Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 685 total)
  • Author
    Radikaal wrote:
    precis, det kan det verkligen med rätt motivation. Fan vad härligt det ska bli i sommar alltså, med fester och slippa tänka på vad man äter och bara njuta ett par månader. När man tänker i de banorna är det lätt att få motivation :)

Min basföda kommer i princip bestå av tonfisk resten av dieten har jag en känsla av, då ÖB för första gången köpt in ett stort lager riktigt bra kvalite för bara 4:90 / burk.

Så tänkte jag också ett tag sen kom jag på att i helvete heller att jag tänker förstöra det jag nu byggt upp (tappat) på några månader. Visst kommer jag njuta av träningen men inte fan kommer jag slappa sönder :D

På en del ICA affärer har den annars tonfisk av Euroshopper. Den är faktiskt förvånandsvärt god. Kostar typ 3.90 eller nåt sånt ~

men skit, jävla dubbelpostfan

Qustaph wrote:
    På en del ICA affärer har den annars tonfisk av Euroshopper. Den är faktiskt förvånandsvärt god. Kostar typ 3.90 eller nåt sånt ~

haha jo jag vet, dock inte här i Piteå. Men när jag var i älvsbyn förra helgen hade Ica där det, och jag köpte några burkar. Har fortfarande en burk kvar(gav 2 till kusinen). ”Finfördelad tonfisk i vatten” står det, och kostade väl ungefär som du skrev så jag slog till direkt. Blev dock väldigt besviken då allt var en enda röra med slask, inte en enda finfördelad bit hittade jag, precis som coops salladstonfisk tycker jag. Inte alls nöjd, inte med smaken heller, men kanske fick något dåligt exemplar. Bara smakat en burk ;>

Denna är från något finskt märke som det också stod finfördelad på. Det tyckte jag den var, och god smak. Men kanske är bara en blaska i resten av burkarna, antar att det är random det där ;D

Fö knäppt den första hyffsade spegelbilden. Dock med kläder på men kanske lägger upp den här senare.

Nu blir det en promenad i den kolsvarta kvällen.

då var det avklarat…… helt död är jag nu..

01:24:02.2 stannade tidtagar uret på. Gick till stan och tillbaka, ej fågelvägen utan ett rejäl omväg vilket vi förut mätt och fått fram att det är 10km. Så gått 1mil på 1:24, helt okej tempo, dock långsamt sista 15min pga energilös..

Just nu är jag hungrigare än jag någonsin varit, och det blir att tömma en tonfisk burk alldeles strax. Om jag orkar öppna konserven det vill säga…

Hände förövrigt 3 konstiga saker under promenaden. Men orkar inte skriva ner de nu::|:|:| att gåmed såhär lite enregi i magen gör jag aldrig om.

Frukosten!

3dl lättglas
    3dl filmjölk
    3dl lättmjölk
    1dl proteinjordgubbspulver
    Mixer 3minuter
    Frysen 10minuter

>>>>:P🙂

kl13 åkte jag till gymmet och tränade, utan att ha ätit något mer förutom frukosten. Kändes helt ok. Blev lite rygg och biceps.

Sittande rodd

15*65kg
    10*75kg
    10*80kg
    7*90kg
    4*95kg

Latsdrag vanlig

10*70kg
    10*65kg
    12*60kg

Chins

8 KV PB
    5 KV
    4 KV

Chins sup

10 KV
    8 KV
    8 KV

Ok pass, kontakten och styrkan kändes bra, fast när jag gick högre på rodden så kände jag dirkekt att jag tappat lite styrka .

Sedan gick jag och bastade. Satt ganska länge, med lite vatten. När jag gick ut började jag må illa och var helt slut. Började känna mig snurrig, och det blev bara värre, trodde jag skulle svimma. Kändes precis som att jag var alldeles för full då jag skulle gå iväg därifrån, var tvungen tänka noga på varje steg för att inte ramla, och jag kände hur medvetandet började försvinna. Fick lite panik och sprang in på toan och satt där typ en kvart, blev bättre då det var svalt där. Vetifan om jag vågar basta igen efter det där.. …

Nu mår jag iaf bra, och har blivit en tonfisk burk efter. Nu blir det lite mos och köttkorv till middag.

Grattis till PB i chins. Det är alltid lika roligt!

tack! Alltid roligt med PB’n håller jag med om, men inte i det här fallet. Varför är för att jag får så förbannat dålig kontakt i latsen numera i chins/latsdrag. Känns som armarna gör allt jobb. Suger verkligen, har inte haft träningsvärk i latsen på flera månader. :(

fortfarande sjuk… eller ja blivit sjukare. Är sjuk i princip max 2gånger per år. Men när jag väl är sjuk ja då känns det som att allt kommer på en gång. Mår piss och det tar oftast över en vecka innan det släpper :

Känner att jag måste köra ben snart, ett riktigt tungt pass. Men det är inget man vill göra när man är sjuk direkt, ta ut sig så hårt.

idag blev det ben och kondition.

Benpress

12*200kg
    12*200kg
    10*220kg

Benspark maskin båda fötterna

Framsida lår
    10*140kg (fullt mag)
    10*140kg (fullt mag)
    10*140kg (fullt mag)

Baksida lår
    10*140kg (fullt mag)
    10*140kg (fullt mag)
    10*140kg (fullt mag)

Benlyft 3*20kg

3ben maskiner för isolation på sido musklerna

1set knäböj

10*60kg

Rodd maskin 12minuter.

Mat: innan proteindrink. Efter 4 paltar, mycket mjölk, fläsk och smör etc. Palt är väldigt kaloririkt och jag är väldigt mätt, så skulle väl tippa på att jag redan är uppe i 1000kcal. Tror dock inte jag behöver något mer på hela dagen, möjligen en burk tonfisk innan läggdags.

Haha fyfan för palt >_

Qustaph wrote:
    Haha fyfan för palt >_
    Qustaph wrote:
    Haha fyfan för palt >_
    Emol wrote:
    Palt är ju för fan gott, i alla fall om det är hemmagjord palt!

:emo-thumb

Hade ikväll tänkt ge mig ut på en långpromenad, javisst då kommer snöstormen som ett brev på posten från ingenstans och gör planerna på att gå mindre trevliga.

Vill ju verkligen nå 88kg gränsen tills på Onsdag, vet inte varför men har alltid velat nå just den vikten. Kanske för att jag är född 88, vem vet :D

Imorgon blir det iaf Axlarna som ska få sig en törn, kanske triceps med.

biceps, bröst och mage

hantelpress

10*23kg
    10*28.5kg
    10*31.5kg
    7*36kg

Tappat mycket här..

Bänkpress

3*90kg
    3*90kg
    3*90kg
    8*75kg
    19*60kg

Biceps chins

11 KV PB!
    9 KV
    9 KV

Pecdec

15*80kg*3 lätt

bicepscurl

15*33kg
    15*33kg
    18*33kg
    10*40kg

magmaskin 3set.

Börjar tappa styrka i allt förutom biceps märker jag. Vikten rasar dock neråt, kanske ligger lite för lågt på kcal framför allt på protein. Får bli en skärpning på den biten framöver. Blev inga axlar idag, blir istället axlar + triceps nästa pass.

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.