Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 685 total)
  • Author

Portion2 blev 2 tallrikar tacoköttfärs, med lite orientdressing, mycket gurka och majs. 1 liter vatten.

Sedan kanske en timme efter det provade jag lite chins i trappen när jag hade duschat. Långsamma och strikta och kändes mycket mycket bra. 16st vilket jag tror är PB, blev lite förvånad själv hur ”lätt” det gick. :)

Nu skall det fastas ett par timmar, sedan blir det EAA och sedan köttfärsås+lite proteinpulver innan läggdags.

Blir så jävla less på mig själv nu, fyfan.

Klarar tydligen inte av att dieta just nu, kan faktiskt inte förklara varför. Vill så gärna gå ner några pannor till innan jag börja bulka, och allt går så jävla bra på dagarna med kost och motion, sedan slår klockan 00:00, jag lägger mig vid tvn och efter en stund börjar skallen snurra och det är som hela kroppen bombarderar mig med känslor som gör att jag måste äta. Dessa känslor är inga vanliga hunger känslor utan något helt annat och 100gånger värre. Det värsta är att jag alltid tänker ”det här ska jag fan klara stå emot, jag har ju skött mig så bra” sedan försöker jag se tv eller lägga mig och sova, inget av de lyckas någonsin för känslorna blir bara starkare och börjar alltid likadant, tar något litet för att dämpa det, och slutar alltid med minst ett tomt mjölkpaket.

Jag vet inte om det har med mitt kostupplägg att göra(nästan kolhydratsfritt på dagarna), att jag egentligen inte behöver gå ner just nu för att slipa formen för något speciellt, att kroppen verkligen inte vill ligga på underskott längre eller att jag allmänt inte är inne i en jätte bra period just nu eller något annat som jag inte kan sätta fingret på.

Ska ta mig en rejäl funderare hur jag ska göra, kanske bara köra hela veckan ut (försöka.) och slipa formen litegrann för ett bättre ugångs läge, eller bulka ett par veckor och se hur formen artar sig och hur det känns, eller något annat, för ett är då säkert att såhär tänker jag då inte fortsätta.

Ska straffa mig själv med en 2timmars morgonpromenad imorgon då jag ska låta tankarna snurra friskt.

2½ timmes promenad, till stan och tillbaka, handlade lite mat på ica. Några burkar ärtsoppa, kvarg, mjölk och funlight. Ska försöka fortsätta köra har jag bestämt mig för, och ifall samma scenario dyker upp som det brukar, kommer jag mumsa på kvargen.

Hemvägen var det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv tror jag, 5kgs plastpåse 5km i kyla med tunna vantar.. fyfan, allt på ”tom” mage med, axlarna är helt slitna nu, och ska snart lägga mig med en värmekudde på dem. Åt nyss 2 stora tallrikar köttfärsås, 6dl lättmjölk, väldigt lite spagetti och lättsockrad ketchup, ordentligt mätt, kanske 1000kcal? lär iaf stå mig hela kvällen på detta.. sedan lär det väl bli lite kvarg vid 00:00 kanske och någon EAA innan det.

Nu är jag lite irriterad varför jag inte haft kesella hemma innan. Skulle räddat så många grisdagar, haha.

halv förpackning 250g Kesella lätt+light persika saft jag köpte på ica+1dl klöver mellanmjölk = mycket mycket gott, blir en fin tallrik och innehåller inte många kcal, mycket protein och de flesta näringsämnen man behöver (+för massa vitamin c från saften dessutom) samt så mättar det klart över förväntan.

Fast mjölken kan jag nog skippa, var mest för att testa. Imorgon ska det storhandlas makrill,kvarg och icas 7krs ärtsoppa ifall jag kan hitta den.

Dagen då:

2½timmars promenad
    2 stora tallrikar med köttfärsås, lite lite spagetti andra portionen, lite lättsockrad ketchup på båda
    ca 1½liter mjölk
    Aminorush
    150g kesella
    Aminorush+Xtend
    300g ärtsoppa

Blev lite högt på kalorierna, ca 1900-2300 men det behövde kroppen efter den äckligt slitsamma promenaden med 5kgs kasse. Iaf en värdefull dag, upptäckt en perfekt,billig och riktigt god måltid (ärtsoppa), samt kesella+light saft persiko smak ifall jag skulel få ett sånt där supersug natt tid igen.

Bra garderad att köra hårt igen nu, tror och hoppas jag iaf!

