Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 685 total)
  • Author
    Ekman_ wrote:
    2 st inaktiva dagar irad, intee bra du :D

Joo men det får man unna sig ibland :) Det är riktigt gött

Jo, riktigt gött, mår bra som fan de dagarna man unnar sig lite extra. Efteråt kommer ångesten dock :D

Idag har blivit lite bättre, 1äggmacka till frukost, det + maten igår var jag mätt på ändå till 15:00. Då blev det en proteinbar och 0.5l mjölk. (35g protein) .. 1x proteindrink med mjölk lite senare.. sedan hemma träning istället för gymmet (rätt skönt)

Armhävningar

20reps
    30reps
    40reps
    50reps

Armhävningar smalt grepp, tårna på soffa så blev lite lutande

23reps
    20reps
    20reps
    22reps

Uppdragningar chins (för ryggen)

10rep
    10rep
    8rep
    7rep
    7rep
    5rep

Uppdragningar biceps

14rep
    10+rep
    10+rep
    15rep här någonstans när jag var ordentligt uppvärmd. PB.
    10+rep
    10rep

Situps

3×20

Benlyft 3×15

Ryggresningar

Dips för triceps, på en bänk, vet inte namnet

15reps
    15reps
    15reps

Allt med bara KV, skitbra pump etc. Körde även lite ”knäböj” 20+ reppare på KV och lite div armövningar med en stor 35kg datorskärm som gav bra pump. Sedan lite kondition i trappen. 2x 90g hamburgare efter med en kompis!

Gym!

Rätt oseriöst pass med en kompis som är hemma över veckan från livgardet.

Crosstrainer INTENSIVT 15minuter, vi tävlade mot varandra i kondition. Enda jag kan utnämna mig vinnare i är att haft lägst puls. Han låg nämligen på 185-190 i puls nästan hela tiden, min låg stabilt vid 160 :D men han hade ”förbrännt” 20kcal mer än mig när vi var klara. Han var dock helt slut och känns bra att man förbättrats såpass mot honom, som åkt skidor på hög nivå hela sin ungdom i princip, och nu joggar regelbundet i lumpen. Alltid varit hästlängder från honom i uthållighet, men nu var det ganska jämt. Det var givetvis 2 likadana maskiner från samma märke etc.

Bänkpress;

10x75kg
    5x80kg (Började skratta av psykning, ja så seriösa är vi :))
    8x80kg
    2x100kg
    0x115kg PB försök, här sprängde jag nästan alla mina mentala gränser kändes det som. Men den ville inte upp den sista decimetern och sedan hade vi problem att få upp stångjäveln på stånghållaren :D men det löste sig.

Bröstpress;

3x10x110kg

Sittande rodd;

20x60kg Kontakt!
    20x60kg Kontakt!
    20x60kg Kontakt!

Axelpress maskin

12x110kg , 3set

Benpress maskin, en annan än vanligt och MYCKET t yngre än vanligt:

6x200kg
    6x200kg
    0x250kg , gick bara inte. Mycket tyngre än på den vanliga.

Vader 4-5set.

Var typ allt, rätt oseriöst men bättre än inget. Vi blev båda lite less och var trötta efter den intensiva konditionen i början.

Promenad 30min för att röra på mig lite idag.

Uppe tidigt, 8:30 för att skjutsa kusinen ett par mil.

En franskbaguett med lite omega3smör och makrill på, tillsammans med 4dl mjölk till frukost vid 10 tiden. Varit och handlat lite alaska polock som blir spännande att prova för första gången, samt lite högre kvalitet av tonfisk. Åt en salladstonfisk som varit kvar för länge i skafferiet nu 15:00 för att dämpa hungern och få bort skiten ur skafferiet. Massa vatten har det druckits med, nämligen haft en kusin som haft influensa här som övernattat, och han har hostat en hel del. Kände lite i halsen imorse men det har avtagit nu, men tror fortfarande jag kommer åka dit, nu när jag tänkt ta tag i träningen lite seriöst :O

Tror jag slapp undan sjukdom, trots allt. :) känns mycket bättre idag..

