Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 685 total)
  • Author

strax över 30mins promenad avklarad i mörket och kylan.. riktigt skönt, kopplade av ordentligt med bra musik, hade kunnat gå 2timmar till men klockan var ju inte till min fördel, sedan var det inte någon höjdare att gå i total mörker.

Jävla förkylning, vill träna. Och mitt gymkort borde gå ut i slutet av denna/nästa månad. Frågan är hur jag ska göra då. Gymmet suger ju verkligen, bara hantlar upp till 40kg, och dyrt som f*n. Men det är nära mig, sugen på att köpa in ett eget hemma gym, enda jag behöver är en enkel bänk, hantlar. Eller en skivstång. Och typ ett rullband/cykel vore ju trevligt, frågan är vad allt det skulle kosta? Skulle man kunna få ihop något värt att ha för under 10.000kr?

Här händer inte mycket, fortfarande förkyld. Promenerar iaf 30min varje dag, en ”ätardag” då jag låg på ca 2500kcal och drack mycket vatten och sov 12timmar.. efter det var förkylningen klart bättre men fortfarande sitter det kvar. 1-2dagar till skulle jag tro innan jag kan börja träna lätt igen. Kommer köra hårt till den 27e-28e med dieten sedan kommer jag köra ett riktigt tungt pass och fylla ordentligt för att sedan fara till turkiet en vecka för att förhoppningsvis ha någorlunda bra ”form” @ beach :

Kommer dessa dagar höjja mitt omega3 intag till 5-8g / dag, satsa på mer protein, mer promenader och köra hårt med recreate, thermospeed, hmb & EAA.

idag har det blivit ca 5dl lättmjölk, 500g regnbågslax, lite romsås och några tunnbröd, 350g lösviktsgodis, 2 burkar makrill i tomatsås fördelat på 2limpor och 4 hårdbröd, 2 magnum mini. Ingen bra dag direkt, men jävlar vilket tryck i kroppen efter allt socker & salt. Knappt rört något socker på nästan ett år, och nu har jag verkligen chockat kroppen känns det som.. magen är jävligt orolig! :D

Har gått sammanlagt strax över en timme, största delen på rullbad på gymmet. Förkylningen börjar avta men måste fortfarande snyta mig ~1 gång / timme, ska dricka lite mer vatten sedan ta en riktigt varm dusch och sedan sova i en ”fräsch” säng och sova ut ordentligt, förhoppningsvis vaknar jag upp med en klar förbättring imorgon så jag kan börja träna igen…….

Gick även igår en kvällspromenad, 1timme 9minuter.

Imorgon blir det en timmes morgonpromenad och skärpning av kosten, likaså söndag, sedan hoppas jag a tt nästa vecka kan jag börja med hårdträningen igen (kondition & styrke.) Har snart varit borta 2veckor från träning, jävla äckel förkylning som sitter i så länge.

Fortfarande snuvig. Jävla skit.

Morgonpromenad på 1timme avklarad, 1x thermospeed innan. Frukosten blev en tallrik med kött&ris och nå sås, lite omega3 och multivitamin/mineral. Nästa måltid blir helt enkelt när jag är hungrig, blir då en burk makrill i tomatsås med någonting till.

Funderar starkt på att trotsa förkylningen imorgon och köra ett pass på gymmet, visst inte supertungt men bara så jag kommer igång igen, klarar inte av att inte träna på 2veckor. Tappat allt tryck i kroppen nu. Och förkylningen blir ju fan inte bättre vad jag än gör, promenader, massor av vatten, skippar träning, mycket sömn etc…

Gör inte det , det är rent ut sagt farlig att träna med infektion i kroppen. Håll pulsen låg,vila,drick te och kolla film . Det tjänar du så mkt mer på.

Mranderson wrote:
    Gör inte det , det är rent ut sagt farlig att träna med infektion i kroppen. Håll pulsen låg,vila,drick te och kolla film . Det tjänar du så mkt mer på.

