- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2008 at 23:37 #341239Anonym anvandareMember
Kvällspromenad på ca.. 90minuter.. gick till stan och tillbaka, trodde det skulle ta längre men ikke. Nordman spelade. Mäktigt att jag kände basen 2km ifrån, med mina lurar i på högsta volym slutade dock tyvärr precis när jag var framme.
F.ö värsta träningsvärken jag någonsin haft, idag. Hela kroppen värker. Biceps känns det ordentligt i.
Frukosten blev bcaa, sen 30min senare tacos, 3-4tallrikar med köttfärs, 3pitabröd och ett par skal. Lite orientdressing till det, och gurka och majs. Skippade osten och mjölk till maten får att hålla nere på kalorierna lite.
Sedan är alla man känner ute och festar, var tänkt jag skulle ut också och dricka med en kompis som är i lumpen. Vi hade planerat det men då fick han vakttjänst över helgen och enda drickan jag har är den som jag är skyldig honom. Fan vad tråkigt livet kan vara ibland, sitta hemma när de flesta i min ålder är ute och har kul..
Istället får man vara fyllechaffis som vanligt i guess.. plåga sig att vara vaken för att skjutsa folk och inte få ett öre för det.
Imorgon blir det för brösten att känna på en tung skivstång igen, nu har de fått vila upp sig länge nog.
7 juni, 2008 at 16:06 #341240Anonym anvandareMemberBlev en lång natt. Kunde inte somna föränn 6 på morgonen, var nog inte så smart att dra en 300mg koffein kl 19 före promenaden. Brukar inte ha problem att sova fastänn jag kör högt på koffeinet, men inatt gick det inte.
Innan läggdags igår, 2matskedar kvarg +bcaa. Bara det + tacosen. Imorse efter toa stod vågen på 85kg. Vet inte om vattnet börjar släppa eller vad det är, men senaste tiden har vikten gått som ett skott neråt.
Frukost idag blev 100g köttfärs, ett glas lättmjölk. Grillat blir det till middag. Pga att gymmet stängde 16 och att jag sov länge så flyttar jag bröst passet till imorgon, kanske lika bra ändå då nästan hela kroppen fortfarande värker, så tvivlar att jag skulle klara med några tyngre vikter idag.
Vet inte var jag ska sätta målvikten, vill ju börja träna och bygga muskler igen då jag har så många nya ideer jag vill testa. 80kg morgonvikt, kanske. Blir iaf en bygg period på förmodligen minst ett år till hösten, så får väl fortsätta köra hårt till dess så jag har ett bra utgångsläge. Kanske börja köra lite mer konditionsträning, så förutsättningarna är perfekta.
8 juni, 2008 at 19:48 #341241Anonym anvandareMemberGymmet igen då, bröst på schemat. Väldigt länge sedan jag tränade bröst på gymmet, skulle tro uppmot 3veckor sedan. Och det märktes.
Låg på energin idag med, bara ätit några små portioner 10% köttfärs och sojabönor. Så gick på kontakt på låga vikter, då jag inte hade någon passare heller.
Uppvärmning 4olika övningar
–
Bänkpress
15x50kg
15x55kg
15x55kg
15x60kg
15x65kg
20x55kgLutande bänkpress
8x60kg
8x70kg
15x50kg
15x60kgHantelpress
15×28.5kg
15×28.5kgSittande bänkpress, frivikts maskin. Typ samma kontakt och lika tungt som vanlig bänk.
8x75kg
8x75kg
10x75kg
8x80kg
3x90kg här tog kroppens energi slut! (gjort en 7a här, som PB.)Skönt pass ändå, kände mig själklart ganska mycket svagare än jag brukar i bänken men det är ju rätt vanligt efter uppehåll. Kommer nog tillbaka snabbt får man hoppas.
10 juni, 2008 at 00:37 #341242Anonym anvandareMemberKvällspromenad, 40min.
