Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 685 total)
  • Author

blev inte riktigt som jag tänkt, isället år jag vad föräldrarna bjöd på. Kött i sås och ris, men skippade riset, tog grönsaker istället. Gott det med. Drack saft till. Ca en halv tallrik kött&sås. Åt 3rostade bröd dessutom till. mellan 400-600kcal uppskattning, mer än så knappast troligt då jag inte åt så mycket samt skippade mjölk.

Sedan har jag gått 45minuter i minusgrader, fyfan vad kallt.

Nu drack jag just en EAA drink och om en 15-20min kommer jag blanda i 15g doublepro i vatten sedan är dagens mat avklarad, landar på max 1400kcal om jag ska gardera mig.

Som vanligt är jag svag för film – måste alltid ha något att tugga. Så igår efter senaste inlägget blev det över en liter fil (600kcal) och en massa hårdbröd med kaviar, perfekt.. kom upp i ca 2500kcal, rörde mig ganska normalt så blev nog litet överskott. Fö blev det Eastern Promises som sågs, en riktigt bra film!

Kompenserat detta idag genom en promenad på 40min (hämtade paket från mmsports) och cyklat 8km, samt hitills endast fått i mig exakt 700kcal. (kommer dock äta minst 250kcal till, max 300.)

En liter mjölk, en burk makrill är allt jag fått i mig. Ändå är jag inte hungrig överhuvudtaget.

har äntligen fått tag på en digitalkamera!

Massa bilder knäppta.

Vissa blev jag faktiskt helt ok nöjd över, så dessa lovar jag lägga upp imorgon (kan tyvärr inte nu, far okupperar datorn där det är möjligt att föra över).

Fortfarande inte ätit något, mjölken slut. Börjar känna mig tom av energi, blir svårt detta.

bikarbonatet reagerar alltid med vatten,

ok tack, då förstår jag, blev nästan lite orolig ;) och tack för tipset med, kände av kreatinet fastänn jag bara tog några gram 30min före med monohydrat+bikarbonat. Dvs mina 1500gram lär räcka ett par år nu :D

Ska framkalla bilderna alldeles strax, kommer upp här ikväll senast (om jag inte får främmande hela kvällen, isf laddas de upp imorgon). Synd bara jag inte kan visa någon magruta än, då jag fortfarande innehar en sk sälform. Men skulle tippa på en månads hård dietande från utgångsläget så skulle man faktiskt kunna skymta dem, skulle vara en stor känsla att kunna skåda en sådan för första gången..

Ska se om jag kan hitta några före bilder också.

Vägning på Fredag, hoppas på 75kg men tror det är högre, har gått långt ifrån felfritt hitills men har iaf gått rätt väg..

Kommer fö flytta ”dieten” till vilo veckan från skolan(start nu på fredag), med ägg och makrill och proteindrink på bara strax över 900kcal, har inga problem med det egentligen men klarar inte av 6timmar i sträck i skolan på den, kurrande mage är inget man vill ha bland folk..

Kommer köra något högre tills dess. 1100-1600kcal beroende på aktivitet. Kolhydrater kommer ingå fram tills Fredag(dock lär ju detta ge negativt till vikten, men det skiter jag i, vet hur lätt jag drar på mig vatten men tror ändå vågen kommer visa en nedgång.

Har nu ätit 2 gånger idag och första målet är beräknat till exakt 630kcal. Andra nu uppskattningsvis 400-600kcal, absolut inte mer iaf. Köttkorv och mos blev det, saft till och åt inte så mycket mos, men rätt många korvar. Är mätt nu, men har på sistone börjat bli mätt för minsta lilla.

600kcal kvar att fördela efter träningen (där jag ska prova på rotatorcuff övningar Qustaph tipsat om samt biceps). Kanske även cardio om kroppen orkar, isf kommer jag höjja energi intaget.

Är så trött på att dieta nu, vill ha mat.. älskar verkligen mat. Och vill skaffa lite massa. Men tänker följa detta och inneha min livs form lagom till min 20års dag (om exakt en månad idag.)

Har ju lovat lite bilder så här kommer de.

Som ni kan se suger formen fortfarande och är långt ifrån ”vältränad” men det är ändå oerhörda framsteg mot för när jag började. Har tyvärr inte någon före bild jag hittat ännu som jag kan jämföra med. Har dock 2 för strax över ett år sedan men som man inte kan se mycket av, men man kan iaf se hur mycket jag förändrats i utseende.

