Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 685 total)
  • Author
    danielandersson wrote:
    såg att du bor i Harads i Norrbotten… måste fråga vart ligger det?

Hmm nu ska man förklara vart det ligger , typ lååååångt upp i sverige :D

5 mil från boden,10 mil från luleå,15 mil från Piteå , lite över 20 mil till skellefteå.

ok, då är vi ju nästan grannar ju :emo-thumb är det en liten by eller? Konstigt att jag inte hört talas om det.

Just nu laddas med en rage drink på TOM mage.. kommer kännas som inni h*lvete tror jag om en stund. :| … inte fått i mig något idag … må-illa pass välkommen i guess haha…

grymt liten by , alla känner alla , typ 500 pers som bor dära :p

Blev ingen träning idag. Precis när jag skulle gå in på gymmet, ringer en kompis och vill simma. Så blev ett lång pass i bassängen istället, skönt med variation.

Mat idag.

Lite köttgryta. 3 90g hamburgare. 1liter mjölk. 1 proteindrink. Halvt paket nudlar. Alldeles för mycket..

Kanske blir att köpa ett årskort i simhallen ; skön träning för hela kroppen, samt jävligt bra för konditionen.

kort, lätt pass idag. Skulle egentligen bara dit och basta, men var så mycket folk i duschen när jag kom så körde ett litet återhämtningspass. Seriöst pass imorgon.

Bänkpress

20*60kg
    20*60kg
    20*55kg
    10*70kg (för att känna ifall jag skulle orka 15reps. Ingen passare så stannade här. Ganska trött efter sista reppen, men hade kraft till ett par stycken till iaf kände jag. 15reps blir nog inga problem imorgon trots allt.. ifall jag har passare imorgon, blir det försök på detta samt att försöka maxxa 107.5kg.)

Chins=bra kontakt

20*40kg hjälp
    20*40kg hjälp
    20*40kg hjälp
    20*35kg hjälp
    Hantelpress väldigt explosiva.

20*18.5kg
    20*18.5kg
    20*18.5kg
    5min vila, toalett.
    Sedan tog jag snäppet lättare hantlarna, och körde tills jag var helt slut=

36*16.5kg (mjölksyra fyfan..)

Sedan lite ben,mage och ländrygg, väldigt lätt där också. Sedan, bastu 1timme.

Kom förresten en gubbe in i bastun när jag satt där. Och vad FAN gör han innan han går? Han harklar upp en stor jävla snorloska, och sen spottar han på bastu stenarna. Sedan går han bara. Fyfan?! Bastun är jävligt liten med, inte så jävla fräscht sitta där efter det. Har så jävla svårt att förstå mig på folk som dessa, visa lite hänsyn kanske? :

Mat idag har förövrigt blivit 2liter mjölk, en franska(bröd, alltså en hel jävla franska. Med kaviar på de.), 2pitepaltar(med smör då såklart..), 1x proteindrink.

Konstigt? Javisst. Mycket? Way too much. Skärpning? Jajjamän.

Lite bilder kommer snart med. Mest armar, då övriga kroppen inte trivs bra på bild, när jag äter som jag gjort senaste 2dagarna…

Dagens pass var intensivt med låg volym, bra kontakt och för mig riktigt tungt, ett kanon pass helt enkelt.

Bänkpress

Uppvärmning 5set

1*100kg
    1*105kg
    1*107.5kg = PB! :)
    1*110kg = PB!! :D
    8*80kg

Sittande rodd

8*80kg
    8*80kg
    8*80kg

Chins

4 KV
    4 KV
    4 KV

Hantelcurl

8*18.5kg
    8*18.5kg
    9*18.5kg

Hantelextension(som jag tror den heter, hantel bakom huvudet, triceps.)

snäppet över 30kg hantlarna;

*8
    *10
    *10

Marklyft

8*120kg
    8*120kg
    8*120kg

Benpress

10*155kg
    10*155kg
    10*155kg

Benspark 2set

Magmaskin 3set

Bastu 20min.

Mat=Pasta och köttfärsås i 2x portioner. Inga kosttillskott brukade jag idag, inte rage, inte kreatin ingenting. Typ 2veckors vila utan riktigt tung träning har verkligen gjort kroppen gott verkar det som.

Då har sportslovveckan gått som en blixt… morgonvikt 93.1kg … slarvat lite senaste dagarna så nådde inte riktigt målet… är trots allt nöjd då jag ökat bra i styrka… ska köra några dagar till tills jag når 92kg, sen börja på ett lite hårdare styrke program som jag skrev om innan.

