Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 685 total)
  • Author

Ny dag… vilo dag! Fortfarande mycket träningsvärk i axlarna och trapsen. Inte mycket i tuttarna dock.. men litegrann iaf.

Tänkte dra ut på morgoncardio idag, enligt ett upplägg från killen som kom på abcd dieten eller vad den kallas. En koffein tablett, 1liter vatten sedan skulle jag bege mig ut men så började solen skina, satte mig ner 5minuter sen kom en kompis förbi.. så blev vanlig frukost istället!

4rostade bröd, med skinka. Cola light till.

Sedan 2timmar senare grillade vi hamburgare, blev 2½ utan dressing för mig dock, cola light. 1 glas mellanmjölk.

Sedan 3glas mellanmjölk sen dess, och inte hungrig. Fiske och rätt mycket rörelse i 2-3timmar.

Något sista mål blir det, proteinrikt får se vad som finns.

Igår landade kalorierna på ~2200, blev lite mer på kvällen som inte var inräknat, nåväl små snesteg ibland händer alltid för mig.

Imorgon blir det träning, tunga marklyft funderar jag på.

Vilodag igen.. imorgon blir det axlar och rygg tungt och strikt.

Mat:
    (Ej energi: 1½ liter cola light, 200mg koffein)

1. EAA
    2. 3 90g hamburgare, halvt glas lättmjölk, 3små dumle, 1x nötcreamé, 1x godis!
    3. Tacos 2tallrikar fulla med köttfärs, 2skal och 4tortillias bröd.

Rätt aktiv dag med. Fiskat, igen, nappade första kastet och fångade en rätt stor gädda andra. Helt underbart! :D

Träning.. på tom mage..

Intag innan: Koffeintablett 200mg

Cykling strax över en mil, på 27minuter. -250kcal. Högt tempo för det mesta, sista minuten lågt dock. Ska förbättras till näsa pass.

Intag EAA

Axlar strikt, samma övningar och vikter som förra passet med undantaget att jag la till ett arbetsset extra till failure denna gång, samt skippade militärpress för stången var upptagen. Lär kännas i axlarna imorgon.

Stången för marklyft var upptagen, så det får bli imorgon tillsammans med biceps.

Maten efter träning blir nu en stor portion fiskpinnar med mos.

(riktigt låg på energi atm, därav orkar jag inte skriva mer. Snurrade friskt under cyklingen!) Imorgon ska jag äta före samt ta kreatin så jag kan få till ett kanonpass.

Lycka till mannen, jag hejar på dej! Men kom ihåg att försöka må bra och ha en sund inställning under processens gång. Allt går om man bara har viljan

tack, jo du har rätt i det du skriver.

Än så länge mår jag bra och är motiverad att köra. Men det svänger ofta för mig, men den här gången ska jag fan ta mig igenom när det blir tuffare, sista dieten nu tills iaf maj nästa år om jag bestämmer mig för att skala av lite för beach09. Börjat ploppa fram lite nya ådror vilket är en motivationshöjjare. Längtar ordentligt tills jag bestämmer mig för att jag är nöjd och kan lägga på mig lite ny muskulatur. 1,8-2xKV i bänkpress, 2,5xKV i marklyft vore ju kul att uppnå innan nästa sommar. Båda borde jag klara utan några som helst problem om jag tar tag i ett strukturerat schema igen med lite variation då och då, näringstiming och ett väldigt litet överskott.

Blivit en till portion mat efter föregående post, 1 tallrik köttfärs, vet inte fett% men torkade av flott så gott det gick. 1 glas lättmjölk. Har ingen aning om kcal, men mycket kan det knappast vara. Mest protein har åkt ner iaf, och har sovit mestadels av dagen så det kompenserar det lite lägre intaget än normalt med. Båda målen var efter träning med.

Ska försöka vända på dygnet inatt, skit taskig dygnsrytm…

Nä nu väntar OS. Satt en stor summa pengar på att Tjeckien vinner första halvlek mot Nya Zeeland i dambasket. De är skyhöga favoriter, men med min otur lär det fan bli spännande, tex så var jag 9minuter från att vinna 200kr i en träningsmatch idag. Istället blir det 1-1 men turligt nog valde jag att satsa min freebet på betway.com på x så gick ändå plus 20kr.

Slut omega3 också. Fattades bara det, måste köpas nytt snarast. Alltid haft bäst resultat när jag kört hårt på omega3 fetter och dragit ner på andra. Förhoppningsvis kommer Thermospeed fram imorgon med. Blir ett morgoncardio pass isf.

dålig dag idag. Istället för träning blev det följande:

1burk makrill, massa hårdbröd
    stor portion kött&ris
    kycklingmål på max
    alkohol.
    och några glas mjölk till måltiderna.

