Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 685 total)
  • Author

Vikt: 88kg (-1kg) på 9dagar. Det dock utan att ha skitit och knappt pissat något idag så både pizzan, allt vatten jag druckit etc.

Men iaf så kommer jag ha Söndagar som utgångs punkt nu. Söndag morgonar. Svårt spekulera i vad vikten kommer stå på nästa Söndag morgon, men 86kg skulle jag gissa på.

Intag idag: Runt 3500kcal idag om jag utgår från att pizzan är 2000kcal vilket är i det grövre laget för en pizza, men bea sås och ost går så kalorier drag iväg rätt snabbt. Kan lika gärna innehålla 1500kcal svårt att veta. Skulle tippa på en förbrukning på minst 3000kcal. 2 timmars innebandy, 60min cykling totalt (inte något högt tempo dock, bara så man blev lite små svettig.)

Nu väntar en strikt vecka, imorgon blir det dubbla promenader (siktar på rekord i telefonmätaren, har en stegräknare). Intaget är spikat till runt 1500-1700kcal mestadels makrill och ägg och förhoppningsvis är det inga problem iom allt jag ätit idag.

Aktivitet idag:

42min gång på band i lite lutning, hyffsat tempo. Ca 300kcal enligt mätaren. Sedan bastu.

30min promenad utomhus i -20.

Intag: 100g ”ostfralla” med lite smör och skinka (ett bröd som heter så), 1 proteindrink. 200g lax. 3ägg, proteindrink, 250g kesella. Som vanligt opti-men och CLA till varje måltid. 1400-1600kcal beroende på brödet som inte är deklarerat, det är garanterat mer kalorikt än vanligt bröd då det bla innehåller ost men mer än 400kcal/100g har jag väldigt svårt att tro.

Uppskattat underskott på strax över 1000kcal idag. En av två ”lågdagar” jag kommer ha varje vecka, när jag inte kör någon styrketräning eller ansträngande fysisk aktivitet.

Gårdagen: Nattarbete.

Följde planen relativt och tränade biceps, rygg och axlar innan arbetet ändå. Blev dock ingen HIIT när jag vaknade då jag kände mig lite krasslig när jag vaknade, vill inte riskera bli sjuk. Cyklade 20min relativt lätt på cykeln istället. Lite mer kalorier än vanligt på jobbet, ogillar verkligen att äta på natten efter alla negativa studier om nattätande men inatt blev det några hårdmackor med ost,mjölken + kesellan istället för bara kesella+mjölk. Förmodligen ett litet överskott som kroppen välkommnade bra, detta kommer jag kompensera med att äta normalt nästa Söndag (ca 2000kcal) och inte äta någon pizza eller dylikt.

Det jag körde i källaren turbo intensivt på ca 25min var 3 set marklyft, allt på 130kg. 6-6- och 8 reps vilket nästan var för tungt med energin jag hade i kroppen då, men jag hade gett mig fan på att ta upp 8st.) Hantelpress över huvudet med 21.5kg hantlar, 12/12/12 strikta och fina reps. Biceps curl med samma vikt 10/10/10 strikta och fina där med, styrkan kändes bättre än vanligt i biceps. Körde även övningen ”hantelrodd” eller vad den kallas. 25kg på varje hantel ca 15-20reps vardera.

Idag sov jag för länge, och får förmodligen ta och skippa promenaden till och från gymmet och köra bil dit istället och istället cykla/gå 30-60min senare ikväll. Tunga böj och mage är vad som händer träningsmässigt ikväll, och kalorimässigt ca 2000kcal.

Känt mig halv krasslig senaste dagarna så har låtit bli att utföra någon direkt träning. Ätit lite mer än normalt och nu känner jag mig bättre igen. Dygnsrytmen är fortfarande rejält rubbad efter senaste nattpasset dock.

Dagen började med 37min cykling. Och nu ska jag iväg till gymmet och dra igenom hela kroppen ordentligt. Funderar på att börja köra 2 helkropps pass i veckan istället med bara basövningar efter att ha läst ett inlägg från Grandmaster här på forumet. Sedan tror jag det är mer praktiskt på diet då man kan lägga lite högre kcal de dagarna sedan lägre alla andra dagar, samt få mer utrymme för cardio på de andra dagarna. Sätter upp ett mål nu på 84kg när Februari är slut helst med lite ökad styrka.

