Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 685 total)
  • Author

ny dag då.

Känner redan nu att kroppen börjar vänja sig vid dieten. Är inte alls lika hungrig nu som för 2dagar sedan och igår. Inatt var dock lite småjobbigt då jag vaknade flera gånger pga hunger, men sedan slank det ner ett glas mjölk + ett glas vatten med EAA aminasyrorna och jag somnade och sov hela 12timmar…

vaknade 15:30 😮 och frukosten blev som vanligt, en fiberrostad macka med mycket omega3 lättsmör och en skiva ost och ett glas mjölk.

funderar på att lägga in styrketräning på passet idag, kroppen känner sig återhmätad från i måndags.

Isf blir det nog, en portion ris och kött 1 timme för träningen, EAA precis före, gainer under och efter passet (kommer inte ha energi annars tror jag pga dieten.) och en timme efter en stor portion kött och ris, sedan en skopa protte pulver innan läggdags.

Känner mig snuvig idag för första gången på länge … kroppen verkar inte tycka om att pressas varje dag tydligen :( .. blir det värre får det väl bli promenader tills det är över istället för HI cardio :/

/A

Intressant journal. Lycka till!

Kör hårt och se till att hålla motviationen på topp. Om cyklingen känns tråkig efter ett tag kan du ju varva med andra former av motion som tex simning och promenader för att inte ta död på motivationen.

Viktigt att ha kul medans man kör cardio, klart en motivationshöjdare.

Pike:

tack tack, jo simning är ju förmodligen det skönaste och tar ut en mkt mer än tex vanlig cykling .. skulle gärna gjort det men här kostar det 30kr för ett sim och det håller inte min ekonomi för i längden. Betalar redan 4000kr/år för gymkortet :) och jag är arbetslös och har _ingen_ inkomst alls just nu.

Hatar att promenera också men antar att jag måste börja med det :), kanske lättare på gymmets rullband med öronsnäckor i öronen samtidigt som man ser tv där.

Motivationsmässigt är det fortfarande inget problem med cyklingen dock, konditionen och välbefinnandet blir bara bättre och bättre för varje dag .. men vad jag verkligen känner av är att benen inte hinner återhämta sig riktigt vilket är jobbigt, är nästan alltid pga smärta i benen och inte pga att flåset orkar med jag måste avsluta cyklingen.

Måste nog ta det lugnt på benen ett tag/ta bort det helt, ifall jag ska kunna fortsätta cykla som jag gör :(

Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska styrketräna eller cykla och försöka öka intensiteten ytterligare från igår … är riktigt riktigt sugen på ett gympass men å andra sidan vill jag gärna vänta till på Måndag för att uvärdera resultat.. :|

… får väl se vad som händer när jag väl är där .. känner jag mig själv blir det nog mindre cardio och mer styrketräning ;p Iväg dit nu iaf, återkommer sedan

/A

Rodd är ju också ett cardio alternativ…om de har sådan maskiner. Inte mening att dumförklara bara lite dunk i ryggen :) . Kör hårt!

då var man tillbaka från det konstigaste gympasset jag någonsin varit med om.. varken orken eller styrkan fanns där idag.

Började med att cykla. Kände direkt att orken i benen inte fanns. Pressade de ändå i 10min sen klarade jag inte en meter till.

Besviken går jag och sätter mig och vilar en stund, sedan kör jag igång med lite styrke. Börjar med lite låga vikter (62kg) på lutande maskinbänk och gör 20reps utan problem. Vilar 1min. Sedan på med 100kg. Kör igång, märker att pumpen och drivet verkligen saknas och efter 5st ger jag upp (brukar ALDRIG köra mindre än 8reps på den vikten) … besviken på mig själv dricker jag lite EAA och vatten och vilar ytterligare 3minuter sedan försöker jag igen .. första repsen känns lätta men koncentrationen och pumpen som jag burkar ha fanns bara inte där, så lyckas efter mkt möda få upp den 6gånger.

Provar andra övningar och samma resultat på alla, orkar ca 2-3mindre reps än förra måndagen :( aldrig varit på ett gympass utan att öka i reps/vikter, nu sänkte jag alltså och ganska rejält … trodde inte alls styrkan skulle försvinna så fort. Om det är att jag återhämtat mig för lite (tränade ju trots allt hårt i Måndags och varit låg i energiintag senaste dagarna) vet jag inte, hoppas verkligen det.

