- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2008 at 21:14 #341404Anonym anvandareMember
3 90g hamburgare avtorkat flott, 8dl lättmjölk, några klickar dressing, lättsockrad ketchup, en tomat, några gram omega3 och multitablett har hitills slunkit ner. Fin mättnad och börjar bli riktigt trött då jag endast sov 1 timme inatt.:lazy:
Bröt fastan lite tidigare med lite hårdbröd och mjölk, så nu är jag uppe i ungefär 1200kcal. En mandarin och en kaseindrink ska ner innan läggdags dock, och det är snart.
Imorgon blir den riktiga prövningen med hunger etc, i skolan på morgonen. Idag åt jag ju trots allt kl 2-3 på natten, ändå kände man lite hunger ett tag där i skolan. Dock kom en period då jag var ovanligt pigg och alert och tog in i princip allt läraren sa, det händer aldrig någonsin om jag sovit så dåligt som inatt, en positiv sak helt klart, hoppas bara det inte var tillfälligt. Hoppas också man vänjer sig för praktiskt är det ju så fan mycket bättre slipper man tänka på frukost och lunch, samt få skymta åtminstone en normalstor portion per dag.
Någon cardio idag blev det inte, åt för lite som ”första” mål, kände inte ork för det.. så åt hamburgarna utan bröd istället för att kompensera.. imorgon dock, blir det en lite större portion före, förhoppningsvis får man energi för att förbränna de extra kcalen då!
Sitter och funderar över billiga livsmedel som är bra att äta under PF. Behöver inte vara jättegott men gärna så man får äta en hel del av det och ska absolut inte vara äckligt. Mjölk tar för mycket av kaloribudgeten känns det som. Tror jag ska testa detta imorgon.
4hårdbröd (200kcal 4.5g prot)
burk makrill (200kcal 14g prot)
3ägg (~240kcal 21g prot)
250g kesella+funlight (187kcal 32g prot)
Ett glas lättmjölk(3dl, 120kcal 10.5g prot)
+någoning, 400-600kcal att bryta fastan med vid 16tiden. Paket nudlar+tonfisk/makrill, rostade bröd, kakor, choklad får se.1300-1500kcal beroende på hur dagen ser ut. Fan att det ska vara så lite mat och att man har så låg energiförbrukning när man endast går skola på dagarna, beror helt och hållet hur man orkar prestera på cardion, har stor betydelse.
75kg och en ökad kondition, när jag är där då jävlar ska musklerna växa igen. : )
8 november, 2008 at 03:31 #341405Anonym anvandareMemberFörsta riktiga dagen på PF.. mycket svårare än jag trott.
Riktigt slö i skolan och hungrig trots 8timmars sömn. Magen lät flertalet gånger och det är fan inte kul när man sitter bland folk. Kanske blir bättre om man äter lite mer, åt trots allt inte så mycket kvällen innan. Är det såhär alltid slopar jag skiten direkt dock.
Idag bröt jag fastan vid 16 och åt då massa rån och lättmjukost(110kcal/10gg typ), nästan 2 liter mjölk något mer kanske, uppmot 2000kcal kan det ha dragit iväg, varit rätt aktiv dock och längre natt än vanligt.
Ska avsluta natten med EAA sedan en doublepro i mjölk om en 40-60min.
9 november, 2008 at 23:02 #341406Anonym anvandareMemberJobbig dag idag.
Pingis 3-4timmar.
Gym 1½ timme.
Sprang 2ggr i full lutning på bandet, en före, en efter passet. SVINJOBBIGT! bara 1-2minuter båda gångerna. Vaderna tränades riktigt bra kändes det.
Sedan var det tänkt köra bara ben, för min högerarm var totalt död efter allt pingisspelande med i princip 3timmar med bara explosiva smashar.. det tar på krafterna.
Lite kreatin,bikarbonat innan.
Benpress:
6/180kg
6/180kg
8/190kg
(gick över förväntan, så höjde lite för mycket)
0/230kg orkade inte från bottenläget såg stjärnor efter.Några olika bensparkar, bencurls, 8-15reps alla till failure i princip eller 1-2reps innan.
Sedan chins ett lite annorlunda grepp, handflatorna mot varann, trodde inte jag skulle orka så många pga pingisen innan men var starkare än jag trodde då jag drog upp mig 15gånger 3set utan problem, kanske var kreatinet som kickade in här vad vet jag.
Körde några set hantelcurls med, 13.5kg*20reps*3set, sedan 2set till failure i repcurls.
