Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 685 total)
  • Author
    Radikaal wrote:
    Tack!

Nu blir det en promenad.

På Fredag far jag till turkiet, då kommer nog bilder. Kanske går upp nåt kilo där, gratis mat så. Första semstern utomlands så ska inte dieta direkt! Men allt för mycket glass och alkohol kan jag nog hålla mig undan från.

2 tunga halvkropps pass väntar imorrn och iövermorgon!

Kör kanske 2-3 deff veckor efter jag kommit hem från turkiet, sen blire att lägga på sig massa och HIT träning för hela slanten :)

Har fö gjort en beställning från GG, lite solskydd etc bland annat för tänkte det kunde vara bra att ha. Så läser jag något i aftonbladet att man inte får ha med det på flyget, stämmer det ? Fan vilken slöseri beställning jag gjort isf, visst lite träningssaker hängde med också men bara utfyllnad för att få ihop till gratis frakt..

släng me i bagaget du checkar in så firrar det sig :)

tack för svaren :) nu slipper jag oroa mig för det då!

Idag har jag tränat igen. Ben och biceps. Körde ganska lätt.

Maten har blivit lite konstig idag.

Mål 1 blev en burk makrill i tomatsås + lite chilijordnötter som är väldigt protein och energirika. 50g kanske.

Mål 2 blev ännu mer onyttigt, några nävar jordnöttsringar från estrelle, de med fyllnad i, så jävla goda, sedan lite vassle och EAA för att förbättra proteinsammansättningen… sedan EAA före träning, sedan är jag här nu och ska och se film där 1½ liter cola zero kommer avverkas med 100-300g estrella snacksen!

sådär.. då var dagen fullbordad.. 1850kcal från 90% jordnötsringar, 6% makrill och 4% vassle&EAA dryck!

2g omega3 med samt 2x optimen från ON.

Men fan vad njutbart! Känns som man haft en ätardag, men det har man ju inte! De är fanimig helt fantastiskt goda estrellas jordnötsringar, går inte sluta äta när man väl börjat :D

Gjorde förresten 50-60armhävningar precis innan jag gick in i duschen, kände bäst så när jag ändå skulle trycka i mig +1000kcal följande timmar.. första kändes i axeln men sedan flöt det på helt underbart! Gjorde även 8chins i trappen, som kändes lättare än någonsin. Hade kraft kvar till 5-6till kändes det som. Dock var detta efter jag hade tränat och innan gymmet så tog jag en dos kreatin & EAA före vilket alltid ökar styrkan rätt bra, och det märktes verkligen på chinsen, kändes som man vägde 10kg mindre än vad man gör.

Imorgon blir det mage rygg triceps vader ljumskar underarmar och kanske lite bröst/axlar. Sista passet på en vecka, så ska dra på ordentligt med massa failure och dropsets.

skjuter upp passet till imorgon… får se om man hinner bara. O packat i princip allt, kommer hem från skolan 14:45 och far till flyget kl 18-19.

Blir snabba puckar!

Istället har jag kört min kanske lägsta dag på dieten, 1000kcal skulle jag tippa på med nästan bara protein. Gått en snabb kvällspromenad på 40min med, och nu är första gången jag känt mig hungrig.

Maten har bestått av

Kyckling, ris, mer kyckling, proteindrink och en proteinbar. Bara funlight+ de vanliga tillskotten till (omega3, multi).

Aldrig känt mig så här smal, första magrutan närmar sig verkligen på morgonformen, kan inte vara långt kvar. :)

Skön träningsvärk i röven och biceps med. De 2 jag normalt aldrig känner av, riktigt kul. Körde inte så tungt men körde väldigt strikt. Och röven fick jobba ordentligt i en sån där speciell liggande benpress som jag aldrig kör annars, var riktigt tungt! Även trapsen känns av efter endast 1 set chins, det är roligt.

Nu väntar en välbehövd semster från dieten. Återkommer med bilder etc nästa lördag/söndag.

Hemma från en välbehövlig semster.

Har blivit fotad ett par gånger, ska se om jag kan få tag på dem.

Dock har jag grisat på ordentligt under veckan. Gratis alkohol, gratis mat och kanon väder, en strand väldigt nära och mcdonalds 200m från hotellet. Behöver jag säga mer? :whistle:

En hel del öl har det blivit, och Mån-Tors blev det festande. Mådde väl inte toppen på flyget hem, men det gick.

