- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 maj, 2008 at 16:34 #341209Anonym anvandareMember
Då var det dags för ett pass efter ganska många dagars vila från styrketräningen!
Rygg&Axlar, ganska lätt idag.
Hypersträck(om de kallas så? ryggresningar)
3set 10xKV
Marklyft
Uppvärmning på 60kg 4set
130×8
135×7
140×6 PB med 1rep!
100×15Chins
KVx10
KVx4+10kg
KVx3+10kg
KVx7Latsdrag
10x65kg
10x65kgFriviktsrodd maskin
6 maj, 2008 at 23:16 #341210Anonym anvandareMemberDå har man slappat med träningen alldeles för länge då.. ganska strikt med maten, men dock lite undantag men som bara gör gott för motivationen och formen och vikten är bästa någonsin, så kanske vågar jag faktiskt lägga upp halvkropps bilder snart. Idag var jag och simmade med en kompis. Vägde mig innan, i bara badshorts vikten stod på 87kg. Vilket är lägsta hitills, men var ju en annan våg också och typ utan kläder . Fast hade ätit en rätt stor portion köttgryta innan. Sedan simmade vi ca , 1timme.
Sedan hem, proteindrink sedan Bio där jag åt kanske 250g lösviktsgodis till Iron Man, helt klart värt det och en riktigt bra film.
Blir iaf ett helkropps pass, senast Torsdag, helst imorgon dock men det beror på. Nu har kroppen fått vila ut ordentligt och det tror jag nervsystemet tackar för, känner mig mycket fräschare än någonsin på alla sätt och vis. Trodde även jag skulle känna mig svagare, men när jag provade göra lite chins och armhävningar med vikt idag så kändes det hur lätt som helst, utan uppvärmning. Antar att det har att göra med viktminskningen, men armhävningarna kändes iaf helt sjukt lätt.
Var även hos kompisen innan och fick kolla lite i gamla skolkataloger, från 2-5år tillbaka. Samt lite bilder från lite fester i somras innan jag startade den här dagboken. Skämdes fan att se mig själv, och som du Qustaph sa, skillnaden är jävligt rolig att se fastänn det finns massor kvar att ta bort.. så ser iaf jag inte mig som överviktig längre när jag kollar i spegeln med kläder på och det har gett mig en fin boost i självförtroendet!
8 maj, 2008 at 17:41 #341211Anonym anvandareMemberkondition idag:
7min rodd, uppvärmning typ -70kcal
22min crosstrainer, fatburn prog -320kcal. Puls 140-155. Inte jobbigt, men svettigt!Sedan lite styrka, för att komma igång med kroppen igen. Körde otroligt lätt genom hela kroppen. 10reppare på 70kg i bänkpressen, 10reppare på 60kg i latsdrag och 70kg i omvänt grepp. Marklyft 10reppare på 100kg. Benpress 10reppare på 160kg. Det var typ allt, bara för att komma igång egentligen. Styrkan kändes bra och hade nog klarat 10reps till på samtliga.
Sedan en bar efter (20g kolhydrater, 15g protein och otroligt god), bastu 30min sedan hem där det blev 6-7varmkorvar med fullkornsbröd och lite fil.sedan klippt mig igår.. och direkt ser man mycket tjockare ut fastänn vikten är lägsta någonsin
9 maj, 2008 at 15:14 #341212Anonym anvandareMemberförsta riktigt tunga passet på väldigt länge idag. Styrkan kändes bra, dock inte trycket som jag saknade helt.
Några set bröst och en hel del biceps och övre rygg.
Bänkpress
11x75kg
10x75kg
10x75kg
8x75kg
8x80kg
6x90kg
6×87.5kgMilitärpress, sittande
8x50kg
8x50kg
7x55kg
7x60kg ren vilja att sista kom upp.Drag till hakan, sup grepp
12xKV
10xKV
5xKV+10kg PB.Tricepsmaskin 3×10 på 75kg
Latsdrag bra kontakt, lätt 3x10x65kg
Sittande rodd
10x60kg
10x70kg
8x80kg
12x70kgett par set bicepscurl, vikter inte att tala om, kontakt och pump blev det här.
Det flyter på bra just nu, med träningen.
9 maj, 2008 at 19:53 #341213Anonym anvandareMemberVerkar gå väldigt bra för dig:)
Men nu när du ändå snackar om din träning. Vad är cardio för nåt? löpning?
9 maj, 2008 at 23:57 #341214Anonym anvandareMembersnoopdonk wrote:Verkar gå väldigt bra för dig:)
Men nu när du ändå snackar om din träning. Vad är cardio för nåt? löpning?
tack jovisst fungerar det, håller fortfarande dugliga vikter som jag är nöjd med trots den snabba viktnedgången.
cardio= konditionsträning av alla dess slag! Själv blir det innebandy,simning,cykling,crosstrainer och rodd som 99% av all cardio. Löpningen går kasst pga kassa leder i benen, men några kilo ner till så tar jag nog upp det.
