Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 685 total)
  • Author

Fan nu gör du ju nästan mer chins än mig! :D

Qustaph wrote:
    Fan nu gör du ju nästan mer chins än mig! :D

beror hur man definerar chins. Som jag skrev var det omvända chins (suprinerat grepp). Mina biceps är mycket starkare än mina lats.. breda chins med vanligt grepp klarar jag inte mer än 7-8st en bra dag..;)

60min promenad blir det nu.

idag promenad totalt 45min utomhus, och 42min i raskt tempo på bandet på gymmet. :sleepy:

Trött, javisst!

Maten; 2paltar, 4glas lättmjölk, 1x tonfisk burk, 3liter vatten, bcaa, 1x proteindrink runt 800kcal & ingen hunger.

Va sjukt lite du äter.. Även om du inte känner någon hunger så är det väl inte så optimalt att ligga under 1000 kcal..

nej det har du rätt i. Men jag äter alltid mer än 1000kcal, det där var vad jag hade ätit fram till dess. Blir alltid ett stort glas mjölk med några hårdmackor + tonfisk innan läggdags. Samt det där var nog min lägsta dag hitills. Men visst, lite väl lågt kanske jag ligger. Men sålänge det inte ger någon hunger och ger resultat så varför inte? Fast till slut kommer det ju stanna upp, då får jag väl justera lite.

Idag

2äggmackor
    1liter lättmjölk
    2paltar (mycket köttfärs i)
    1x proteindrink
    Och har middag (köttfile+ris) och kvällsmat kvar.

Hur ser makrofördelningen ut då?

Jon Larsson wrote:
    Hur ser makrofördelningen ut då?

Jadu, bor hemma med trasslig ekonomi så har inte stenhård koll på det direkt.

I princip blir det en typisk dag 2fullkornsmackor med mycket ägg, 2tonfisk burkar(44g protein), 1liter lättmjölk (50g kolhydrater, 35g protein, 5g fett, 2x proteindrinkar (50g protein, 4g kolhydrater, 2g fett) middagen en medelstor portion till 99% av gångerna någon köttprodukt och där kör jag alltid lite på kolhydraterna, förutom ibland efter träning då det kan bli några matskedar extra tex ris. Någon ostmacka slinker ner också ibland när jag känner att jag fått i mig för lite protein och rört mig mycket den dagen. Samt 1x tallrik ”naturdiet” soppa varje dag som innehåller 210kcal, 22g protein, 18gkolhydrater, 11g fett samt alla viktiga näringsämnen som jag behöver få i mig. Med det alltid bcaa före träning+massor av vatten självklart.

Har ingen aning vad äggmackorna innehåller men sammanlagt hamnar det väl på ca

~210g protein (väger 89kg)
    ~100g kolhydrater
    ~40g fett (vissa dagar mer självklart + några g omega3 varje dag som tillskott.)

Kan skilja lite vissa dagar, men det där är en vanlig vardag. Har jag varit inaktiv och inte är hungrig, blir det oftast lite mindre. Har jag tränat hårt och är hungrig blir det lite mer. Ge gärna förslag på något jag bör ändra, ifall du ser något på tok fel. Är min första viktnedgång och har som sagt kass ekonomi, men gör så gott jag kan.

Idag har det blivit en cykeltur ute i naturen för första gången på 3år. Ruggigt bra väder, och ruggigt skönt att cykla i naturen på bar asfalt. En ny favorit, helt klart, då träningscykeln och rullbandet börjar bli jävligt tråkigt.

Cykling ute i naturen ~1h30min idag, 1.2mil+. Skönt, och all snö från vägarna är i princip borta nu. Så skönt ute att man kan cykla i tishirt och utan handskar kl 21
    på kvällen och ändå tycka det är varmt, det känns bra det :) , med tanke på att det för typ 1vecka sen var fullt med snö och -5 dagstid.

