Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 685 total)
  • Author
    Radikaal wrote:
    träning idag igen i älvsbyn med kusinen..

benpress:

12*200kg

chins:

6* KV
    6* KV
    6* KV

marklyft:

12*100kg
    12*100kg
    10*120kg

chins sup grepp(biceps)

8reps KV
    8reps KV
    3reps KV+10kg

Skivstångsrodd

6*60kg
    5*60kg
    5*60kg

snart dags för vägning!

Bra pass Radikaal ! :up: om du är i älvsbyn så är vi inte så långt ifrån varandra ! :p

tack! Var ett skönt pass, skönt med ett annat gym för variationens skull.

Blev liten ätardag igår med när jag kom hem, främmande och morsan hade gjort klart min favoriträtt pasta och köttfärsås, blev en rätt stor portion, sedan smörgåstårta på kvällen. Blev även 3liter mjölk sammanlagt över dagen… Har dock efter det fastat i snart 20timmar och först nu börjar hungern komma. Blir lite kyckling strax. Trots det tycker jag att jag var i min bästa form någonsin imorse framför spegeln, får väl se vad vågen tycker imorgon.

Vad säger vågen nudå? ;)

Ingen aning, nyvaknad så att säga. När jag vaknade imorse kände jag att halsen var i väldigt dåligt skick, nån form av sjukdom iaf. Så har inte varit på gymmet, vet inte om jag ska dit heller. Känns onödigt fara bara för att väga sig. Blir nog imorgon, är dock inte lika optimistiskt längre då jag haft några snesteg under veckan med maten pga främmande från sundsvall, fastänn större delen varit väldigt strikt med mycket cardio. Måste hitta något nyttigt att tugga på när jag ser film, så skulle detta gå galant. Tips någon?

Radikaal wrote:
    Ingen aning, nyvaknad så att säga. När jag vaknade imorse kände jag att halsen var i väldigt dåligt skick, nån form av sjukdom iaf. Så har inte varit på gymmet, vet inte om jag ska dit heller. Känns onödigt fara bara för att väga sig. Blir nog imorgon, är dock inte lika optimistiskt längre då jag haft några snesteg under veckan med maten pga främmande från sundsvall, fastänn större delen varit väldigt strikt med mycket cardio. Måste hitta något nyttigt att tugga på när jag ser film, så skulle detta gå galant. Tips någon?

Sundsvall for the win!

Morötter/gurkstavar som du dipar i dip gjord av lättfil och dipkrydda (olw typ), popcorn gjorda i kastrull (typ 370 kcal på 100 g majs och 50g majs blir en hyffsad dos), fruktcockatil in own juice/lightsyrup tillsammans med lättglass eller vaniljvisp (finns med 8%fetthalt). Det sistnämnda har jag tryckt några gånger nu på slutet, riktigt jävla gott. Tar man mycket frukt så kan man äta sig ordentligt less på det för ca 500 kcal allt som allt :)

tack för tipsen!

Nu har jag vägt mig för första gången på länge. Dock på hemma vågen, på morgonen utan kläder i princip och efter toa besök. Så är väl inget pålitligt resultat, dock en måttstock kanske.

89kg exakt visade den iaf. :D men återstår att se vad gymvågen visar med träningskläder och lite mer mat i magen, 89,9-90,2 nånting sånt skulle jag tro ;p. Anyways så ska det inte bli nåt mer slarv nu på ett tag, utan nu ska 88kg som alltid varit en vikt jag velat nå nås till veckan.

89kg e nice! Jag går också och drar ut på nästa vägning haha. Har inte vägt mig på 2½ vecka nu och senast jag vägde mig hade jag varit magsjuk 3 dagar för att sen suttit vid datorn och käkat pizza, godis och annat skräp 3 dagar. Så den senaste siffran jag har är väldigt opålitlig!

Qustaph wrote:
    89kg e nice! Jag går också och drar ut på nästa vägning haha. Har inte vägt mig på 2½ vecka nu och senast jag vägde mig hade jag varit magsjuk 3 dagar för att sen suttit vid datorn och käkat pizza, godis och annat skräp 3 dagar. Så den senaste siffran jag har är väldigt opålitlig!

Skräp för dig är mat för mig. :pop:

Radikaal, senaste passet såg bra ut Rad so keep it up! :up:

tack! Kul med lite feedback.

Kände mig bättre idag, inget halsont så efter skolan blev det en snabb genomkörare i gymmet, hade dock bråttom då jag var tvungen skjutsa fadern till jobbet 1timme senare och jag ville hinna ta en snabb bastu.

Axlar

2set militärpress, 11 & 10reps*40kg på en lång konstig stång. :|
    1set hantelpress 13*21.5kg
    Baksida axlar i maskin 2set, 10*101kg

Bröst

Bänkpress

10*75kg
    10*75kg
    10*77.5kg
    20*70kg

Hantelpress 31.5kg hantlar

15reps
    12reps

… Time ran out. Skönt pass, med bra kontakt. Inga kosttillskott detta pass, trots det bra tryck :)

…bastu 20min

Vikten då? 3timmar efter frukost, med kläder+skor och 40min bröst & axelträning 90.2kg :(, iaf precis 12kg från min utgångsvikt på samma våg, och i samma kläder, och efter att ha ätit ungefär likadant. Dock var det nästan ett halvår sedan

Jag vill också köra bänk! Men inte min axel x(
    Aja, fortsätt kör på nu! Snart sommar så fram med formen nu ;)

Hur går det med bilderna?