Igår var väl inte den bästa dagen, riktigt lågt på maten, mycket lite sömn, gick upp tidigt för att skjutsa kusinen eftersom jag blev lovad 150-200kr ifall jag skjutsade hem honom till Älvsbyn, sedan vid 16 tiden ringer han och säger att han fixat skjuts sj så kommer inte få ett öre, och jag behöver nog pengar mer än någon annan i den här staden just nu, förmodligen blir det inget studiebidrag nu i maj och snart dras gymkorts avgiften 380kr (och min totala budget innehar inte ens det dubbla av den avgiften. Blir en jävligt fattig sommar, förmodligen hamnar jag i skulder till föräldrarna och kommer inte ha råd att göra något roligt typ. Detta gick ut över ett par kompisar, en som ringde och en som var förbi, men var väl inte direkt på humör att göra något, speciellt inte åka till en fest nykter vilket är så oerhört tråkigt tycker jag, jag verkar dock vara den enda i hela världen som tycker det.

Till frukost idag bjöd brodern på valfri mat från en resturang, blev en calzone special. (även kallad Proteinpizza, massor med skinka, ost, räkor, svamp!) orkade halva sen var magen mer än full. Andra halvan kommer slinka ner efter dagens träning, blir nog ett helkropps pass på gymmet, en riktig tung genomkörare behövs. Knäböj & Marklyft blir det iaf, helt klart. Ska börja med restpause träning då jag börjar bygga igen, vet inte om jag vågar på mig det nu dock, lite sugen är man efter allt positivt man läst om det.

saknar verkligen gnistan man hade i början när man började träna, och i början av den här dagboken. När jag tog mig till gymmet och cyklade i minusgrader med lite kläder om det så var snöstorm bara för att slutföra mina pass. Hade tänkt fara idag och köra ett riktigt seriöst pass med Rage EAA etc på tom mage, men då börjar brorsan laga mat och det kunde jag ju inte tacka nej till. Och kl 20:00 börjar New Amsterdam på tv6 och efterdet Breaking Bad ja de programmen är helt klart för bra för att missa. :)

En timmes promenad blir det istället, tar igen mig imorgon med förhoppningvis en massa gnista och motivation så kanske det kan bli något PB i marklyft.

Ta en vilovecka eller något så kanske gnistan kommer tillbaka?

Kände det när jag var sjuk att jag verkligen ville till gymmet, motivationen var inte jättehög dagarna innan

Ekman_ wrote:
    Ta en vilovecka eller något så kanske gnistan kommer tillbaka?

Kände det när jag var sjuk att jag verkligen ville till gymmet, motivationen var inte jättehög dagarna innan

Ja.. kanske skulle fungera.. kanske inte.. är ju knappast utbränd då jag kört så förbannat lite träning på sistone jämfört med förut. Känns som jag haft 40 vilo veckor.. :)

Kanske är avsaknaden av regelbunden hård styrketräning & kondition som har gjort mig så omotiverad.. hoppas så.

Tillbaka till gymmet idag iaf, men inget pass värt att skriva upp. Mest för att få igång kroppen. Enda jag kan skryta över är ett stort PB i armhävningar på 80reps. Var inte så jävla svårt egentligen, gjorde 20 på ett andetag, andades djupt, 20 till osv. Aldrig mer än 5sek rast dock. Sedan har jag ätit alldeles för onyttigt med, nej får ta tag i det här snarast om jag vill ha ett bra resultat till hösten.

Sista veckan i skolan nu. Sedan finns det all tid i världen till träning. 1timme morgonpromenad per dag i 2månader tillsammans med en strikt kost och REGELBUNDEN planerad styrketräning skulle nog ge mig en stor boost.