Morgon promenix på en timme imorgon med, sedan gym senare på dagen. Ben,biceps och triceps har fått vänta länge nog, det ska de straffas för 8)

mm, ärtsoppa med senap, vad gott det är alltså. Och mättande som tusan, samtidigt som kalorierna inte rinner iväg. En burk på 485g tillsammans med en tillbringare saft ger sån kraftig mättnad och den håller sig minst 4-5timmar, samtidigt som det endast ger 388kcal, 27g protein samtidigt som det bara kostar runt en tia för en burk. Dock så krävs en del senap så kalorierna ökar ändå en del, ska se om jag kan hitta någon lite nyttigare senap imorgon.

Dagens måltider:

En tallrik köttfärsås+lite lite spagetti, lättsockrad ketchup
    6dl mellanmjölk
    485g ärtsoppa med fläsk, senap, saft

~1000kcal.

Känner mig inte 100% motvierad till att träna idag, så jag avstår. Lyssna på kroppen är viktigt. Vill inte bli sjuk nu.

Blev ingen morgonpromenad så blir en kvällspromenad lite senare. Har dragit på mig massa vatten efter alla skorpor iförrgår natt samt kreatin, så väger nästan 80kg nu, inte kul då man inte vet om man går åt rätt håll eller inte..

hemma träning idag. Beställt ett hopprep och en ”ab-roller”, mkt billigt från GV och hade bra recensioner.

Körde 30mins kvälls träning med de, ganska intensivt i källaren, i ett nästan ljudisoloerat rum så kunde dra ner högtalarna och lira rocky, motivationshöjjare3k.

Sov ruskigt länge idag faktiskt, till 17. Gick och la mig 6, sett så många jävligt bra filmer på sistone, så ångrar det inte en minut. Så därav har energiintaget blivit lidande.

Några varmkorvar, några glas mjölk, lite fil, inte räknat något, gått på känn, 4dl grönmjölk(3%), 2mackor med smör och en burk makrill blir kvällsmålet, känns som jag får i mig alldeles för lite fett och det ska det bli ändring på nu.

Tycker viktnedgången stannat av ordentligt, känns som att kroppen behöver en vilo period med lite mer mat ett tag. Får se hur det blir med det. Har en tendens att när jag börjar öka maten slutar jag gå ut på promenader etc och då drar vikten iväg som ett skott, och formen blir dålig på väldigt kort tid.

Mätte mig också, med måttband. Bara snabbt, mage och biceps, ska mäta mer sedan och jämföra med tidigare i journalen..

Blev verkligen inte nöjd med måtten.

Mage: 85cm (-19cm sedan 2008-01-04)
    Biceps: 38cm (-3cm sedan 2008-01-04)

Dags att förstöra lite träning igen.

Halloween fest. :drunk:

Kommer bli att snabbt svepa massa alkohol, för vi ska försöka ta oss in på ett ställe kl 22. (egentligen förköp, men kanske kan komma in utan om man är tidiga som tusan.) Och vi ska alldeles strax börja, kommer bli kanon!:|

andra helgen i rad man inte kommer in på krogen, iaf först.

Denna gången var det en roligare anledning dock.

Ett bevis att deffen gett resultat. Två st vakter godtog inte mitt körkort som legitimation då de inte trodde det var jag på bilden. Var till slut tvungen ringa farsan som fick köra 8km för att intyga det var jag… aja.. haha, ett litet bevis att man nått lite framgång iaf, om än jag inte var direkt glad när jag jag inte kom in hur många gånger jag än visade mitt riktiga körkort + visa kort + hade 4 kompisar som alla kommit in som intygade att det var jag. Var nära bli avvisad, att vara full och bli avvisad för sitt riktiga legitimation då kan man faktiskt bli lite högljudd tyvärr, hade dock tur med kompisarna som lugnade ner mig.

Tillslut kom jag iaf in. Mkt dansande och skit, kul. Hungern har varit bortblåst sen igår, vet inte varför, bara ätit typ lite ärtsoppa sen igår(torsdag) och aldrig varit hungrig, konstigt tycker jag.

Nu har det iaf blivit nog med alkohol för ett tag, känns som det räcker nu, nån gång då och då är roligt men blir för dyrt och förstör för mycket om man kör det flera gånger per månad. Sedan kanske det är dags att börja bulka lite när man fan inte känns igen på sitt eget körkort..

Eller så skaffar man ett nytt körkort ;)

Går ju också. Men kostar pengar antar jag som jag i nuläget inte har. Och tycker det är förjävligt att man ska måsta göra det bara för att man tappat vikt.

Dagen:

2 90g hamburgare stekta i 20g bregott mellan, 4dl lättmjölk
    1liter lättnaturell yogurth
    några klämmor med regnbågslax och lite romsås

Cardio:

20min crosstrainer
    10min rodd

Var tänkt en 40min promenad hem från en kompis, istället kom kusinen förbi för han ska sova hos mig inatt pga praktik. Så åkte med honom hem.

Tagit tag i konditionsträningen igen.