Köpt nya jeans igår, en storlek mindre än de som var tajta i somras. Och de passar helt perfekt, inte alls lika tajta heller som förra. Skönt att slippa bälte iaf. Rakat mig idag med så ser ut som en helt ny människa, provat odla lite skägg i 3veckor förr att se hur jag skulle se ut med mycket skägg .. bara lejda kommentarer av kompisar så bestämde mig för att raka av det :(

Ska iväg och köra tung cardio på gymmet snart, var ett tag sedan. Försov mig idag när det var bandy vilket suger… hårda intervaller är vad som gäller så jag inte tappar allt flås jag byggt upp..

;)

Dagens pass…

cardio cykel 5min allt jag orkade. Halvdöd ja.

roddmaskin 11min högt tempo. Ännu mer död.

Joggade 11minuter, 2km. Nära svimma hära…

Mådde illa ett tag, så vilade och fyllde vatten.

Sedan körde jag lite bänkteknik… 20-40reps på 50kg höll inte räkningen. Försöker få in kontakten så de kontaktar bröst mera… tar för mycket på axlarna i dagsläget.

Sedan hopprep hyffsat högt tempo i 5min, jobbigaste jag någonsin gjort.

Bastu.

Hemma. Lite mat idag. Vikten på gymmet stod på exakt 93kg, det efter en portion mat en halvtimme innan.

cardio idag igen.

Rodd maskin, 10minuter ALLT jag orkade… mina armar krampade seriöst och hade inga krafter i dem när jga var klar.

Tog ett tag att få ner flåset med.

Sedan 1set mage, 1set ben, 1set bänk. 17reps på 70kg. Enda positiva med dagen. Sedan bastu.

Maten idag… 1polarbröd(hel halva) med pastej..2limpmackor med ägg kaviar, 40cl mjölk (frukost) kl 8.10…detta mättade bra hela dagen, ändå till jag slutade kl 16.10 från skolan. Hade yoga sista lektionen, värsta jag varit med om.

Mål hemma..4kanelbullar(vafan har morsan köpt de för :evil:).. 1 polarbröd(hel halva) pastej.. 1liter mjölk… cp mat som vanligt… sedan har det blivit 1x proteindrink.

Allt är 2000+ onyttiga kalorier ca lätt räknat.. illa.. vill bo hemma och ha egna pengar och kunna bestämma min mat bättre..fan så lätt det skulle vara att gå ner/öka i vikt då när man vill de.

Skitdag helt enkelt som jag vill glömma bort. Men skriver ner skiten jag ätit så jag kanske komme irhåg att inte göra det igen.

Tja Radikaal! kikar förbi ibland för att se hur det går för dig ,ser just nu att det går framåt! GRATTIS till Personbästa i bänk 110kg ,INTE illa! :up:

danielandersson wrote:
    Tja Radikaal! kikar förbi ibland för att se hur det går för dig ,ser just nu att det går framåt! GRATTIS till Personbästa i bänk 110kg ,INTE illa! :up:

tacktack, styrkemässigt går det bra! men vill just nu gå ner lite till i vikt och det går mindre bra. Är faktiskt mer nöjd av att ha slagit kusinen i 17reps på 70kg, än att gjort en taskig etta på 110kg. :) förövrigt kommer du vara uppe i samma vikt om inte alls så lång tid, med de ökningarna du gör!

Nu ska förövrigt konditionen prioriteras igen.. körde ju en ganska tung period i 2månader för inte så länge sedan.. byggde upp flåset REJÄLT mot för vad jag hade innan. Men nu börjar det sjunka igen, och har aldrig mått så bra som efter konditionspassen :up: go känsla.

Sätter upp lite mål för mars månad, och ska göra allt för att nå dem:

1. Gå ner till 90kg.
    2. Öka till 15min+ högt tempo(just nu 10-12min beroende på tempo), i rodd maskinen
    3. Cykla i en puls utav 170 i 20minuter (klarade 15, för några månader sedan)
    4. Klara jogga i 5km.
    5. Kunna simma 1000m i sträck. (Klarar farsan, men jag klarade bara några hundra meter sist…självklart i hyffsat tempo, klarar lätt 1000m i vanligt tempo.)
    6. Självklart försöka bibehålla styrka. Men mest muskelkondition kommer att prioriteras denna månad. 25reps på 70kg ska jag försöka nå innan månadens slut (17reps nu.)
    7. Statiska styrkan ska jag försöka förbättra med några 100% (är riktigt kass nu, så kommer öka rätt bra).
    8. Kunna klara 70regelrätta armhävningar(just nu, 50.).