Som ni även kan se suger jag på att flexa traps musklerna på ryggen så ser knappt ut som jag har några muskler där. Och så ser man hur jävla mycket mina axlar lidit av att inte kunna träna de på flera månader. Aja här kommer sälformen som jag kommer jämföra med med nya bilder om exakt en månad förhoppningsvis 4-7kg lättare.

[img=http://img46.imageshack.us/img46/3646/sommar08014tl3.jpg][img=http://img79.imageshack.us/img79/1796/sommar08020qm3.jpg][img=http://img207.imageshack.us/img207/5581/sommar08021ta8.jpg][img=http://img46.imageshack.us/img46/2015/sommar08026hw5.jpg]edit. Tog bort rygg bilden – lägger in en när jag lärt mig hur jag kontaktar övre rygg musklerna genom att flexa, just nu klarar jag inte av det lol.

[img=http://img133.imageshack.us/img133/6191/sommar08029gs0.jpg]Och lite spänn bilder;[img=http://img134.imageshack.us/img134/5920/sommar08032zu4.jpg][img=http://img232.imageshack.us/img232/4199/sommar08035gm9.jpg]Nu skall det snart begås till gymmet för att förbättra denna sälform!

Biceps och rotatorcuff väntar.

Tror på ett jävligt fint biceps pass. Kolhydrater (potatismos), AAKG,Gakick,Citruline,Kreatin,Bikarbonat 40min innan samt Xtend+hmb direkt innan. Blir kul att se ifall det blir någon skillnad. Läge att köra rygg också(chins). Detta upplägg+ev ökning från förra passet+ev lite viktnedgång borde ju ge ett par extra reps!

blev ett mycket bra pass!

Helt vansinnig pump, blev nästan för mycket.. :D

Denna combon kommer mig vara kär i många år framöver om FX fortsätter ha lågpris på det. Sjukt motiverande, mycket bättre än Rage tex. Kommer bli en fröjd att bulka sedan!

Sedan är den faktiskt riktigt god drycken när man blandar lite funlight strawberry.. mm! Minst lika god som Xtend watermelon som jag tog direkt före passet, även den en riktig höjdare som dom verkligen fått till, känns kul att för en omväxling njuta av drinkarna före träning, istället för att tvinga sig i de och få kväljningar (främst Amino Rush)

Och repsstyrkan. Biceps kunde jag köra 20reps innan mjölksyran dödade muskeln på en vikt jag förra passet orkade max 10reps på, tex. :) och sittande rodd radade jag upp 12reps uatn större problem på en vikt jag annars brukar få failure på 8e reppen. Verkar svara riktigt bra på kreatinet, återigen måste jag tacka pepz för tipset med bikarbonat.. verkar fungera kanon! Och inga problem med magen heller som jag läst en del verkar få. Samt får jag ett oerhört tryck i musklerna(känns som pump) och jag vet inte om det är bikarbonatet eller något av dom 3 andra pre work out, AAKG,citruline,gakick alla innehåller ju argirin/ämne som producerar argirin!

Chins, inte lika bra, men en klar förbättring. 11 strikta och fina reps denna gång, sedan några set med 8-10reps. (var 2 pass sen tror jag då jag bara orkade 6-7st :D)

Där jag kanske märkte störst skillnad, var dock mage. Lutande situps. Tror jag gjorde 40reps faktiskt, kändes som jag kunde mala på hur länge som helst utan att magen tog slut på kraft. Kan ha varit lite mindre, eller lite mer, men helt sjukt hur ”lätt” det gick efter 20reps jämfört med annars.

gick hem och från gymmet, tog kanske 10min vardera väg.

Hemma blev det en rejäl återfyllare, som jag tyckte musklerna förtjänade då jag kände att de var tomma och skrek efter energi.

Skorpbruta i lättmjölk, hallonsylt, ett glas lättmjölk och halv doublepro drink, 3 hårdbröd med kaviar, totalt med skorpbrutan etc blev det 1.6liter lättmjölk.

Uppskattning, 1000kcal. Kan inte skilja mycket, beror helt på hur mkt skorpor det blev. Men knappast mer än 400kcal.

Mellan 1900-2300kcal idag, med mer än hälften efter ett bra träningspass en tidig dag som klevs upp kl 7, är en mycket dra dag!

Ska förresten skita i att väga mig på Fredag då jag vet att det inte är så smart då jag senaste dagarna ätit typ 10-15g kreatin monohydrat / dag, samt äter lite kolhydrater igen och direkt samlar jag på mig floder vatten. Så för ett rättvisare resultat kommer jag väga mig först nästa söndag, den andra november efter en lågkolhydratsvecka med mycket promenader.

Fan vilken förändring på bilderna. Ser riktigt bra ut!

tack!

