Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 685 total)
  • Author

Alltid tråkigt att träna när det är fullt med folk. Som tur är så har man lov nu så man kan träna på dagtid vilken betyder nästan helt tomma lokaler!

Qustaph wrote:
    Alltid tråkigt att träna när det är fullt med folk. Som tur är så har man lov nu så man kan träna på dagtid vilken betyder nästan helt tomma lokaler!

Fan vad härligt det låter :D här så har stepin skitgymmet jag tränar på börjat med massiv marknadsföring i tidningar, radio osv så på senare tid har det blivit rejält med folk på gymmet… tom idag 17-18tiden då jag for dit för att det brukar vara minst folk då, självklart var det säkert en 15-20pers där.
    Idag blev det iaf kondition, 20min cykling – paus – 20min cykling – paus – 12min rodd – paus – 16min cykling.

Lågintensivt blev det, 1.5mil på cykeln. 450kcal förbrännda totalt. Sedan en 40min i bastun. Efter det såg jag ut som en ny människa efter alla liter vatten jag måste tömt mig på, fastänn jag fyllde på med 2-3liter under passet :D

Blivit ca 6liter vatten, och 3tabletter omega3 + en portion fiskpinnar med mos, 3glas mjölk. Snart en proteindrink och sedan lite nudlar och tonfisk innan läggdags. Förövrigt riktigt nära 90kg gränsen nu, vilket triggar motivationen ytterligare för att nå den, så kommer nog fortsätta tills jag nått den men fortsätta träna lika hårt.

Blev bara en proteindrink och 2 ostmackor till igår, så ett hyffsad underskott blev det nog. Ska ge mig iväg till gymmet nu och köra lite kondition och köra igenom hela kroppen.

passet på i princip tom mage, en proteindrink innan samt omega3, thermx, lite CEE och vitaminer. Högreps idag, satsade på kontakt främst.

Bänkpress

20*55kg
    20*60kg
    8*85kg :)
    10*80kg

Hantelpress bröst

10*35kg
    4*41kg (var 41kg förra gången med, trodde det var 40. Tungt, mitt PB sedan innan.)
    8*35kg

Någon egen övning som aktiverade i princip hela kroppen med skivstång, böjjde knäna och armarna, sedan lyfte med hela kroppen tills armarna var sträckta.

Lätt vikt, men kändes mycket tyngre än jag trodde, men ifall jag får in tekniken tror jag det skulle vara en riktigt bra övning för hela kroppen!

10*45kg
    8*45kg
    8*45kg

&1 set bara för axlarna, militär press..

12*45kg

Latsdrag för biceps

20*55kg
    18*60kg
    15*70kg

Go pump och kontakt..

Triceps maskin 3set

Dips 3set, bästa 8reps på KV djupa och strikta.

Maskin för baksida axlar, rygg 2set

sedan lite mer bänkpress.. först 15reps på 70kg följt utav 6reps på 80kg. Här var energin i botten. Sedan hem och nu väntar mat, hemma gjord pizza. Blir ett till pass senare ikväll, cardio!

-edit-

Blir ett gympass trots allt. Ben högreps och flås. Mådde lite dåligt för 20min sedan och skrev att det förmodligen inte blir något, men nu mår jag bättre.

3*30-40reps på 120kg i benpressen, samt den cardio jag orkar med.

blev en svettig kort period på cykeln, 6km 1min intervaller. Tog inte så lång tid men grymt vad jag svettades. Drog i mig 200mg koffein innan. 130kcal ca enligt mätaren. Sedan 8min rodd ganska intensivt tills jag fick kramp. Ca 100-120kcal.

20reps på 156kg i benpressen, sen var jag död. 30min i bastu.

Vart lite skrajj först när jag drog kortet, ett pip och en hög dator röst; Gym – Andra gången idag. En i personalen såg lite fundersam ut innan hon släppte in mig :D

Högrep på tom mage kan inte vara någon höjdare eller vidare smart idé.

Sedan måste man väl få träna 2 gånger om dagen utan att något tjuter, haha?