Otroligt skönt helkropps pass avklarat. Ett av mina top3 pass någonsin helt klart, styrkan och energin var långt över förväntan. Innan var allt jag hade ätit (efter cyklandet) 4 pepparkakor, lite mjölk och en proteindrink precis innan jag for iväg. Körde med inställningen allt eller inget, körde tills muskelna absolut inte kunde göra en rep till i nästan alla övningar.

Enda jag ångrar var att jag inte körde marklyft. Men smithen var upptagen i princip hela passet, bara att acceptera. Fet stil är PBn.

Pecdec (mest som uppvärmning)
    20*75kg
    10*90kg

Knäböj

20*40kg
    15*70kg
    6*80kg
    5*100kg
    10*105kg
    6*115kg

Har alltid varit svag i benen och aldrig tränat dem regelbundet, men idag kändes allt riktigt bra, brukar alltid ha småont i knäna men nu körde jag rejäl uppvärmning och skillnaden var enorm.

Bänkpress:

20*60kg
    6*80kg
    8*85kg
    8/95kg
    5(6)*100kg (hade lite hjälp sista reppen, men 90% fick jag upp den).

Sista hade jag passare på, och skönt att äntligen reppa ”normalt” igen på 100kg. Bara tagit en jävlans massa år med oregelbunden träning, hoppas jag kan hålla detta tills jag börjar bygga igen. Har dock varit uppe och reppat på 100kg kg för strax över ett år sedan, men om jag inte minns helt fel var det 3-4reps.

Stående Hantelpress över huvudet:

12*18.5kg
    12*21.5kg
    7*26.5kg
    9*28kg

Fick ett bra flyt och hade egentligen bestämt mig för att ge allt för att trycka upp 10reps, men ville inte riskera dra upp min gamla axel skada då jag kände att det var riktigt nära failure.

Sittande djupa Benpress (dålig maskin)

10*Max magasin 200kg
    10*Max magasin 200kg
    14*Max magasin 200kg

Benspark maskin med magasin:

10*110kg
    10*130kg

Sittande rodd:

12*60kg
    12*65kg
    12*75kg
    10*85kg
    8*90kg

Strikta, långsamma, bra kontakt.

Bänkpress maskin, lite lutande. Ej smith, utan en maskin gymmet har, inte körd denna på säkert 1½ år.

8*90kg
    8*102kg
    12*120kg
    4*140kg (fullt magasin, aldrig orkat en enda rep förut.)

Kändes riktigt bra!

Magmaskin med fria vikter, satte på 90kg och max är 100kg som den klarar av. Lite mer än vad jag reppade på när jag tränade mage regelbundet för över ett år sedan, riktigt tungt och bra kontakt är det. 8-12reps på 3set. Slutade ca 1 rep från failure varje set.

Var allt tror jag, blev inte riktigt helkropp men nästintill. Imorgon kommer jag köra biceps,vader och kanske lite rygg, antingen hemma eller på gymmet. Passet var intensivt, tog mindre än en timme.

Efter gymmet blev det en köpespizza på 600kcal, 1 glas mjölk, och en halv dl proteinpulver a ~10g protein.

grym träningsvärk i baksida lår idag vill jag meddela, helt sjuk! 2 dagar efter passet.

Idag vänder jag på dygnet och har ej sovit under natten. Så räkna kalorier gör jag inte, äter när jag är hungrig (blivit många kiwis och proteindrinkar inatt+på morgonen). Ska försöka hålla mig vaken så länge som möjligt för att kunna vakna runt 05-09 på morgonen, vore perfekt för en morgonpromenad. Nästa gång jag jobbar natt ska jag inte sova bort hela den dagen, utan ska sova max 2-3timmar så jag kan lägga mig tidigt och ha normal dygnsrytm så snabbt som möjligt. Försöka deffa till en totalt förstörd dygnsrytm är helt åt skogen för svårt.

