Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 685 total)
  • Author

cykling en timme.. jobbiga uppförsbackar, etc. Känns som ett bra cardiopass!

Köpte en liter låglaktos mellanmjölk som kommer avnjutas ikväll, smakar precis som grädde

Direkt efter cyklingen blev det 2hårdbröd med ägg (1ägg), lite kaviar, ett glas av mjölken.

280-300kcal, runt 18-20g protein.

Märktes under slutet av cyklingen att kolhydratslagrena börjar vara förbrukade, var jävligt jobbigt.

Just nu på, ~900kcal kanske, en dag som varit väldigt aktiv. 7dl mjölk kvar (315kcal), en apelsin lär slinka ner också samt massa vatten. Inga mer skitportioner som slinker ner på slutet av kvällen.

Mjölken slank ner.

+2hårdbröd, en burk makrill.

Sedan till en kompis som så gärna ville bjuda på mat.

En god mjukmacka med 2skivor ost, lite smör, 2 glas mellanmjölk blev det.

Gick sedan en kort promenad när jag kom hem.

1460kcal+mackan med ost och mjölken. Orkar inte räkna på det nu. Men har inte varit hungrig idag, men har varit jävligt aktiv faktiskt. Cardio på gymmet, cykeltur ute, gått omkring på stan 2timmar, lite hemma träning etc. Så ska mycket till om det inte är ett underskott, även om mackan och mjölken inte var planerad så vill man ju inte vara otrevlig mot kompisar, tackade iaf nej till en godbit.

Kommer köra såhär så mycket som möjligt, mer mat och mycket mer aktivitet. Mår man bättre av på alla plan verkligen. Men slöa dagar kommer jag försöka köra diciplinerat på 4 ägg och 3burkar makrill och proteindrinken.

Dagens upplägg:

Kommer starta dagen med att dela på 1000g kyckling med en kompis.

Sedan har jag en känsla att denna dag blir inaktiv. Så kommer inte äta så mycket, ska försöka sikta på att nolla kolhydraterna idag. Ägg, makrill och kyckling samt proteindrink lär dagen bestå av.

Liten ändring, då det blev mycket kyckling kvar och kompisen inte verkade tycka det var så gott utan något ris/liknande till.

Dagen kommer bestå av kycklingen som är kvar. Totalt kommer det bli 800-1000g kyckling förbrukade när dagen är slut. Är ganska perfekt, då det passar perfekt till mitt ”schema”. Lite väl kalorik var kycklingen dock, med fett etc.

1870kcal/förpackning, och jag kommer äta nästan hela själv.

Får nog bli en liten cykeltur ändå.

150-160g protein, mer än 2x KV knäns fint, inte ofta jag kommer upp så högt nu faktiskt när jag kör väldigt lågt på kcal.

Imorgon kanske det blir alkohol. Lite orolig är man. Färskt i minnet från förra gången under diet med lite mat ohc vatten (har skrivit det här i journalen) så fick jag blackout och mådde skit hela dagen efter efter att bara ha förbrukat ungefär 60% av det jag normalt brukar dricka… iaf så kommer man billigt undan då!

Dagen:

Kyckling
    en liter laktosfri mellanmjölk
    2 ägg, på 3hårdbröd, kaviar

Typ 800-1490kcal beroende på kycklingen, en inaktiv dag. Kört några dagar irad nu chins i trappen, lite lyft med lådor etc. Blir starkare och starkare för varje dag. Vet inte varför jag inte gjort detta tidigare, slösar ju energi rätt bra. Visst man lär ju inte få någon muskeluppbyggnad men det är inte målet heller under deffen. Tror inte det är speciellt nedbrytande heller, om man bara kör ett par set per dag och är noga med mat/aminosyror i samband med det. Bland annat gjorde jag 14 chins på rad tidigare idag, sedan hängde kvar i statiskt läge i 5sekunder, sedan sakta ner. Väntade 10sek sedan drog jag upp mig utan att hoppa till eller nåt, det var tungt! Känns oerhört i ryggen efteråt att den fått jobba, kanske prova detta lite sedan under bulken, tror det är ganska effektivt.

