Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 685 total)
  • Author

+ en portion kött & potatisgratäng, 4-5köttbitar. Inte så mycket gratäng.

Träning, lågvolym triceps & rygg

Sittande rodd;

10/75kg
    10/75kg

Smalbänk, 4sek ner till bröstet, så explosivt jag orkade upp.

8/60kg +5kg mot för förra passet.
    8/65kg +10kg mot för förra passet. Sista 2 var ren vilja, och sista var allt annat än explosiv, tog typ 2-3sek att få upp :D

Latsdrag bakom nacken:

6/85kg.. för tungt för att köra helt strikt.
    8/75kg bra kontakt, långsamma och kontrollerade.

Cykel: 16min. Enligt Max-OT cardio som jag ska prova på. Tanken är att köra 16min på intervaller i princip så intensivt man orkar. Och sedan varje pass slå föregående. Detta var första, så tog inte ut mig till 100%, utan satte en ribba.

2km tid: 4:45min
    4km tid: 9:40min
    6km tid: 14:30min
    16min slutsumma: 6.66km, -158kcal.

Har mer att ge, och intervallerna datorn ställde in på var mellan 7(väldigt lätt) och 11(bara 1 snäpp över vad jag brukar köra) så slutresultatet blev inte speciellt bra. Får iaf hoppas på att det är samma intervaller inställt i cykeldatorn varje gång så kan jag satsa på att komma 7km nästa pass, kanske 7,2km nästa osv.

Mat efter träning blev kött och potatisgratäng igen, något större än föregående. 6-7köttbitar och ett glas mjölk, 2g omega3.

Ska klippa gräset nu, sedan är dagens mat & aktivitetsnivå över.

Idag, var första skoldagen. Innan kollade jag på lite rocky träningsklipp så fick grymt sug att träna. Åkte in, för att slå gårdagens tid på cykeln.

Första minuterna var ett helvete, gjorde ont i benen. Blev bättre och bättre, men första 5-6minuterna täntke jag att det här går fan inte, även fast jag var fast beslutsam att köra 16min i högsta möjliga tempo.

Slutresultatet blev _exakt_ 7km, som var mitt mål, på 16min. Alltså det jag satte upp igår. Redan 2minuter innan slutet ökade jag till en nästan outhärlig nivå för att sedan sista minuten ännu mer och sista halvminuten då jag _riktigt_ pressade ur det sista som min kropp klarade av att leverera för att klara 7km. Andfådd ett par minuter efter det och helt död sekunderna efter…. men ändå skönt att ha klarat det! Ingen monster tid direkt men med tanke på att det är dagen efter ett tufft pass igår och att första minuterna var så dåliga så känner jag mer än nöjd.

7.1km nästa cykelpass som blir i övermorgon. Imorgon blir det vanlig gymträning, bröst!

Annars idag så vaknade jag 7, åt en rejäl frukost med 5-6limpmackor med 3 hela ägg sammanlagt, lite mjukost på vissa av mackorna, en tallrik fil, säkert 6dl lättmjölk. Detta ”levde” jag på tills efter skolan då det blev en proteindrink, sedan ut och fiska. 2 aborrar senare blev det hem för 2 limpmackor med mjukost, ett glas lättmjölk. Ut igen ett par timmar och en ganska stor rund polarkaka med mjukost och prickikorv blev det där, plus en mugg varm choklad. Allt jag stoppat i mig, i en väldigt aktiv dag jämfört med en vanlig dag för mig.

Idag var det tänkt ett biceps pass. Men hade lite känning i nedre nackpartiet/övre traps vid tyngre vikter så skippade. Körde mage svintungt 4set istället, så var klar med passet på under 20min. 2set hantelshrugs också, på 30kg hantlarna ganska många reps.

Mat idag:

3fullkornslimpor med mjukost(17% fett, 18% protein/100g), 1 glas a-fil, 2 glas lättmjölk
    1st parisare utan bröd med senap (bjöds på i skolan, under friluftsdag.) + saft
    2st 90g hamburgare, ett glas lättmjölk, med senap och avtorkat flott före träning
    2st pannkaksbitar, en klick hallonsylt, 5dl lättmjölk efter träning
    2st hårdmackor med rökt aborre, saft

hungrig nu.. varit aktiv idag, typ 3timmars promenerande på skolan utomhus på tipspromenader etc. Lite mer blir det iaf, vikten går stadigt neråt och jag behöver återhämta mig inför morgondagens extremt tuffa cardiopass då jag måste pressa mig själv allt jag har för att slå föregående pass. Tufft, men kul. Utan Theme Song från Rocky IV på högsta volym i öronen skulle jag aldrig orka det dock, snacka om motivationsmusik när man håller på att dö så får man ny energi :emo-thumb