Jo, jag vet, har ju vilat ut varenda liten förkylning hitills och nu har jag även varit borta från gymmet i 2veckor. Men nu börjar det bättras, imorgon känns det som att jag äntligen kan vara helt kvitt. Men blev inget pass idag, var tänkt en morgonpromenad/kvällspromenad, men omständigheter gjorde så istället för underskott blev det en ”gris”dag.. när jag skulle gå ut på morgonpromenad kom en kompis. Blev pingis i 2timmar istället, bara EAA före. Efteråt en liten portion köttfärsås och pasta, lite omega3. Sedan 6fiskarpinnar och lite mos, lite 3% dressing. Sedan var det tänkt ut på promenad. Så kommer 2kompisar och hämtar upp mig för att se film, kunde ju inte säga nej. Blev 2filmer och de sämsta jag någonsin sett, Day & Night watch inte bra spenderade timmar, att kompisen bjöd på en påse extremt god estrelle jordnötsringar i någon jävligt god fyllning och coca-cola gjorde ju inte saken bättre, filmerna var så dåliga så det blev säkert 100-150g från påsen och 3 glas coca-cola. Hemma var jag hungrig och ville få i mig lite mer protein, tankarna gick att är väl lika bra jag äter lite mer då jag ändå grisat, så kanske kroppen återhämtar sig fullständigt inatt så jag slipper förkylningen. Så även 4fiskpinnar till, mos, 8dl lättmjölk, 1 burk makrill på hårdbröd slank ner.

Förhoppningsvis vaknar man upp kvitt den här jävla förkylningen iaf :pop:

Formen börjar ta sig fast jag kör ganska många gris dagar, blir ändå oftast 5-6 underskotts dagar och 1-2 små överskotts dagar. 80kg är vikten med kläder på, men då har jag ju inte tränat på gym på 2veckor heller så lite muskler lär ha försvunnit och lite glykogen. Kört några chins och smala armhävningar 2gånger för att hålla igång lite, annars har jag vilat totalt med mycket promenader. 60min till ikväll blir det, ligger på ca 1600kcal idag med mindre protein än vad jag önskar. Förkylningen sitter i fortfarande, men inte mycket. Så man knappt känner av det och träna lättare lär inte vara några problem nu. Så imorgon blir det ett pass. Börjat kika på lite protein etc för uppbyggnads perioden som jag tänker starta snart. Can’t wait.

Idag var det gym debut efter 2veckors frånvaro från vikter. Lite förkyld fortfarande, knappt man känner av det men ändå. Märktes när jag blev lite andfådd, blev lite yr.. men körde rätt lätt ändå. Körde igenom hela kroppen. Benen kändes styrkan riktigt bra i, körde på samma vikter som förut men kändes lättare. Det trodde jag absolut inte. Bänken var upptagen HELA passet så ingen smalbänk för min del som mina triceps svarar så bra på… Körde alla muskelgrupper förutom axlar som gjorde ont. Vanliga chins gjorde jag i början på passet, och gjorde 3*8 KV. Underbar kontakt, kunde gjort ett par till men blev så ansträngande för kroppen så tog det lite lungt. Sittande rodd körde jag 1set bara på 70kg, 14-15reps kanske. Skitbra bröstmaskin som ej tar på axlar, som flyes underbar kontakt och stretch körde jag tungt 3set 8-10reps. Magmaskin 3 tunga set, triceps maskin tungt 3set, biceps några set med rep på 60kg, fin pump. Var typ allt, känns bra att vara igång igen :) Hade inte tappat någon styrka och trycket på gymmet var högt över förväntan, ådrorna ploppade fram som aldrig förr. Får hoppas jag inte gjorde infektionen något värre utan att den försvinner väldigt snart.

Har även gått en morgonpromenad på 60min idag. Maten efter blev en halvliter a-fil (300kcal) en burk makrill på några limpor, lite mjölk. Sedan EAA före träning, efteråt 3 90g hamburgare i 4 korvbröd, 8dl lättmjölk, avtorkat flott från burgarna och lätt 3% dressing, rostad lök och lite senap och en multi tablett och 3g omega3.

Nästa gympass, blir på Fredag / Lördag om jag inte blir sämre. Vikten på gymmet 81kg, missnöjd, men tycker ändå spegeln känns bättre och bättre.

SINNES sjuk träningsvärk i titsen idag. Även triceps och biceps känns av. Tränade med 100% kontakt & stretch, tungt och timade EAA etc till passet, och låg på ca 1000kcal överskott igår, ja inte konstigt att det känns idag!

Hitills idag har det blivit EAA, 2 äggmackor, 1 glas a fil till frukost, sedan 7timmars fasta.. inte bra. Sedan hem, EAA, sedan en burk makrill och en proteindrink. Fortfarande inte hungrig, recreate är nog det bästa hungerdämpade tillskottet som finns. Skulle kunna ligga på 500kcal per dag utan problem men det vill jag inte, utan tvingar faktiskt i mig allt jag äter nu. Får se hur denna dag blir, om det blir överskott/underskott eller underhåll spelar mindre roll, brukar kännas bäst att ligga högt på kalorierna och proteinet dagen och dagen efter hård träning efter ett uppehåll.