Maten har varit bra. Tog lite EAA innan pingisen sedan bröt jag fastan kl 16 med lite stekt lax och potatis som jag blev bjuden på hos en kompis som var mycket gott. Sedan tränade vi. Hemma blev det en portion kassler/brocollipaj med lite ris, ingen höjdare smakmässigt men nyttigt. Kompletterade med en proteindrink i vatten med 70%vassle, 30% sojaprotein.
Ska rosta lite mackor nu, med lättmjukost och lättsockrad apelsin marmelad, några dl mjölk, mycket gott!
13 november, 2008 at 10:52 #341407Anonym anvandareMemberKlent med uppdatering här. Tränas inte så mycket så har inte så mycket att skriva om. Motivationen brister till och från och har som vanligt svårt att komma in på något speciellt spår. PF var en besvikelse och absolut inget för mig. Har på senaste tiden ätit godis,choklad fika etc allt för ofta så sötsuget har satt igång igen, inte bra. Har jag tex godis hemma äter jag upp det, så är det bara, så får se till att inte ha det.
Vågen igår på gymmet, osmickrande 79kg. Körde crosstrainer högt tempo ca 40min för att kompensera lite efter att ha slängt i mig 3 dubbeldaim kusinen glömt här.
Bara 8dagar kvar nu, tills 20års dagen. Hade ju i planerna att väga 75kg och börja uppbyggnad då men det får vi se. Funderar splitta upp träningen på flera pass i veckan istället plus några cardio. Istället för helkroppsträning, och så promenad på helgerna. Det utan att överäta borde kunna leda till att man är någorlunda nöjd med formen till novembers slut. För i December kommer jag defenitivt lägga deffen åt sidan många månader framöver.
Ska iväg och träna nu, har långrast från skolan. Laddat upp med min powerdrink bestående av gakick,citruline, aakg, c-vitamin, bikarbonat och kreatinmonohydrat så förväntar mig ett fint pass. Hinns det kommer jag köra både 10min cardio före, och en tid cardio efter passet.
13 november, 2008 at 10:55 #341408Anonym anvandareMemberFina benpressar!
Börja träna mer så vi får se lite nya pass:)14 november, 2008 at 17:01 #341409Anonym anvandareMemberarne_fan wrote:Fina benpressar!
Börja träna mer så vi får se lite nya pass:)Tack så mycket.
Det ska jag, defenitivt börja göra. Ett split program några veckor nu för att se hur det går, så jag kommer mig iväg oftare, ökar förhoppningsvis även energiförbrukningen lite.
Körde igår, allt utom mage, bröst och ben i princip, eller ja körde marklyft men tycker inte benen jobbade så mycket.
Marklyften la jag på 120kg 8reps, sedan lade jag till 2 10or till (140kg) och drog upp den 6gånger, sedan svek greppet totalt. Körde även ryggresningar och en korsryggsmaskin mycket tungt, så det känns av idag kan jag säga där nere!
Resten körde jag rätt spontant, bra kontakt på triceps och biceps, försökte smalbänk men axel jäveln har börjat ta emot även där, gjorde 6reps på 70kg sedan sa den ifrån. Chins gick bokstavligen åt helvete och vill inte ens ta upp det här, hade inte alls någon ork i den övningen. Gick lite bättre i latsdrag bakom nacken så körde några halvtunga set där på 65kg med fokus på full kontakt och många reps(12-15).
Gick lite före och efter på bandet. Efter gick jag i 5minuter mot full lutning, efteråt krampade vaderna typ. Mycket bra träning för vader iaf, och svettig blir man.
Var en exemplarisk dag energimässigt, träningsmässigt och vilomässigt, tog en tupplur.. upp och åt lax och lite potatis, sedan tupplur igen, sedan barkade det dock när jag vaknade 23:00 och ”The dark knight” hade kommit ut på DVDrip, blev en fin påfyllning till fettdepåerna och musklerna där.
Ska se om det hinns träna idag, stänger 19:00 gymmet.
Köpt 4liter Cola Zero idag så inget mer småätande ska inträffa närmsta dagarna, det som brister gång på gång, hade säkert nått 75kg för länge sedan annars. Fortsätter jag såhär kommer nog vågen visa 80kg inom en väldigt kort framtid, och gör den det kommer jag iaf ta tag ordentligt i detta för då har det gått för långt.
14 november, 2008 at 22:37 #341410Anonym anvandareMemberSnart druckit upp 1½ liter cola zero på bara 2timmar. Positivt dock att det fungerar så jävla bra istället för något att småäta när man är en film/serie freak som jag. Ska titta mig igenom 5st serier som jag hört skitbra om den närmsta framtiden, så en hel del cola zero lär gå åt.