Mötte 3st skumma typer, precis utanför mitt gym, typ en mörk väg där INGEN är ute den här tiden. De rökte och kollade på mig konstigt, jävlar vad rädd man blev då. När jag hade gått förbi dem tyckte jag höra fotsteg som inte var mina egna efter mig (hade mp3n på) så var fan nästan helt säker man skulle bli rånad eller nåt. Men ikke.. kanske för att jag tog på mig tjockjackan för en gång skull (får mig att se ut som en 110kgs kille + ”militär” frisyren) kanske gjorde sitt) vem vet. Iaf när jag gick tillbaka senare, stod samma gäng precis utanför gymmet jag brukar träna på, helt stilla. Igen går pulsen upp och man kan ju undra vafan de gör där vid den här tiden. 2minuter senare hör jag en bil starta och komma närmare, sedan köra förbi i garanterat över 100km/h på en liten 50väg, en bmw som vrålade som fan. Igen rusar pulsen upp, jag som bara ville ta en lugn promenad! :yikes:
Skön träningsvärk igen i tuttarna, Kommer köra stenhårt med deffen i 2-3veckor till, kanske några dagar över. Mycket kondition, 2-4kg till ska ner (ej inräknat vatten).. I Juli blir det fjällen, med kusinen. Kanske någon dag i norge med och festa, samt så är det 6km att gå i en jobbig skog + packningen man har, och vill gärna vara bättre förberedd än förra gången (förra sommaren) då jag fick ta ungefär 25vilopauser och kusinen fick vänta på mig väldigt mycket då jag var så otränad.
10 juni, 2008 at 16:13 #341243Anonym anvandareMemberLite annorlunda snabbt pass på gymmet idag, testade konceptet ”Är du vältränad” i en tråd här på forumet.
Målet var att göra 20chins, 30dips, löpning 3km på under 12minuter, samt rodd på en viss tid.
Resultatet blev följande:
Chins:
15xKVDips:
22xKVLöpning 3km:
14:12min.
Sedan var jag helt slut, så orkade inte med rodden. Men rodd är min bästa konditionsövning så den kanske jag faktiskt klarar. Gillar sådana ”tävlingar”, då får man ett litet mål att sträva efter. Detta är mitt mål nu! Passar perfekt då jag behöver öka konditionen lite.
10 juni, 2008 at 19:44 #341244Anonym anvandareMemberUppdatering, drog iväg till gymmet x2 idag för att köra cykelcardio samtidigt som jag kollade Spanien-Ryssland första halvlek.
Intensiv dag idag, dock så är jag igång ordentligt med cardion igen. Flåset kändes bäst hitills fastänn jag legat lågt med det på senaste tiden.
90rpm på cykeln i 42min, sedan sista 3-4min var väldigt intensivt. Kunde KNAPPT gå ner för trappen på gymmet efter, benen var HELT döda.
11 juni, 2008 at 23:03 #341245Anonym anvandareMemberEdit
Pallar inte skriva dagens pass, årets sämsta alla kategorier. Somnade på typ tom mage, sov till 14, åt lite korv stråganov och ris (liten port) sedan gymmet typ en timme senare. Inte ens protein/bcaa/EAA innan då allt är slut.
Vikt:85.6kg
Bästa på gymmet: 12x75kg latsdrag bakom nacken, 8x40kg stångcurl
Enda värda att skriva upp, var i början av passet då energin var hyffsad.
12 juni, 2008 at 22:27 #341246Anonym anvandareMemberToday, was a much better day.
Efter träningen igår blev det 4 90grams hamburgare, med många glas mjölk. Dock torkade jag av flottet och snålade med dressingen, det var iaf skönt att sova. Så vaknade upp med lite kolhydrater i kroppen och det märktes verkligen idag, frukosten blev 2ägg, 1x proteindrink
::
Passet, Ben + Mage
Började med cykling, 25minuter samtidigt som jag såg fotboll. Rätt intensivt och väldigt jobbigt, men detta märktes verkligen inte på benövningarna.
Sedan friviktsmagmaskin, 4set, satte på 4st 20kgs vikter.