Mkt besviken går jag på roddmaskinen och kör igång rodd. 5minuter sedan pallar jag inte mer (Vet ej varför, brukar orka 10min+). Orken fanns inte där idag helt enkelt …

Sedan sätter jag mig och funderar en stund sedan går jag upp ett rullband för första gången i mitt liv … tog en stund innan jag förstått allt men sedan kör jag igång och går ganska snabbt i exakt 15minuter. Kändes jävligt skönt måste jag säga och svettades väldigt mkt fastänn jag bara gick lite snabbt. Hade förbrännt 95kcal och det var knappt jobbigt, nej nu är jag mkt mer motiverad till att gå :up: iaf på rullband.

När jag ställde mig upp så krampade(mina ben(vader) och kunde knappt gå …(vet inte om det var kramp/senadrag eller vad det heter, aldrig hänt förut av att bara gå, men hade jag suttit ner och böjt benet hade det kännts som att vaderna sprängts iaf är jag säker på) men det är väl priset för att jag rört mig så lite senaste året(n) antar jag.

Så tummen upp till powerwalking, helt klart mkt bra när man känner att orken inte finns där för HI :up:

Det som stoppats in i munnen idag: Frukost(vid 16:00 ) en fibermacka, ost och omega3 smör, 1 glas mjölk.

Middag(kl 18:30): Liten portion ris och kött (ja har fortfarande inte ätit upp det ) ett glas mjölk

30min före träning: En tesked argirin, ett kryddmått ALC

15min före träning: En 4e dels skopa gainer som bla innehåller extra lite kolhydrater, kreatin, taurin och alla viktiga vitaminer.

1min före träning: 20ml vatten blandat med en halv dos EAA påse

Mitt i träningen: 20ml vatten blandat med en halv dos EAA påse

Direkt efter träningen (var grymt hungrig): Ett glas mjölk med samma gainer.

Nästa gång jag blir hungrig: Klassikerna ris och kött.

ny dag då ;

vaknade sent (som vanligt ,, försöker vända tillbaka det .) ca 15:30 av att några polare kom förbi. Snackar lite i 40min sedan far de och vi ska ses senare ikv ist. Hade inte ätit något sen kring 2-3tiden på natten så kände mig ganska hungrig. Men bestämde mig för att prova på att gå på tom mage så drog iväg till gymmet och upp på rullbandet, timern inställd på 40min. Efter 20min börjar magen bli riktigt orolig känner jag och får en grym hungerskänsla som jag snappt släckte med vatten sedan avtog den .. körde hela passet ibland gick jag långsamt ibland lite snabbare totalt gick jag 43minuter, förbrännde 260kcal :up:

Mat efter, en halv pannkaksbit med lite sylt, 2 rostade fibermackor med omega3 smör och falukorv och ett glas mjölk.

Sedan dess inte ätit något , polarna vill ut och festa ikväll och vill att jag ska följa med ; men ska iaf inte dricka något. Blev några mackor för mycket under natten då jag blev fast i en bra film och det ska jag nu kompensera genom att äta mkt mindre idag.

/A

ny dag, nu är det bara e ndag kvar innan utvärdering av första veckan då bla vikt och mått kommer skrivas ner.

I fredags blev det alkohol, men inget kcal överskott eftersom jag åt så lite den dagen … och det ångrar jag nu.

Alla som deffat och kört hårt på gym och kanske tappat ganska mkt vätska vet nog vad som händer. Behöver inte säga mer än att jag drack ca 60% av det jag brukar klara utan att bli för full. Det räckte mer än väl för en blackout. Fan vad klen man känner sig nu alltså … aja iaf. Dagen efter hade jag seriös vätskebrist och mådde så jävla illa det finns inte. Kroppen skakade konstant i 5timmar ;) och drack jag ett glas vatten kom det upp lika snabbt. Nej nyttig erfarenhet för mig det där, ska ta det MKT lugnare med alkoholen framöver, trodde inte skillnaden skulle bli såpass stor när man dietat bara 5dagar.

Tog ledigt från träningen igår pga var så trött. Blev 1liter blåbärsfil och några mackor samt massa vatten för att återställa vätskebalansen när ja gbörjade må bättre.

