Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 685 total)
  • Author

Nytt pass, laddade innan med mycket god mat; grillat kött och ugnsbakad potatis

Kände ganska snabbt, att det var en dålig dag att köra latsdrag på. Tricepsen har jag fortfarande en grym värk i.. så blev mest fokus på ben idag.

Benpress(som jag ökar nåt så helt sjukt i .. :D)

8*227kg (+5rep, +7kg, PB)
    25*167kg (+5rep, +7kg, PB) … och inte alls gristungt som 20reps var förra gången :D
    10*220kg (körde till failure) PB…långsamma som fan
    Sedan körde jag resten av passet; sedan innan jag skulle gå körde jag ett sista set:
    11*220kg…långsamma negativt..väldigt explosiva andra vägen..var egentligen slut efter 6reps men körde en restpause på 5-6sek sedan allt jag orkade snabbt som tusan 5reps till. PB!

Knäböj lätt för tekniken, första 2set var väldigt djupa, sista settet blev tungt och gick inte riktigt längst ner sista repsen. Detta var tillräckligt tunga vikter för mig, i princip första gången jag kör knäböj tungt. Lär säkert öka snabbt med vikterna här med om jag börjar köra oftare, men vänster knä känns inte riktigt stabilt i djupa knäböj.

8*60kg
    8*60kg
    8*70kg

Latsdrag vanlig

4*100kg (+1rep +5kg…) men dålig kontakt och ont i triceps.
    8*80kg (+5kg..) men dålig kontakt och ont i triceps.

Latsdrag2

3*106kg(+5kg..) men dålig kontakt och ont i triceps
    8*87kg(+5kg..) men dålig kontakt och ont i triceps

Sittande lårcurl;

8*127kg
    8*127kg
    11*127kg

Vader i benpressen:

10*200kg
    10*200kg
    20*157kg

Sittande rodd:

1set 10reps på 75kg väldigt lätt, men ont i triceps. Börjar på passet.

Avslutade med chins, satsade på 100% kontakt, så blev ikke fallet.

Efter 6reps på KV blev det duschen.

Dåligt pass för ryggen, bra för benen. Gjorde ont att gå ner för trappan efter passet..

Måste lägga om lite övningar på schemat; gick inte köra rygg idag. Själva upplägget fungerar väl över förväntan. Ökat bra från föregående pass; tom i latsdragen som jag inte kände mig speciellt taggad i när tricepsen smärtade så förbannat vid minsta ansträngning för armarna.

Grattis till alla PB!

Qustaph wrote:
    Grattis till alla PB!

tack mannen! grattis till dina framgångar med :)

Idag har jag inhandlat en ny telefon. Sprillans ny Sony ericsson t650i med 3.2mp kamera (så nu kan jag bjuda på massor av kort :D), gratis samtal till alla med telia och halebob, sedan fick jag med både deras bästa usb headset, ett 2gb minneskort och en bilbatteriladdare helt utan kostnad :D allt för bara 250kr i månaden. Riktigt grym försäljare, skulle ju bara dit för att köpa ett nytt batteri men nu sitter jag med en ny telefon :D

Ang ; träningen så har jag suttit och filosoferat på ett upplägg jag tänkt.

Har påsklov efter imorgon och absolut ingen vilovecka, snarare tvärtom. Tung träning och kanske en resa till fjällen till kusinens stuga, där vi kan träna stenhårt och äta mängder med färsk fisk och bara njuta! ifall det inte blir så tänker jag iaf köra igång med;

Imorgon onsdag; Bröst,triceps,biceps
    Tors vila
    Fredag; Ben, rygg
    Lör; Axlar
    Sön; Bandy
    Mån; vila
    Tis; vila

Sedan får vi se.

För mig blir det tungträning på lovet med! Minst en timme cardio om dagen + det vanliga gymschemat :)

Lycka till med fisket!

:|

Qustaph wrote:
    För mig blir det tungträning på lovet med! Minst en timme cardio om dagen + det vanliga gymschemat

Lycka till med fisket!

fyfan, 1timme om dagen :| jag är inte direkt avundsjuk! Men du har en grym diciplin och gör stora framsteg, jävligt bra gjort. Tack btw, jag hoppas jag far dit, men beror på ifall jag får bidrag till tågresan av mina päron.

Dagens pass blev bröst och triceps, imorse var faktiskt första dagen utan träningsvärk i triceps så det blev inte mycket vila för den(bara 6dagar…) hehe för idag har den slaktas rejält :P

Försökte mig på biceps med; men kontakten var usel och så var styrkan med, fick knappt upp 18.5kg hantlarna på uppvärmningen, vänster underarm smärtade, förmodligen därför att jag tror biceps jobbade mycket senaste passet i latsdragen då kontakten i ryggen saknades. Laddade med saltade jordnöttern, mycket vatten, koffein och rage innan.

