- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 oktober, 2008 at 15:28 #341344Anonym anvandareMember
Låter bra, du måste försöka göra som jag försöker göra. Hitta en balans. Man behöver inte svälta och man behöver inte svulla. Det är så lätt att skriva det men så svårt att utöva det i det verkliga livet.
Lycka till hur som helst!
15 oktober, 2008 at 17:00 #341345Anonym anvandareMembertack, för tillfället är motivationen i topp men vet hur snabbt det ändras..
Dagen:
Vaknade 9:30, gick upp och tog adjö av kusinen som for hem, svintrött var jag, körde 10g EAA sen sov jag en timme till. Sedan ”frukost”, en burk makrill, ett stort glas vatten, 1x opti-men… runt 14:00 går jag till gymmet, 10min promenad, går på bandet högt tempo i 37minuter tills ”-kcal” står på 400. Duschar, bastar 30minuter sedan går jag hem och här är jag nu. Middagen kommer bli stekt regnbåge och några potatisar. Förmodligen som sista mål ikväll med, har bara en makrill burk kvar och den går nog åt som frukost imorgon.
Ingen jätte hunger ännu, känns riktigt bra.
15 oktober, 2008 at 19:10 #341346Anonym anvandareMemberFyfan vad man pissar när man skippar kolhydrater, tror jag har pissat 10gånger på ett par timmar nu och jag har inte druckit jätte mycket vatten heller. Kanske hållt på en jävla massa vatten som gjort att formen sett taskig ut, verkar nästan så, blir bättre och bättre för varje timme fortsätter det såhär hunger och ”humör” mässigt så kommer jag köra i princip utan kolhydrater ett par veckor nu.
Förhoppningsvis lockar inte kosttillskotten över till att börja bulka direkt bara, förhoppningsvis kan allt utom en påse DoublePro protein stå oöppnat tills om et par veckor
15 oktober, 2008 at 23:50 #341347Anonym anvandareMemberDet är ju fan sjukt hur gott whey80 är. Vet inte om det är tidig deffnojja men smakade 2 provförpackningar, hallon och jordgubb, smakade ju förfan precis som smält hallonglass & smält jordgubbsglass, mycket godare än body science tex som jag trodde hade det godaste proteinet. Nästa protein beställning vet jag iaf vad ska jag välja
Maten idag:
EAA 2ggr under dagen
1 burk makrill (200kcal, 17.5g protein)
lite regnbågslax, 1 potatis (~max 500kcal)
2x proteindrinkar, båda i glas med lättmjölk (460kcal, 66g protein)30g kolhydrater+potatisen är alla kollisar jag fått i mig.
inte hungrig, och har pissat så förbannat mycket det är inte sant. Tillskotten är några gram omega3 och multi tablett.
Blir spännande att se hur länge man klarar köra såhär. Pga aktiviteten skulle jag gissa på ett ganska grovt underskott, 1500-2000kcal? Liten kickstart, kommer inte köra såhär lågt alla dagar, men kommer sikta på minst 1000kcal underskott/dag, ska inte köra någon långvarig deff.
Att vattnet släpper såfort är jävligt motiverande, trodde inte formen kunde ändras så mycket under en dag bara. Ska ta lite morgonbilder imorgon, sedan lägga upp här och jämföra med bilder tagna bara 2 dagar sen så ska ni få se
16 oktober, 2008 at 11:20 #341348Anonym anvandareMemberFan kanske därför jag har pissat hur mycket som helst de senaste dagarna. Har för visso druckit mer men det är fan sjuka mängder toalettbesök de senaste 4 dagarna. Ska bli intressant att se vad min våg säger på måndag
16 oktober, 2008 at 12:49 #341349Anonym anvandareMemberLägsta vikten hitills, 76kg morgonvikt jävlar vad vatten det har släppt alltså. Hade lite problem att somna igår pga hungern kom helt plötsligt, men gick bra tillslut och vaknade itne alls hungrig. Frukosten blev En tallrik kycklingwook, en burk makrill. Blir gym senare idag med en kompis, biceps mage ben och ländrygg. Andra målet kolhydrater direkt efter passet, sedan kolhydrats fritt igen. Kommer sikta på 1500kcal idag, ganska inaktiv med.
Inget sötsug än, känns bra!
