Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 685 total)
  • Author
    hoolge wrote:
    Bra stats ! ;P Men har du inga bilder ? =D

tack, jo 4-5bilder har jag väl lagt upp under journalens gång har jag för mig. :|

tack Qustaph! Typ samma här. När jag började denna journal i november orkade jag inte ens en halv chin på egen hand, men är ju hur roligt som helst att orka dra upp sig själv =) får bra kontakt också. Och känner verkligen av det i baksida axlar/skulderpartiet idag :nod

5chins ska jag försöka mig på också nästa pass, laddat med lite rage innan så går det nog vägen :ph34r: men du lär ta det före iaf, då jag tänkt vila åtminstone 3heldagar till. :P

Sedan känns det som jag måste fixa ett bättre system vad gäller näringen om jag ska fortsätta viktnedgången. Måste börja lägga betydligt mer mat timmarna efter träningen istället för nån annan gång på dagen. Måste börja äta mer regelbundet, aldrig mer än 3timmar utan någonting med protein i magen. En proteindrink direkt jag vaknar. Är väl vad jag behöver ändra, för att kunna trivas med att träna och gå ner i vikt samtidigt. Känns inte bra som jag gjort hitills, att typ bara ta en banan efter träningen. Och bara ibland äta 2-3gånger per dag, och ibland knappt äta frukost, för att sedan gå 6timmar i skolan. Känns som det slitit på muskelmassan, både i synlig väg, och som igår när jag märkte att jag var märkbart svagare i de stora övningarna mot för innan. Bara övningar där muskelminne gynnas bäst som jag ökade i typ.

idag har kosttillskotten kommit! Rage koffeinfri och 10kg protein, så nu har jag förhoppningsvis till sommaren iaf.

Ger mig snart av till första träningspasset. Tog rage för en kvart sedan, och just nu sticker det som f*n i hela kroppen. :D

enda minuset är att jag fick betala för shakern jag valde som alternativ av deras erbjudande, som de skulle skicka med gratis vid beställning över 1000kr… så var tvungen ta ut en hundring extra…

passet;

bänkpress (skriver inte in uppvärmingen)

5*90kg (PB)
    4*90kg
    5*90kg

chins;

KV 4reps
    KV 4reps
    KV 4½reps :ike:

sittande rodd;

5*110kg
    5*110kg
    4*110kg

Sedan började min nya shaker läcka ut, inne i påsen. Korken for av på något sätt och en stor jävla chokladfläck på deras golv, inte nice. Efter jag torkat upp och blivit typ utskrattad stack jag hem tidigare, så dagens pass blev skit. :(

f.ö kände jag inte av rage något speciellt, förutom att det började klia som fan 15min efter intag. Att jag gjorde 1rep pb i bänken KAN ha varit rage’s förtjänst på ett sätt – tänkte att nu jävlar måste jag orka 5rep då jag tagit detta. Men är rätt säker på att jag orkat det annars också, om jag vågat mig på det är en annan femma.

idag har jag faktiskt träningsverk vid sidorna av bröstet av någon konstig anledning. Har dock varit noga med att återhämta mig från gårdagens pass. Lite smakprover(5st) av ett vanilj vassle från bodyscience… och det är så :P gott..både i vatten och mjölk och blandar sig så bra.. MYCKET nöjd! nästan att jag ångrar mig att jag inte köpte 10kg vaniljsmaker, tror det är 4kg choklad, 3kg jordgubb, 3vanilj. Men har ju inte smakat något av de andra, men tvivlar att de kan komma upp i samma smak.