Mat:

2äggmackor
    1.3liter mjölk
    Stor portion kycklingpaj med mycket grönsaker

Hitills. 1 mål kvar. Imorgon blir det styrketräning / simma. :)

idag

2äggmackor
    1medelstor portion kycklingpaj
    1port fiskpinnar+mos, ca 10fiskpinnar
    1liter mjölk totalt

cykling+genomkörare för kroppen väntar. Blir att prova på att reppa på 90kg i böj och 130kg i mark idag!

Yay. Gymmet stängde 18:00. Blev lite hemma träning i form av armhävningar+extra vikt, chins och ”knäböj” med KV+20kg. Ganska intensivt i 30min, sedan blev det hockey med en polare.

ca 1mil utomhus på cykeln idag också, skönt att vara igång med cardion igen. Jag och kompisen körde en liten tävling vem som först cyklade till gymmet jag brukar träna på. Sagt och gjort så ville ingen förlora och vi gav båda ALLT vi kunde i nästan 2km, i _3_ tunga jävla uppförsbackar. HELT döda när vi var framme. Maxpulsen var nog inte många slag ifrån, och all kall luft man hyperventilerade gjorde så man hade ont och slem i halsen och hostade i nästan 2timmar i sträck :| men vad gör man inte för lite bättre flås. :| och ja, jag förlorade.

Vikten går som ett skepp neråt just nu och allt känns bra. I helgen ska jag lägga upp lite före och efter bilder för att visa lite resultat.

Kul att det går bra, ser fram i mot att få se före/efter bilderna =)

Qustaph wrote:
    Kul att det går bra, ser fram i mot att få se före/efter bilderna =)

tack.. nu gäller bara att hitta före bilder. I värsta fall blir det bara nya bilder. Är dock långt ifrån din form men är väl lika bra ta tag i det så jag får motivation att fortsätta varje gång jag kollar på min kassa form. Tycker den borde vara bättre med tanke på att jag gått ner 12kg, men min kropp tycks bara vilja ta allt fett från låren så jag måste köpa nya jeans hela jävla tiden ;)

idag har jag varit ute i solen i princip 5timmar, cyklat en massa och så. Förhoppningsvis så får man lite färg innan sommaren också så man inte är både tjock och blek. :(

2timmar innebandy idag, riktigt intensivt.

Något högt på maten också. En liten ätardag;

1 ”dubbelbröd” .. sånna här runda mackor man kan dela på mitten typ. Smör och ett glas mjölk.

1liter minimjölk.

Lite tacos, inte alls mycket dock, 2 glas lättmjölk.

1x skrovmål som jag blev bjuden på.

That’s it. Inte styrketränat på ett tag nu, börjar bli dags. Får bli en riktig genomkörare imorgon.

Idag har det blivit lite köttfärs, 1skinkmacka, 1glass(170kcal) men ack så god :P och en halvliter mjölk (200kcal).

1h promenad i skolan.

Ska iväg och träna om någon timme, efter en polare varit här. Förhoppningsvis kan jag knäppa några kort där, kanske tom en film när jag bänkar eller något, vore riktigt roligt att se sig själv utföra någon övning. Eftersom det är Måndag kommer jag väga mig också.

rygg och biceps.

Marklyft

10*130kg (PB.. första gången jag kör så tungt. Här gjorde nog Rage drinken ett par reps, ilskan att jag inte tränat nedre ryggen på typ 2veckor ett par stycken, och att den största biffen jag sett på stepin kollade ett par.)
    5*135kg
    5*135kg
    1*150kg för att testa lite tyngre. Jävlar vad tungt, körde nog slut mig första settet. Bra teknik iaf kändes det som.

En jävligt skön ny maskin, med fria vikter som jag fick 100% kontakt med i trapz för FÖRSTA gången, nån slags rodd, helt klart min nya favorit.

10*60kg
    10*70kg
    9*80kg
    7*80kg

Latsdrag bakom nacken

10*65kg
    10*65kg
    8*75kg

Repcurl biceps

10*fullt mag

Sup chins

10 KV
    10 KV
    10 KV

Stångcurl

10*45kg
    4*45kg
    2*45kg.. handleden började cpa så klarade inte göra riktiga reps. Hem hära.

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.