Idag så blev det först rullband (powerwalk). Detta gjorde jag i Torsdags med, utan problem 40min. Nu? Efter 10min så började vaderna och smalbenet smärta mer och mer för varje steg, sedan efter 15min fick jag avbryta (blev totalt -100kcal exakt.). Vad kan det bero på? Om någon som läser vet, skriv gärna. Ja jag går och sätter mig och stretchar några minuter, sedan upp på träningscykeln, kör 25min LI och bränner ca 130kcal. Sedan känner jag mig törstig då vattnet i vattenflaskan är slut. Går och fyller på, sedan upp på cykeln igen. Cyklar 15min till, -100kcal.

Totalt -330kcal detta träningspass vilket känns skönt då mina ben inte pallade för rullbandet. Ätit bra idag med och bör ha hamnat på ett rätt ok underskott.

Imorgon smäller det ;)

/A

Ja då har en vecka passerat sen jag började på min livsförändring .

Igår vägde jag mig efter passet när jag tappat lika mkt vätska ungefär som sist jag vägde mig (Tisdags.) Vågen visade 101kg exakt. Alltså iaf minst 0,5kg rent fett som åkt av på 6dagar vilket jag är nöjd över, även om jag tänkt mig minst 1kg. Iaf så körde jag styrketräning i Måndags och hade ätit mkt kolhydrater (tacopaj bla ) och kände mig pigg och resultaten blev mot alla mina förväntningar lika bra som första måndagen :yahoo: alltså har jag inte tappat något i styrka .

Känner mig faktiskt smalare när jag kollar mig i spegeln fast den lilla kilo förändringen men det är vän normalt antar jag.

Tyvärr inget måttband så kan inte mäta, det suger. Iaf så körde jag en liten ”ätardag” i Måndags efter träningen med bla några hamburgare och annat gott för att ge kroppen lite fetter och salter samt köpte jag multivitamin dryck och det gav en enorm effekt på humöret måste jag säga , mår mkt bättre nu och vågen visar ingen skillnad. Idag (Tisdag) blev det ingen träning, en kompis hämtade upp mig sedan bestämde jag mig för att gå hem då jag inte rört mig något idag . Sagt och gjort gick jag 4km i totalt mörker och -2C grader i bara tröjja och jeans (mössa också) vilket jag är glad att jag gjorde .

Maten idag har blivit en bit tacopajj i början av dagen, sedan gick jag på tomm mage, sedan ett halvt glas fil direkt efter, sedan 185g tonfisk(älskar det verkligen, och bra eftersom det innehåller mkt protein, ett minus är att den är dränkt i olja …) och hårdmackor.

Målet till nästa Måndag är 100kg eller mindre, ska verkligen anstränga mig för att nå det målet. Inget mer småätande (blivit 2gånger föregångande vecka vilket förmodligen förklarar den lilla framgången) och nu ska jag bara satsa på att köra LI cykling på tomm mage vilket passar mig bäst. 40min per dag är målet.

ny dag:

Vaknade kl 12:55 av att en kompis kom och väckte mig, till min förvåning frågade han mig om jag ville fara och träna (alltid jag som brukar få tjata) så vi stack dit, vi gick först 5min på rullbandet sen lessnade han, sedan 7min lågintensiv rodd, sedan körde han ett långt styrkepass medans jag satte mig på träningscykeln. Han inte äta något innan så magen var helt tom. Satte igång och cykla och höll pulsen runt ca 130-140 i 38min. Sedan ökade jag intensiteten till allt jag orkade och körde till tiden stod på 43min. Totalt cyklade jag 1.1mil, förbrännde ca 250kcal på tom mage:emo-thumb kändes riktigt riktigt bra flåset och benen idag faktiskt. Enda jag kan klaga på är att rumpan gjorde riktigt ont på slutet ;) men sånt man får ta .

Känner verkligen att min kondition har förbättrats med hästlängder efter bara en vecka blandat med mestadels LI cardio och en del HI. Sköön känsla :up:

Provade även väga mig efter cyklingen, och till min förvåning stod vågen på 100.5kg. Alltså ett halvt kilo mindre än igår fastänn jag svettats ut ungefär lika mkt vätska ;p är väl för att jag gick på tom mage antar jag. Nu känns iaf 100kg som ett mer än realistiskt mål till nästa Måndag, kanske borde satsa på 99? Efter träningen åt jag en bit tacopaj och ett glas mjölk för att återställa lite kolhydrater, sedan stack jag och handlade 6burkar salladstonfisk och blir väl en burk sådan ikväll någon gång när hungern börjar göra sig till känna.