Kommer f.ö mest troligt att lägga ner denna dagbok, kanske skapa en ny bland seriösa tränings journaler om jag finner motivationen, och träningen går som den ska. Stenhård träning framöver är vad som gäller. Bygga upp en god fysik tills jag söker in på polisutbildningen. Om jag inte är i mitt livs form till sommaren – so be it. Kommer fler somrar och jag kan ändå ha kul. Bygger jag tillräckligt med massa kommer jag ändå vara hyffsat nöjd med mig själv. Hädanefter blir det ett stenhårt träningsschema som min storebror tipsat mig om. 4ggr i veckan, ibland riktigt jävla tungt med få reps, ibland riktiga ”for the pump” pass. Mycket mer varierade övningar. Detaljer skriver jag i nya journalen ev. Min bror använde sig av detta året innan han ryckte in i lumpen för 6år sedan, och han byggde sig faktiskt jävligt biffig på den korta tiden enligt mig. Förhoppningsvis svarar jag lika bra på det.

tack till alla som tittat in här, kolla gärna in i min nya journal om det blir någon. Blir det någon lovar jag massor av före och efter bilder, mycket mer seriös träning och en film när jag trycker upp 10*100kg i bänken om någon månad :P

Utvärdering:

Start 2007-10-29

Slut 2008-02-08

dvs ~100dagar (skiljer någon enstaka dag).

Vikt innan: 102.1kg
    Vikt nu: 96.5kg (-5.6kg)

Kondition innan; Medelintensiv cardio på cykeln i 12min /bandy springa 2 små hall längder sen vara helt slut.

Kondition nu; Medelintensiv cardio på cykeln i 50min, bandy 2-3timmar och springa lika mycket som de andra utan att bli allt för trött.

Styrka innan:

1*~97.5kg bänkpress
    13*KV armhävningar
    0*KV chins

Styrka nu:
    1*105kg bänkpress
    50 KV armhävningar
    4½*KV chins, 5an är väldigt nära

Mått innan:

Midja: 107cm
    Biceps 40.5cm/41cm
    Lår: Okänd, men jeansen satt bra iaf.

Mått nu:

Midja: 99cm
    Biceps 41cm/42.7cm.
    Lår: Okänd, men jeasen ramlar av nu, och måste ha shorts innanför för att de inte ska trilla av.

Drar upp min dagbok lite smått igen bara nu under sportlovsveckan för att hålla koll på mig själv lite. Varit sjuk i förkylning snart 2veckor så har inte hunnit bli så mycket träning än så länge, dock hållt igång hemma med explosiva KV övningar (PB i 6chins) samt massa armhävningar med ryggsäck(20kg.) Så nu under sportlovet ska jag försöka gå ner 2-3kg genom att promenera 2ggr per dag, 40+min varje promenad. Har hitills sett över min mat samt några promenader, har gått ner till 94kg morgon vikt, började för 2veckor sedan. Ska under denna sportlovsvecka försöka höjja till 2promenader varje dag, minst 40min varje. Började igår med först 30min promenad före frukost, sedan 40min precis innan läggdags, tillsammans med 3 små måltider som bestod av 1.Köttkorv+mos – 2.Kött och potatisgrattäng. 3. Samma fast mindre måltid.

Idag har det hitills blivit en 60min morgon promenad. Imorgon blir det ett helkroppspass på gymmet, explosivt med lätta vikter. Målet är att väga 92kg morgonvikt nästa Måndag.

Sammanfattning Lördag;

Intag:

5liter vatten

4x ThermX

3parisare med bostongurka och senap

1 panpizza med borttagen ost

3glas mjölk

2 proteindrinkar

Och ingen hunger på hela dagen! Kasein drink innan läggdags blir det med.

allt ca 1500-1700kcal, ~130-140g protein.

Aktivitet:

Promenad 60min före frukost

Bastu 60min (PB! :D)

Ej någon kvällspromenad. Pga Day after tomorrow på tv + måste vila benen lite. Kör längre morgonpromenad imorgon istället.

Morgon promenad 46minuter.

1 timme före intag=1x proteindrink 105kcal, 25.0g protein

2x ThermX
    5glas vatten

Efter blev det 200g av något kött.. 200-300kcal?