Var som vanligt uppe till 4-5tiden på natten trots skolstart idag. Vet inte vad men tankarna börjar alltid snurra ett par timmar under nattetid, ibland kommer något vettigt fram som jag faktiskt kommer ihåg dagen efter. Bestämde mig för att börja köra kondition riktigt intensivt en period nu då jag nått en platå i viktnedgången. Sedan är det alltid bra att ha en bra kondition när man ska börja träna seriöst igen, samt så mår man allmänt bättre av det. Började ordentligt idag med 1minuts intervaller på cykeln i 25minuter tid.. 1min lågintensivt, 1min nästan allt jag orkade.. jobbigt! Körde tills benen inte pallade något mer. Sedan vilade jag ett par minuter och körde sedan något crosstrainer aktigt fast som man bara rör benen med, högt tempo i 8-9minuter.

Var väldigt länge sedan något seriöst gympass med, imorgon har de dock vilat tillräckligt.

Mat idag:

2 polarbröd, med skinka,ost och smör
    5dl naturell yogurth
    5 paltar, med smör,fläsk och mjölk
    2dl lättmjölk+15gdoublepro
    6g Aminorush, 6g Xtend, 6g Kreatin
    Sista mål kvar, förmodligen en liten kaseindrink i vatten.

Så då har man tränat efter ett lite längre uppehåll, förstår inte varför då det är så jävla kul och skönt efteråt, men ibland är det bra med vila.

Trodde jag skulle tappat styrka då jag supit 2helger och knappt tränat och många dagar legat på underskott men ikket, kände mig starkare än någonsin. Som jag skrev i förra inlägget har jag sovit dåligt på sistone, idag efter skolan så la jag mig och sov ett par timmar dock och det gjorde verkligen susen för energin.

Mat idag:

Frukost:

4fiberhårdbröd, med kaviar, några glas lättmjölk, lite lätt naturell yogurth=400kcal

Lunch: 5fiberhårdbröd, med kaviar, några glas lättmjölk=350kcal

Middag 1tim före träning: liten portion kött och potatis, lite senap, ett glas lättmjölk, 2g omega3.

Kvällsmål efter träning: EAA – 400-450g ärtsoppa med fläsk, lite senap, saft och ett glas lättmjölk, 1g omega3 och 1x opti-men. (650kcal)

1700-1900kcal ungefär, en ok aktiv dag som började tidigt 7:30 på morgonen, en del pingisspelande och träningen. Promenad hem från gymmet, tog kanske 10min.

Körde hela kroppen, lite kort om passet.

Chins

10-15rep / KV*4set

Sup Chins

10-20rep / KV*3set

Smalbänk:

12/70kg * 2set

Tricepsmaskin:

12/70kg * 3set PB

Stångcurl biceps, EZ stång:

18-22/35kg * 4set

Marklyft:

6/125kg * 5set

Ryggresningar:

15/KV+15kg * 1set

Magmaskin frivikt:

25-30/50kg * 2set

Latsdrag till bröst:

12/70kg * 2set

Benpress:

8/170kg * 5set

Vader i benpress:

12/250kg*3set

Bröstmaskin, samma rörelse som flyes, bra stretch:

8-20reps/50kg * 2set

Hantlel med båda händerna framför kroppen i bröst höjd, upp över axlarna så biceps jobbar, kan ej namn, explosiva uppåt:

15/35kg*2set

Körde även några rotatorcuff övningar, samt en axelpress på lätt vikt som gick ok.

Trevligt pass.

Sitter här och är vansinnigt hungrig. Gått tillbaka lite till min ursprungsmetod som gick så bra när jag startade journalen. Tränade ett hårt helkropps pass och låg på ett bra överskott och åt massor av protein första 2dagarna, sedan resten av veckan låg jag på ett underskott och körde mycket cardio.

Inatt var sista ”överskottsnatten” för veckan och det blev ungefär en liter mjölk och x antal hårdbröd för mycket, vilket jag dock tänkte utnyttja för att prova PF. Trodde mig kunna stå på detta hela dagen utan problem men nu är det dock jobbigt. Morgonen gick dock kanon och trots lite sömn så kände jag mig i perioder piggare och alertare än på länge. Får se hur länge jag klarar mig innan jag bryter fastan. Kommer lägga mig på ungefär 1500-2000kcal idag (1500kcal har jag beräknade, resten får vi se), ska lägga ett mål ca 1½ timme före intensiv cardioträning, sedan resten efteråt. Skulle jag komma in med PF på kvällstid med allt filmtittande, tror jag detta skulle gå oerhört bra då det är då jag alltid gör mina ”snesteg” och överäter ibland.

Gått 1timme 20min i skolan idag med, nära gå vilse men hittade tillslut i skogen :D kallt var det med.

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.