Ska läsa igenom delar av dagboken från början för att kanske hitta lite motivation senare, det är ju trots allt bland annat därför man för journal :up:

Säger welcome back till Mr. Intensiv Träningsvärk, var ett tag sedan!

Träningsvärken i tuttarna är jämförbart med när jag drog upp 70kg 22gånger första gången. Jävlar vad högreps ska kännas dagen efter då :D

Idag har maten varit väldigt bra, ligger väl på 600-700kcal hitills med mycket protein, och är inte direkt hungrig. Föräldarna frågade idag hur mycket jag hade gått ner, de tyckte jag hade blivit mycket smalare i ansiktet. Men det tycker man ju inte personligen direkt när det känns som man fetat sig på sistone och kanske gått upp något kg

Ska börja planera lite regelbunden träning, vet inte om jag ska försöka komma på ett eget, hitta lite eller gå tillbaka till något som fungerat bra för mig förut. Har ju trots allt tänkt tappa iaf ett par kilo till innan jag börjar äta som en normal svensson och ta en fika på stan ibland, en pizza ibland etc, vilket visst händer det väl nån gång men lite oftare skadar ju betydligt mindre än man tror. Inte alls hetsäta eller småäta, utan mer som vanligt folk som håller vikten, för vill verkligen inte gå upp igen.

Hemmaträning;

Chins för ryggen

15XKV
    15XKV
    15XKV … PB i samtliga set. Kändes underbart.

20X KV bicepschins, inte ändå upp men kontaktade biceps ordentligt.

F.ö 2portioner köttgryta, 2glas mjölk. Beräknade på att jag hamnade på ca -600kcal igår och ska försöka landa på liknande idag. Börjat tugga tuggumi som fungerar underbart när man är hungrig och när man vill ha något att tugga på när man ser film, som jag måste. :)

Skolavslutning imorgon. Försov mig idag när det var städdag och frilufsdag ..

F.ö har far min köpt en klippmaskin. (vet inte vad de heter). Mest pga att frisören jag gick hos för en månad sedan var retarded och klippte alldeles för lite. Detta märkte jag dock inte då, då han kammade bak håret så det såg kort ut. Nu ser jag långhårig ut, redan igen …

Han vill använda den på mig, men vet inte hur resultatet blir av sådana? Blir det på tok för cp? Erfarenheter? :D

brutalt magpass idag;

ca 10set benlyft, långsamma varje ca 20-30reps. Kändes jobbigt efter 15 så.

Situps, i sängen i en ställning så kontakten blev riktigt bra och det kändes bra mycket tyngre än vanliga situps annars gör. 4×20-30.

Maten har blivit 5varmkorvar, en halvliter fil, en halvliter lättmjölk, 1tonfiskpizza. Mellan 1600-2500kcal skulle jag tro. Rätt inaktivt, alla polare är bortresta så har mest glott på film. Imorgon blir det morgonpromenad, gym och uteaktiviteter iaf. Spelat poker i typ 4timmar också, varit back som mest 700kr och då kändes allt för jävligt jag kan säga. Inte mycket motivation till något då, men tog en kalldusch och sansade mig och nu för en timme sedan nådde jag äntligen +-0 och har aldrig varit så glad över det. När jag hittar mitt esse med en bra låt och känner mig lugn så känner jag mig själv som oövervinnlig, synd bara man inte alltid hade den känslan :ike: , däremot när man känner sig grinig och undrar hur allt kan hända, ja då går alltemot en. ALLTID! Oavsett om jag är favorit gång på gång med 90% så förlorar jag om jag har den känslan. Låter otroligt men så är det ;) skulle kunna skriva upp 10tals exempel på bara en timme som alla som kan poker någorlunda bra skulle bli förvånade av, hur sjukt otur man kan ha. Aja det här är en träningsdagbok, ska väl inte slösa tid på att skriva om hur jävla otur man kan ha.

