Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 685 total)
  • Author

snabbt, intensivt och tungt ben pass (+ lite biceps):

Direkt innan: 25g malto, 8g Amino Rush (blandade i lite funlight, gick lätt att dricka då även om eftersmaken inte var god.)

Benpress

Uppvärmning 2set

8x230kg
    10x240kg
    6x250kg

Knäböj down to the grass och långsamma & explosiva uppåt:

6x90kg
    6x90kg
    6x95kg PB tyngsta jag kört på.

Benspark maskin båda benen 10-15reps, 3set på tyngsta (140kg)

2 isolation ben maskiner

En mycket tyngre benpress, ligger ner och lutar knän:

10x170kg
    10x170kg
    8x190kg
    6x200kg

Mellan setten gick jag och gjorde uppdragningar, med KV+10kg, totalt:

7,7,6reps och avslutning 4reps Väldigt explosiva, flög typ upp över stången.

Hem, väntar nu på lite grillade hamburgare. Om benen pallar, blir det promenad ikväll, bröst & triceps imorgon. Detta pass var nog mitt bästa benpass någonsin faktiskt, och det utan kreatin. :) Mitt snabbaste pass också någonsin tror jag, mellan 25-35min tog det.

Grattis till pb, men hur går det med bilderna som jag skulle få för 1 månad sen? :D

[img=http://img177.imageshack.us/img177/7877/dsc00605rx2.jpg]Så såg jag ut utan tröja igår efter kanske 3-4liter vatten. Fortfarande långt ifrån någon beach form, men betydligt bättre än när jag startade då brösten, dubbelhakan och magen hängde ordentligt.

Kommer bättre bilder när jag får med mig någon kompis att ta lite kort när jag kan flexa och med lite pump, då ser det hyfsat ut iaf

Några bilder på din form just nu då?

1h promenad avklarad, 40min gym. Lågvolym idag:

Uppvärmning ett par set, med 40kg skivstång allt möjligt.

Bänkpress

85kg * 12reps till failure

Militärpress

55kg * 10reps till failure

Tricepsmaskin bra kontakt

90kg * 9reps till failure

Underarms curls

14 * 40kg till failure

Mat: 15st köttbullar – 5glas lättmjökl – några klickar ketchup – 1ägg – EAA – 2mackor med omega3 och skinka.

promenad nmr2 avklarad, 30min i snabbt tempo. Benen gjorde ont, inte allt för opti att lägga promenader dagen efter ett kanon benpass.

Men har inte varit ett moln på himlen på hela dagen, kanon väder idag igår iförrgår fast tv4 vädret sa att det skulle bli mulet & regn alla dessa dagar. :)

Lite sol + [youtube=VmNJJ-QWeSk] i lurarna = underbart.

Skulle vara kul att se en före bild också, fortsätt kämpa på. Börjat se bra ut!

Qustaph wrote:
    Skulle vara kul att se en före bild också, fortsätt kämpa på. Börjat se bra ut!

tack.. före bilder kommer när jag är klar! =) men roliga att se är de absolut inte, förstår du nog när jag har så pass mycket kvar fastänn jag har gått ner över 17kg. ;)

Tror nog jag väntar tills jag nått åtminstone 79.x innan jag börjar med några andra planer! Blir svårt att nå innan första Juli, men försöka ska jag. Idag regnar det, så blir nog rätt inaktivt idag, perfekt med midsommar när det blir lite mer mat än vanligt

Ha en glad midsommar alla.

blev fint väder ca 1timme efter senaste inlägget.. klarblå himmel hela dagen! =) grillade kotletter, potatisgratäng, bea sås, grillade tomater och cola light satt väldigt fint till middagen. 2timmar innan det blev det 3 kokta ägg och ett glas mjölk till frukost. I halvtid mellan Turkiet-Kroatien blev det en 25min promenad till gymmet jag tränar på och tillbaka, för att kolla öppet tider. Stängt imorgon, surt.

