- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2008 at 19:03 #341044Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Skönt att det flyter på!
Ska kika in här oftare!kul att höra! kikar självklart in i din med, även om jag inte skriver så mycket, riktigt trevlig läsning faktiskt! Förstår att min dagbok inte är så jätterolig att läsa, men så är det väl när man inte lägger upp några bilder/filmer(några bilder har jag ju lagt upp, men ingen utan tröjja eller nåt anser mig fortf alldeles för stor för att ha något att visa.) eller är urstark som de flesta med journaler här.. och som inte gör några grymma framsteg med sina mål (def synpunkt mest) .. men ska försöka skärpa mig på det, sedan är ju dagboken mest för att hålla koll på sig själv, men alltid kul när någon kikar in med någon synpunkt eller liknande
Sedan har jag ett problem som stör mig..som jag hoppas jag kan slippa undan.. efter varje bra träningspass(som idag) så vill jag bara äta och skita i deffen i typ 2dar.. tänker att jag vill ha ut max från varje tränings pass och att jag kan deffa sen.. något jag måste lära få bort även om det inte är så lätt.. annars kommer min vikt ligga mellan 90-100kg tills sommarn ändå och det vill man ju inte…:nono:
blir nog en promenad i snöstormen en timme ikväll för att lindra all föda man fått i sig efter träningen
2 februari, 2008 at 00:25 #341045Anonym anvandareMembervarit ute och gått nästan 2 timmar i kylan.. riktigt mycket för mig! Skönt var det. Varvade med lite raskt tempo ibland för att få upp lite puls.. men bara efter några minuter började dessa leder känna av motstånd… gick iaf minst 6km. En lite läskig grejj hände ungefär där jag vände, vid ett järnvägsspår. Hade lurarna i och var bara 5-6meter från rälsen då den började tjuta och lysa rött varnaren, sen 5(!) sek senare tuffar ett litet lok förbi. Sådär snabbt bara. Hade jag varit mindre uppmärksam och haft mp3n på fullvolym och gått lite lite raskare vem vet vad som hade kunnat hänt. Det var inget vanligt rälsspår sånt där långt så man ser nåt tåg från långt avstånd, utan ett som täcks av skog så man ser först om något tåg kommer bara någon meter från rälsen.
Var iaf skönt att ta sig ut på en långpromenad, hur många km är jag inte säker på men vet iaf att det var _minst_ 5km, skulle gissa på runt 7-8. Vet inte om jag ligger på underskott idag för åt en jävligt stor portion pasta och köttbullar innan träningen tidigare idag. Men efter det har det inte blivit så mycket(1 proteindrink, thaiwook, mellanmjölk och nå mer säkert. Och nu är jag riktigt hungrig så tror nog jag kanske ligger på ett litet underskott ändå .. nu blir det en proteindrink (kasein+vatten) innan läggdags.
2 februari, 2008 at 01:19 #341046Anonym anvandareMemberser bra ut! kör hårt!
2 februari, 2008 at 21:53 #341047Anonym anvandareMemberdetsamma du :emo-thumb
Idag var jag på gymmet en stund.. cykla var det tänkt. INGEN energi i benen, som har en jävla träningsverk från jagvetintevad(?). Körde ju bara lite lätt i benpressen igår. Kan ha varit från promenaden, men känns jävligt sjukt om det skulle vara så, har ALDRIG fått träningsverk av att gå . Kunde inte ens cykla på LI motstånd mer än några minuter innan det blev tungt. Det brukar jag annars cykla på i 50minuter+ utan problem, så då kan ni nog tänka er hur det kändes
sedan kom en kompis som är hemma över helgen från lumpen dit.. så var kvar med dem 1timme till. Körde lite axlar + en hantelövning med 6kgs hantlarna som jag kom på själv. Kompisen och hans bror skrattade åt mig, den ser jävligt rolig ut att utföra måste jag erkänna – men den tog fruktansvärt bra i varenda muskel i armarna och fick t.o.m pump av att köra med den i 30-40sek vilket är rätt sjukt. (alltså ingen vanlig övning utan en där man bibehöll en rörelse i snabb takt under en längre tid).