Just nu laddar jag med en Rage drink tillsammans med koffein, kliar som fan just nu över hela kroppen. Första gympasset på ett bra tag snart, spännande att se hur det går. Pratade med kusinen igår och han sa att han förra passet gjorde 15*70kg i bänkpress, och det efter ha kört 3 tunga arbetsset på 80kg. Och att han har börjat känna sig riktigt stark sedan han började hoppa hopprep. Vi låg i princip exakt likadant i styrka för 2månader sedan då jag tränade med honom sist, ska testa hur många reps jag orkar på 70kg idag, 15 tvivlar jag iaf starkt på. Hopprep kanske man ska börja med, han sa att han aldrig känt sig bättre i kroppen eller starkare, sen han började med 20min hoppreps intervaller tillsammans med boxning en gång i veckan.

Redovisar passet ikväll.

Nice :D fan om du endå ska gå ner till 92 kan du fan köra 2 veckor till efter lovet och komma under 90 ;)

Qustaph wrote:
    Nice :D fan om du endå ska gå ner till 92 kan du fan köra 2 veckor till efter lovet och komma under 90 ;)

Tja Qustaph, kul med lite respons från dig igen :p

Sant det du säger.. vore grymt att spräcka 90gränsen.. som jag såg du gjort. Grattis.

Man får verkligen motivation när man ser resultat. Och sen jag började med långa promenader, massvis med vatten+thermx har verkligen resultaten kommit tycker jag. Fortsätter det såhär kommer jag helt klart fortsätta viktnedgången ett bra tag framöver, men vet inte hur det komme fungera med Skolan och så, nu under sportlovsveckan ska jag iaf köra stenhårt med detta.

Dagens träning:

Första på över en vecka i gymmet. Fortfarande lite småförkyld, men väldigt lite. Satsade på högreps, kontakt, explosivitet samt att ta emot så mycket som möjligt på negativa fasen. Trots lågt på kolhydraterna blev det ett riktigt skönt och bra pass. MEN första passet någonsin som jag mått riktigt illa på mellan övningarna, men gick bra ändå, mycket pga Rage tror jag. Blev dock ingen bänkpress idag, ingen passare.

Hantelpress bröst:

15*25kg
    15*25kg
    9*30kg

Hantelpress axlar:

15*21kg
    15*21kg
    13*25kg

Kommentar:

Lyckades sträcka mig smått i ryggen. Gick dock över efter några minuter. Alldeles för kass teknik för att köra riktigt tungt.

Växlande hantelcurl stående:

13*18.5kg
    15*16kg (drop 15*11kg, sa någon gryyym pump? :D)
    8*21kg (inte de striktaste i världen, men skönt att köra tungt.)

Kommentar: Aldrig känt mig såhär stark i biceps, kontakten var överlag riktigt grym med.

Kabelcurl biceps & pushdown triceps:

2set vardera, 10reps vardera. Superkontakt.

Hantel bakom huvudet, triceps:

10*28.5kg

Hantelshrugs:

15*30kg
    15*30kg
    15*30kg

Sittande rodd:

12*75kg
    12*75kg
    10*80kg

Kommentar: Fin kontakt, strikta och väldigt explosiva.

Chins:

8*15kg hjälp
    8*15kg hjälp
    4*KV

Benpress:

10*150kg (PB!)
    10*150kg

Kommentar: Väldigt explosiva. Placerade benen så insidan av låren fick jobba extra mycket.

Hypersträck(korsrygg):

1set 10reps 10kg i handen

Div övningar för underarmar

Mage 2set benlyft 15reps vardera

Avslutning med armhävningar SMALT grepp för att kontakta triceps, extremt snabba och explosiva:

15reps
    15reps
    15reps

Sedan en efterlängtad proteindrink med 2dl lättmjölk, sedan bastu 30min. Promenad 15min hem.

skön träningsverk i benen idag (?)