Till andra halvan av matchen som var så gudomligt spännande värmde jag 1 kotlett till, med lite bea sås, ett glas mjölk och cola light till. Sista målet för dagen.

Måste köra lite kondition nu sista veckorna, i Juli blir det fjällen och en 6km skogspromenad i taskig terräng med massa branta backar, det med tung packning, sliter oerhört på flåset och förra året var jag tvungen ta ca 15pauser då jag var helt otränad, förhoppningsvis orkar jag utan en enda den här gången, då skulle jag bli jävligt nöjd över vad jag åstadekommit senaste året. :D

Lite annorlunda träning idag .. fint väder och kände inte riktigt gnistan för gym, så blev lite träning inför fjällvandring istället..

1timmes promenad med en väska som väger 20kg på ryggen, och jag tog vägen med de brantaste uppförsbackarna sedan gick jag samma väg tillbaka så vaderna fick ordentligt med träning kände jag. Solen kikade även fram ordentligt ett tag och det blev väldigt varmt och svettigt och jobbigt, men skönt nu efteråt att veta att det nog kommer gå bra i fjällen.

Dock gör axlarna ont som fan just nu, men ändå ingenting mot för vandringen förra året.

Maten har blivit en glass, cola light, mjölk och mussli, och nu ska jag leta mig någon middag.

kondition och styrke:

Cykel intensivt 20min

Crosstrainer 10min

Sittande rodd

20 / 60kg
    12 / 70kg
    12 / 75kg
    10 / 75kg
    8 / 85kg
    14 / 70kg

Latsdrag bakom nacke

12 / 70kg
    12 / 70kg
    12 / 75kg

Marklyft

10 / 120kg
    11 / 120kg
    6 / 140kg
    4 / 140kg

Magmaskin 3set

Anm. NHL spelaren Mattias Öhlund kom in när jag och kompisen körde. Såg honom supersetta massor med dips och situps i hantelrummet när jag körde magmaskin. Jävlar vad grov han såg ut att vara :D. Typ hela gymmet började snacka och alla kikade på honom, tror nog han blev lite störd av det :D.

Suttit och läst igenom de 20 första sidorna av dagboken, fan vad kul att kolla tillbaka. Nu ångrar jag verkligen inte att jag startade denna dagbok.

Hittade ett kul inlägg med, som jag inte minns alls, att målet var 85kg till mitten av Juni och att jag skulle vara nöjd med mitt utseende. Gissa vem som prickade klockrent rätt? :D

Fan så mycket jojjo jag kört ser jag också, och så okunnig jag var i början. Jävlar vad mycket jag har lärt mig senaste månaderna känns det som. Men resultatet har blivit hyffsat ändå, de riktiga resultaten har dock kommit senaste månaderna då jag läst på mig ordentligt om styrketräning och kost och diet och sugit åt mig all kunskap jag kunnat. Märker att jag låg på så lite som 80-110g protein/kv/dag där ett tag och jag undrade varför jag sänkte mig på gymmet. Så antar att jojjo veckorna var bra ändå, för när jag överåt ökade jag vilket antagligen är resultatet att jag har kvar så pass mycket muskler idag, känns nästan som jag har mer än när jag startade och starkare är jag i allt förutom sittande rodd och latsdrag.

Jag vill ner på 79kg, sedan blir det antingen en ”jojjo” med överskott och hård träning ett par veckor som fungerat så bra tidigare för att sedan återgå till viktnedgången, eller hålla en stabil kost och inte öka mer än max 5kg under en lång tid.

Fö helt orelevant men märkte att jag skrev att jag hette Andreas i början av journalen. Det gör jag inte, Marcus heter jag. Det var bara för att jag inte ville att mina kompisar skulle få reda på att jag skrev om mig själv, men det fick de tillslut veta ändå och i början skämdes jag men nu bryr jag mig inte. Vet också att ett par st som jag inte direkt ”känner” läser också, men som ändå vet vem jag är och som jag har träffat. Det är bara skriva ifall ni vill ta ett pass med mig, hänger gärna med till korpen någon gång bland er riktiga biffar. :D

Mat idag:

Fryspizza vesuvius, 1 glas lättmjölk innan träningen (380kcal totalt)

Efter träning

12st fullkorn hårdmackor, med omega3smör och pastej/skinka, 3 glas mjölk (ingen aning på kcal men mätt blev jag, och en snabb räkning så kan det ha varit uppmot 900kcal som mest.