Qustaph wrote:
    Jag vill också köra bänk! Men inte min axel
    Aja, fortsätt kör på nu! Snart sommar så fram med formen nu

Hur går det med bilderna?

:( ja inte länge kvar nu! lyckats knäppa några bilder.. men blir så förbannat dåliga pga jag är sämsta fotografen.. ansiktsbilder är ju totalt onödiga osv. Men ska försöka hitta någon före bild sedan försöka ta en exakt likadan bild för att se skillnaden.

Idag är förövrigt hungern fruktansvärd. Bara fått i mig ca 300kcal kl8 då mest protein. Får se vad det blir strax, inget skräp idag iaf. Ska nog fara och kolla på lite nyttigt snacks man kan ha till filmer strax med. Även varit hos tandläkaren där tandläkaren direkt berömde mig för mina fina tänder, direkt frågade han ifall jag dragit ner på godis och läskdrickandet sista tiden, och ja det har jag ju verkligen ;p knappt rört på ett halvår. Glädjen var dock inte långvarig då jag var tvungen betala 650kr för komplimangen, en röntgen och lite fluour.

Ps. Kollade på dina bilder i din journal Qustaph ;) Din form ser riktigt bra ut redan nu tycker jag. Gief. :D

Trodde inte du var så pass gammal att du var tvungen att betala för tandläkarbesöken. Var du inte 19?

Min form är okej, men inte bra.

Qustaph wrote:
    Trodde inte du var så pass gammal att du var tvungen att betala för tandläkarbesöken. Var du inte 19?

Min form är okej, men inte bra.

japp, jag är 19 ;) kostar tydligen från året man fyller 20.

Jag tycker iaf din form är riktigt bra, sett ifrån utgångsläget är det ju enorma skillnader. Sedan vet man ju alltid själv ifall man kunde gjort något bättre osv, men är fortfarande ~2månader till studenten (som jag antar ni har runt 8e juni, hade iaf vi) så du har fortfarande lång tid att finslipa :)

Radikaal wrote:
    japp, jag är 19 ;) kostar tydligen från året man fyller 20.

Jag tycker iaf din form är riktigt bra, sett ifrån utgångsläget är det ju enorma skillnader. Sedan vet man ju alltid själv ifall man kunde gjort något bättre osv, men är fortfarande ~2månader till studenten (som jag antar ni har runt 8e juni, hade iaf vi) så du har fortfarande lång tid att finslipa :)

Ja eller vi tar den 12e, men jag ska börja utbildning för clas ohlson nu den 21a och sen kommer jag börja jobba i maj så det kommer gå mycket energi till att både sköta skola och jobb. Sen så är studentfesterna oundvikliga. Jag tänker inte samma dessa fester för deffen så jag beräknar att köra typ till mitten/slutet av maj. Men mycket kan hända på 5-7 veckor!

Qustaph wrote:
    Ja eller vi tar den 12e, men jag ska börja utbildning för clas ohlson nu den 21a och sen kommer jag börja jobba i maj så det kommer gå mycket energi till att både sköta skola och jobb. Sen så är studentfesterna oundvikliga. Jag tänker inte samma dessa fester för deffen så jag beräknar att köra typ till mitten/slutet av maj. Men mycket kan hända på 5-7 veckor!

precis, det kan det verkligen med rätt motivation. Fan vad härligt det ska bli i sommar alltså, med fester och slippa tänka på vad man äter och bara njuta ett par månader. När man tänker i de banorna är det lätt att få motivation :)

Maten idag har blivit;

Mål1 1x proteindrink med 4 olika proteinerpulver jag blandade, runt 50g protein :D mättade iaf flera timmar!

Mål2 ca 500kcal, inte det nyttigaste målet dock näringsmässigt. 25g protein resten typ fett och kolhydrater.

Mål3 1burk tonfiskburk a 200kcal, på hårdmackor, 4dl lättmjölk= ~350kcal 38g protein

Sedan en snabb och kort promenad på 15minuter bara för att röra på mig lite. En koffeintablett för första gången på väldigt länge, blev väldigt speedad av den. Skönt att göra uppehåll med koffein för att sedan köra igen, och få kicken den ger! Promenaderna blir en fröjd, och skulle gått längre ifall jag inte behövt skjutsa fadern som jag alltid gör nu för tiden.

En 45min promenad till ikväll ska det bli, för att sedan avrunda kvällen med … någonting proteinrikt iaf. Min basföda kommer i princip bestå av tonfisk resten av dieten har jag en känsla av, då ÖB för första gången köpt in ett stort lager riktigt bra kvalite för bara 4:90 / burk.

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.