Maten idag blev först 3*90g hamburgare som jag torkade av fettet från, lite senap på (inte det godaste, men gick ner) och fiber bröd. Mjölk. Sedan efter gymmet EAA för att kicka igång proteinsyntesen sedan middag som blev ris och kött. Skall ut på en promenad ikväll igen, om jag orkar. (vilket jag hoppas jag gör.)
Protein skall inhandlas idag är det tänkt. Svs säljer Pro Nutrion svinbilligt, som f.ö var mitt första proteinpulver. Smakade typ lika gott som oboy, och fick bra resultat när jag använde det. 4kg för 475kr tycker jag är jävla billigt, typ dubbelt så billigt som mmsports som annars har de lägsta priserna på typ allt. Blir nog ett storköp som ska räcka till sommaren 4kg whey(som smakade bra) och 4kg 50/50 whey/kasein (lite dyrare), Sedan kommer jag inte använda det speciellt flitigt föränn jag gått ner några kg i fett till. Inget ont om Dietfuel jag använt från bodyscience dock och mmsports. Bra smak, LÄTTBLANDAT, smakade bra i vatten med, utmärkt som allaround protein och har gjort fina ökningar senaste månaden. Höjjt mitt 6rep max med nästan 10kg i bänkpressen. Och grym leveranstid från mmsports. Och trevligt bemötande av Olle från MMsports, men en nackdel är att proteinerna är så dyra.. men visst, vill man ha högsta kvalitet kostar det lite mer, men inte värt dubbla priset tycker jag.
2 februari, 2008 at 23:05 #341048Anonym anvandareMemberMan kan äta och bli jävlit mätt fast man deffar, det beror ju lite på vad man stoppar i sig.
Jag har under dessa 4 veckor och 2 dagar inte känt den minsta hungern.
Är jag riktigt hungrig efter ett pass så skär jag upp en halv gurka, en jävla massa sallad, matar ut en burk tonfisk och sen väller jag på med keso. Kan äta hur mycket som helst och bli riktigt mätt!Inställningsfråga, kom igen nu jag vill se lite naknade bilder här framöver så ta tag i deffen nu!
3 februari, 2008 at 16:18 #341049Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Man kan äta och bli jävlit mätt fast man deffar, det beror ju lite på vad man stoppar i sig.
Jag har under dessa 4 veckor och 2 dagar inte känt den minsta hungern.
Är jag riktigt hungrig efter ett pass så skär jag upp en halv gurka, en jävla massa sallad, matar ut en burk tonfisk och sen väller jag på med keso. Kan äta hur mycket som helst och bli riktigt mätt!Inställningsfråga, kom igen nu jag vill se lite naknade bilder här framöver så ta tag i deffen nu!
mm, tyvärr har jag inte samma möjlighet, bor ju fortf hemma så föräldrarna som styr över matintaget. Brukar dock fara och inhandla tonfisk billigt på konsum här, hittat en sort som är god och det inte bara är slaggprodukte ri som i coops salladstonfisk tex. Men gör så gott jag kan, och ja ska ta tag i deffen nu och vara mer strikt ett tag så man ser lite resultat, sen kanske lägga upp någon bild idag har det väl hitills blivit 2 halvstora portioner mat. 1 före banbyn som pågick i 2timmar(som jag sprang konstant, kramp2k på slutet). Och en efter. Blir att dra sig till gymmet om någon timme för en promenad på bandet då det inte blev någon igår för att sedan ta en bastu, sedan en frukt och proteindrink innan läggdags så bör jag nog vara på ett hyffsat underskott idag.