/Författaren av världens mest spännande dagbok ;)

Inte vägt mig på länge heller. Kanske vänta ett tag till? En riktig strikt vecka skulle vara oerhört kul, för att sedan väga sig. Vore ju kul med en motivationskick, om vågen stod på 85-86-87kg :)

F.ö bestämt mig för att 82kg är målvikten, dvs 20kg från utgångsläget när jag började dagboken. Förhoppningsvis har jag nått detta tills September då det blir utlandsresa och jobb/fortsatt plugg. Sedan blir det att återupta styrketräningen riktigt seriöst, men utan att grisa på med massa onyttigt och lägga på mig.

Även hittat 2 ”före” bilder från förra sommaren, när vi var i Övik. Hade då inte tränat regelbundet sen typ ett halvår tillbaka, och hade aldrig tänkt en tanke på att gå ner i vikt, utan åt i princip allt jag fick tag på. Lägger upp de senare med jämförbilder eller imorgon ifall någon vill se. Ingen trevlig syn hursomhelst, men ger iaf lite självförtroende då man knappt känner igen sig.

inget gym idag heller.

Morgonpromenad; 50min i stekande sol. Jeans var ingen bra ide här. Riktigt varmt.

Efter en tallrik A-fil, ett glas mjölk.

Tränat hemma, EAA+CEE före. Uppdragningar(Rygg chins), med ryggsäck på ryggen:

5x5reps, totala vikten på vågen med ryggsäcken på var 105kg.

6x5reps omvänt grepp biceps.

Avslutade med maxreps på båda hållningarna, blev 16reps på rygg och 20reps för biceps på KV. Jävligt go pump i biceps efter detta. Och underarms ådrorna har just nu nått sin peak, riktigt gott tryck! :up:

Grillat snart! Bra dag idag.

Även tänkt att jag ska trimma håret med nya hårklipparen om jag vågar, blir frisyren bra så lägger jag upp en bild ;)

Imorgon blir det att dra sig till gymmet, och döda benen / brösten / axlarna.

Dom där bilderna väntar jag på med spänning!

Testat hårklipparen idag.

[http://img519.imageshack.us/my.php?image=dsci0959ff9.jpg [img=http://img519.imageshack.us/img519/166/dsci0959ff9.th.jpg]]

Ansikte, förra hösten (ja jävligt ful, och skäms över den, därav startade jag den här dagboken)

[http://img362.imageshack.us/my.php?image=dsc00551yu8.jpg[img=http://img362.imageshack.us/img362/5282/dsc00551yu8.th.jpg]]

Ansikte nu idag, efter min ”klippning”.

Får inte till någon bra helhets bild. Spännis bilder när jag tar på mig själv = dömt misslyckande. Jag har iaf före bilder, från förra hösten som sagt. Ska se om det går att få bilder i samma vinklar för att jämföra.

Maten idag.. sen kl 11 endast en portion kött och potatisgratäng, omega3, ett par glas mjölk och lite bea sås. Inte så mycket och börjar känna suget nu. Har varit såpass inaktiv så är inte så lite ändå. Ingen träning idag heller, ingen ursäkt heller. Får fan skärpa mig nu så man inte tappar alla jävla muskler. Gymmet imorgon, så är det bara. Oavsett väder och annat skit.

Tinar upp 200g alaska polock nu, som jag ska smaka för första gången. Är så hungrig så tror allt går ner.. kanske tom att blanda det med sojabönor

Kvällspromenad, 50min.