Går inte uppskatta kycklingen. 1100g står det på förpackningen. Kom i 4 delar. Kompisen tog den överlägset största. Sen lämnade han vad som såg ut att vara mycket. Värmde upp, och det var kanske 5-6 ”tuggor” kycklingbitar kvar av hans bit.

Sedan var resten skit. Så åt upp långt ifrån allt. Aldrig mera Stinas Örtkyckling iaf, extremt oprisvärd, 60kr betalade jag för skiten.

Som allt pekar på nu, så blir det en liten break imorgon för alkohol. Kommer öka kolhydraterna lite och vattnet, så spriten inte dödar mig. Sedan dricka måttligt – eventuellt blir det väl skräpmat men sånt får man ta. Ska försöka hålla mig undan – undrar om man är förståndig nog att ta en ”low carb” meal på max i fyllan? :D

HAha sitter också och tänker precis så, ”ska fan skippa stripsen inatt”. Skit samma. Ät gott och njut kom jag fram till istället :D

Gustaf Lindberg wrote:
    HAha sitter också och tänker precis så, ”ska fan skippa stripsen inatt”. Skit samma. Ät gott och njut kom jag fram till istället :D

Det är sant. :D Njuta ska man göra.

Får väl se hur kvällen artar sig.

Kommer iaf lätt bli en lite stadigare dag det här. Började dagen med 4 rostade bröd, med smör och skinka, 4dl lättmjölk+20g doublepro, 3dl lättmjölk.

mjöken och proteinet=380kcal – resten vem vet. Någon som har en fingervisning vad ett rostad bröd (Pågen, vitt rostat bröd) kan ge energimässigt? Fan kan inte ens uppskatta det. Skulle haft en våg nu. Senare lär det bli en väldigt stadig middag och alkoholen kommer bestå av precis vad jag hoppas blir lagom mängd, 35cl vodka utblandat i massa sprite. Sedan Max någon gång vid 12-01 tiden.

Svårt att uppskatta vad man klarar av alkoholmässigt när man gått ner ganska många kg, samt är ganska vätsketömd. När jag vägde över 100g och drack ”regelbundet” så var en 7a ganska ”lagom”, skulle jag komma i närheten av de mängderna nu så skulle jag ligga och kräla direkt tror jag. ):

100g vitt bröd brukar ligga runt 250-280kcal. Runt 7g protein också. 4 st pågen brode väga ca 130g om jag inte är helt ute och cyklar!

Okej tack! Bra att veta! Mindre energirika än jag trodde isf om så är fallet.

240kcal,10gprotein/100g innehåller brödet.

300kcal då ifall det skulel väga runt 130g! så 700-800kcal just nu kanske med smöret och skinkan(väldigt lite smör).

Har väl kvar en middag på 600-700kcal, sprite på 100kcal, alkoholen och skräpmat för 500-1000kcal. :)

kycklingpaj med massa grönsaker.. mmm….. så gott. Länge sen jag var såhär mätt och belåten!

asdf

rolig kväll.

Att jag stog på mig för att en idiot kassörska försökte lura av mig 60kr för de tyckte jag såg onykter ut – när det i själva verket egentligen kostar 20kr blev rätt kostsamt – började med att jag sa fundersamt till kassörskan ”60kr? – det kostade ju 20kr förra veckan”. Direkt vinkade hon in vakten som kom och körde ut mig och lät mig inte komma tillbaka. Detta kl 12 lixom, gg. . När jag sedan försökte komma in igen blev han ännu argare och hotade med att ringa polisen. Förstår mig inte på de faktiskt. Jag var trevlig och erbjöd mig tillslutbetala 40kr som var allt jag hade med mig och sa att de faktiskt förra veckan tog 20kr i inträde som de faktiskt gjorde (var där – och så ha de gjorde det ändå sedan jag fyllde 18 för 2 år sedan.) då börjde han skratta åt mig och körde ut mig. Asså vafan. Aja vill dom inte ha 200-300kr extra i intäkter får dom väl skylla sig själv.