Beställt lite nya kosttillskott nu, blev från MMsports trots allt. Bra pris 120kr/kg protein vid storköp så slog till, så jag har fram till sommaren. Även en burk rage för lite extra motiviation vid träningen under deffen och när jag börja bygga lite smått igen. Ska bli kul att testa faktiskt, men nu har jag bestämt mig att jag ska gå ner till åtminstone 88-90kg morgonvikt. Suttit och funderat på framtida yrke och tror att det är Polis jag vill bli. Men för det krävs ju en god fysik/kondition samt så måste jag läsa upp några betyg från skolan som jag gör nu. Men vill nog gå ner åtminstone 15-20kg fett sedan bygga några kg muskler under något/några år innan jag söker in på det. Vet inte på vilket sätt jag ska gå till väga dock. Har funderat över detta i 19år och det är det enda jag egentligen vill bli även om det är svårt som tusan att komma in.
3 februari, 2008 at 16:49 #341050Anonym anvandareMemberKul att du säger det, ska faktiskt på ett informationsmöte om polisyrket på onsdag!
Funderar nämligen också på att bli polis. Vi har ju ungefär samma mål du och ja.
Jag ska försöka få bort 7.5kg till så att man ligger stadigt på 85. Kan hända att det blir något kilo till efter det, jag får se3 februari, 2008 at 19:12 #341051Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Kul att du säger det, ska faktiskt på ett informationsmöte om polisyrket på onsdag!
Funderar nämligen också på att bli polis. Vi har ju ungefär samma mål du och ja.
Jag ska försöka få bort 7.5kg till så att man ligger stadigt på 85. Kan hända att det blir något kilo till efter det, jag får se:worship: vi har mycket gemensamt du och jag! Med målet 88-90kg menade jag bara ett delmål, sedan vill jag nog ligga på lite högre kcal och med träningen ett tag. Alltså inte hetsäta eller nåt men kanske njuta lite av livet utan att tänka på allt jag stoppar i mig, och se träningen gå framåt kanske några veckor som omväxling. Absolut inte äta upp mig till nuvarandra vikt igen eller något sånt, utan mer att ligga på samma vikt/gå upp 1-2kg på sin höjd. Målet är fortfarande allt från 75-85kg till mitten på Juni, och vara betydligt mer nöjd över mitt utseende. Sedan släppa loss med festande i sommar och bara leva livet, sola och dricka öl är nog det bästa jag vet och då är det ju såklart roligt om man ser någorlunda bra ut och trivs med sig själv. Är väl det som är det viktigaste, att vara 100% nöjd med hur jag ser ut skulle verkligen vara hur roligt som helst och jag tror jag skulle våga mycket mer då som jag inte gör idag. Har börjat få kommentarer från kompisar som studerar/jobbar i sthlm osv som är hemma någon gång då och då att jag börjar ”magra” till, vilket så klart är kul, fastänn jag bara gått ner 6-7kg sen jag började i mitten av november :p
Ska dra mig till gymmet nu för en promenad på bandet!
3 februari, 2008 at 19:27 #341052Anonym anvandareMemberLycka till med viktminskningen , denna ska helt klart följas ! :up:
MVH / Daniel
3 februari, 2008 at 21:14 #341053Anonym anvandareMemberdanielandersson wrote:Lycka till med viktminskningen , denna ska helt klart följas !MVH / Daniel
kul Daniel :emo-thumb alltid kul att höra och gör en lite extra motiverad lycka till med dina mål med, kikar in och ser så du gör framsteg :up:
såg att du bor i Harads i Norrbotten… måste fråga vart ligger det? :what:
3 februari, 2008 at 21:20 #341054Anonym anvandareMemberhemma från gymmet igen, blev lite stressigt då de stängde 20:30. Och började väl fara dit 19:15 typ.. blev lite raskt tempo på promenaden dit varvat med lite lätt jogging. Väl där så var alla rullband fulla så fick sätta mig på cykeln en stund vilket jag inte var motiverad att köra. Efter några min blev det ledigt och jag gick upp och började gå…typ 6min innan jag kände att det här känns bra så joggade på 9ans motstånd i 2min intervaller, körde i princip så tills jag var helt slut och hade tömt min vattenflaska och det var en 25min innan gymmet stängde så gick och bastade. Mina leder/ben muskler börjar hålla för jogging känner jag, helt underbart :up: fortfarande en bit kvar dock. Efter 2min så kände jag smärta men var inte slut konditionsmässigt, där fanns kvar för kanske 1min till varje intervall.. men det fungerade bra att varva ner att gå några minuter, för att sedan köra på intervall igen.
