Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 685 total)
  • Author

idag har det blivit inaktivt.

Och snart börjar Liverpool-Chelsea. Då kommer bla en pirog och en kycklingklubba slinka ner, tillsammans med mjölk. Så liten fylldag igen.. men sånt här händer bara en gång per år och det är det värt. Från och med imorgon blir det STRIKT igen hela veckan.

Vikten var 89.2kg på gymmet igår med kläder. Börjar gå sakta nu, så kanske måste höjja på maten lite. Skäms för att visa bilder då jag fortfarande inte har något att visa egentligen, 89kg på 181cm och så svag som jag är ja då finns det inte mycket att visa tyvärr. Nu jämför jag mig kanske med Qustaph som jag tycker är i bra form, men jag är långt ifrån den formen, fortfarande hängmage och dubbelhakan kikar fram ibland. Lår och Ryggbild kan jag lägga upp direkt vid intresse dock, enda som dieten satt sina spår på…

Imorgon blir det iaf bänkpräss, förhoppningsvis en passare och att man kan trycka upp 112.5kg vilket skulle vara grymt då bänken stått stilla så jävla länge nu.

Radikaal wrote:
    Börjar gå sakta nu, så kanske måste höjja på maten lite.

Varför ska du höja maten om viktnedgången börjar gå sakta?

bara en fundering då jag vissa dagar legat på bara runt 1200kalorier, då kanske kroppen ställer in sig lite och sänker ämnesomsättningen. Vad vet jag, kanske bara är en myt inte 100% påläst om allt som har med viktnedgång att göra. Idag när jag vaknade var jag lite fylld efter gårdagens mums och spegel bilden var den bästa jag sett på någonsin på mig själv, alltid snyggt med lite tryck i kroppen.

Passade på att träna under lunch rasten idag med, axlar och lite, lite bröst. Ingen passare så körde riktigtt lätt på brösten istället för att försöka maxxa i bänkpressen.

Bröst

hantelpress

28.5*18
    28.5*18
    28.5*22

Hantelpress

18,5*16
    21.5*12
    23.5kg*10
    23.5kg*10

2set militärpress

14*40kg
    12*45kg

3set tungt maskin press för axlar, som även tränade bröst stod det på bilden men jag kände inget. Triceps fick jobba mycket med kände jag. Riktigt go kontakt.

10*85kg
    8*95kg
    6*95kg

Sedan några övningar för underarmarna, och en för triceps som jag inte skrev ner, och som inte är värda att skriva ner ens då jag körde väldigt lätt.

Bastu.

Hem, där 0.5liter lättmjölk väntade tillsammans med en kycklingsallad som jag även förde över en b urk tonfisk till för att få det lite mer proteinrikt, så nu har jag dagens mat klar iaf.

Blivit 2mackor, 1glas mjölk, 1x proteindrink, några omega3 tabletter + ovanstående idag.

ben och bröst på lunchen idag!

Benpress

10*200kg
    12*200kg
    12*220kg
    7*250kg fullt mag!

Knäböj djuupa

12*60kg
    12*65kg
    8*75kg
    8*75kg
    8*80kg

2 islolationsövningar

bänkpress

5*85kg
    5*85kg
    5*85kg
    5*85kg
    5*85kg

sedan lunch, i gymnasie skolan här i Piteå. Någon soppa med massa kött, massor med grönsaker.

Bilder!!!!!!

[img=http://img410.imageshack.us/img410/1576/dsc00373pr2.jpg].. kanon bild! har verkligen inget att visa. Ryggen är det enda som är bra och där klarar jag fan inte ta en bild själv med min kamera. Är nog en 10kg från din form Qustaph, minst ;> .. vem fan vill se massa fett?

lite random bilder;

Cykeltur[img=http://img108.imageshack.us/img108/7995/dsc00309hq8.jpg]Kosttillskott freaken som jag är :> ett par st som är ett halvår gamla som jag inte använder odck.[img=http://img150.imageshack.us/img150/516/dsc00306kd3.jpg]Katten och min huvudföda vid deffen;[img=http://img410.imageshack.us/img410/6688/kopiaavdsc00253jz3.jpg]

Var inte blyg nu, upp med sälformen! :D

Emol wrote:
    Var inte blyg nu, upp med sälformen! :D

:(

igår blev det även lite cardio på kvällen; 15min intervaller på rodden. Flåset börjar bli bra nu, var uppe i nästan 2000kcal/h enligt mätaren under minuts intervallerna, riktigt högt tempo. Men var tvungen vila ordentligt den minuten jag väl vilade.

Idag har det blivit cykelkondition på gymmet+3set uppdragningar med 10kg extra vikt, 4reps 4reps 3reps 3reps.

Nu skall det ut och cyklas i naturen med, nämligen så blev det 4paltar till frukosten som jag inte känner mig helt nöjd med. Mycket smör och fläsk.

morgonpromenad; 75min.

Igår blev det en hyffsad dag matmässigt tycker jag, tills såklart mor ställer fram 1dm lång bullbit.. det tillsammans med en film jag just laddat hem (butterfly effect) blev såklart ett snesteg.. det tillsammans med en liter mjölk med.

