Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 685 total)
  • Author

Idag blev det ingen träning pga de stängde tidigt, 16.

Har ätit en liten portion ris och korvstråganof och en portion av min egen så kallade def gainer. (innehåller 153kcal, 14g protein, 20g kolhydrater, 20% R.D.I kalcium och massa vitaminer.) Blir någon portion sådan till innan sängen, alternativt en tonfisk burk.

Idag har jag även beställt kreatin, HMB och Proteinpulver då mitt proteinpulver tog slut imorse och jag har hört att de andra ska vara bra vid deff. Slarvat lite senaste dagarna så nu blir det att skärpa sig lite . Fyller år på Onsdag med då blir det säkert lite onyttigt också :whistle:

Lycka till & kör hårt, det här kommer du att klara galant!! :)

tack tack :worship: :)

Försöker verkligen men att förändra 10års gamla matvanor är verkligen inte det lättaste,, idag blev det iaf 2 pitepaltar med lite omega3 smör, 3glas mjölk, sedan 2timmar senare cardio där jag cyklade först 16minuter medel/högintensivt och förbrännde 128kcal, sedan vilade jag 5min för att fylla på kroppen med vatten, sedan cyklade jag igen ungefär lika länge och förbrännde 145kcal. Sista 2minuterna körde jag så intensivt jag bara orkade.

Total förbränning idag genom cardio: 273kcal ca.

Efter blev det en halv tallrik skogsbärsfil med några gram bananmussli, en halvlängd hembakat bröd med omega3smör och 2 skinkskivor.

Vid 00:00 blir det nog en burk tonfisk, någon hårdmacka och mkt vatten.

Idag gick jag upp TIDIGT 9:00(!) , medel är väl kring 16… har tid på komvux kl 13 och ska höra om när man kan börja läsa upp lite betyg, hade nämligen tänkt komplettera några kurser från gymnasiet så jag kanske kan börja på universitet om något år.

Inatt (1-2) så var jag riktigt hungrig och hade inte ätit något efter det sista jag skrev att jag åt igår, så blev en halv längd mjukkaka(hemma gjort polarbröd) med en lätt smältost och ca 1 liter vatten.

Efter bara någon timme blir jag riktigt hungrig, testar en ny blandning med ett glas vatten med lite argirin(ska vara bra för frisättning av tillväxthormonet har jag läst vilket skall vara fettförbrännande, och fri aminosyran leucin (vilken ska ha starka effekter på att behålla muskulaturen) blandar det och dricker på tomm mage (fy för smaken, men gick ner efter att ha rört om i 2min). Känner direkt att kroppen tar upp det väldigt fort och lägger mig i sängen och känner hur musklerna reagerar litegrann när jag slappnar av ordentligt … iaf så somnar jag väl där vid 5-6, och vaknar 8 av att farsan väcker mig… :nono::frust:;)

Är riktigt trött nu och lär vara det allmänt hela dagen …. men antar jag måste vända dygnet någon gång ;p

;p ja då har man misslyckats med dygnsvändningen ännu en gång. Efter jag varit på komvux vid 13 så somnade jag dirket när jag kom hem, sov tills ca 17-18. Så här sitter jag nu igen, trött som få men ska verkligen försöka att hålla mig vaken så länge jag bara kan, för att kunna vakna tidigt imorgon, och inte sova bort min födelsedag.

På komvux fick jag inte börja, saknade ett betyg för att ha ett slutbetyg.. great. :(

När jag vaknade igen efter dagsluren så åt jag en STOR portion fullkornspasta och köttbullar, blev riktigt mätt och 1 ½ timme senare for jag och körde den cardio jag orkade på 40min, ingen koll på förbränningen tyvärr men körde mest intervall där jag förbrännde ibland 20kcal ibland 40kcal, och cyklade LI/MI tills jag förbrännt ca 110kcal.. tippar väl att den ligger på 200-300kcal iaf, ingen aning faktiskt. Kändes iaf skönt att riktigt maxxa kroppen sista 3minuterna innan de stängde, andfådd och riktigt svettig några minuter efter det.