Hittade gamla mått i tråden, intressant. Mindre smickrande är att många av dem måtten var betydligt bättre än nu! Ska det bli ändring på …

Beställt lite nya tillskott med, både från GV och GG, blir kul att se vem som har snabbast leverans.

Varit sjuk inaktiv i typ 24timmar nu, ingen optimal miljö för musklerna på deff direkt. Och är trött som en zombie så orkar knappt röra på mig, försöka ta mig ut på en promenad/skotta snö eller båda ska jag göra så jag piggnar till lite och får röra på mig lite.

Vikt utan kläder: 85kg! Det rör på sig. Anar att jag håller på väldigt lite vätska just nu! Pissat ett antal gånger kan man säga, och druckit mycket mindre vatten än normalt. Så mycket lättare på bara någon dag dessutom är trycket (bla ådror jag inte sett förut) helt sjukt på biceps och axlarna. Kanske pga all kiwi som kroppen blev sjukt sugen på helt plötsligt, läste lite om de och såg att de ska vara rika på kalium.

Vad jag stoppat i mig sedan 16:00 igår (uppstigning…)

3 Proteindrinkar (Whey)
    3 Proteindrinkar med mjölk (Doublepro)
    EAA
    6st limpmackor med kaviar
    1 liter mjölk
    vatten
    omega3, CLA, multivitamin/mineral
    5 Kiwi
    1 glas a-fil

Börjar från noll 00:00 idag. Dvs max 2000kcal från kl 00:00 (Idag) > 00:00 (Sön). Har dock ätit klart för dagen och ska försöka sova strax.

Känns skönt att få ordning på detta nu. Hittade en påse nästan helt oanvänd Doublepro choklad med som jag nästan glömt bort hur godomligt det är med mjölk+frys 20min, lika gott som chokladpudding..mycket godare än kesella! Och mer är på väg.

Dagens mat:

100g polarbröd (230kcal) 20g smör (120kcal)
    proteindrink vassle/kasein (170kcal)

Kommande:
    6st ägg
    85g nudlar
    tonfisk burk
    2 proteindrink
    2 kiwi
    5dl minimjölk
    4g omega3
    2g CLA

+
    valfri måltid runt 500-600kcal, som jag handlar senare. Funderingarna går mellan kyckling, sojabönor. Gärna någon maträtt att tillaga själv som max går på 100kr och då gärna räcker några portioner.

Aktiviteten: 30min cykling före frukost, 40min promenad senare, kanske 2timmar innebandy. Blir det innebandy så blir det också lite mer kcal, lite mer lyx till middagen.

Gårdagen blev inte riktigt som föregående inlägg, då spontana aktiviteter uppkom.

Dagen blev följande matmässigt.

200g polarbröd (220kcal)
    30g smör (180kcal)
    7dl minimjölk (245kcal)
    1 billy panpizza (465kcal)
    proteindrink (170kcal)
    250g kesella (200kcal)
    2dl varm mjölkchoklad (100-150kcal)
    proteindrink (100kcal)
    3g CLA (30kcal)
    3g Omega3 (30kcal)

1800-1900kcal, den aktivaste dagen på väldigt länge. 30min cykling före frukost, 51min promenad lite senare. Sedan 2timmar utflykt med lite madrass och bob åkning i en brant backe. Värsta konditionspasset att gå upp och ner för den. Sedan tog vi en skön bastu efter att ha frysit vansinnigt mycket efter blivit så insnöade efter åkningen fingrarna och fötterna nästan förfrös. Sedan lite handling av livsmedel på COOP och sedan en intensiv playstation 3 kväll som nervarvning. Var sjukt hungrig och hade tänkt äta ”nyttigt” hela dagen men kände att panpizzan behövdes då humöret började sänkas och hade främmande påväg över. Lär ändå ha hamnat på åtminstone 1200-1500kcal i underskott vilket är en kalasdag deff mässigt.

Idag gjorde jag en stabil och mättande frukost på 400g 10% köttfärsås med lite taco krydda, en tomat, lite tacosås och 1 tortillia bröd och 2 skal. Riktigt gott och njutbart, och ruskigt mättande. Ca 1000-1100kcal men lär stå mig ett bra tag på det. Hade tänkt spara och äta köttfärsen över dagen, men det var för gott för att inte äta det.