Anm. Fick en känsla av att folk var lite smårädda för mig, när de mötte mig ensam sent på kvällen.:D Var egentligen inte menat att det skulle bli så kort, och morsan fick spader också. Bara jag som verkar vara nöjd med det, har aldrig riktigt gillat mitt hår att måsta använda hårgele och skit för att det ska se normalt ut, annars står det ut åt alla håll och man ser ut som en tomte :D

F.ö var alaska polock en hemsk upplevese, känner dock igen smaken från gammal skolmat. Dock blev det bättre och bättre och efter några bitar tyckte jag det smakade rätt neutralt. Dock så värmde jag skiten i micron bara, och en bit råkade jag tappa i diskbänken. Så blev bara ca 80g fisk, gav några bitar till katten också som var helt galen i det. Blev ju självklart inte mätt så gjorde några fullkornsskorpor med omega3smör, och 6dl lättmjölk.

Im back in buisness.

Första gympasset på, alldeles för länge. Gick iaf över förväntan.

Blev ben/biceps/underarmar tungt, samt lite rygg,triceps,bröst och axlar lätt.

Börjar med benpress;

15x100kg
    15x120kg
    15x150kg
    15x170kg
    12x200kg
    12x210kg
    10x220kg
    6x250kg(max) självklart sträcker det till i vänster ljumske sista reppen. Inget farligt, men slutade där.

Underarms curls, + div biceps övningar för jävligt bra kontakt:

28-30-33.5kg’s stång, ca 15reps på varje övning.

Bicepscurl, rep

10x70kg
    10x70kg
    8x75kg
    20x65kg för pump. Aldrig haft så här mycket pump i biceps, skitlänge sen jag körde curls.

Bicepscurl, stång

8×42.5kg
    8×42.5kg
    10x40kg
    22×33.5kg

3set axelmaskin, bra kontakt och ca 10reps och var rätt nära failure
    2set ny triceps maskin, jävligt bra kontakt 45kg på friviktsmaskinen men tungt
    pecdec & hantelpress, lätt för att få lite stretch och blod i bröstet, hantelpressarna blev högreppare på 28.5kg’s hantlarna.
    3set hypersträck
    Sittande rodd 1set. lätt, 14x70kg

Chins rygg

9xKV dåligt.
    9xKV dåligt.
    8xKV ..

(Lite annan platform än den jag använder hemma, så liten annan vinkel.)

Omvänt grepp

12xKV
    8xKV+10kg PB tror jag,
    8xKV+5kg PB
    15XKV
    5xKV+15kg som sista övning innan jag skyndade mig hem.

Kan ha missat någon övning, men kändes som ett riktigt bra pass speciellt för biceps. Passet tog 1timme. Efteråt skyndade jag mig hem, där en fryspizza var klar, innehåll 630kcal, 35g protein + en halvliter lättmjölk, 200kcal, 17g protein.

Frukost blev det vanliga senaste dagarna, en liten tallrik fil, 1fullkornsskorpa med omega3smör, 2glas mjölk. (brukar äta lite mer skorpor, men var inte hungrig.)

Så idag ca 1200kcal hitills, mestadels efter träningen.

Igår blev det 3hamburgare, en varmkorv, frukosten, kvarg(som var första gången jag åt, så JÄVLA gott. Hade förut köpt keso och trott det var kvarg, och det smakade skit. Men detta, fyfan vad gott. Vaniljyogurth och blandat med funlight tropical fruits så var det bland det godaste jag ätit. Blev totalt dock ca 2200kcal vilket känns högt för mig, pga att jag inte rör mig så mycket och inte tränat så mycket senaste tiden fram tills idag.

Vikten på gymmet, 86.3kg. Fastänn jag druckit mycket vatten tror jag ändå på att dagens varma väder gjort lite här, har svettats väldigt mycket. :) Samma våg visade 102.1kg när jag startade den här journalen 8månader sedan.

F.ö så har jag fortfarande, nu 40min efter passet fortfarande tryck(pump) i biceps, speciellt högra. Grym känsla. Blir nog att ta tag i regelbunden träning igen, från och med idag. Gnistan är tillbaka, efter att kanske varit utbränd efter riktigt tung träning för några månader sen.

Kosttillskotten idag blev, 1200mg argirin, 2g CEE, Bcaa.

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.