Ja idag var jag på gymmet, målet var självklart att pressa mig själv till en högre nivå och slå min tidigare tid. Tyvärr överskattade jag mig själv för när det var 1minut kvar trodde jag att jag låg bra till, då jag låg på en bra bit över 6km, men fastänn jag körde riktigt järnet sista 30 så blev sluttiden ca 7sek senare än mitt PB, dock körde jag på i 15sekunder till så jag kom 7.07km istället. Var inte lika trött som efter förra, så hade jag verkligen pressat mig själv fullt ut hade jag tagit det. Men kroppen tänker ju inte på samma vis så genom att stressa den lite extra istället för att ta igen hoppas jag att konditionen ökade lite ändå. Nästa pass blir det iaf över 7km som är målet, ingenting annat räknas!

Mat idag:

2 limpmackor, med ägg, 1 glas lättmjölk (11g protein)
    200g vegetariska nudlar, 125g makrill, 4dl lättmjölk (60g protein)
    3x 90g hamburgare, 6-7dl lättmjölk (60g protein)

~1900kcal.

Vikten var 82kg på gymmet. Pendlar mellan 82-83kg. Upplägget är 60min morgonpromenader på helgerna, 2-3 sånna här cardiopass på veckodagarna och 2-3 gympass på vardagarna, tillsammans med 1200-2200kcal / dag beroende på aktivitet. Vilket sort träning det blir mest av beror på hur jag känner mig, just nu vill jag prioritera konditionen för att höjja den maximalt tills jag nått mitt mål då muskler går fort att bygga igen, muskelminne is good shit.

Liten update, imorse när jag vägde mig visade pilen på strax till vänster om 80kg. Alltså 79kg! :D Blev väldigt förvånad. Känns som det hänt mycket senaste veckans en jag började med Max-OT cardion. Men är väl vatten och kolhydrater antar jag, fastänn jag deffat så länge så är 2-3kg på en vecka alldeles för mycket. Iaf så tycker jag spegelbilden såg bra ut, börjat hända saker vid magen nu också. Någon månad till och jag tror att den första magrutan kan vara synlig t.o.m och det har jag aldrig varit i närheten av att ha. Får se hur länge jag fortsätter, just nu är det väldigt kul iaf. Har ju hela burken Thermo kvar också som jag skrev att jag skulle använda upp innan jag började äta lite mer. 75kg kvällsvikt vore nog drömvikten för att sedan ”bulka” upp till 80kg under en lång tid. Gårdagen blev 1500kcal bestående av äggmackor, makrillburkar, lättmjölk, hårdmackor med kaviar, typ 3 skedar kycklingwook, massa omega3. Dagens har hitills blivit 3hårdmackor och en burk makrill, 1 glas lättmjölk. Triceps, axlar och tits på schemat senare idag. Lägger i en sista högväxel nu också, den här helgen och kommande 2veckor kommer vara tuffaste hitills, blir ju turkiet 15e september.

Igår blev det gym igen. Blev följande:

Smalbänk (Ca 1dm mellan händerna), 4sek ner till bröstet, så explosivt jag orkade upp.

8×67.5kg (+2.5kg)
    8×67.5kg (+2.5kg)

Förbannat jobbigt, trodde inte jag skulle klara det, men det gick.

Triceps maskin 2set riktigt go kontakt.

Lite axlar, rätt lätt. Biceps 4-5set 15-20reppare, värsta pumpen någonsin var välkommen redan efter andra settet. Var nästan oskönt så mycket pump man fick, gjorde nästan ont att röra armarna :D

Maten var bra, ca 1800kcal.

Dagens träning blev mitt Max-OT cardio pass, målet var att slå 7km.

16min intensivt allt jag orkar går upplägget ut på, och att öka varje pass. Strax efter jag for och fick skjuts av en kompis dit märkte jag att byglarna till hörlurarna var borta så kunde inte ha de. Var nästan säker att det aldrig skulle gå utan intensiv musik i lurarna. Men körde på från början intensivt i 8minuter tills jag var helt slut, saktade ner i 15-20sek sedan körde jag högt tempo ändå fram… slutresultat: 17.30km.. pb med 300m! :) Så äckligt jobbigt på slutet, svettigt som fan och kunde knappt gå ner för trappen efter.. men så skönt efteråt att det väger upp det. Nästa pass blir ett rent helvete att slå men 17.35km siktar jag på.

Vikten är fö 84kg efter dagens måltider.. 5kg mer än gårdagens morgonvikt utan kläder. Helt sjukt så den pendlar! Maten har blivit EAA 2ggr på tom mage, 2 paltar, 300g vegetariska nudlar, 125g makrill, 2 stora glas lättmjölk.