Känns väl rimligt att man tappat muskler och gått upp i fett. Men sånt får man ta, första gången söderut för mig. Och lär bara hända MAX en gång per år framöver!

Blev en väldigt svullen form på stranden pga detta också, vilket inte var det jag hade tänkt mig. Men nu har jag egentligen inget mål att dieta för, men tänker ändå gå ner ett par pannor till innan jag börjar en riktig och lång uppbyggnads period igen.

Vikt: 78kg och det känns som att fördelningen i kroppen är betydligt sämre än förra veckan av muskler/fett.

Ska iväg på ett gympass nu, blir kul att se hur mycket styrkan lidit. Eller så kanske jag blivit starkare som jag drömde inatt. Drömde att jag kunde göra i oändligt många chins och att jag efter 50st inte tyckte det var jobbigt alls, och sa till de som såg på att det var för att jag hade gått ner en massa i vikt :D

Tror att det sitter mycket i ditt huvud. Man tappar inte muskler eller lägger på sig mängder med fett bara för att man tar en vilovecka med massa sprit och godsaker. Du hade säkert skitroligt så strunt i det nu och kör på som vanligt igen.

Ser fram imot bilder!

Du har rätt. Men en vecka utan träning, alkohol varje dag, lite protein (ibland inget på upptill 10timmar), bara ägg som enda proteinkälla till frukost, öl och tårtbitar/fika till varje måltid och bara slöande så känns det iaf så. När jag är på semster / bestämmer mig för att pausa dietandet ett tag släpper jag verkligen på gränserna och njuter, och man tror lätt att skadan är större än den är, egentligen händer ju ingenting som man märker av (förutom att man sväller upp tillfälligt) och undertiden och efteråt mår man ju bara mycket bättre. Jag blir lika förvånad varje gång jag kommer tillbaka efter 1-2veckors grisnade med massa chips,alkohol och ovanstående och märker att vikten och formen är i princip oförändrat, gäller bara att banka in det i skallen även om jag egentligen vet om det är det svårt att undvika tankarna när man varit överviktig innan.

Tränade iaf igår, gick sådär. Gnistan var inte riktigt där, men benstyrkan och biceps styrkan var där. Resten av muskelgrupperna var tydligt fortfarande på semster, klarade nte ens dra mig upp 8 gånger i chins, vilket är ett stort tapp. Benen klarade jag maxxa kärring benpressen för första gången på många månader och gjorde runt 8reps, helt klart över förväntan. Smalbänken har lidit även den med, 2.5kg mindre och 1rep mindre var mitt max igår jämfört med en vecka sedan. Biceps å andra sidan mäktade med en riktigt go kontakt och många reps på 75kg (max) i repcurls.

Var nära det blev fest igår med, men höll mig nykter och hade jävligt kul ändå. Stod emot massa tjatande om att både supa och äta skräp på max fast jag var mätt så det känns bra.

Det är nu väldigt snart exakt ett år sedan jag startade denna journal. Total viktnedgång är (gymvåg) 22.1kg, inte för mycket, inte för lite. Men hade hoppats på att formen skulle vara bättre, men 3års grisande med datorspel, lan cola pizza massor av mjölk småätande då får man skylla sig själv. Nu hoppas jag bara att jag inte kommer tappa motivationen till att träna och gå från vältränad till överviktig som min bror gjort (han tränade också massor i min ålder). Som det känns nu har man lärt sig så oerhört mycket här på forumet för att klara hålla en bra form livet ut. Man behöver inte räkna kalorier överhuvudtaget utan man vet vad som krävs för att gå ner i vikt, hålla vikt och gå upp i vikt samt massa om kost etc, kul med sånna här ställen.

Dags för att gympass ikväll!

Taggad till max. Kroppens känns väldigt bra.

Tror och hoppas på ett par fina PB. Ätit stabilt, nyss en stor portion köttfärsgryta. Om ca 2-2½timme drar jag till gymmet, innan jag ska ladda med CEE HMB och EAA. Samma gamla laddning som jag gjorde mina största ökningar från ett pass till ett annat med i början av den här journalen.

Ska ta med kameran till gymmet och försöka ta lite bilder.

blev ett snabbt pass på 30minuter.

Triceps och biceps, och lite bröst.

Skriver inte ner uppvärmningen.