Efteråt skipapde jag kolhydrater efter träning för första gången (kan varit ett stort misstag :nono:) men kände att jag åt så mkt kolhydrater innan träningen och att jag inte var hungrig att det inte behövdes.

ca 00:00 då jag bestämt mig för att försöka sova blev jag riktigt hungrig, var nära slinka i mig något onyttigt men då hittade jag ett fint äpple i skafferiet :up: så tog det ist, och det mättade bra. Sedan kunde jag inte sova och här är jag nu REJÄLT hungrig. Brukar ju sova den här tiden fram till i princip 16… så brukar inte få i mig några extra kalorier denna tiden .. rädd för att hamna på överskott då, vet ju inte hur mkt större energiförbrukningen är vid vaket tillstånd än¨sovande (när ma ninte rör sig speciellt mkt vid det vakna tillståndet) :/

somnade idag vid ca 9, kanske 10. En polare kommer och drar upp mig vid 13:30 :frust: så sjuuuuuukt trött var jag … men efter ett tag lyckas jag gå upp … dricker ett glas juice sedan far vi och går omkring på stan lite .. sedan hem till honom .. sedan till en sportbar för att se Luleå-Linköping(som förövrigt var årets sämsta match) sedan hem igen och här sitter jag nu.. levt på 2 mandariner och en mellis på en väldigt lång tid.. sitter och äter mandariner nu.

Ska sova snart, imorgon blir det nog att träna styrke på min födelsedag då jag får mina tillskott jag beställt med bl.a ska jag testa kreatin för första gången.

:fun:

Då var man äntligen 19år, nu längtar jag tills nästa år då jag äntligen får bolaga lite, börja studera, bli ordningsvakt etc.

Fick 1500kr av föräldrarna i present :up: (mkt med tanke på min ekonomi) och 600kr av det gick till kosttillskotten som kom idag.

Blev ett kg 82%igt protein, 250gram ethyl ester kreatin, 120kapslar HMB.

Blir att styrketräna senare idag och ska prova en blandning med lite argirin, kreatin, alc och hmb före träning och se ifall det blir någon märkbar skillnad i pump och styrka.

Frukosten idag blev gräddtårta ;p inte ätit något sedan. Vaknade redan kl 11 pigg idag :yahoo: så äntligen har jag lyckats vända dygnet.

tillbaka från styrke .. måste bara säga :yahoo: så bra den kombinationen jag drack före var. Vågar knappt skriva mina resultat då de är helt otroliga.

Kombinationen: Måltid 2timmar före träning: fullkornspasta och tonfisk.

Kosttillskott: Kreatin ethyl ester, alc, argirin, HMB – sedan EAA aminosyrorna precis innan.

För att ta ett exempel så på en maskin övning där jag innan gjorde 5 max 6reps på förra gången på 82kg, tog jag nu 2snäpp högre _10!!!!!!_ reps på, 95kg. Herregud vilken skillnad, 13kg mer och 5reps MER!!!!! Sedan när jag höjjde 2snäpp till orkade jag bara en rep , tror det var för att jag vilade för lite mellan men var tvungen testa ;p

Sedan körde jag även bänk, 102kg åkte upp iaf. :)

Blev ett långt pass, tränade med en kompis och var mkt folk där. Medans han stretchade i sina 10minuter och duschade köpte jag en gainomax och cyklade lite LI medans jag såg på fotbollsmatchen Sverige-Lettland. Blev en förbränning på strax över 130kcal.

Hem så blev det lite gräddtårta (fyller ju trots allt år, den dagen kan man unna sig ett litet överskott ).