Börjas med ett cykelpass, senare idag. Hoppas iaf på att uppnå mål 1,4,5,6 – resten är bara bonusar om de slår in =) :up:

Radikaal;490771 wrote:
    men vill just nu gå ner lite till i vikt och det går mindre bra.

har kanske missat det men vad ligger morgonvikten på nu ? (:

danielandersson wrote:
    Radikaal;490771 wrote:
    men vill just nu gå ner lite till i vikt och det går mindre bra.

har kanske missat det men vad ligger morgonvikten på nu ? (:

Inte morgonvikt.. men 93kg just nu efter en stor räkbaguette med några glas mjölk :) får se imorgon

Just nu känns det mycket bra med träningen. Hade 3timmars håltimme idag från skolan, och tänkte bara fara till gymmet och basta. Som vanligt, mycket folk i omklädningsrummet vilket bara var bra för mig – jag bestämde mig nämligen för att gå och köra ett axelpass. Hur bra som helst kändes det, energin, kontakten, styrkan ja allt stämde perfekt.

3uppvärmningsset

(Axlar:

Hantelpress

8*28.5kg + dropset på 16kg runt 10-15reps
    5*31.5kg +dropset på 16kg runt 10reps (tungt…)
    5*31.5kg +dropset på 16kg runt 10reps(tungt…)
    4*33.5kg(?ej säker på vikt, tyngre än föregående iaf) Bra kontakt, försökte en 5e rep men det var failure där.)

Hantellyft åt sidan (min svagaste övning..)

15*10kg
    14*10kg
    12*10kg
    … Sedan blev det bröst också, hantelpress

BÄSTA KONTAKTEN OCH TEKNIKEN JAG NÅGONSIN HAFT UTAN TVEKAN !

Uppvärmning 2set

12*28.5kg
    10*31.5kg (= Nytt PB! :) kändes mkt lättare än det brukar, och kände att brösten fick jobba.
    6*33.5kg + dropset på 22kg, runt 10reps
    4*36kg(osäker på vikt, tyngre än förra…aldrig kört så här tungt förut. Körde till failure vilket kom snabbt. Fick för smalt grepp, så blev alldeles för tungt..) + dropset

KANON pass bra kontakt, snabbt intensivt, svettigt och TUNGT för mig! :emo-thumb hantelpressen börjar komma ikapp bänken! :) sedan en skön bastu där en trevlig kille kom in och snackade filmer och serier vilket är ett stort intresse för mig. Kul! Sedan sken solen.. farsan bjöd som sagt på en STOR räkbaguett med MASSOR av räkor.. de ramlade av hela tiden.. räkor har verkligen aldrig smakat såhär gott som efter ett tungt träningspass, då är ju fan allt protein gott, sedan tillbaka till skolan, himlen klarblå med solen värmande, gör verkligen sitt för humöret osv.. väl i skolan får jag berömm av samhälls läraren för att jag skrev ner enligt honom riktigt roliga funderingar omkring ämnet vi har, sedan fick jag sluta tidigare… ja vissa dagar är helt klart bättre än andra! Lite dagspoesi härifrån.

Har förövrigt träningsschemat klart nu. Skriver ner senare!

Kondition idag;

Cykel.

21min, 6.86km, 150kcal.

Inget speciellt, men skriver ner alla konditionspass jag gör så jag kan jämföra, och göra ökningar varje pass. (Detta var inget speciellt dock – tog verkligen inte ut mig maximalt. Mest för att komma igång med cyklingen igen.)

Imorgon blir det ben, rygg och biceps!

Rygg och ben:

Benpress

30*70kg
    15*100kg
    10*120kg
    8*150kg
    8*160kg
    6*200kg (jävligt tungt men jag lyckades… ett PB med STORT marginal för mig :D)

Ryggresningar
    2set

Marklyft

15*50kg
    10*70kg
    8*90kg
    8*100kg
    8*110kg
    8*120kg
    6*130kg(tungt. Dålig teknik ja.)

Skivstångsrodd;

8*40kg (lätt)
    10*45kg (lätt)
    10*50kg (tungt sista rep)
    9*55kg (tungt :yikes:)

Första gången jag kör skivstångsrodd – Dålig teknik och svag som f*n..

Sittande rodd

20*60kg
    15*70kg
    14*75kg
    30*50kg

Chins 2set

7reps -15kg
    8reps -15kg

Bänkteknik;

40reps på 40kg.

Idag bröst triceps och axlar lätt + lite lite biceps;

Hantelpress bröst

15*22.5kg
    15*22.5kg
    14*26kg

Bänkpress

12*75kg (PB med 2reps.)
    6*75kg (super sakta tillbaka (negativa, höll kvar på bröstet 3sek sen super explosivt upp.)
    8*75kg (super sakta tillbaka (negativa, höll kvar på bröstet 3sek sen super explosivt upp.)
    10*75kg

Bra kontakt

Hantelcurl

15*16kg
    15*16kg

Hantelpress axlar

15*22.5kg
    12*22.5kg
    8*26kg :yikes:
    10*22.5kg :(

Axlarna kändes jävligt svaga sega idag. Ville inte helt enkelt.

Ett förbannat dåligt pass energi mässigt. Enda positiva var bänken och kontakten där.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.