Sedan blev det ett kycklingmål på max, vid 02 tiden. Smått onödigt men fan vad gott. Njöt verkligen av varje tugga. Nu återgår vardagen till diet igen! Tills nästa söndag kommer jag köra i princip kolhydratsfritt med undantag imorgon då rester av kycklingpaj och massa grönsaker kommer ätas upp.

Känns bra just nu, behövde verkligen en skitrolig skitdag för att komma på fötter igen!

Haha, ibland förstår man sig inte på vakter osv. Bra att du hade roligt i alla fall. Min kväll slutade också på max men när jag stått i kö i 30 minuter och äntligen skulle få bestämma så vände jag och gick därifrån. Kom på att jag inte ville bli grismätt haha.

Radikaal wrote:
    asdf

rolig kväll.

Att jag stog på mig för att en idiot kassörska försökte lura av mig 60kr för de tyckte jag såg onykter ut – när det i själva verket egentligen kostar 20kr blev rätt kostsamt – började med att jag sa fundersamt till kassörskan ”60kr? – det kostade ju 20kr förra veckan”. Direkt vinkade hon in vakten som kom och körde ut mig och lät mig inte komma tillbaka. Detta kl 12 lixom, gg. . När jag sedan försökte komma in igen blev han ännu argare och hotade med att ringa polisen. Förstår mig inte på de faktiskt. Jag var trevlig och erbjöd mig tillslutbetala 40kr som var allt jag hade med mig och sa att de faktiskt förra veckan tog 20kr i inträde som de faktiskt gjorde (var där – och så ha de gjorde det ändå sedan jag fyllde 18 för 2 år sedan.) då börjde han skratta åt mig och körde ut mig. Asså vafan. Aja vill dom inte ha 200-300kr extra i intäkter får dom väl skylla sig själv.

Sedan blev det ett kycklingmål på max, vid 02 tiden. Smått onödigt men fan vad gott. Njöt verkligen av varje tugga. Nu återgår vardagen till diet igen! Tills nästa söndag kommer jag köra i princip kolhydratsfritt med undantag imorgon då rester av kycklingpaj och massa grönsaker kommer ätas upp.

Känns bra just nu, behövde verkligen en skitrolig skitdag för att komma på fötter igen!

Jag hade väntat på polisen. Vad hade vakten och kassörskan kunna säga? ”Arrestera den här mannen – han vägrar betala tredubbla inträdespriset”?

Nej det är verkligen ingen höjdar krog, längtar verkligen till den 21nov då jag fyller 20, då blir det aldrig mer det där stället. Hela personalen har alltid varit så jävla giriga och enda de bryr sig om är att få max vinst utan att tänka på kunderna. Tycker de man ser lite full ut i baren så blandar de fan bara vatten i drinkarna man betalar 100kr för, idioter.

Som vanligt efter en fylledag så är morgonformen helt fantastisk, 75kg uttorkad liten rackare vaknade jag som.

Ätit 2ggr, kycklingpaj båda. Två normalstora portioner. Saft till, runt 1000kcal kanske. Nästan en ehl skål med grönsaker åts till för att få en fin mättnad. Spelat pingis 2timmar idag också. Ytterligare runt 800-1000kcal lär jag trycka i mig innan läggdags.

Nu lägger jag in slutspurten på detta, behöver inte ha fram magrutorna nu men vill ändå ha ett bättre utgångsläge innan jag börjar småbulka. Nya kläder jag köpte i turkiet har börjat sitta löst och det vill jag faktiskt inte just nu. Min pingispartner har sagt upp sig från sitt jobb i sthlm och kommer hem om ganska exakt en månad – och han vill jätte gärna börja träna och då vill han verkligen träna seriöst också, mycket bra timing. Blir en bra träningsvinter tror jag.

It’s on again.

Morgon promenad 60min. Före en kapsel thermospeed som jag inte rört på typ 2månader till förmån för recreate, som jag hade hoppats mer på.

Efter en burk makrill(200kcal), en opti-men, och en rosenrot tablett för att piggna till lite. Vaknade sent så tänker inte gå så högt på kalorierna. 1000-1200 ungefär kommer jag sikta på. Ska dricka massor av vatten med. Ska tina upp taco köttfärs och äta ett par portioner av det resten av dagen.

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.