka till å ha det bra!
/ Cave20 juni, 2007 at 21:47 #581279Anonym anvandareMemberSå ännu en dag avklarad detta går ju som en dans på rosor än så länge
Har vilat idag från träning, men har bra träningsverk från veckans tidigare pass (bröst, triceps, och ben.) Men jag fick ändå in lite smygförbränning under dagen
15 min rask promenad till jobbet och 10 min jogging från jobbet…
Har ett jobb där jag rör mig väldigt mycket också vilket är positivt…
Idag har jag ätit följande..
1.5 dl havre, 2 dl mini, kanel och sötningsmedel
äpple, några vindruvor & kaffe
kycklingfile & saffransbulgur med en örtsås på matyoghurt
smoothie på lättyoghurt & jordgubbar, blandade nötter och lite torkad frukt
kycklingfile, saffransbulgur & örtsås
Känner mig mätt och välbelåten nu men kanske har fått i mig lite för mycket kolisar?!
Ska iallafall inte äta något mer under kvällen..
Räknar inte kcal eller energifördelningen i protein, kol och fetter utan kör nu till en början på känn om jag inte märker några resultat får jag väl justera om lite och börja räkna lr vad tycker ni? Mycket tacksam för åsikter och synpunkter! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.