Fungerar det bra som substitut tror jag 75kg kommer gå rätt snabbt att nå, äter och tränar mycket bra på dagarna tycker jag, endast på kvällen det barkar. Ska på skoldagar börja dagen med den största måltiden, mycket kolhydrater, sedan mindre mat och nästan nolla kolhydraterna ju längre dagen lider. Är just nu väldigt hungrig och ska snart äta 2 rostade bröd med smör och skinka, 2dl minimjölk och 15g doublepro, vilket får bli sista måltiden tills ca 12 tiden imorgon. Då blir det morgonprommis sedan hem och äta, sedan ben och mage.
Har hitills idag ätit:
2 fullkornslimpor, 1 burk makrill på de, 4dl lättmjölk
liten portion av någon blandning av kyckling, skinka och ost, vatten till det
1½ l cola zero
1 ägg16 november, 2008 at 17:14 #341411Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 76kg!
Så mycket lättare med kesella och cola zero hemma. Skillnaden är som natt och dag för mig. Jag menar, kesella bra blandat med någon light lime saft, blir ju fan minst lika gott som någon onyttig sötsak, helt perfekt speciellt vid kvällstid då det är så jävla gott, räcker ganska länge om man äter långsamt med tesked, långsamma proteiner och mängder av dem, mättar bra om man äter långsamt och innehåller mindre än 200kcal.
Hade planerat en morgonprommis idag, istället vill kroppen vila ut ordentligt och vaknar inte föränn 16. En liten portion kött, en potatis, lite sås och vatten blev mål 1 för dagen. Måste iväg och handla cola zero och kesella, tar nog en promenad. Sedan ska ett gympass avverkas. Mage och Ben är det dags för, får se om benen klarar av tungt arbete idag, känner mig mycket slitna i dem av någon konstig anledning. Annars blir det väl många set mage tillsammans med massa cardio.
Dricka massor av vatten på dagarna, skippa mjölken i stora mängder + dra ner på kolhydraterna gör verkligen under på formen. Ingen uppblåsbarhet och skillnad från dag1 till 2 är nästan läskigt stor.
18 november, 2008 at 00:03 #341412Anonym anvandareMemberHade en riktigt tuff prövning inatt.. kroppen fullständigt skrek efter energi. Den var ju så van att äta stort den tiden och hungern var helt fruktansvärd, låg runt i sängen och kunde inte sova på minst 2timmar, försökte ta bort tankarna från mat men det gick fan inte. Var nära att intala mig själv 3gånger om att ”äh, fan en måltid spelar ju ingen roll kan äta lite mindre frukost istället” och liknande till slut lyckade sjag somna dock som tur var. Fan vad svårt det kan vara ibland alltså när blodsockret är så jävla lågt och hungern så stor. Istället blev det ca 1000kcal i underskott igår vilket känns bra. Dagen kommer hamna på ungefär energibalans tror jag om inte ett litet överskott, ganska aktiv, åt dock stabil frukost, lunch, en glass,middag, nästan 1l mjölk, 1 kex.. ja mer än man borde verkligen. Runt 2300kcal i runda svängar. Dock är det fan omöjligt att motstå Klövers Gröna mellanmjölk, så sinnes sjuk god smakar precs som grädde och ändå är det samma energimängd som vanlig mellanmjölk.
Pingis och mycket promenerande runt på affärer har blivit dagens ”cardio” pga besök.
Igår innan läggdags blev det 55armhävningar tills jag var total slut, sedan direkt efter 30benlyft samma sak där, magen skakade efter, sedan direkt EAA, en timme senare kesella sedan inget mer föränn frukosten (natten var dock fruktansvärd som sagt hungermässigt).
Är så stor skillnad hur mycket kroppen påverkas av vatten, dock till det positiva för mig, ju mer vatten jag dricker ju mer svullnar jag av, bara på en dag har jag fått 3 kommentarer att jag magrat till, helt sjukt egentligen. Men motiverande.
Imorgon hoppas jag tiden hinns till till ett gymbesök. Maten är iaf spikad och klar, blir rätt nyttigt, frukost 2 grova mackor, skinka, ett glas mellanmjölk, lunch: 300g laxpytt, middag: 300-500g lax, 1-2potatisar, kvällsmål: 250g kesella.