16 oktober, 2008 at 17:02 #341350Anonym anvandareMemberTog mindre än 24timmar innan första ”fusket”, en kompis följde till ÖB och då blev det en glass och 60g mjölkchoklad. 400kcal totalt, men kommer räkna in detta i totala intaget, ska ändå inte överskrida 1500kcal. Sedan har jag ätit middag nu. Kyckling wook igen, en liten portion, med en proteindrink till. Max 500kcal. Ligger någonstans mellan 1200-1400kcal just nu, förmodligen lite mindre men lika bra vara på den säkra sidan. Kommer stoppa i mig en proteindrink, en burk makrill och lite EAA innan läggdags. Ska gå en 40-50minuters promenad nu strax, sedan gym om någon timme.
Ser också att jag har ett missat samtal från MMsports, antar att det är något problem med min beställning, så lär väl inte få den ordern imorgon 👿 men förhoppningsvis har proteinet från GV kommit då.
Har fö storhandlat makrill idag för 200kr, så nu har jag att leva på ett tag. :up:
17 oktober, 2008 at 00:00 #341351Anonym anvandareMemberDen här dagen glöms här med, och kikar mot framtiden!
Iaf om man ska gå dietmässigt. Haha
Det gör mig inget men känns bara typiskt att dagen skulle komma dan efter man bestämt sig för att köra hårt igen. Men var inte pga något sötsug eller något, utan bara som en jävligt skojj spontan grejj med en kompis. Liten tröst är väl att allt var efter ett kanon gympass!
Ligger en hel historia bakom som jag inte orkar skriva ner nu men nu sitter jag iaf här med 4st ”små”dubbel ost burgare(från en hamburgarresturang som är kända för att inte snåla med dressing dessutom) och 2liter cola light i magen. :up:
Sådant jag och min kompis brukar hitta på ungefär 1 gång per år, timingen var väl inte perfekt men vi hade jävligt skojj. Han åt sig dessutom mätt precis innan träningen, en vanilj munk precis innan vi gick in på resturangen och dessutom åt han _5st_ likadana plus en extra dricka alltså. Han mådde inte bra efter kan jag säga haha. Men han är fan sjuk, kan fan äta en familjepizza helt själv.
Vi satt nog där 2timmar och folk som gick förbi kunde inte hålla sig för skratt när de såg alla tomma kartonger. Fick en del roliga kommentarer av de + personalen. Tog lite bilder som jag tänker lägga upp här, kom med på någon av de faktiskt. Höjdpunkten var dock när vi efter 9st tomma kartonger gick fram till kassan, och bad om 2 stora lyx (dessa mättar betydligt mer än ”vanliga” hamburgarkedjors ”mega size”.) Minen på killen i kassan var priceess. Självklart sa vi efter några sekunder att vi bara skämtade.
Aja, innan tränade vi som sagt, gick dessutom en timmes promenad innan detta.
Körde ganska random men chins i början av passet, vi tävlade och det sporrade mig tillräckligt till att dra upp mig 14gånger (5mer än sist. Vägde 78kg på gymmet precis innan). Sista var dock kanske inte 100% strikt, men drog ändå upp mig en bra bit. Biceps körde jag total slut på med mycket bra vikter och kontakt, massor av pump som vanligt.
Motivationen just nu till att köra stenstrikt diet upp till en månad är ungefär 110%. Så från och med nu kör jag igen. hade det inte regnat ute hade jag dessutom utan problem gått ut på en promenad nu på natten fastänn jag har skola imorgon.
17 oktober, 2008 at 10:15 #341352Anonym anvandareMembermakrill & ägg diet inledd.
Kommer äta följande på dagarna:
3burkar makrill i tomatsås
4 ägg
1 proteindrink, doublepro eller vanligt vassle. I mjölk eller vatten beroende om jag tränat eller ej.Blir totalt.
920kcal – 76g protein + 65-210kcal(beroende på proteindrinken), 15-37g protein.
Slöa dagar blir det nog det första, 985kcal, 90g protein.
Träningsdagar blir det 1130kcal, 113g protein + kanske lite kolhydrater efter träningen.
17 oktober, 2008 at 13:03 #341353Anonym anvandareMemberUpplägget.
Ovan nämda kalori intag + 1-3g omega3 tillskott, 3x opti-men per dag. EAA 1-2gånger / dag, alltid före träning.
3x recreate per dag, 2 på morgonen, en på eftermiddagen tills burken är slut (kanske 1 max 2 veckor till). Varje lördag och kanske även varje Söndag 40-60min morgonpromenad före frukost. Annars inte så mycket promenader, kanske någon dag då och då en 40min rask promenad på bandet. Den 24e oktober när jag får lov i över en vecka kommer det bli mer promenader på dagarna. Kommer efter styrkepass där jag tar ut mig ordentligt på flera muskelgrupper och känner att jag verkligen behöver lite mer kalorier lägga till ett extra efter träningsmål på max 500kcal. 2-2½ liter vatten kommer drickas dagligen, även en hel del cola light och tuggummi kommer förbrukas.