Inom parantes är vad jag gjorde förra passet.

Iaf så deppade jga inte för det utan körde igång med hantelpress istället, typ 5set lätt uppvärming, 2set 3or på ganska tungt som jag annars klarat 6-7reps på.

Hantelpress:

7*38kg (trodde jag skulle orka 3-4reps, men orkade 7 fyfan :D PB! (+2kg, +3reps)
    4*40kg … PB ! Sista reppen tog 4sek att få upp på ett ungefär, men den tog sig upp till slut. Nu har jag äntligen debuterat på 40kg hantlarna för första gången! Laddade mentalt i typ 2minuter innan jag körde, och adrenalinet kände jag pumpade i kroppen, som att kroppen visste att nu jävlar ska den få jobba, och sinnet gav 120%. Kan inte komma ihåg då jag haft sådan känsla i kroppen förut, små skakig men ändå så klarar jag mig väl över förväntan. (+4kg)

11*33kg PB de var långsamma negativt. (+1.5kg, +1rep)

21*26kg (+6reps).. PB ;p

Och det bästa… 10*36kg, förra passet orkade jag precis få upp 4reps här. (PB, +6reps.)

Och eftersom det gick så bra tänkte jag att nu jävlar gör jag ett försök på 40kg hantlarna igen:

2*40kg, sedan fick jag en plötslig svimkänsla i kroppen av ansträngningen och har svimmat förut och kan säga att det här var det närmsta jag varit från att svimma utan att göra det, äckligt. Kändes som att hjärtat slutade slå typ. Lite skakad full med adrenalin går jag till bänkpressen, som jag bara körde 1set idag då det blev så mycket hantelpress, då det gick så bra.

Bänkpress:

3*92.5kg (-1rep) … snacka om slut i brösten efter detta.

Triceps maskin med _riktigt_ bra kontakt på hela triceps;

7*83kg (+3reps, +5kg)
    12*69kg (+2reps, +4/+5kg)
    22*55kg (+2reps, +4kg)

Triceps pushdown:

10*fullt mag 70kg explosiva (+7reps)
    8*fullt mag 70kg långsamma (+5kg)
    20*50kg (+5reps)

Jävlar vilket jävla pass säger jag bara, så här mycket har inte ökat på en vecka någon gång tror jag, förutom då jag började med kreatin kanske. Ser redan fram emot nästa pass!

Fan va gött, 40kg hantlarna är hardcore :D
    Själv så blev min laddade satsning åt helvete, sitter här nu med feber och risig kista. Z_z

Qustaph wrote:
    Fan va gött, 40kg hantlarna är hardcore :D
    Själv så blev min laddade satsning åt helvete, sitter här nu med feber och risig kista. Z_z

tack, jo för mig är de hardcore, kändes för mig roligare än att pressa upp 100kg för första gången, vet inte varför ;) men hantelpress har alltid varit så jävla kass övning för min egen del, nu på senare tid tekniken äntligen börjar komma..

Idag:

Planerat gym, istället var jag med om min första bilkrock på väg till gymmet med en kompis. Jag var pasagerare och så kom det en bil med husvagn i fullfart och stannade inte i en korsning med högerregeln. PANG så small kompisens bil i husvagnen, kvar blev inte mycket av fronten. Utdraget fick man stå i minus tio nästan 2timmar och vänta på polisen och skriva på papper osv. Aja var inte kompisens fel och han kommer förmodligen få försäkringspengar, då polisen sa att det var den andra killens fel.

Anyways, hade krocken skett en halvsekund tidigare, kanske man inte hade varit här och kunna skriva det här, och vad som skulle kunna hänt min kompis vill man int eens tänka på.. för killen körde verkligen snabbt, det med en stor husvagn bakom sig.

Radikaal wrote:
    Idag:

Planerat gym, istället var jag med om min första bilkrock på väg till gymmet med en kompis. Jag var pasagerare och så kom det en bil med husvagn i fullfart och stannade inte i en korsning med högerregeln. PANG så small kompisens bil i husvagnen, kvar blev inte mycket av fronten. Utdraget fick man stå i minus tio nästan 2timmar och vänta på polisen och skriva på papper osv. Aja var inte kompisens fel och han kommer förmodligen få försäkringspengar, då polisen sa att det var den andra killens fel.

Anyways, hade krocken skett en halvsekund tidigare, kanske man inte hade varit här och kunna skriva det här, och vad som skulle kunna hänt min kompis vill man int eens tänka på.. för killen körde verkligen snabbt, det med en stor husvagn bakom sig.

Läskigt sånt där, skönt att ni klarade er hela! Bilar och pengar kommer och går men människoliv är desto svårare att få tillbaka =)

Qustaph wrote:
    Läskigt sånt där, skönt att ni klarade er hela! Bilar och pengar kommer och går men människoliv är desto svårare att få tillbaka =)

det har du såklart rätt i :emo-thumb man får väl vara glad att dte gick så bra som det gick ändå.