+5 bullens pilsnerkorvar med bröd, 2glas lättmjölk till det, och en kycklingburgare på max utan dricka. Gårdagens mat. Nära det blev alkohol men höll mig nykter och var chaffis istället.

Idag har det blivit 2timmars morgonpromenad, 1x thermospeed och 1liter vatten före. Varmt och skönt ute, förmodligen sista ”sommardagen”. Efteråt blev det en halv tallrik fil, 2 limpsmörgåsar med kaviar, 5dl lättmjölk, 1 fiberhårdbröd med omega3smör och 2skinkbitar.

Blev ett litet träningspass idag med.. traps och mage typ.

Värmde upp med att jogga 2km. Märks att konditionen har blivit mycket bättre för blev knappt trött. Sist jag joggade orkade jag inte ens 1km. :D men åter igen så började det strama i smalbenen och slutade pga det, annars hade jag gärna fortsatt ett tag till.

Magmaskin 75kg, 10-20reps, tungt är det och ostabil är maskinen med de vikterna. 3set.

Extremt nedåtlutande situps.. 12reps.

Latsdrag, bakom och framför nacke på 65kg, ca 8-15reps fördelat på 5set sammanlagt.

Hantelshrugs med 40kg hantlar, 10-12reps. 2set.

Pecdec stor variant 2set, bara för att jag väntade på att köra. Körde ganska tungt dock med bra kontakt eftersom brösten fått så lite träning på sistone.. och press övningar underviker jag tills axeln blivit bra. Stretchade bra. 80kg var vikten.

Maten har blivit 2limpmackor med ägg+4dl lättmjölk, 4hårdmackor med rökt regnbåge+5dl mjölk+2g omega3 tillskott, 8fiskpinnar med mos+4dl mjölk. Ny rekordnotering på gymmet, 81.8kg visade vågen på med kläder+skor och så hade jag druckit ganska många dl vatten innan.

Hur tycker du thermospeed funkaR?
    Sen tänkte jag fråga hur lång du är? Står säkert här någonstans men har glömt det!

Gustaf Lindberg wrote:
    Hur tycker du thermospeed funkaR?
    Sen tänkte jag fråga hur lång du är? Står säkert här någonstans men har glömt det!

1,82cm, om jag inte växt senaste året!

80,1kg i vikt på gymmet idag, utan skor. Mindre än en kompis som alltid varit smal, han blev väldigt förvånad. :) 22.1kg mindre än vad samma våg visade för strax över 10månader sedan! :) Men fortfarande finns det massor av jobb kvar om jag någonsin ska få skåda en magruta.

Ang thermo speed säger jag bara, köp. Mer prisvärd produkt finns inte. Sänker hungern och ger en ok boost i energi. Boosten på humöret är det bästa tycker jag dock. Och hur bra den fungerar kan ju ingen säga men har haft mina bästa resultat senaste 2veckorna sen jag började med det, aldrig haft så bra sedan jag körde ett dyrt tillskott som har slutat att tillverkas nu. Och jag har inte sänkt något i kosten, dock så har jag kört 5st intensiva 16min konditionspass också som självklart förmodligen bidragit också. Men som sagt så lågt pris för 90kapslar med så bra innehåll är värt det.

Enda biverkningen jag fått är när jag imorse tog den på tom mage, åt frukost sedan for till skolan, och fick läsa högt för klassen. Alltid varit lite smånervös för att prata högt inför mycket folk men aldrig någonsin varit ett problem. Men nu förvärrades det hela äckligt mycket och har aldrig haft sån jävla hjärtklappning och sluddrat så mycket, skäms fortfarande. Försökte lugna mig och det fungerar alltid annars men nu kände man att hjärtat stressade upp sig 10gånger mer än normalt och det gick inte kontrollera. Helt sjukt, aldrig mer innan skolan iaf, bara innan promenader och träning.

Aja, som sagt tränat idag också. Triceps, biceps, bröst, axlar.

Sjukt bra pass, det utan EAA / kreatin / stor måltid innan .

Smalbänk:

8x70kg (+2.5kg) negativa&explosiva
    8x70kg (+2.5kg) negativa&explosiva
    8×72.5kg (+5kg) negativa&explosiva
    5x75kg vanlig hastighet
    PB.. PB och.. PB! Sinnes så nöjd jag blev. Som vanligt väldigt långsamma neråt och så explosivt som möjligt uppåt, i de 3 första setten. Sedan provade jag på 75kg fast normal hastighet och explosivitet för att jag hävdade att detta skulle vara lättare till kompisen, efter 5reps dog triceps och tji fick jag :

Scottcurl:

10/35kg
    10/35kg
    10/35kg

Strikta och långsamma och gav en vansinnes pump.