Eventuellt en promenad ikväll.

Så sugen på att börja äta normalt igen, och träna riktigt hårt. Läka axeln och se hur pass mycket jag kan öka i bänken nu när jag har hittat övningar som mina triceps svarar extremt bra på och en övning som kontaktar bröstet 10 faldigt mycket bättre än bänkpress, har höga förhoppningar på ökningar i vinter/vår, ska inte ens köra bänkpress ett enda pass föränn till vår antagligen för att se hur mycket man kan öka utan att köra det.

Lär nog starta i slutet av oktober/början av november. Inget senare än det iaf!

Och under dagen/kvällen har träningsvärken trappat upp ännu mer och nu vet man att man innehar ett par triceps och biceps! Skönt! Ingen promenad idag, typ första gången på flera veckor tror jag. Istället har jag ätit lite mindre. 1500kcal är en gissning jag skulle tippa, mkt mer än så kan det inte vara. Mycket protein också, och några EAA + HMB intag så känns som en lyckad dag.

När jag läser lite gamla inlägg märker jag snabbt att detta står ganska stilla. Blev glad imorse när vågen stod på typ 77.5kg, så ser jag att för 2 veckor sedan skrev jag att morgonvikten låg på 78kg. Tror jag har nått en liten platå. :

Tränat! Mat idag har blivit EAA 2gånger, skorpor,hallonsylt,lättmjölk , 4 bullens pilsnerkorvar med bröd 4dl lättmjölk, 6-8klämmor surströmming och potatis och creme fraiche, 250g kesella.

Aktivitet:

1½ timmes pingis
    50min gym

Gymmet:

Helkropp, rätt snabbt, hade ont om tid.

Smalbänk(3-4sek ner till bröstet, så explosivt jag klarade upp.)

9x75kg (PB med 2.5kg, och 1 rep.)
    8x75kg (inte PB, men 2.5kg mer än förra passet för 2veckor sen iaf =))

Fruktansvärt nöjd med detta, Fan vad jag tog i, helt död efter sista reppen, ådrorna pumpade verkligen sönder! :D

Chins (gick värdelöst, vet ej varför, men körde 3set där, 2 set hemma, som mest 1 set med 9reps KV, resten typ 6xKV.)

Stång curls, stående (hade gjort lite scott curls innan, men gick inget bra.)

12 / 40kg
    12 / 40kg
    12 / 40kg

Nöjd! Bra kontakt, och pump. Inte PB tror jag, men högsta vikterna och striktande utförlighet jag varit uppe på iaf ett halvår.

Benpress

(gick åt helvete) 3set på mes vikter, inte mer än 200kg…

Benspark, maskin.

10/90kg
    10/110kg
    10/130kg

Över förväntan! Bra kontakt, bra pump. Inte kört så höga vikter tidigare tror jag?

Körde bröst några set med, gick lite sämre än förra passet, fick inte riktigt till samma kontakt. Men tränades, det gjorde de.

Några set ryggresningar. Och något set mage. Några jätte lätta set för axlarna, gjorde ändå ont. Inte kul! …

Överlag ett pass över förväntan, mycket bra tryck, kände mig starkare än någonsin i ett par övningar men chins och benpressen ville inte riktigt idag. 80.5kg på gymmet efter en väldans massa surströmming.

250g kvarg nu till kvällsmål.

Starka smalbänkar!

Tack!

Nu blir det en promenad.

På Fredag far jag till turkiet, då kommer nog bilder. Kanske går upp nåt kilo där, gratis mat så. Första semstern utomlands så ska inte dieta direkt! Men allt för mycket glass och alkohol kan jag nog hålla mig undan från.

2 tunga halvkropps pass väntar imorrn och iövermorgon!

Kör kanske 2-3 deff veckor efter jag kommit hem från turkiet, sen blire att lägga på sig massa och HIT träning för hela slanten :)

Har fö gjort en beställning från GG, lite solskydd etc bland annat för tänkte det kunde vara bra att ha. Så läser jag något i aftonbladet att man inte får ha med det på flyget, stämmer det ? Fan vilken slöseri beställning jag gjort isf, visst lite träningssaker hängde med också men bara utfyllnad för att få ihop till gratis frakt..

Du får inte ha det i handbagaget.

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.