8reps
10reps
12reps
12reps
12repsTungt och skönt!
Benpress
10x150kg urlätt.
10x200kg lätt.
10x220kg
6x250kg (max) för att testa, gick ok men rätt tungt.
9x250kg (max) = PB, här gick jag verkligen in och maxade.’
17x150kg som avslutning.Sedan benspark, med båda benen samtidigt,
10x140kg (max) skitbra kontakt, och såg tydligt konturerna på benen, har jag nog aldrig gjort förut.
12x140kg
12x140kgBenmaskin för ljumskarna:
15+reps*3set, MAX vikt 100kg. Lätt, men skönt med stretch. Brukar ge träningsvärk då den kontaktar helt underbart.
Sedan tänkte jag fara hem men kände att benen hade mer och ge och energin verkligen var på topp. Så avslutar med lite knäböj;
6x90kg PB, fast aldrig kört såhär tungt innan.
8x80kg
10x70kg . Sista reppen var plågsam – här gav jag mig. Bastu 20min sedan hem, där jag åt 3kokta ägg, tillsammans med 2dl mjölk och lite vasslepulver. Otroligt utvilad idag och solen kikade även fram så han med att sola 20min.GOOD day! träningsmässigt. :up: – Enda negativa är att vänster biceps har smärtkänningar , fick detta efter passet igår men verkade ha försvunnit efter mycket värme,kyla,mat och massage men det började värka igen vid knäböjen. Hade tänkt köra ett tungt bröst/triceps/axel pass imorgon får se hur bicepsen klarar det.
1månad kvar på dieten nu! minst 3kg till ska bort iaf :happy:
13 juni, 2008 at 20:05 #341247Anonym anvandareMemberLungt bröst och axelpass idag, mest för att känna hur bicepsen kändes. Avslutade med 20min powerwalk på bandet, i högt tempo.
Bänkpress
10rep
10rep
3rep explosiva
4rep explosivaaxelmaskin
12rep
12rep
12rep
8repIncilinepress
12rep
12rep
10repEfteråt, 3 90grams hamburgare, avtorkat flott och ingen dressing, En halv liter mjölk. Annars har det blivit 3st ostmackor och lite mjölk övrigt idag samt en halv proteindrink innan träning.
14 juni, 2008 at 21:50 #341248Anonym anvandareMemberDagens mat: x2 (första portionen utan sojabönor och dressing) , 1glas lättmjölk till vardera.
[img=http://img114.imageshack.us/img114/345/dsc00583ov0.jpg]Sojabönor,kyckling,ris,ost,majs,gurka,ärtor,lite 3% dressing på bilden. Gott och nyttigt! Träningsfri dag idag.
15 juni, 2008 at 01:16 #341249Anonym anvandareMember40min kvällspromenad avklarad. Lyckades med att både möta ett gäng fulla personer med bla en gammal klasskamrat som jag bott granne med i 16år. (Hon har flyttat nu dock), samt bli ”stannad” och tillsagd av en polisbil att jag gick på fel sida av vägen. (Gick fö på rätt sida ändå tills det var kanske 100-200m kvar då jag bytte eftersom jag skulle gå åt höger då.)
Fast jag tror faktiskt de stannade av andra anledningar, vilka jag inte tänker ta upp här.
Imorgon blir det rygg. Intensivt nu, sista veckorna på deffen. I Juli är det slutdeffat. Då kommer nog en ny journal upp, där jag kan bjuda på lite bättre framsteg på gymmet förhoppningsvis, samt mycket mer formbilder. Max-OT, Doggcrap, Pyramidträning, Lågvolymsträning, 5×5, Ett program som fungerade mycket bra för bror, Ett styrkelyftsprogram ja nått av dem blir det. Har svårt att bestämma mig för vilket. Lutar mot att mixa alla i olika övningar följt av korta perioder med högvolyms träning. Ett som är säkert att det kommer bli väldigt seriös långsiktig träning, med smart kostupplägg så någon tokbulk är det absolut inte frågan om.