Onödigt egentligen. Hade inte behövt dricka, men svårt att säga nej till kompisar. Back on track tomorrow. :O

Hade en bra dag fram till alkoholen och kycklingmålet. Ett par timmars promenerande på stan med lite mat i magen. Sen sprack allt.

Aja, får väl se om det är värt att träna imorgon, aldrig gjort det ”dagen efter”. Det här var iaf sista fyllan på ett bra tag.

Dagen igår blev ok, ett underskott iaf. En större måltid grillat som första mål, sedan några ägg mackor till kvällsmat.

Idag har det blivit en tallrik köttfärsås+pasta efter träning, samt några dl lättmjölk. Inte så mycket pasta utan ungefär 80%köttfärs 20% pasta. Träningen blev 30min PW före frukost, sedan EAA sedan körde jag biceps och vader. Grym jävla pump i biceps och ökade med 5kg i repcurl så satte många pb.

Imorgon its titty time, :emo-thumb

Vägde mig med på gymmet. 82kg. Frågan är när kroppen ska börja ta fettet från magen bara, allt annat åker ju i rasande fart.

blev en stor portion bara köttfärsås och saft till.

Intag idag:

1. Liten portion köttfärsås och pasta, mest köttfärs. 6dl lättmjölk.

2. 150g vegetariska nudlar, 125g makrill, 2 glas lättmjölk. Här vet jag inte riktigt, enligt innehållsförteckningen innehåller nudlarna 14g protein/100g och kolhydraterna är inte deklarerade. Måste vara tryckfel?

3. Strut glass

4. Proteindrink blandat i lättmjölk

Anm. Vaknade sent, nästan 16. Varit rätt aktiv sen dess dock, inhandlat nytt ljudkort (creative x-fi xtreme) som jag förövrigt älskar :D nya hörlurar, fiskedrag, tuggummi, nudlarna och makrillen ja nu är man lite fattigare igen.

Rejäl träningsvärk i biceps idag har jag haft med. Det händer VÄLDIGT sällan att jag ens känner av i biceps. Mkt nöjd över passet igår, höjde vikten och fick riktigt bra kontakt och det märks nu.

Sedan har det blivit ca 2-3timmars pingis med en kompis med, för första gången på flera år i ett gammalt pingisbord i källaren. Jävligt kul, bra cardioträning! Men ack så ont det gjorde i slutet i höger biceps, orkade knappt lyfta min egen arm :D

Imorgon är det dags man drar sig till gymmet igen. Bänkpress, Militärpress, Knäböj och Marklyft – alla vill jag köra och är kroppen redo att köra, får se vad man orkar. :

Har f.ö bestämt mig att sluta dieta när min burk Thermospeed är slut. 80-85 kapslar kvar ca. Tar de inte varje dag, bara de dagar jag vill ha extra energi för cardio och ibland 30min innan mat för då känner man mycket mindre hunger. Sedan vill jag slippa de jobbiga koffein biverkningarna som kommer när man slutar med det efter att ha blivit van.

Radikaal wrote:
    Intag idag:

Sedan vill jag slippa de jobbiga koffein biverkningarna som kommer när man slutar med det efter att ha blivit van.

Och då tänker du på vilka?
    (funderar nämligen på att köpa koffein)

Gustaf Lindberg wrote:
    Och då tänker du på vilka?
    (funderar nämligen på att köpa koffein)

Tex om jag tar koffeintabletter á 200mg mer än 4dagar i sträck och det sedan går en dag utan får jag ont i huvudet hela dagen. Och 200mg är standarddos och inte mycket alls egentligen. Sedan så blir ju effekten av koffein sämre ju mer man vänjer sig, så bra med några dagars uppehåll ibland.
    Gårdagens räknade jag kalorier och det blev mellan 2000-2100kcal fast med mindre protein än jag strävar efter. Körde ett gympass med:

Bröst, axlar, mage och triceps. Låg volym på samtliga, lite annorlunda upplägg med. Varvade kontakt övningar med explosiv övningar;

Bänkpress

20 / 50kg
    10 / 60kg
    3 / 90kg långsamma upp och ner, planerat en 4 men det blev för tungt. Började känna av lite i höger axel så stannade här.

Bänkpress med smalt grepp, inte många cm mellan händerna:

6 / 60kg samtliga 4sek negativ fas till botten läget, sedan explosivt upp så snabbt jag bara kunde. Gick undan tycker jag! Triceps dog efter detta.
    6 / 60kg
    6 / 60kg
    9 / 55kg

Axlar körde jag lätt pga känning.