Kommer köra 3 halvkropps pass i veckan (2 överkropp, 1 underkropp) och om jag orkar 1-2 intensiva konditionspass för att öka upp konditionen. Passen kommer bestå av få set och övningar, intensitet till max och kommer köra lågreps till failure. Försöka tima in protein och kolhydrater till passen optimalt med.
Räknar att vara klar lagom till min 20års dag (21nov) och då räknar jag med en viktnedgång på 1-3kg nu första veckan (nästa tors), sedan stabilt 1-1.2kg viktnedgång per vecka. Tror jag kommer gått ner mellan 4-8kg till den 21november, och kommer då dra igång en uppbyggnads period till april/maj beroende på hur formen artar sig.
Alkohol kommer ske max en gång under denna period, och blir isåfall nu på Lördag i måttliga mängder.
Nu väntar slita sig igenom en lång svenska lektion om renässansen, med bara en burk makrill och ett ägg i magen från kl 8:| (tänker lägga största delen av maten vid frukost och efter träning i fortsättningen).
Det är mitt upplägg, nästan allt är från saker jag lärt mig på det här forumet det senaste året. Nu får det bära eller brista.
18 oktober, 2008 at 00:47 #341354Anonym anvandareMemberDagens mat.
4ägg.
3 burkar makrill.
3x proteindrinkar, var tvungen smaka båda doublepro smakerna. Båda i mjölk. Choklad var riktigt nice i lättmjölk fast jag bara tog halva doseringen! Den andra smaken jag tog 2x av, inte lika god, god var den men inte mer än så.
EAA 2gånger
2 liter vatten
1 liter cola light.
Kosttillskott: 3 Recreate, 3 opti-men, 5g omega3Haft några hunger perioder som var rätt jobbiga, värsta var i skolan sista passet, var väldigt orolig magen skulle börja låta som en ångvält under lektionen när det blev tyst i klassrummet. Men dessa perioder har gått över efter ett tag och man har börjat må bra igen utan någon hunger. Inte alls som när man kör med kolhydrater och får blodsockerfall eller vad det nu är, ”krasch” när man börjar må dåligt och blir på dåligt humör ändå tills man får äta igen. 2 sista målen har jag faktiskt ätit bara för att jag ”måste” fast jag mått kanon och inte det minsta hungrig, men efter varje mål så blir man rejält hungrig en 40min sen avtar det igen.
Gått en promenad på 40min med för att rensa huvudet. Gick oerhört bra. Skön träningsvärk i biccarna idag med.
Totalt har det idag blivit:
1400-1500kcal. Tot max 45g kolhydrater från mjölk. Lite mer än planerat men var tvungen smaka proteindrinkarna. De extra kcalen är från just de. 140-150g protein totalt idag. Är inte helt 100 på hur mycket mjölk jag fått i mig, 3 glas iaf med olika mycket när jag smakat proteindrinkarna, så därav skiljer kcal.
Imorgon ska jag nog köra triceps. Blir kul att prova monohydrate för första gången. Funderar på att köra med en tesked bikarbonat som pepz på forumet rekomenderade för att det skulle bli som kre-alakyn. Hoppas jag svarar bra och att explositiviteten får en boost, vilket vore kul när triceps är enda jag tränar riktigt mycket explosivitet på.
Just nu lite små hungrig, får se hur det går att somna.
Imorgon är det lördag, och regnar det inte blir det morgonpromenad dessutom.
Tror jag ska väga mig först om en vecka, nästa fredag. Det är nog bäst så för motivationen, även om mycket hänt redan av allt tappade vattnet! Känns som man gått ner 3-4kg redan.
18 oktober, 2008 at 16:20 #341355Anonym anvandareMemberBlev en morgonpromenad, dock lite kortare än vanligt. Med en kompis till konsum och tillbaka, där frukosten inhandlades. Tog väl 30min sammanlagt kanske..
Frukosten blev en burk bullens. Grova bröd, mjölk och fil. Suttit och räknat ihop kcal nu och blev lite mer än jag tänkt. Iaf mätt och belåten, får väl se hur länge det håller.
Mål 1: Korv,bröd,fil och mjölk och en halv proteindrink för att prova ny smak. Vanliga tillskotten + 6g kreatin. Totalt 4 korvar i bröd, 6-7dl mjölk, 6-7dl fil.