Repcurl:

8/65kg

Hantellyft åt sidan

6kg / 15reps
    6kg / 15reps
    7kg / 15reps

Pecdec liten

12reps på 85kg för att slå kompisens 10 (bara för skojj, gjorde även ont i axeln.). Så går både han och brorsan sin och gör 20 och 25reps vardera. Jävla elitskidåkares muskler säger jag bara, uthålliga som få. Att hans lillebror som tränat en gång i sommar gick och gjorde 8reps på 70kg i bänkpressen är jag jävligt imponerad av också, verkar ha jävligt bra gener för att bygga den familjen, den senare har precis köpt ett gymkort och ska bli kul att se hans framsteg närmsta året.

Någon maskin, kan ej namnet. Kan vända för att träna antingen bröst och framsida axlar, eller typ hela övre bakpartiet axlar traps etc. Samma rörelse som flyes typ, fast sittande, när jag körde bröst. Oerhörd stretch och bra kontakt, brukar aldrig få kontakt med brösten men nu jävlar fick jag det.

4set på olika vikter, 6-20reps. Utan känning i axeln!

Maten har blivit

3 limpsmörgåsar, en burk makrill i tomatsås. 3dl lättmjölk.
    1 burk makrill i tomatsås på 3-4hårdmackor
    4varmkorvar, 1 utan bröd. 5dl lättmjölk, 1x proteindrink.

:up:

Skulle vara intressant att se 2 st bra bilder, 1 då du väger 22kg mer och en i dagsläget. Avklätt och fint(missförstå mig rätt nu).

Annars så är det väl bara att beställa lite thermospeed :D

bilder kommer den dagen då jag känner mig nöjd vad jag kan visa upp, just nu är det inte det. Men jag ska fortsätta kämpa. : (kan ha att göra med att jag svullnat ordentligt efter en stor fet pizza & massa liter vatten idag :D)

Idag har det blivit, en liten portion köttfärsgryta till frulle. Iväg till skolan. Hungrig, blir en fet oxfile&liknande pizza (jag och kompisen delade halva var) med bea sås, mycket ost etc. Går inte uppskatta men allt från 1000-2000kcal.. jävligt gott var det, och första pizzan på flera månader.. mätt hela dagen men hällde i mig en proteindrink på kvällen bara för att det skulle kännas bäst så, sen dess har jag fastat och det ska jag fortsätta med. Imorgon blir det en morgonpromenad på 1timme +. Sedan kanske ett cardiopass intensivt om jag hinner innan 16. Aktivitetsmässigt idag har det inte blivit så mycket, förutom ca 1½ timme pingis som var jävligt kul och svettigt.

Annars så lovar jag bilder innan månadens slut, lär bli en hel del ”badbyx” bilder när jag är i turkiet.

Nä, nu väntar sängen. Får se om det går med en så jävla orolig mage (hungrig)! :sleepy:

Morgonvikt, 78kg! Lägsta noteringen hitills. Nu skall det ges ut på en morgonpromenad i solen!

today it was pizza time again. Frukosten blev 6dl lättmjölk, 8-9skorpor och några klickar hallonsylt. Pizzan bestod av en calzone med svamp,ost,skinka,räkor samt så bad jag om tonfisk för att öka proteininnehållet och smaken och det fick jag utan extra kostnad, fullproppat med protein så det täckte garanterat dagsbehovet. Några glas lättmjölk till det dessutom. Sedan dess, ingen mat, bara 2-3liter vatten. Fortfarande inte det minsta hungrig, har å andra sidan inte varit aktiv idag.

2 pizzor på lika många dagar, får skärpa mig nu! Och förkyld är jag också, inte kunnat träna på ett tag. Känns förjävligt, nu när jag var inne i en så bra period och så, självklart hamnar jag brevid en kille i skolan som säger högt för klassen att han inte borde vara där för han var så jävla förkyld, vips 2dagar senare får jag det och jag får max 1-3 förkylningar / år och varje gång är det när jag varit i närheten av någon riktigt sjuk. Blir så arg

idag har det blivit en burk makrill i tomatsås, och 2 stora portioner pasta med lite korv och mycket köttbullar, åt mig mätt och kan omöjligt uppskatta kalorimängden men sådan mat går snabbt upp i höjder, tror jag åt upp mitt energibehov, iaf så blir det en promenad nu, sedan lite EAA+hmb innan läggdags. Har juts fått lite nya tillskott bla just HMB, provat det tidigare med bra resultat. Men det var kapslar, nu är det pulver och utan något sötningsmedel, och är fan det värsta som går att dricka smakmässigt, Aminorush & Esapro är jävligt goda i jämförelse. Men men.

Även ett nytt ”multi” tillskott, Opti-Men från ON. Bara tagit 2 doseringar men kan redan nu säga att det är det bästa köpet hitills av mina 4-5000kr lagda på tillskott, och billigt var det med.

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.