20 november, 2008 at 22:40 #341413Anonym anvandareMemberTräningsmotivationen är noll i dagsläget, just nu håller jag mig bara stabilt på mina 79kg, går varken upp eller ner i det långa loppet. Tycker dock axeln sakta börjar bli lite bättre och att formen är bättre, iaf idag på gymmet. Första gången på ett tag jag var där idag, var inte riktigt sugen men en kompis övertalade, väl där kändes det rätt ok ändå. Körde crosstrainer som uppvärmning sen lite uppdragningar och ben resten av passet. Benstyrkan var tillbaka idag och kunde för första gången på ett halvår lägga på fullt mag och orka lyfta den ett par gånger, explosiva rörelser dock men ändå ett framsteg.
Imorgon fyller jag äntligen 20år så lär inte bli någon deff-dag precis då jag får önska mig precis vad jag vill i matväg. Att gå 75kg kvällsvikt känns inte som något realitiskt mål i dagsläget, kräver ju trots att ett par veckor hård diciplin med lite mat, cardio etc, känner inte för det i dagsläget, tar jag hellre till våren. Har senaste 2månaderna i princip ätit vad jag velat, småätit ganska många gånger dock då jag kännt att kalorierna dragit iväg har jag dagen/dagarna efter lagt mig på underskott och det är en livsstil jag skulle kunna tänka mig, njuta av mat ganska ofta, träningsresultaten går framåt när man väl tränar, och formen stannar densamma / blir till den bättre extremt sakta men säkert men bättre än att bli sämre iaf.
Som det känns nu lär det dock bli mycket kondition sista november veckorna och förhoppningsvis tappa 1-2kg fett, sedan blir det seriös träning med seriös kost ett tag framöver, vilket jag ser fram emot. Hoppas det går bra trots axeln bara.
27 november, 2008 at 15:16 #341414Anonym anvandareMemberHär flyter allt på. Tränings motivationen börjar innfinna sig igen efter att jag höjt energiintaget ganska rejält senaste tiden. Från i medel kanske 1300kcal under nästan ett års tid har jag senaste tiden ätit ut och i princip bara gått på känsla, ätit mig mätt för det mesta när jag varit hungrig. Träningen går framåt och fast jag får i mig typ 2500kcal per dag minst går vikten inte upp, utan visade 78kg på gymvågen igår. Rör på mig lite mer men det är väldigt lite.
Axeln fortsätter envisas dock, vet inte vad jag ska gör aför att den ska bli bra lär iaf köra ett tag nu som jag gör nu, träna hårt och äta mycket och se vad resultatet blir. Har ändå god koll på kosten nu och tänker långt ifrån grisbulka. Långt ifrån nöjd med min form utan kläder men det får vara, är ju vinterhalvår så. Ska vila någon dag sedan ska jag börja med ett seriöst träningsprogram och försöka bygga upp mig lite.
Träningen senaste tiden har inte blivit allt för mycket, TUNG snöskottning för 2dagar sedan med en inte alls stor spade, dagen det hade snöat MASSOR och var djupsnö över hela gården och jag hade bråttom och tog bort allt under 25min. Inbillar mig att det måste vara den bästa träningen som finns, känns verkligen så, intensivt och varenda muskel i kroppen får jobba. Har fortfarande träningsvärk i ryggen efter alla lyft. Igår kördes Triceps igenom, samt lite mage, ben och 10min kondition efter passet. Sedan blev det en pizza, sedan ett annat gym en stund där det blev lite mer mage, lite boxning och pingis.
Maten idag har blivit ca 12plättar med hallonsylt, 1½liter lättmjölk. Ska hålla igen resten av dagen då jag redan intagit förmodligen ganska mycket energi.
11 december, 2008 at 15:50 #341415Anonym anvandareMemberHär går all som en bergochdalbana. Skulle ljuga om jag sa att träningen går bra. Motivationen är bortblåst för det mesta, vilket jag inte alls tycker är roligt. Saknar tiden jag brjade gymma, och for och tränade 3-4gånger i veckan oavsett väder etc. Inne i en period där skolan går skit och jag måste bestämma mig vad jag ska göra i framtiden samt så har jag återupptagit WoW och försöker nå lvl80. Inte rört en fot på gymmet sen senaste inlägget och även då hade jag inte tränat på en vecka. Så egentligen typ en månad utan regelbunden styrketräning, bara 2-3gris pass. Det som gett mest för träningen tror jag är snöskottning som skett 3gånger på senaste tiden, alla gånger i högt tempo, med liten spade, vilket alltid lett till träningsverk i varenda muskel dagarna efteråt.
Ätit lite mer än vanligt +massa småätande vid datorn under en väldigt lång tid nu, trots det visade vågen nyss 75kg med kläder, mat i magen etc. Det trots att jag senaste 2månaderna ätit mer än någonsin senaste året och i princip inte rört mig alls. Underligt. Tror varje gång vågen ska visa 80kg och att jag ska måsta ta mig i kragen och skärpa mig ordentligt.