Kul att du närmar dig 90! Själv har jag precis ökat mängden cardio och minskat maten så nu jävlar ska 85 inte vara många veckor borta ^_^

Qustaph wrote:
    Högrep på tom mage kan inte vara någon höjdare eller vidare smart idé.

Sedan måste man väl få träna 2 gånger om dagen utan att något tjuter, haha?

Kul att du närmar dig 90! Själv har jag precis ökat mängden cardio och minskat maten så nu jävlar ska 85 inte vara många veckor borta ^_^

haha, det är brutalt and me like it! :)

Dock så kommer jag nog hålla mig till högreps till benen – alla andra muskelgrupper blir det nog 8reppare ett tag med att satsa på bra kontakt. Precis samma här, blir Lågintensiv cardio varje dag nu tills 90kg är nådd, blandat med lite intervaller då jag känner mig fräsch. Maten har varit ruskigt låg i 4dagar nu, men har inte varit det minsta hungrig förutom inatt litegrann, men nu är det normalt igen. Promenad nu, sedan lite köttfärsås och pasta.

Även beställtnya kosttillskott som kommer till veckan, som jag verkligen ser fram emot. Aldrig varit så förväntansfull för kosttillskott förut, då jag satt typ halva natten och läste recensioner och kommentarer från folk i Usa om de, riktigt lovande. Kommer defenitivt trigga mig till att fortsatt äta bra och röra på mig mycket :)

kosttillskott är för dom som måste trigga sitt eget psyke för att lyckas ;)

Qustaph wrote:
    kosttillskott är för dom som måste trigga sitt eget psyke för att lyckas ;)

japp, sån är jag som du kanske märkt :). Fungerar lika som med promenader för mig, går jag på en morgonpromenad aktiveras något i mitt psyke som gör att jag alltid äter nyttigt den dagen! Det är iaf värt för mig att lägga en slant på, ifall det hjälper mig nå mina mål och inte blir upp och ner som det blivit senaste halvåret. Tillskotten är förövrigt Bcaa som jag alltid velat prova samt thyrotabs. Du däremot som har ett sådant starkt psyke ska vara väldigt glad för det, sparar du in mycket pengar på ;) thyrotabsen räcker förövrigt bara 60dagar, och har kvar thermx för ca 2månader. Så blir nog automatiskt en hårdkörning till tillskotten är slut, där jag kommer sköta cardion och energiintaget så bra jag kan. Så kanske jag nått 80-85kg i slutet av maj om inte mitt konstiga pyske ändrar sig igen och vill börja bygga ;) suttit och funderat på det där ett tag, och kanske har att göra med att jag bara kör mot mig själv. Alltså det gör ju dom flesta men de flesta har också någon som stöttar de IRL osv för motivation, det har inte jag. Så är ibland svårt att motivera sig tycker jag, just nu vill jag fortsätat men kanske tänker något annat imorgon. Bor ju även hemma så jag sköter inte matinköpet, utan får helt enkelt se till att äta lite mindre, samt komplettera med egna kosttillskott (protein,omega3,vitaminer/mineraler samt de jag nu beställt.) Inte alltid så lätt när farsan jobbat hela dagen och kommer hem med en Pizza att tacka nej och leva på hårdbröd istället.

Nu har jag iaf kosttillskott som beviseligen hjälper till på traven samt en thailand resa i september inplanerad, så förhoppningsvis kan jag hitta motivation att fortsätta detta även de sämre dagarna.

dagens pass

bänkpress

8*85kg
    8*80kg
    8*80kg

hantelpress

15*26kg
    15*26kg
    15*31.5kg PB, kändes ruskigt lätt :D

Marklyft

10*120kg
    10*120kg
    4*140kg Tyngsta jag kört, och tyngsta jag kommer köra tills tekniken sitter bra.
    8*120kg

Benpress

15*200kg
    12*200kg

Chins

7* KV PB
    5* KV
    8* med -15kg hjälp

Mage 2set

Lutande bänkpress:

9*75kg
    9*75kg
    8*75kg

Biceps curl lätt

Omvänt grepp, chins (biceps)

10*80kg
    8*80kg
    6*90kg

Sittande rodd;

10*80kg
    10*80kg

Pecdec 2set, fullt mag, 8-10reps lite över 100kg.