Lite godis (några st bara, några chips) som jag fick av kompisar när vi var och kollade efter folk på havsbadet

Hemma 3bacon pannkaka bitar, 5dl lättmjölk, lite sylt, omega3.

Skulle tippa på att jag hamnar någonstans lite + idag, brukar bli bäst för slutresultatet när man har små ätardagar ibland för mig.

Promenad 40min idag, maten 2 portioner köttfärsås och spagetti, sista portionen utan spagetti och första något större än sista. Brorsan lagade, jävligt gott. 4-5glas lättmjölk också, omega3 och multivitamin/mineral som vanligt

Tomorrow, it’s chest day.

Morgon cardio 33min högt tempo på bandet, ca -350kcal. Nyvaknad och bara en koffein tablett och c-vitamin före, skönt sätt att vakna på. Blir styrkepass senare ikväll.

Kvällspass. EAA+kolhydrater innan bara

Roddmaskin, (uppvärming)

1000meter på 5minuter, räckte för att bli varm och ådrig i hela kroppen! :D

Sedan lite halvseriöst helkropps pass, hantelrummet var fyllt med folk så körde runt maskiner istället. Skönt med variation, och som vanligt är kontakten underbar på stepins maskiner.

Benpress

12 / 200kg
    12 / 200kg
    12 / 210kg
    12 / 160kg

Bensparkar fullt mag ett par set

Inciline press (bänkpress maskin, lutande, maskinvikter, mycket lättare än vanlig bänk, självklart på lägsta läget blir mycket tyngre än om den är normalt som 99% av alla andra kör :D)

10 / 105kg
    10 / 105kg
    10 / 105kg
    6 / 120kg
    6 / 95kg ca 20sek efter förra.¨
    23 / 82kg

Tricepsmaskin 70kg ett par set, 6-15reps

Bröstpress maskin

12 / 105kg
    Pecdec smal variant

8-20reps på 89-105kg.

Pullups+10kg =8reps

Repcurl biceps

12 / 60kg
    12 / 65kg
    10 / 70kg

Hem.

Intaget idag kommer landa på ca 1900kcal, 200g+ protein. Bästa formen hitills i mitt liv på gymmet nu ikväll, ådrorna pumpade verkligen efter rodden. Kunde tom se ett par fina ådror på vaderna. Kände mig oerhört stark idag faktiskt, fastänn jag var utan kreatin och jag inte tog ut mig ordentligt kände jag styrkan fanns där. Har haft kalium brist en längre tid tror jag, och idag har jag ätit lite högre än normala mängder kalium och det tyckte jag märktes ganska rejält.

:)

dock lite missnöjd med vikten, 86.4kg. Har i princip stannat av sen jag började äta EAA ett par gånger om dagen, förhoppningsvis har det med det att göra eller så har jag nått en liten platå bara. Dock har senaste dagarna varit bra, hoppas det fortsätter så så glädjer nog vågen också.

Idag känns brösten kan jag säga. Fan vilken träningsvärk.

Efter passet igår blev det lite köttfärs, och en varm macka och ett glas mjölk innan läggdags.

Frukosten idag blev EAA, 15min senare en banan och några dl mjölk. En timme senare middag, som blev en rejäl portion pasta och köttbullar, ett par glas mjölk. Kände mig lite nere och ont i huvudet så åt betydligt mer än normalt, dock blev allt mkt bättre när jag tog mig en koffein tablett.

Cardio pass nu, intervall ftw. Länge sen, men nu är det dags igen!

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.