Tror jag gått ner 6kg senaste månaden. Har verkligen rasat iväg. Mycket kul, fastänn jag inte varit helt strikt med dieten. Ätit i princip vad som helst och småätit 3-4gånger. Men i det stora hela har jag dragit ner på mjölken rejält och tar mindre portioner, och framför allt går cardion framåt som aldrig förut, och så här bra flås trodde jag aldrig att det skulle vara så lätt att få
har en massa nyttiga BILLIGA och goda bars med, som jag rekomenderar till alla på diet. Mättar bra, oerhört bra näringsvärden. Och riktigt jävla goda och dämpar allt sötsug hela dagen ! sen jag började med de har det inte blivit ett enda ”feltramp”, och har kunnat ersätta den annars betydligt mer kaloririka lunchen med de, p åbara 190kcal.
Idag har det blivit: 4rostfiber mackor med många ägg på till frukost, 1bar till lunch före träningen, efter träningen 1x vassledrink, 1xportion kyckling och lite potatisfile med grönsaker, 1x kycklinglår avtorkat flott som kvällsmat. Ett par glas mjölk och en tablett ”all in one”(alla viktiga mineraler,vitaminer,antidoxianter sägs det innehålla+ALA,rosenrot) och omega3. Mätt som en propp, och då har jag förutom träningen även promenerat 1timme imorse. Och cyklat ca 20min.
Inatt skaj ag dock vare uppe ett tag, och se NHL hockey Pittsburgh-Philladelpia. Satsat mycket på Pittsburgh vinst, och pengar är något som jag verkligen behöver. Sista månaden i skolan nu, sista studiebidraget om jag ens får det.
I övrigt en helt okej dag.
//Inget bättre för sig
10 maj, 2008 at 00:34 #341215Anonym anvandareMemberVad är det för roliga och goda bars du pratar om? Blir man mätt och belåten av dom och dom är nyttiga?
10 maj, 2008 at 03:09 #341216Anonym anvandareMembersnoopdonk wrote:Vad är det för roliga och goda bars du pratar om? Blir man mätt och belåten av dom och dom är nyttiga?ja.. 2 varianter. 1 kallas fibre pro, lite mer protein och med fibrer och omega3, mättar riktigt bra, bara 190kcal innehåller de (samma som 2frukter).. vanliga ”chokladbars” man köper i butiker innehåller oftast 500+kcal. Blir defenitivt mätt och belåten av de och de är väldigt nyttiga på alla sätt och vis.
Den andra är betydligt billigare, men lika god. Lika lite kalorier, dock inga fibrer så mättar lite sämre. De heter goodlife. 8kr/styck vid storköp.. och deras pistage (som jag aldrig hört talas om) smakar precis som
[img=http://www.submans.se/shop/submans1/images/shop/dammsugare_stor.jpg]De finns att köpa på gymgrossistens hemsida. Något som måste testas tycker jag för alla som inte gjort det, hade själv inte gjort det föränn tills någon vecka sen.11 maj, 2008 at 17:54 #341217Anonym anvandareMemberKondition och styrke;
27min crosstrainer, bra tempo. -360kcal cirka, hög 140-165puls.
Sedan lite underkropp;
Marklyft
(efter uppvärmning)
5x145kg riktigt jävla tungt. Restpause, på 15sek. Tangerat PB med 1rep!
4x145kg samma.
3x150kg
1x160kg, försökte på 2 men greppet svek.Mage tyngsta på 3maskiner, 6set sammanlagt.
Sittande rodd
10x70kg
8x75kgBra pass, på tom mage i princip. Inget kreatin eller något före.
Han inte ben idag.. var väldigt länge sedan.. får väl tvinga mig till det snart så det inte blir något discobygge hära
14 maj, 2008 at 00:58 #341218Anonym anvandareMemberKondition och Ben idag.
Crosstrainer 28min, pb med 1min. -370kcal cirka.
Anm. Kände mig inte alls i toptrim och första 10min var verkligen ett helvete och undrade snabbt hur fan jag ska orka mer än dubbla i samma tempo. Sedan blev det lite lättare när jag var mer uppvärmd och komma in i andra andningen. Sedan kom en jobbig period igen med hög puls och andfådd, för att sedan sista 8min gå som smort i högt tempo. Innan hade jag endast fått i mig en proteinbar och BCAA.