Sedan när jag bytte om efter bastun kom det en konstig man och satte sig på min påse och mina gympaskor. Fattade ingenting. han bara satt sig där, fast det fanns gott om bänkar lediga. Satt helt stilla flera minuter och så allmänt störd ut. Gick och torkade håret men han bara satt kvar. Lyckades ta allt utom skorna som han satt på ordentligt, och när jag jag frågade om han kunde ställa sig upp sa han bara ”Oj!” och s tällde sig upp… hur kan han ha missat det? svårt att förstå mig på vissa människor alltså
4 februari, 2008 at 20:38 #341055Anonym anvandareMemberstyrke idag. Kände mig sliten efter bandyn igår. Men tog mig dit ändå. Började lite lätt jogging på bandet 5-6min.
Passet var underligt, varvade riktigt bra resultat med riktigt dåliga. Bänken var en av de dåliga. Medans chins var riktigt bra … men borde egentligen vilat idag men träningssugen som jag var for jag dit ändå
Passet iaf;
Bänkpress:
15*60kg
1*75kg
8*77.5kg (+2.5kg -2reps)
5*85kg
3*92.5kg
2*95kg
1*100kg (dropset; 7*70kg)–
Chins
10*-35kg
10*-35kg
6*-15kg
4*KV (96.8kg under passet) = PB!
3*KV–
Sittande rodd;
15*60kg
13*65kg
11*100kg = PB! (+5kg +1rep)
7*105kg = PB? tror jag.
6*105kg–
Lutande bänk maskin;
4*105kg sen svek krafterna. Pallade inte köra den mer. Gjort 10reps+ på den vikten innan …
–Hantelrodd, rakt stående, upp mot axlar.
10*31.5kg *
10*31.5kg *
10*31.5kg **=Ungefärlig vikt. Var första snäppet över 30kg hantlarna.
–
Axlar köttade jag med, på pinsam vikt. Är långt efter i styrka i dem känns det som. Det skall det bli ändring på …
Körde även en press övning, sittande som jag gjorde förra passet.
10*95kg (+5kg)
10*95kg
10*95kg–
Körde även marklyft för första gången. Tränade mest in teknik men det kändes ändå ordentligt i framför allt nedre ryggen som inte är allt för tränad. Fick många underliga blickar på mig när jag stod där med småvikterna och tog i. Det var egentligen inte tungt, kunde säkert dragit 20reps om jag VELAT plåga mig, men detta var mest för att få in tekniken osv.
6-9reps*80kg
6-9reps 80kg
6-9reps*90kg(hade ingen större koll på räkningen. Körde tills jag var trött. Och det gick fort…). Tekniken på tillbaka vägen var noll. Så hade jag lastat tyngre hade jag säkert skadat mig, allt tog i ryggen i princip . . måste lära in mig det innan jag börjar träna mark seriöst. :yikes:
–Sedan promenad en kvart. Blev en gainer efter passet idag, var ett tag sen. Vill återhämta kroppen nu totalt innan jag tränar igen. Skall låta det ta sin tid, och ligga på ett litet överskott idag så kroppen får all den näring den behöver.
5 februari, 2008 at 14:14 #341056Anonym anvandareMembersjuk träningsverk i ryggen idag, det välkomnar jag! :up:
marklyft ska helt klart börjas köra seriöst. Ska kolla på lite videoklipp nu så jag lär mig tekniken på vägen tillbaka lite bättre ;p
5 februari, 2008 at 14:55 #341057Anonym anvandareMemberBra stats ! ;P Men har du inga bilder ?
5 februari, 2008 at 15:37 #341058Anonym anvandareMemberGrattis till chins pb!
Jag satsar också lite mer på ryggen nu och har gått ifrån att inte kunna göra 2 chins till att klara 4 snart 5. Lovar att 5 chins sitter nästa pass! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.