Sedan efter träningen första skräpmaten sedan ett par månader tillbaka, 2wienerbröd, en glass och en pizza. Med en kompis som är hemma från sthlm över helgen, från lumpen. Blir en lång promenad ikväll pga detta!

Radikaal wrote:
    Sedan efter träningen första skräpmaten sedan ett par månader tillbaka, 2wienerbröd, en glass och en pizza. Med en kompis som är hemma från sthlm över helgen, från lumpen. Blir en lång promenad ikväll pga detta!

Ibland är det skönt att njuta, efter ett sådant grispass som du nyss redovisade så tycker jag att du förtjänar det! Varför så många olika muskelgrupper på ett pass? Du kanske har nämnt det tidigare och då ber jag om ursäkt för att jag inte läst det!

Qustaph wrote:
    Ibland är det skönt att njuta, efter ett sådant grispass som du nyss redovisade så tycker jag att du förtjänar det! Varför så många olika muskelgrupper på ett pass? Du kanske har nämnt det tidigare och då ber jag om ursäkt för att jag inte läst det!

Eftersom jag kör helkropps pass nu ganska hårt och ofta tills jag når 90kg. Kör de muskelgrupper jag känner orkar med helt enkelt! Ibland när det är mycket folk på gymme tså händer det att det blir lite olika övningar. Har fungerat bra tycker jag!

Kör ju normalt halvkropps pass/tre split rätt kontrollerat men just nu följer jag inget schema utan kör de grejjer jag är sugen på, mycket impuls helt enkelt. Inget jag kommer fortsätta med länge men tycker det är skönt ibland.

Kör dessutom ensam för det mesta på gymmet(inte idag dock) och då tycker jag det känns bättre att satsa på lite lättare och bra kontakt än gristungt och att försöka öka varje pass och pressa mig själv med 3-6reppare som jag annars gör när jag inte satsar på viktnedgång, vågar jag inte nu med lite energi i kroppen och ingen som passar mig!

Det är klart man kan unna sig lite skräpmat då och då, så länge man sköter kosten i övrigt kommer man fortfarande gå ner i vikt, som du sa är det skönt att njuta av lite god mat ibland. Och kroppen mår ju verkligen prima efter och man får motivation för att fortsätta. Men att äta såpass mycket som en fetpizza + 2 wienebröd och en sandwish glass på mindre än 2timmar känns alldeles för grisigt när man vill gå ner i vikt, men får väl se det här som månadens ätardag helt enkelt. ;)

/Krönika skrivaren som vanligt ;)

60min promenad avklarad. Skönt ute, hade lätt kunnat göra 1timme till med nöje, vet inte varför jag gick in egentligen. Tankarna snurrade som aldrig förut om vad jag vill hitta på med mitt liv ;) Allt från att plugga till lastbilchaffis, hur det skulle vara att bo i vildmarken och klara sig själv, impulsflytta söderut för något ströjobb, börja tjäna pengar seriöst på sportsbetting och verkligen ta reda på massa detaljer (tjänade jag 4-5000kr på under gymnasietiden, men nu har jag fan knappt ett öre på kontot.) flytta utomlands, joina någon militär utbildning utomlands, massvis med tankar på hurfan jag kan tjäna pengar på annat sätt, hur jag hatar att studera och hatar att inte riktigt veta vad jag vill göra. Är så jävla less på att bo hemma och klara mig på studiebidrag varje månad, skulle fan göra vad som helst för lite pengar just nu ;)

Lite tankar från en förrvirrad 19åring, förhoppningsvis blir något av de verklighet inom en snar framtid ;)

Haha, samma tankar som har förföljt mig på cardion de senaste veckorna. Börjar jobba i slutet på april men det är bara ett jobb för att överleva tills jag vet vad jag ska göra sen. USA funderar jag lite på, tjejen har släkt och så där så vi kanske kan få lite hjälp med att få jobb och sånt där så vi funderar på att göra något sånt… Annars har jag fan ingen aning haha. Hurrudu! Dags för lite bilder nu tycker jag!

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.