Triceps maskin 2set till failure

Mage situps i en mycket nedåtlutande ställning, ca 20-25reps, sedan 1set med 10kg i armarna, vet ej reps men blev en del.

Jogging 6minuter som avslutning, nådde upp i 170 i puls. Måste passa på att förbättra joggandet till iaf acceptabla nivåer.

::

Maten idag har hitills blivit 7st plättar, 2glas lättmjölk, lite sylt. Måste vända dygnet.

1 timmes promenad ska det bli ikväll. Long time, no see.

Gått åt helvete med deffen senaste dagarna pga att jag sover för jävla bra. Trots div väckarklocksställningar så vaknade jag inte föränn 15:30 idag och kom in upp förrän 16. Det sabbar allt med kcal beräkningar, har ju ingen aning vad jag ska ligga på. Och just nu är det sista dagarna av min ledighet, alla kompisar är borta på semster/jobbar/ och idag stängde gymmet 16 och brosan kom hem från Umeå så det blev en god kötträtt med ris till middag, sedan 5plättar på kvällen och några dl mjölk. Cyklat utomhus 20min för jag var tvungen röra på mig, snabba intervaller till stan och tillbaka, 1mil, men annars finns det fan inte mkt att göra aktivitetsmässigt förutom sitta vid datorn och se film.

Imorgon ska jag upp före 12 oavsett om det så bara blir några timmars sömn. Morgoncardio och styrketräning senare på dagen hoppas jag på, gymmet stänger 16 så får inte sova igen.

bestämde mig för att dygna istället, så har inte lagt mig än.

Fuckat upp matintaget totalt och vet inte vad jag ligger på. Åt ett par äggmackor under natten, och en stor måltid med massa fil,mjölk och hårdbröd som kan ligga på 700-1100kcal till frukost. Sedan fastade jag 8timmar, tränade lite hemmaträning i trappen och med tunga lådor, sedan lite grillat. Så kanske 1600kcal eller 1800-2000kcal räknat med nattens intag ligger jag på då, det utan att ha varit speciellt aktiv, visst lite mer än vanligt men har fortfarande varit hemma. Å andra sidan är ju kroppen van att vara inaktiv större delen av dygnet, så kanske inte är så farligt ändå. Har ju trots allt varit uppe hela dagen, måste ju ta mer energi än att sova?

Promenad 1 timme nu, sedan lär jag däcka. Tyckte formen var skit imorse och hade inte så hög motivation då, nu efter några liter vatten, lite träning och ett tags fastande efter grisfrukosten så tycker jag den känns bra igen. Ostabilt och _sakta_ neråt har vikten gått senaste 2månaderna, runt 85kg hela tiden. 82-83kg visar vågen i dagarna, vill ju att det ska gå snabbare för har aldrig varit mer sugen på att bygga massa. Följa strukturerade lågvolym HIT program, fan vad jag längtar. Funderar på att lägga in riktigt tuffa konditions intervaller ett par veckor, för att ha en bra kondition när jag börjar bygga. Och förhoppningsvis går vikten ner lite snabbare då, hade ju bra resultat sist jag körde regelbunden intervallträning. Alltid kul att se alla stirra på en när man kör totalt slut på sig allt man orkar i sista intervallen och knappt kan andas. :D Iaf så promenad nu, första på väldigt länge. Ska bli skönt.

Ingen mer mat heller ska jag stoppa i mig idag, föränn jag vaknar upp imorgon. Gör jag det skriver jag här direkt så jag vet ifall jag fuskar :(

Blev inget gym idag heller, har svårt med motivationen för ett strukturerat upplägg när jag deffar. Vet inte varför. Imorgon blir det iaf till 100% ett pass.

så.. då har man sovit 16+timmar. Gick och la mig före 19 och kom inte upp föränn 11:30 :D Blev iaf en promenad igår på 57minuter precis innan läggdags. Skönt det.

Morgon promenix nu. Skaplligt hungrig. Ikväll blir det styrketräning. Triceps,underarmar,vader kanske? Eller något roligare. Får se. Konditions intervaller är iaf helt planerat. :D

Blev exakt 1timmes promenad. Startade tidtagaruret här hemma, och stängde på 1:00:07 när jag kom hem. Bra timing. Tog en lite annorlunda väg, skulle tippa på 6-8km. Efteråt blev det 2varmkorvar i fullkornsbröd, en tallrik a-fil, 2 glas lättmjölk.

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.