Over n out

ny dag,

inatt blev det första ”småätningen” för i veckan. Hatar det men suget var så enormt. Stekte 3 hamburgare och drack en liter mjölk mitt i natten … ah fan… 12timmar senare när jag vaknade var jag hungrig igen . Stack till gymmet, körde mitt bästa cardiopass någonsin på tomm mage. Cyklade 35min LI med ca 135puls. Sedan ökade jag till ca 75rpm och sista 2minuterna körde jag ca 100rpm (dvs mkt intensivt). Cyklade totalt 43min

Cyklade totalt 1170meter, förbrännde exakt 250kcal.

Fan vad skönt det kändes. Och testade väga mig igen och måste säga att vågen förvånar mig varje gång . Idag: 100.1kg. Alltså 0.4kg mindre än igår hur kan det vara möjlit ? Drack lika mkt vatten. Tål att skrivas att detta är med träningskor och kläder på. Morgon vikt utan kläder vet jag inte eftersom våran våg suger . Men är iaf några kg under 100. Efter träningen drack jag 2dl mjölk blandat med en halvskopa gainer. Det är allt jag fått i mig idag, resten av måltiderna vet jag inte vad som blir av, hoppas själv att jag kan stå emot småätandet resten av veckan nu.

/A

Idag har jag kört styrke.

var riktigt låg på energi kände jag. Så kommer farsan och erbjuder pizza. Har inte ätit det på 2-3månader så jag tackade ja 😮 haha .. har faktiskt blivit erbjuden annan skräpmat 2-3gånger sen jag började dieten, men tackat nej då. Aja som sagt var riktigt låg på energi och tänkte ju köra ett hårt styrketräningspass så bad honom köpa lite multivitamin dryck också. Ca 1timme efter maten så stack jag till gymmet och körde allt riktigt hårt förutom ben. Köttade triceps extra mkt idag vilket jag inte brukar göra, kändes kanon. Allt kändes bra förutom bänkpressen som kändes riktig tung. Försökte en gång på 100kg (”grupptryck av kompisar”, tog 105kg före dieten) men nej det failade . Tränade några set&reps på 80kg ist.

Tricepspress satte jag faktiskt PB i :emo-thumb, inte kört så mkt träning direkt på triceps på ett tag så den har väl fått vila upp sig ordentligt antar jag. Efter träningen blev det en halvskopa lågkolhydratsgainer(2skopor rekommenderas) + ett glas lättmjölk. Efter det har jag inte ätit något sedan kl 19, Pizzan mättar fortfarande .

Innan jag lägger mig inatt blir det några hårdmackor med en burk tonfisk så kroppen har lite att arbeta med inatt .

/cAA

Idag har jag kört cardio.

Provade intervall träning då jag hört det ska vara bäst. Dvs jag cyklade intensivt i 2min, sedan mindre intensivt i 2min, och fortsatt så. Första gången och har nog aldrig svettats så mkt. Innan blev det 2 stora tallrikar kycklingwook (kyckling,nudlar,grönsaker.) dock bara 1timme före, så kände på slutet att det inte riktigt smält in.

Vet inte exakt hur länge jag cyklade då cykeln jag var på först så gick ena snöret som spänner fast skorna av, så jag böt cykel. Iaf så var förbränningen på den 80kcal, sdan gick jag til len ny cykel. På den iaf cyklade jag lite över 20min och förbrännde 150kcal. Totalt alltså minst 230kcal förbränning på ett träningssätt jag inte provat på förut. Hade nog kunnat förbränna lite mer men var tvungen avsluta för att gymmet stängde.

Efter åt jag ett glas bananfil (30g kolhydrater), efter det har det inte blivit något. Blir möjligen någon köttbit och lite mjölk innan läggdags. Imorgon blir det att väga sig igen och det känns mycket bra, 99kg känns inte alls orimmligt. Hoppas bara det är fett och inte bara muskler som åkt av .

/Ante

Idag blev det cardio.

Måltider idag: En portion fläskfile med potatissallad.