Fick även en komplimang av min mor att hon tyckte jag såg smalare ut :dntknw: =)

plingade även till i kassan när jag drog mitt träningskort, först blev jag rädd pga att det kanske var någon utebliven betalning eller nåt, sedan säger de grattis och jag får en tishirt gratis =)

idag har jag en sjuk träningsverk för första gången på länge efter träningen igår :P , fastänn jag körde samma övningar som gången före och i princip i samma ordning .. att lyfta så mkt tyngre fastänn det kändes lättare/lika lätt märks verkligen dagen efter …

nyss blev det lite fullkornspasta och tonfisk igen samma som igår , om 2-3timmar hade jag tänkt fara till gymmet och köra lite cardio sedan träna ben,axlar och nedre rygg … benen har jag knappt kört alls sen jag började med cardion, är väl dags nu antar jag… känns såååå skönt att äntligen hittat kosttillskott som verkligen fungerar BRA på mig .. nu blir man ju bara sugen på att bygga massa fastänn man är på diet .. menmen .. kanske blir att bygga en månad sedan deffa en månad och köra i perioder så .. kommer nog börja skriva ner vikterna jag tränar med här isf för att jämföra styrkeökningarna nu med kosttillskotten och utan … enda är att primaforces CEE kreatin smakar VÄRRE än något man någonsin kan tänka sig , enda chansen att få ner det är att ta en liten klunk vatten att blanda det i, hålla för näsan (spelar egentligen ingen roll för man mår lika illa ändå) och svälja fort sedan hoppas på det bästa. Sedan märkte jag stora skillnader i min kondition också men är nog att ta i att börja skriva ner om det ännu .. körde trots allt bara rodd 10min igår (brukar bli trött av 5, var inte alls trött efter 10 nu) men ska iaf kolla upp det någon dag ifall det stämmer.

idag på gymmet körde jag först cykling i 17-18minuter i hyffsat högt tempo, förbrännde 151kcal innan jag klev av för benpasset. Kände mig egentligen inte trött utan mer att hungern började göra sig till känna, och eftersom jag hade ett helt ben+mag pass kvar så klev jag av. Vet inte vilket av de nya tillskotten, men något av kreatin eller HMB har iaf gett mig en enorm boost i kondition. :)

Benpasset gick rätt bra men var lite sliten ändå kände jag efter all cardio på senaste .. bensparkarna(fram baksida lår) och benpress körde jag på 100kg och 10-12reps, 3set vardera. Samma med några andra benmaskiner jag inte vet namnet på. Magträningen gick över förväntan, kan dock inte skriva resultat. Vet inte namn på övningarna.

Imorgon blir det nog vila, medans Lördag blir ett överkropps pass igen. :emo-thumb

vägde mig även idag. 98.9kg. Sakta men säkert går det neråt :D Har ätit ganska mycket senaste gympassen då jag tränat hårt, så förhoppningsvis är det det muskler och inte något annat som bildas eftersom viktminskningen avtagit lite ;p

Vad jag kan se så kommer du luungt fixa detta ! Ska försöka följa denna journal !

Ser bra ut !

//Rob

Ivan_Drago wrote:
    Vad jag kan se så kommer du luungt fixa detta ! Ska försöka följa denna journal !

Ser bra ut !

//Rob

kul att du tycker så, tacktack :drinks:[

F.Ö en träningsfri dag idag, första dagen på länge tror jag, träningsverk i hela kroppen (fastänn den i överkroppen börjar släppa, brukar vara värst vid den här tidpunkten normalt.)

Har druckit en proteindrink och ätit 2mandariner idag (sov till 15 igen… fastänn jag var trött vid 1 inatt så är det nåt inom mig som inte låter mig somna vid den tiden utan ska hålla mig vaken till 5-6, riktigt irriterande…).

Ska göra lite pasta och köttbullar/tonfisk när jag blir hungrig och äta i mindre portioner över dagen/kvällen.

Imorgon ska jag försöka variera med helt nya övningar jag inte gjort på åtminstone ett år, enligt bartrolls träningsprogram.