Till träningen så sitter jag här och funderar vad jag ska köra idag. Gymmet stänger 16 så måste ge mig iväg snart. Vänster underarm gör ont så är tveksam ifall jag kan köra latsdrag/bicepscurl … Ben/Mage/Axlar funderar jag på. Men jag vill verkligen köra biceps och rygg, då det verkligen är på tiden 👿

passet blev följande… orkar inte skriva upp alla vikter…

iaf..

Benpress:

10*237kg (PB)
    … kändes bra…
    Så går på fullt mag. 250kg.

Efter 4reps hugger det till i höger knä. Aj. Inge mer ben för dagen … tror inte det är så farligt, men kunde inte ens köra på 180kg utan att det tog ont. Blev bättre på slutet av passet.

Mage;3set 7*100kg (vilket är max man får sätta på) märktes att maskinen inte pallar mer vikt, kändes som den skulle rasa ihop..

Hantelpress axlar (körde lätt pga den jävla underarmen..);

10*21kg
    10*23.5kg
    15*18.5kg
    7*26kg

Axelmaskin;

7*80kg
    9*75kg
    20*60kg fyfan vad tungt :yikes:

….

Axel och baksida rygg maskin som jag fick kontakt med, gjorde PB på alla set med 1 magasin.

3reps
    8reps
    20reps

Latsdrag, smalt grepp, kontaktade biceps. Kunde inte köra vanlig curl pga underarmen, men fick bra kontakt ändå och bra pump. Första gången jag kör så.

5*80kg
    10*70kg
    20*60kg.

Nu väntar påskmat!

gymmet stängt idag. 👿

f.ö vilat ut riktigt ordentligt idag, sov 14timmar ;), skönt att få vila ut riktigt ordentligt någon gång då och då! Blir nog en 60min promenad idag, och kanske ligga på ett litet underskott.

Imorgon blir det vader, ländrygg och lätt underarms träning.

underarmen smärtar fortfarande. :(

Blir ändå att ge sig iväg, och köra ett litet pass snart.

Gårdagen blev följande, 1liter filmjölk, en hamburgare torkad från flott, 5liter vatten, 2mackor med påskskinka, 2x proteindrinkar… 1400kcal. Plus en halvtimmes promenad i -15 med lite kläder.. höll på att frysa ihjäl… förbrände nog någon extra kalori :D

Underarmar, vader, ländrygg och kanske lite bicepscurl snart!

tränat lite lätt idag;

underarms curl, 10000000reps på 20.5kg stång. Gjorde ont. Vader 20reppare några set på 200kg i benpressen. 15min intensiv cardio på cykeln. 10reps på 80kg i bänken hans med också då kompisen körde där (han maxxade :D).

Sedan har jag inhandlat lite omega3 billigt på öb då jag verkligen inte får i mig något sådant speciellt ofta, nån gång i månaden kanske. Spännande att se ifall man överhuvudtaget märker någon skillnad.

6dagar sedan senaste kanon bröst passet, dvs bröst och triceps idag! Lite rädd bara att den jävla underarmen ska sinka vikterna, men då trots allt hade jag ont även förra bröst passet och det gick ju som det gick…. :up:

blir nog antingen att försöka dra 6-7reps på 40kg hantlarna eller 3reps på 100kg i bänken (vilket ska mycket till om jag ska lyckas med, men styrkan finns där tror jag .). Även följt Robert Liljas råd om hur man sänker blodtrycket, så förhoppningsvis får jag inga mer svimkänslor vid maximal ansträngning.

inte värt å skriva dagens pass…….. fullt med folk på gymmet, massa ungdomar som tog upp de enda 3 bänkarna som finns i hantelrummet + bänkpressarna var fulla över en timme….. blir så less när jag var så taggad för ett pass.. suck..

Ja jag satt och väntade på att någon bänk skulle bli ledig säkert minst en halvtimme. Ingen lycka. Så körde en Inciline press maskin med fria vikter, 3set 5reps på 92.5kg.. sedan några lätta på 70 eller 75kg högreppare med bra kontakt. Det är ungefär som bänkpress fast sittande. Kändes lika tungt också men kontakten var underbar.

Samt sittande rodd; 8*80kg 8*80kg 4*100kg 10*75kg 20*60kg. Fin jävla kontakt.

Men ändå… skulle verkligen vilja ha ett eget gym att träna på, klarar typ inte träna när det är så där mycket folk speciellt en viss sorts människor, ungdomar som går omkring 100gånger nä rman kör och kollar vilken vikt man kör o.s.v, samt tar upp bänkarna hur länge so mhelst genom att köra 20set hantelpress

Sparade tricepsen till någon bättre gång. Kanske imorgon, kanske i övermorgon..

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.