Blev bara lite CEE före (som fö jag haft sedan januari typ, smakar skit, kanske gått ut och blivit dåligt..) hann inte ta EAA och HMB som tänkt.

Men körde på ändå med PB som mål såklart.

Smalbänk (neeegativt långsamt ner till bröstet, full explosivitetupp som vanligt)

8×77.5kg PB..! :)
    8×77.5kg sista reppen var fruktansvärt tung. Kan inte med ord beskriva, men hade jag haft en passare hade jag aldrig lyckats trycka upp den. Dallrade säkert 1dm från toppen läget i 4-5sekunder tryckandes allt jag orkade innan den kom upp av en riktig adrenalin kick. Fyfan, men å andra sidan vet jag att jag lätt skulle kunna trycka upp den om jag satte ner den på bröstet, och tog den i vanlig bänkbredd (antar jag iaf.) 100% failure kan jag iaf kalla det.

Biceps körde jag med rep som vanligt, och bra kontakt som vanligt, körd en ny metod som jag såg någon länkade här på forumet, man gör ett par reps i högt läge, ett par i lågt, ett par med hela utförandet etc, fruktansvärd pump gav det.

pecdec 3-4set medans jag väntade på att körde biceps, 15-30reps på 60kg.

Efteråt blev det EAA, dusch. Sedan har jag alldeles nyligt tryckt i mig en riktig bamsemåltid, 1liter lättmjölk, 150g italienskt specialbröd som har väldigt bra näringsvärden, 50g kvarg, 4dl persikokräm, några krämfyllda kex, 1g omega3, mjukost till brödet, lite soja protein. Bara torrbrödet och mjölken tillsammans innehåller minst 900kcal och 55g+ protein.

Väldigt mätt nu. Väldigt gott och välbehövligt var det med. Nu ska triccarna få växa inatt sedan är det diet dag igen imorgon ;)

Vikten stod på 78kg blankt på gymvågen med skor och kläder, det efter en herrans massa köttgryta, mindre än väntat!

Tagit bilder nu, direkt ser man på korten att man inte är i lika bra form som det känns som när man kollar i spegeln. Men. Orkar inte ladda upp de nu utan tar de imorgon, måste leta upp usb sladd till telefonen först.

Tror intaget idag kan ha landat på allt mellan 2500-3500kcal, vilket är väldigt mycket för mig, har varit väldigt inaktiv med!

Snusk intensivt pass på 35minuter. Hann med kötta biceps,bröst,ben,rygg,mage mer eller mindre.

Andfådd från början till slut. Vansinnig pump. Bra kontaktoch 2 PB. Ett sådant pass man får till lite då och då, som verkligen höjjer ens egen motivation.

Körde superset från början till slut, tex mage, sedan gick direkt till en annan muskelgrupp. Ett par vattenpauser och andpauser var det tvungen bli dock.

Ryggresningar, pullups, lutande crunches, magmaskin, bicepcurls ”rep”, benpress, bensparkar, chins och sittande rodd är vad dagens pass bjöd på.

Inga märkvärdiga vikter, utan körde strikt. Benpressen lite lättare än vanligt men mer explosivt. Chinsen gick åter igen inte som väntat, klarade inte dra upp mig över 10gånger hur mycket jag än tog i vilket jag kunnat göra förut, pullups över förväntan(sup chins) körde ju det intensivt i en lång period för några månader sedan, har inte kört sen dess, första gången idag. Drog upp mig 20gånger och det kändes jävligt bra faktiskt, PB är jag ganska säker på. Bicepsen blev på 75kg, 6gånger tangerat PB. Sedan 2 pump set på halva vikten, 2 tunga 12-15reppare på 65kg. Ingen av dessa är några fusk reps heller, utan strikt och relativt långsamt utförande setten igenom.

Knäppt ännu mer kort här hemma. Blir verkligen skitkasst med mobilkamera, men blev hyffsat bra nu. Återstår bara att hitta den jävla usb kabeln.

Har fö grisat på lite väl mycket igår och i förrgår, skrev om förrgårdagen och igår blev det nästan samma, idag dock ska jag försöka landa på ca 2000kcal som max, sedan 1500kcal båda helgdagarna med 2x 60minuters promenader båda dagarna. Tänker inte deffa länge till, har fruktansvärt svårt med motivationen när jag inte har något konkret mål. Mycket svårare att stå emot när man känner sug efter sötsaker. Vägde 79kg på gymmet. Mina mjukisbyxor har faktiskt börjat bli lite lösa senaste dagarna vilket är ett mysterium då jag nästan säkert legat på kaloriöverskott.