Helt otroligt vilket sötsug jag har när någon ställer fram sånt där. Skiter dom i det ja då skiter jag också i det, måste fan säga åt henne nu. Rörde mig trots allt ganska mycket igår samt åt inte så mycket förutom det där så tror inte överskottet blev allt för stort trots allt, men ändå hatar jag när jag inte kan motstå frestelsen. Att jag tackat nej till Parisare och en Pizza och ätit tonfisk & fiskpinnar i veckan är dock ett positivt framsteg; skräpmat lockar inte längre, bara sötsaker när någon ställer fram det..

Imorgon blir det innebandy. Stenhårt resten av veckan nu. Blir nog några öl nästa helg!

nattpromenad; 47min. :) (var på stan och åkte bil, men sa att jag kunde gå hem.)

idag har det blivit: 2hamburgare efter promenad 1(frukost) & 1parisare(middag). Avtorkat flott från båda & fullkornsbröd & omega3. Lite senap & sallad på. Har mättat bra och är fortfarande mätt, trots 120min promenader :D + en liten proteindrink innan läggdags. Blev totalt ca 6glas mjölk. Tål att sägas är att jag vaknade sent; 13-14tiden. Hade jag vaknat 7 så hade det blivit betydligt mer mat.

Hungern + sötsuget + viljan att motionera är verkligen inget på fel något av de just nu.. inget är något som helst problem, FÖRUTOM då väl godbitarna är framför mig… då minsann tar kroppen över knoppen och jag får problem.

Aja, är nåt jag får leva med helt enkelt. Vikten går ju ner stadigt ändå långsiktigt, även om det kunde gått lite snabbare veckovis. Nu på Måndag hoppas och tror jag på 88kg på gymvågen! Det vore en kul sporre, alltid velat nå den vikten.

1. Det där var en av de sämsta bilderna nånsin upplagt på body.
    2. Varför jämnför du dig med min form?
    3. Jag hoppas att du tar bilder på dig själv även fast du inte visar dom för jag lovar att det verkligen är kul att ha sen när man gått ner!

Qustaph wrote:
    1. Det där var en av de sämsta bilderna nånsin upplagt på body.
    2. Varför jämnför du dig med min form?
    3. Jag hoppas att du tar bilder på dig själv även fast du inte visar dom för jag lovar att det verkligen är kul att ha sen när man gått ner!

1: Jag vet, säger ju att jag är sämsta fotografen.

2: För att du är enda som läser i princip, och enda som ber om bilder :| och vi väger ungefär lika. Och började typ samtidigt.

3. Jadu det har jag gjort. Men jag skämms ju själv som fan över de, och inget att visa som sagt. Syns knappt jag gått ner på ”halvnakna” bilder, bara med kläder och ansiktet+låren som man märker är märkbart smalare!

Blivit innebandy 2timmar idag iaf. Lite köttfärsås innan, en panpizza fullkorn efter.

åter till träningen.. allt ”fuskande” leder iaf till något positivt.. vikterna får sig en turn på gymmet iaf.

Rygg & axlar tungt idag. Innan tog jag en stor drink med CEE för första gången på.. flera månader.

Marklyft:

Uppvärmning 6-7set, minst..

140×5 PB
    145×4 PB
    150×3 PB
    155×3 PB
    160×2 PB
    170×0 :D har tog det roliga stop :) tar nog nästa pass, inte långt ifrån, kom fel från början.

Militärpress sittande i smith

6x60kg
    6x60kg
    4x70kg
    4x75kg med grym kontakt!
    8x50kg
    12x40kg

Chins

KVx10 .. stort PB :D
    KVx8
    KVx7.. sämre och sämre kontakt för varje set -.-

Hantelpress axlar

8×26,5kg
    8×26,5kg
    8×26,5kg
    2Ryggmaskiner
    2 axelmaskiner
    3set mage tungt.

passet tog 1½ timme. Ganska intensivt.

Vågen stod på 89kg blankt med kläder. Det efter 1liter mjölk+en stor skinksmörgås ca 1timme innan + några glas vatten :)

träning idag med 2kompisar efter skolan.

Bänkpress

15x60kg
    11x75kg
    10x80kg
    4x95kg
    4(3)x100kg PB! assistans på fjärde.

Lutande bänkpress maskin (inciline press)

8x120kg
    8x120kg
    6×128(?)kg

Chins

7xKV vanliga
    11xKV omvänt grepp

Sedan 15min ”fat burn” program på en crosstrainer, 150puls genomsnitt. Inte så jobbigt men SVETTIGT som bara **** :)

Mat; frukost: 2rostade fibermackor med ost och marmelad, 1glas mjölk

2x glassar (300kcal tot)
    1x proteindrink
    1x stor portion kyckling och potatiswook.

cardio..

crosstrainer ”fatburn program”

21min

-300kcal+ på mätarn :) 135-145puls hela tiden. Är nog min bästa prestation hitills cardio mässigt, trots allt bara andra gången på den. Var tvungen sluta för de stängde, var inte alls trött, bara lite andfådd och hade svettats ut ca 2kg på vågen. :D

Synd gymmet bara har 2 av de och att de oftast är upptagna. Annars skulle jag lätt lägga in 30min varje dag där och viktminskningen skulle få en rejäl skjuts framåt :)

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.