gör det svårt att ge sig ut på morgonpromenad…men men… ska köra strikt den här veckan har jag bestämt. Igår blev det nog rekord i underskott tror jag…1proteindrink till frukost, 200g kött efter morgonpromenanden, en proteindrink med 2dl mjölk direkt efter träningen, en fulltallrik med mest kött och väldigt lite pasta efter träningen, samt lite sås för att få i mig lite fett (åt dock inte ens upp allt kött), proteindrink 1½ timme efter, sedan en till proteindrink innan läggdags…

allt ca=1300kcal, ~200g protein. Och ingen hunger på hela dagen förutom på kvällen, typ 30min efter proteindrinken samt ett jävla illamående under styrkepasset. Dock när jag vaknade idag, ingen hunger alls och fortfarande inte kommit fram. Nu beges det ut på en lång, jobbig, brutal promenad i oplogad snö och med träningsverk i benen :(

ingen höjdar dag idag.. gav mig dock ut på morgonpromenaden.. var jobbigt, gjorde ont i benen. Sedan började solen lysa, och allt blev mycket bättre! 20min värmande sol rakt i ansiktet gör verkligen sitt för humöret :up:

Efteråt har jag knappt rört mig något idag…

Blivit totalt 4äggmackor, 1liter mjölk, 2 portioner köttgryta… låter lite fan.. men känns som jag ätit massor.. diet nojja kanske? :nod … blir lätt så när man inte rör p åsig så mycket .. och ändå äter relativt mkt (hyffsat stor portion på köttgrytan.) Kommer dock slinka ner något mer, innan läggdags.

har btw aldrig haft sån här sjuk träningsverk i insidan av låren(inte främre/bakre, utan insidorna eller hur man förklarar :D … körde 2set maskin för just den muskeln igår, samt benpressen så körde jag så de musklerna fick jobba extra mycket.. tillsammans med promenaderna har det verkligen tagit ut sina spår…

idag har det blivit en liten promenad före frukost på stan med en kompis, kollade på lite lurar som skall införskaffas i dagarna, så man kan dunka lite högre på passen i mp3n. Man blev även interjuvad av en tjej på stan, ang vad man tyckte om den lokala radiokanalen pite-fm… haha.. var inte lätta svar man kunde ge, då deras musik verkligen är sämst i världen. Sedan hem, till varmkorv kalas. Farsan hade kokat upp typ 20korvar, att dela på på 3pers… inte bra för en svältande tonåring på diet… blev väl 7-8korvar, sammanlagt, tillsamanns med nästan en liter mjölk..fyfan men gott var det… sedan var jag och såg hos kompisen när Luleå gjorde en bragdmatch mot Frölunda. Kul. Vi gick ut och gick en snabbis, ~20min i första pausvilan. Sedan hemma åt jag lite köttgryta, för att sedan ha varit ute på en promenad i 56minuter nu ikväll, skönt var det.

Tagit massor av kort idag med. Inte långt ifrån att första magrutan börjar komma fram faktiskt, vilket känns jävla roligt. Aldrig kunnat se någon sådan i hela mitt liv på mig själv. Även konturerna på latsen börjar kika fram vilket är jävligt inspirerande. Mina armar känns större än någonsin, och konturerna syns bättre än någonsin med.

Tyvärr har jag ingen möjlighet att ladda upp bilderna, än, då de är på min telefon som jag fick utav min broder för 2veckor sedan. Och fick inte med någon usb sladd. Blir dock träning imorgon, och kanske blir det lite kort med digital kameran. Imorgon, däremot, blir det att försöka slå kusinens 15reps på 70kg i bänken, hurfan jag ska lyckas med det är en annan fråga. Kolhydrats timing innan passet tillsammans med lite extra rage kanske gör susen, vi får se…

såg att du bor i Harads i Norrbotten… måste fråga vart ligger det? :what:[/QUOTE]

Hmm nu ska man förklara vart det ligger , typ lååååångt upp i sverige :D

5 mil från boden,10 mil från luleå,15 mil från Piteå , lite över 20 mil till skellefteå.

:)

Ser ut att gå framåt , keep up the good work ! dina mål är ett stenkast ifrån dig ! :up:

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.