16 juni, 2008 at 02:54 #341250Anonym anvandareMemberSista ”ätardagen” avklarad då på den här dieten. Så jag orkar köra för fullt Juni ut.
Blev godheter som bla en jordgubbsglass, lite godis, ”bortalagad” pizzabit som var grymt god (massor med skinka och grönsaker!), hemmalagad lasagne, kycklingsallad, samt 1liter mjölk ca totalt. Oerhört uppskattat av kroppen känner jag fastänn jag inte åt så väldigt mycket egentligen. Trycket är sjukt nu på natten, nästan synd det inte var dag så jag kunde träna och ta lite kort för nu skulle jag verkligen våga visa formen.
Imorgon har jag lovat följa en kompis på morgonträning kl 10 , så mycket sömn lär jag ju inte få. Men kommer nog gå bra, går oftast det dagen efter man legat lite högre än vanligt på maten. Tror också kroppen mådde bra att få vila ryggen 1dag till, då jag haft intensiv träningsvärk där. Imorgon blir det Chins med viktbälte, tunga marklyft, sittande rodd, en maskin för trapsen och kanske något set latsdrag.
Kvällsvikten : 85kg exakt, med kläder. 1a Juli hoppas jag kunna väga 80-82kg, morgonvikt.
16 juni, 2008 at 10:14 #341251Anonym anvandareMember:sleepy: 4timmars sömn, och nu väntar ett gympass på typ tom mage.
Får se hur detta går!
16 juni, 2008 at 12:59 #341252Anonym anvandareMemberCheers. Morgonpass, var obeskrivligt trött. Men använde mig av Rage för första gången på ett par månader och en koffein tablett, 45min senare var man som en duracell kanin.
Morgonträning rygg tungt:
Latsdrag bakom nacke:
12x60kg (kontakt)
12x65kg (kontakt)
10x75kg
8x85kg ,, Restpause 8sek DJUPA andetag, 4reps till,, Restpause 10sek, 3reps till, Restpause 10sek till, 2reps till. FYFAN vad det tog! Rage äger.
8x80kg . .DROP 10x60kg, drop 6x50kg slut.¨Sittande rodd:
10x80kg , restpause 10sek, 4reps till, -,- , 4reps till, dropset 6x55kg.
Marklyft
8x120kg
6x130kg
6x135kg..restpause 2reps till.. dropset 10x100kg TUNGT.
8x140kg avslutning, 5sek mellan varje rep.Latsdrag bakom nacke igen, 8reps på 80kg.
Maskinrodd för traps, fria vikter:
11x80kg
10x80kg
9x90kg..dropset 14x50kgÖvning med hantel liggande på rygg på bänk, minns inte namnet men man för hanteln bakom huvudet och upp igen med raka armar. Ska egentligen träna bröst men tar mest på traps.
10×21.5kg
6×28.5kgChins KV
13xKV
5xKV+15kg..Dusch, bastu. Efter en portion lasagne, 3dl lättmjölk, lite vasslepulver. Proteindrink innan passet med.
Älskar verkligen när man orkar köra så intensivt, ibland är Rage jävligt fint.
18 juni, 2008 at 16:27 #341253Anonym anvandareMemberNyss inhandlat lite tillskott, kommer användas framför allt när deffen är klar, förutom omega3 samt några doser av aminorush (som fö var det värsta jag smakat i smakväg – hade hört dålig rykte om smaken på det men inte att det smakade typ manglad skunk, har dock bara smakat från ena burken, tur jag bara har 132portioner kvar av den burken då att se fram emot) kolhydraterna kommer endast använda i smådoser för att blanda med EAAn före passen, för bättre proteinbalans (suttit och skummat igenom ca 30 olika studier om EAA, kolhydrat timing etc så blir kul att testa ifall det ger några märkbara resultat.
[img=http://www.2and2.net/files/485914164f2d4.jpg]Bendag idag! Återkommer ikväll med vikter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.