Kcal: 1410kcal
Kolhydrater: 130g
Protein: 92g
Fett: 15g
Detta efter bara en måltid, redan mer än hela dagen igår! Jävligt dumt att lägga detta mål som frukost, kolhydraterna hade jag hellre tagit efter träning.Kvar att äta beror på resten av dagens aktivitet. EAA före träning, sedan 2 ägg, en burk makrill oå några hårdbröd med en halv doublepro drink kanske slinker ner. Den måltiden blir sammanlagt: 530kcal, 55g protein vid blandning i mjölk.
Sammanlagt då för dagen: 1940kcal –145g kolhydrater – 147g protein – 30g fett.
Känns lite väl högt, faktiskt, då mitt energibehov vid en aktivitetsfaktor 1.3 är 2100kcal ungefär. (med formel som stämt förut.) Antingen lite mer rörelse, eller så tar jag bort något från sista måltiden. Kommer antagligen köra en 30min promenad till, och ta bort bröden samt mjölken så inga mer kolhydrater mer idag. Skriver ner vad det blev, innan läggdags. Iaf ovan är max intaget och resten kommer isf ske efter träning.
Smalbänk väntar om ca 2timmar! Får jag med mig en kompis ska 80kg provas.
18 oktober, 2008 at 19:10 #341356Anonym anvandareMemberhmm, gymmet stängt.
Aja, ska köra triceps hemma ändå. Armhävningar med smalt grepp, vikt på ryggen! Blandat i en häxdryck som jag har stora förhoppningar på. Lite rädd också, efter alla ingridienser och när jag hällde i fun light då jävlar blev det reaktioner i soppan. Svämmade nästan över, var tvungen dricka skiten.
AAKG, Citrulline, gakick, kreatin mono,1 tesked bikarbonat, HMB allt i normal dosering. Smakade OK med funlight, men som sagt ämnena verkade reagera kraftigt med varandra. Sedan en banan till det för att få upp insulinet lite.
Om 35min kör jag en EAA, väntar några min sen kör jag. Om magen inte fräts sönder tills dess då iaf. Efteråt blir det förmodligen någon kött/fiskrätt i lagom portion föräldrarna lagat. Fast kommer köra utan riset, och med vatten till.
18 oktober, 2008 at 22:50 #341357Anonym anvandareMemberPasset då. Kände mig lite uthålligare, kan varit placebo också. När jag fick känslan att jag var helt slut och annars alltid får failure om jag kör en till, kunde jag köra 2-5reps till kände sdet som.
Körde mage och triceps, med KV och en ryggsäck på 22kg till hjälp.
Armhävningar med smalast möjliga grepp:
12/KV uppvärmning
8/KV+ryggsäck, explosiva upp (här märktes kreatinet av! ) sista 2 var extremt jävla jobbiga. Väldigt långsamt ner också.
18/KV
6/KV+ryggsäck
20/KV lutande ställning med fötterna på stol
5/KV+ryggsäck lutande stälälning med fötterna på stol
15/KV på en stång (blev lite tyngre än på golv)
20/KV på golvet, kontrollerade, till total failure.några magövningar.
Skönt.
Efteråt blev det en burk makrill, 1 hårdbröd(30kcal), en proteindrink (2dl lättmjölk+creamy vanilla vassleprotein) +6g Kreatin.
Fortfarande mätt och belåten, sista målet bestod av: ~410-450kcal, 40-50g protein.
Just nu är jag alltså uppe i: 1860kcal – 142g protein – + en banan som jag inte räknat med, så runt 1960 kanske? Varit ganska inaktiv med, inte bra.
19 oktober, 2008 at 15:30 #341358Anonym anvandareMemberGårdagen blev ännu en liten portion, med bara kött och lite sås. Kanske landade på 2200kcal, var ute nyktert på krogen mellan 1-2 så blev lite ”rörelse” :p gissar på ett blygt underskott på 100-300kcal igår.
Idag är nya tag, återgår till dieten.
2ägg, en burk makrill, ett halvt glas lättmjölk, 5g kreatin och 2 havrekakor blev frukosten. 536kcal 39g protein. Några gram omega3 också, så lite mer kalorier.
kvar att äta: 2 burkar makrill, EAA, 2 ägg, 2dl lättmjölk och 15g doublepro. (704kcal, 70g protein)
Funderar på en 40min promenad på gymmet. Kör jag mer än 40minuter, kommer jag unna mig lite mer mat för de förbrännda kalorierna efter 40min.
Totala energin idag kommer iaf antagligen att bli:
~1300kcal (inräknat omega3 tillskotten, kan bli 100-200kcal mer beroende på hur mycket jag rör mig)
109g protein -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.