Ben: (Första på.. 2 eller 3 veckor? )
Tungt som fan var det iaf, fast vikterna var pinsamma till en början. Fick ett par konstiga lookar på mig kändes det som när jag kämpade med 150kg i benpressen på uppvärmningen
Benpress
uppv 10x100kg
uppv 10x150kg (jobbigt.. )
uppv 6x180kg
…
6x190kg
7x200kg
10x200kg
10x210kg
8x220kg
14x230kg .. blev bara bättre och bättre ju längre jag kom. Kändes för jävligt tungt att ta i men vikterna pressades upp ändå, jävligt explosivt. Tycker det är konstigt att sista settet gick så lätt, men då tryckte jag verkligen allt mina ben kunde ge så djupt som möjligt i ett raskt explosivt tempo.Även lite vader på 230kg, och lite statisk styrka. Sedan några Bensparkmaskiner på fullt mag (140kg tror jag).
Kändes förjävligt i benen när jag gick ner för trappen, vilket är ett gott tecken. Har även en saftig träningsvärk i ryggen från marken i förrgår.
Efteråt blev det en stor portion pasta och köttfärsås ca 30 min efter (mina kolhydratsförråd kände jag verkligen var i princip helt tömda) … 3timmar senare proteindrink 50/50 kasein/vassle… och 2timmar innan läggdags blev det återigen en rätt stor portion pasta och köttfärsås, 1liter mjölk.
Just nu är jag fint fylld och ådrorna visar sig ordentligt. Blev nog min ätardag dethär efter de stora portionerna pasta och köttfärsås, men är skönt med lite tryck och motivation ibland och vikten går fortsatt stadigt neråt.
15 maj, 2008 at 15:58 #341219Anonym anvandareMemberträning idag, första gången utan kondition på ett tag pga grym värk i benen. Länge sen jag tränade bröst riktigt hårt med känns det som.
Bröst & Triceps
Bänkpress
40x40kg
20x50kg
20x60kg
12x70kg
2x80kg
1x90kg
1x100kg
1×112.5kg ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!! PB! Stått och stampat på 110kg i 2månader, typ.
6x90kg
20x70kg.. Helt underbart bänkpass, bästa någonsin alla kategorier ..
Sedan 2triceps maskiner + pushdowns för lite pump i triceps.
1set pecdec fullt mag för att få stretch i brösten, 6reps långsamma som få och stretchade pecsen ordentligt.
Vikten på gymmet landade på 88.5kg. Ett halvt kilo kvar till första ”målvikten” .. ska nog plocka av 3-4kg till för att sedan fylla lite sista månaden i Augusti, i September blir det nämligen utlandsemster och då vill man ju gärna pricka ”formen”. Så blir lite hårdare nu, 2månader till med cardio varannan dag och ingen skräpmat alls förutom när festivalen PDOL kommer i slutet av sommaren.
Nu blir det fylla med köttfärsås och sojabönor
15 maj, 2008 at 16:03 #341220Anonym anvandareMemberGrymt pass Grattis till PB
16 maj, 2008 at 20:11 #341221Anonym anvandareMembertack Ekman!
Inaktiv dag idag.
sammanlagt 4äggmackor, ~2liter mjölk, 0,6liter choklad mjölk(390kcal, mest onödiga jag druckit / ätit under deffen, räknade fel på både kcal värdet och priset när jag handlade.) 1burk tonfisk på hårdmackor, 8fiskpinnar, medel mycket mos och lite rhode island dressing, 1proteinbar. Är vad jag fått i mig idag. Känns lite mycket, faktiskt. Då jag varit väldigt inaktiv, men så har jag jú kört för det mesta, inte superstrikt varje dag utan istället vissa dagar riktigt lågt, vissa normallågt, vissa typ balans och ibland lite överskott. Det är vad jag mår bäst av och så kommer jag fortsätta.
Hade tänkt fara och köra cardio idag, 1timme innan dom stängde, då jag såg att det var hockey på tv så jag skippade det. Blir nog en promenad ikväll istället.
19 maj, 2008 at 22:32 #341222Anonym anvandareMemberSvullodag. (Mest pga brist på motivation och annat skit som inte stämmer för mig just nu, förhoppningsvis tillfälligt.)
2glassar, 2 33cl drickor, hemma gjord pizza 5bitar, mjölk, proteindrink, kycklingwook etc.
Och inte rört mig något i princip. Skulle fara och träna men en kompis kom förbi.
Bad day! + att jag är hungrig och ska sätta påe n film strax. Med 1.5l light cola och proteinbar eller något.
Får väl hoppas på att motivationen kommer igen.
19 maj, 2008 at 22:40 #341223Anonym anvandareMember2 st inaktiva dagar irad, intee bra du
Joo men det får man unna sig ibland Det är riktigt gött
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.