Dagen hitills:

06:00 vaknar, tar en drink bestående av 6g Amino Rush, 6g Xtend (blandade och smakade rätt bra!), somnar om 1-2timmar.

sedan 1ägg , 2dl lättmjölk, lite sippande på a-fil som jag tror var för gammalt, 15g whey, en banan, 6g xtend, 4g kreatin, 1x opti-men och 2g omega3. (80+80+58+20+100+16+16= 370kcal. 30-35g protein. Trevlig frukost!

Ploppade upp en ny liten mask på biceps igår när jag hade som mest pump, mycket motiverande! Kul också att svälla upp samtidigt som man går ner i vikt, jäklar vilken skillnad. Allt kreatin, kolhydrater och vatten gör verkligen stor skillnad, man känner sig fylld som när man bulkar!

Intag 2:

6g Aminorush,5g kreatin, 6g xtend, 4g HMB

Intag 3

3 hårdbröd
    1 burk makrill
    ½ dl whey i vatten
    smör på hårdbröden

kcal: 360 borträknat smöret. Drar en gissning på 400-420 med smör och 1g omega3.
    prot: 30-32g

totalt hitills: 730kcal, ~65g protein (ej inräknat aminosyrorna.)

Kvar: 1 ägg, 1 burk makrill, ½portion whey i vatten, 2g omega3 = 349kcal. 36g protein.

Totalt idag som är vilodag kommer det bli ~1079kcal, ~101g protein (ej inräknat aminosyror)

Vaknade ganska sent och har varit helt inaktiv, så tycker det är mer än vad det verkar.

glöm mitt senaste inlägg, heroes har kommit ut, mor hade handlat skinka så just nu ät jag uppe i (uppskattning)

1730kcal. Lägg til ldetta på en helt inaktiv dag.

Nu är jag iaf mätt, ska inte bli något mer ikväll, max ett ägg eller doublepro drink. (80-100kcal)

Ska pga detta ut på minst en timmes promenad efter jag sett klart heroes.

En dag kvar, sen börjar lovet och jag kan köra en vecka riktigt intensivt!

Godkväll

vilken dålig period jag är inne i just nu. När jag väl börjar äta kan jag inte sluta känns det som. Vet inte vad det är.

Varit så senaste veckan. Dieten har gått perfekt hela dagen fram till kvällen, sedan sätter jag på en bra film, hungern kommer och tänker typ ”en macka skadar väl inte”.. sen blir det en till, och så fortsätter det. Och igår var värre än normalt.

Nä nu väntar iaf (förhoppningsvis) 10dagar med låg kcal och nästan noll kolhydrater. Förhoppningsvis får detta upp motivationen till att fortsätta till 21nov min 20års dag. Sedan blir det inget mer def på många månader.

Massa cola light kommer inhandlas.

Morgon promenad på 2timmar,

cardio träning på gymmet, rodd 10minuter, 2km.

Cykel 16min Max-OT style, 16.66km.

Ganska häftigt, kom exakt lika långt på 16min som jag gjorde förra perioden mitt första pass med det. Sedan ökade jag 4pass i rad till 17.3km innan jag blev förkyld 2veckor och allt sprack.

Fast lär nog inte fortsätta med det, just nu iaf, tror inte det är möjligt utan kolhydrater.

Allt detta utan någon frukost, fortfarande inte hungrig, kanske ger en fingervisning hur mkt jag åt i gårkväll. Tog iaf Xtend och Aminorush efter konditionen som återställningsdryck, och snart kommer en banan och en kasein drink slinka ner.

Och ja, vägde mig på gymmet. 79kg morgonvikt! Fyfan! Och det efter 3 toalett besök också… Men tror faktiskt kroppen kan hålla på uppmot 4kg skit, kreatinet,kolhydraterna etc. Är väldigt vattning just nu… får se om vågen tar sig ner till 75kg tills på nästa söndag!

Kommer förmodligen bli så jag kör def hela november ut (tilf. ätardag runt 21nov pga födelsedag dock) sedan börjar bulken 1a dec. Dags att börja planera schema snart, är alltid kul! Morgoncardio och lågkcal dag tror jag att det kommer bli varje Lördag även på uppbyggnads perioden så formen inte ska dra iväg. Så Sön-Tor har jag att planera träning på, Fredag kommer bli vilodag.

Sedan en doublepro drink i vatten (100kcal)

Lite kidney bönor (100kcal)
    En tallrik a-fil (300kcal)
    en burk makrill (200kcal)
    några hårdbröd (130kcal)

varit väldigt aktiv idag dock. Och mer skall det bli. Ska ut på en cykeltur med en polare nu!

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.