Vill nå 75kg, sedan påbörjade en bygg period igen så jag kan försöka nå toppformen till nästa vår, då det blir utlandsresa med kompisar.

Har för mig att vi snackade om MSN för bra längesedan men kan inte minnas att jag addade dig. Du kan väl ta och adda mig om du får tid över.
    [mailto:Gurra89_@hotmail.com]

Har addat dig.

Fö går dieten just nu åt helvete. Haft noll motivation och kusinen har varit här och vi har bla tränat jävligt hårt och överätit skräpmat, gårdagen tex.. 2pannkaksbitar till frukost.. Max orginalburgare och 5dl minimjölk till lunch/middag, en stor kebabpizza några timmar senare, och på kvällen 3 kanelbullar, en halvliter lättmjölk, en whey80 drink.. :)

Kanske var bra med lite riktiga griserier för känner att jag vill stanna det här nu. Sitter och funderar på en riktig hardcore diet ett par veckor med bara ett 3pack+1burk makrill per dag, 1x EAA och 1x proteindrink, blir sammanlagt runt 900-950kcal, och en liten bit över 1xKV protein/dag. Absolut ingen mjölk utan näringsämnena får komma från opti-men från ON.

Eller så blir det en paus från dietandet till lite seriös träning ett tag, och en bulkning på ett par veckor för att återfå motivationen. Gjorde en stor beställning igår från div sidor med bla EAA,Bcaa,proteinpulver,kreatin och lite prestationshöjjande så det suget känner man ju också. Men inget som inte kan sparas och kan lätt spara det en månad ifall jag återfår smaken för viktminskning ett tag till.

Har ju i princip dietat i ganska exakt ett år nu, känns som jag behöver en förändring. Samtidigt är jag absolut inte nöjd med resultatet.

Se tillbaka på hur du såg ut för ett år sedan och sedan hur du ser ut nu. Hur kan du säga att du inte är nöjd med resultatet. Du har gått ner massvis och ökat i styrka. Känner lite precis som du, jojo-tankar hela tiden. Ena veckan vill jag deffa för att sen bygga veckan därpå. Nu håller jag dock på att prova PF och ska göra en liten 2-3 veckors deff för att inte hamna i samma spår som jag gjorde förra vintern.

Nej du har rätt, blev en felformulering där märker jag nu. Sjävklart är jag mycket nöjd med vad jag åstadkommit, är så förbannat mycket bättre än när jag startade. Träffade en träningsfreak på Max helgen efter jag kommit hem från turkiet, som inte sett mig på ett år och han bokstavligen skrek ut sin förvåning över min förändring, och kunde inte släppa det på hela kvällen. Tyckte jag var en helt ny människa och direkt nämde han att jag måste gått ner minst 20kg.

Vad jag menade att jag fortfarande har mycket kvar att plocka bort, för att bli ”nöjd”. 79kg på 180cm efter att ha dietat i långa perioder ett år och förmodligen tappat hyffsat med muskler här och där, och så svag som jag är så är det inte så konstigt. Ska verkligen göra ett försök att få fram bilder idag, även leta upp ett måttband för att mäta magen bla. Behöver en motivationskick om jag ska fortsätta detta för tillfället iaf.

Vågar inte bestämma mig för något här ännu, för vet hur snabbt det ändras. Men just nu lutar det åt första alternativtet iaf. Att gå ner till 75kg.. vore underbart. Men vet att jag kommer få svåra sötsug som jag inte vet om jag klarar av, gått galant förut, men alltid svårast ”i början” av nya perioder. Klarar jag av dem, så kommer dieten fortsätta ett tag framöver. Det låga matintaget är självklart de mest inaktiva dagarna, träningsdagar kommer jag förmodligen lägga till en banan och kanske en proteindrink efter träningarna.

Ska även börja träna HIT inspirerat med ett strukturerat upplägg, med mål att öka varje pass fastän jag kommer ligga på ett underskott. Morgonpromenad varje Lördag blir det oavsett vad jag bestämmer mig för att köra, och har så gjort en lång tid nu.

Jojot är åter igång!

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.