Direkt efter skottade jag gården i ca 15min med en liten spade (halvtunga lyft :)

3timmar senare, cardio, riktigt bra pass. Började dock dåligt glömde vattenflaskan i bilen. Men drack ca 1liter innan jag satte mig på cykeln sedan körde jag i medeltempo samtidigt som jag kollade på fotbollsgalan. Efter 2pauser (30min) gick jag och drack ganska rejält och stretchade ut benen tills pausen var över. Hade då cyklat 7km och förbrännt 188kcal. Sedan när pausen började om körde jag på igen, tills jag förbrännt 130kcal ca strax över 20min.

Efter det vilade jag 20sek sedan körde jag på i 2minuter det intensivaste jag orkade, blev lite över 20kcal där med. Direkt efter passet = En skopa gainer och ett glas mjölk. Farsan steker en hamburgare nu så det blir en hamburgare utan dressing och ett glas mjölk, sedan är det tillräckligt med kalorier för idag.

Så total förbränning idag runt 340 kalorier bara från gympasset :up: , + snöskottningen. Sjukt hur mkt mer man orkar med en stor portion kolhydrater i kroppen ca 3timmar före :emo-thumb, ska nog fortsätta köra på det sedan en gainer direkt efter, sedan så lite kolhydrater som möjligt ju senare det blir. Blir nog bra.

Återkommer med vikt imorgon då ja ska träna LI på tomm mage , och väga mig efter passet som jag gjort senaste gångerna så dagsintaget av mat inte spelar någon roll på vikten så resultatet blir så ”rättvist” som möjligt att mäta med.

Måltider idag: Kyckling och ris, andra portionen på kvällen bara kyckling

vikt idag: 99.1kg :yahoo::fun::nod: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

för 15dagar sen exakt vägde jag 102.1kg. Blir kul att se imorgon ifall styrkan sitter kvar. :)

Idag(igår) blev det styrke.

Måltider: Plättar och korv och hallonsylt (helt klart godaste jag ätit under dieten. Åt mig mätt. Låter det smälta in, sedan drar jag till gymmet ca 2½ timme efter. Kör igång HÅRT, examt samma program som när jag byggde förut med Max OT. Värmer upp med 20reppare på 2 första övningarna sedan köttar jag armarna och magen i 40min .. Kände mig full av motivation idag att vikterna bara SKA upp, och så blev det, nästan… körde lika tungt som jag gjorde förut på alla. Riktigt bra kändes det, fast kändes tyngre än förut, fick verkligen pressa ut det sista ur mig på sista reppen hela tiden. Detta gick bra tills på slutet då jag körde latsdrag till bröstet på en maskin, så stod en gubbe bakom och väntade på sin tur.,. och eftersom jag körde enligt Max OT grunderna så vilade jag 2-3min mellan setten . .iaf skulle jag det… han typ stod still bakom mig efter första settet i 1-2min.. sedan kände jag mig pressad att köra igen och hade inte alls samma gnista som jag haft de andra setten . .så blir failure redan på 4e reppen på 2a settet… går besviken därifrån och killen bakom mig går direkt och tar maskinen. Hatar när sådant påverkar träningen.

Förutom det kändes kanon och i stångcurl gjorde jag en 3*6 på 45kg vilket för mig kändes som en ökning :) tränade med 3*8 på 43kg förut när jag var som ”starkast” … och idag kändes det som att jag kunde gjort en 8a men pga att mina underarmar + handled gjorde så ont på sista reppen så körde jag enligt max ot ist och inte till failure.
    Det här känns riktigt bra, -3kg på 2veckor med samma resultat i 90% av övningarna, en övning som gick lite sämre (latsdragen….) och en ökning som jag tror jag ökat i. (rak stångcurl biceps)

Efteråt tar jag bilen och ska hem.. brukar skynda mig hem för brukar vara hungrig efter cardio .. men inte idag, så drog runt och körde lite bil. 2cm från diket och adrenalinet pumpades i 5min förklarar den turen bra. (kan bli lite för ”aggresiv” efter/innan ett styrkepass med någon bodywork låt pumpandes på full volym.)

När jag kom hem åt jag upp resten av plättarna (4st) och ett glas mjölk.

3timmar senare några hårdmackor med fibrer, med lättmjukost (15% protein, 10% kolhydrater, 7% fett) och vatten.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.