Nu ska jag iväg till gymmet och försöka köra ett så hårt pass så det kan återge motivation. Ska skriva upp vikter bla i chins och axelpressar(äntligen kunnat börja köra dem.) som jag ska lägga upp ett cykliskt upplägg på så jag kan börja öka i styrka igen förhoppningsvis…
11 december, 2008 at 17:42 #341416Anonym anvandareMemberFörsta riktiga gympasset på väldigt, väldigt länge..
De jag skrev ner och skall öka nästa pass är.
Chins KVx6*4set. Sista settet 7reps. Tappat lite här – nästa pass är målet 7x 7x 7x och försöka mig på 8. Var ju uppe i 12st inte allt för länge sen, borde gå snabbt att komma tillbaka..
Axelpressmaskin :up: första gången sen skadan jag kan köra riktigt tungt här.
8*82kg
4*82kg (annat grepp, längre ner)Hantelpress axlar
12/18.5kg
12/18.5kg
8/21kgIngen känning. Inte kunnat träna ens på 10kg hantlarna förut utan att rotatorcuffen gjort ont.
Dips
8xKV
6xKV
8xKVÄven här, ingen känning i nyckelbenet som jag haft förut. Dips har jag aldrig kunnat göra förut, men nu kändes det riktigt bra.
Körde även latsdrag, curls, triceps maskin och säkert nån mer, som jag inte skriver upp vikterna på utan bara kör tills jag är helt slut med 100% kontakt.
Vikt på gymmet: 77kg, 1kg mindre än sist jag skrev lol. Styrkan kändes mycket bra i de flesta övningarna, axlarna kände jag mig faktiskt riktigt stark i fast jag inte tränat de på 7-8månader.
Skadefri kanske kan hjälpa till med motivationen. Imorgon blir det iaf ben,korsrygg och mage.
15 december, 2008 at 02:51 #341417Anonym anvandareMemberTränade igår.
Chins
KVx7
KVx7
KVx7Kommentar: +1reps från föregående pass vilket var målet. Första settet hade jag nog kraft till 1, kanske 2 reps till men ska testa köra ett mer cykliskt upplägg nu och inte köra så mkt till failure.
Efter inte lång vila gjorde jag en annan chins variant, handflatorna mot varandra, biceps jobbar väl lite mer.
12reps.
Axelmaskin:
8x89kg. Den sista satt verkligen långt inne men jag gav mig fan på att jag skulle öka.
7x89kg.
5x82kg (lägre grepp.) +1rep från förra.Kommentar: Kunde öka i vikt från föregående pass. Men det var tungt. Nästa pass ska jag satsa på 10x89kg och 12x 82kg. Ska inte öka vikterna för fort i axeln innan jag är säker på att den är helt återställd.
Dips:
9xKV (+1rep)
8xKV
8xKVKommentar: Hade kanske lite mer att ge. Nästa pass siktar jag på 10or alla 3setten.
Körde även 2set ben i benpressen ganska lätt. Hantelpressar för axeln lätt på 13.5kg hantlarna, för uppvärmning. Tog även en 25kg platta och körde raka lyft framåt, vet inte vad den kallas men axlarna jobbar. 1set bicepscurls högreps för att skjuta in lite blod i slutet av passet. Något lättare bröstset samt benlyft(mage) 20reps. Och ”plankan” 40sek.
Anm. Vikten stabil på runt 77kg. Samt så tränade Mikael Renberg samtidigt vilket alltid är grymt att se, när idrottsmän tränar. Sprang typ 20st intervaller i grymt tempo och han svor och var helt slut efter varje såg det ut som men han fortsatte. Sedan efter det gick han direkt och gjorde någon magövning med viktskivor som såg ut att vara fruktansvärt tungt, dessutom fortsatte han bara och fortsatte, kul att se.
Från och med nästa pass börjar jag med ett nytt seriöst träningsschema. Ska dock fortsätta med chins och dipsupplägget och de ska jag öka i på ett eller annat sätt varje pass. Kommer fortsätta äta i princip allt som faller mig smaken tills jag når 80kg då jag kommer sätta handbromsen i och deffa igen. Tycker jag redan borde vara där med tanke på att jag varit så inaktiv på sistone och ätit mer än på över ett år, men blir lika förvånad varje gång jag ser att vikten inte stigit det minsta. Så får det gärna stanna
15 december, 2008 at 12:07 #341418Anonym anvandareMemberKul att se att du skriver lite igen! Lägg ner WoW och ta tag i det här nu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.