Dag 4 – överkropp, Lätt Explosiv Träning:
    Lutande bänkpress, 4 set, 10 reps @ 12RM
    Skivstångsrodd, 4 set, 10 reps @ 12RM
    Skivstångscurl, 4 set, 10 reps @ 12RM
    Triceps pushdowns, smalt grepp, 4 set, 10 reps @ 12RM
    Vila 90s mellan set.

Köra så i princip, + lägga till lite baksida rygg, axlar, och kanske inte köra exakt enligt hans RM plan.

Idag har jag kört styrke, direkt efter jag vaknade faktiskt. Fick i mig lite kreatin, hmb och lite kolhydrater strax innan.

Började med en roddmaskin som warmup i kanske 2min.

Sedan mitt ”lätt explosiva” styrkepass

Bänkpress:

20*40kg (uppvärmning)
    15*50kg (uppvärmning)
    6*73kg (kände mig för)
    10*62.5kg
    10*65kg
    10*65kg

Triceps pushdowns, smalt grepp:

12*70kg
    12*70kg
    9*70kg

Latsdrag till bröstet, maskin

12*75kg snabba rörelser
    12*75kg snabba rörelser
    12*82kg snabba rörelser

Dips i maskin på 70kg

6reps
    6reps
    6reps

Stående hantelcurl + stående hantelpress i samma rörelse(aldrig gjort förut, i princip aldrig tränat med hantlar :P)

10* 20kg
    10* 20kg
    10* 20kg
    5 * 23kg (_tungt_)

Underdelen av ryggen, maskin

10* 50(?*)kg *=ej säker på vikt. Mer än 50kg iaf. Körde iaf inte tungt
    15*50kg
    15*50kg
    Dagens pass var väl ok , bänken kändes tung och fick aldrig riktigt in tekniken . Körde nog den för tidigt tror jag innan kreatinet började verka. Annars kändes det som ett bra pass, någon ny övning som jag inte provat förut är alltid kul, och det kändes ordentligt i överkroppen när jag var klar. Kände också att vänster arm släpade efter högern i styrka på hantlarna, är nog för att jag kört för mycket maskiner under min träningstid , men hantelrummet är alltid upptaget när jag är där annars vilket suger .. nu ska jag iaf börja träna med hantlar mer. Kände att högern hade kunnat göra några till reps på hantelövningen som inte vänstern klarade.

Han inte köra cardio pga att jag var där till minuten de stängde, fast vet inte om jag hade orkat köra efter det där passet + benpasset igår ändå.

Direkt efter blev det en gainer, om någon timme blir det att leta sig mat.

/

idag har jag träningsverk i överkroppen för andra gången irad :P fastänn jag körde relativt lätt igår …

till frukost idag blev det en proteindrink, snart till middag så blir det kött och någonting (morsan lagar.)

om några timmar ska jag ta mig till gymmet och köra ett hårt cardio pass tror jag, var några dagar sen jag körde cardio kan ju inte börja slöa med det redan nu när jag byggt upp konditionen och allt.

Upptäckte även igår (smart so mjag är) att man faktiskt ska svälja hela kapslarna i min hmb burk. De liknar plast och känns som det så har alltid trott man ska dela på dem .. så det har jag försökt med och 9 fall av 10 har det slutat med att jag fått s.k plastbitar i shakern :D.

Nu vet jag ju inte hur detta kommer gå, då jag har väldigt svårt att svälja piller, detta är ju också mycket större än ett vanligt piller så är rädd att det fastnar i halsen typ ;p

Dagens pass = cardio

Kusinen ringde och blev rätt långvarig på telefonen, var klar 19:40, gymmet stängde 20:30 och bilen var borta. Snabbt upp på cykeln blev det utan handskar och mössa och direkt på träningscykeln där. Körde 20min högt tempo sedan böt jag till en slags trampmaskin och körde 3min tills jag var helt slut. Blev inte så mycket kcal förbrännda men hoppas på att den höga intensiteten gav lite efterförbränning iaf.

På vägen hem cyklade jag blöt i svett och utan handskar och mössa som sagt, i -1, 2km ”lite” kallt :helpme:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.