Låter bli att styrketräna idag, pga en liten känning i högerknä samt att jag gärna hellre stoppar i mig största delen av dagens kalorier efter träning än flera timmar före. Imorgon blir det ett helkropps pass igen. En liten promenad och lite cykling blir det dock idag.

+250g kyckling (250kcal)
    +4dl apelsinjuice (160kcal)
    +20kcal CLA
    +20kcal Omega3
    +okänt nummer kcal rapsolja (penslade på ett tunt lager om) men ångrade mig efter jag tog ut dem ur ugnen och torkade av med ett papper då jag hellre lägger kalorier på annat (tex mer protein / god fettkälla tex grädde.)

Men ca 1500kcal (max 1600) ligger jag på nu rikitigt mätt (protein mättar ju riktigt bra. Mestadels av kalorierna är ju från protein vilket jag brukar vara dålig på (förutom dåligt mättande proteindrinkar).

Relativt inaktiv dag, 10minuters cyklande samt kanske 1 timmes totaltid av städande av huset (behöves då föräldrarna varit bortresta ett tag.)

EAA+Proteindrink i minimjölk innan läggdags.

650g kyckling, 6ägg, 200-300kcal någon god och bra fetkälla / Sojabönor, samt en proteindrink efter träningen imorgon är matschemat imorgon. En morgonpromenad + tung genomkörare av hela kroppen är aktiviteten.

Morgonpromenad på 1h idag.

Handlade lite grönsaker, potatis och mjölk.

Maten idag blir 372g kycklingfilé (372-400kcal), 300g potatis (330kcal), ett polar bröd med smör (100kcal) 2x proteindrink i vatten (260kcal) +lite rhode 10% dressing (40-60kcal), wok grönsaker 300g (75kcal), 4ägg (~320kcal) doublepro drink (220kcal) 3g CLA (30kcal) 7 omega3 kapslar (70kcal)

1900kcal, 176g protein.

Blir en ganska aktiv dag med. Morgonpromenaden som jag avklarat på 60min, städning av huset (lär ta minst 40-60min), snöskottning (15-25min), helkroppspass på gymmet promenad till och från. Blir kroppen för arg lägger jag till 1 ägg och 1 kiwi.

Upskattat underskott: 700-1000kcal. Nästa ätardag (och kommer vara riktigt aktiv också): Söndag.

Vikt imorse utan kläder: 85kg (-4kg på 2veckor och 6dagar , mag mått: -2½cm.)

Går riktigt bra just nu, hoppas det kan i stora delar fortsätta såhär fram i sommaren så bör jag vara i min livs form.

Grymt att det flyter på!

Flyter på bra för dig också vad jag sett, tycker det är synd du slutat blogga då du hade en underhållande blogg. Men förstår å andra sidan anledningarna och det är en av orsakerna jag aldrig orkat dra upp en blogg.

Helkropps träning idag, med väldigt lågt på energi (trodde det skulle gå, för ville lägga mestadels av kalorierna efter. Men var riktigt låg)

Första övning

Knäböj:

20x50kg
    15x55kg
    8x70kg
    5x100kg
    3x115kg () -3reps färre än föregående pass. Kändes otroligt dåligt. Hade tänkt ge upp efter 2reps, men kämpade mig till en 3e…
    5x90kg (här gav jag upp och insåg att styrkan inte fanns där idag helt enkelt.)

Mådde illa och blev lite yr när 115kg settet. Kommer aldrig träna med så lite energi i kroppen igen.

Bänkpress:

3×102.5kg (-2reps +2.5kg)
    3×102.5kg
    8×92.5kg

Fick bra kontakt, men kändes riktigt tungt. 8an gick bra, men 3orna var riktigt tunga.

Sittande rodd:

6x90kg
    8x95kg
    6x100kg

Kändes starkare än någonsin, fick bra kontakt med.

Hantelpress över huvudet:

10×21.5kg lätt
    7x26kg
    8x26kg

Kändes helt okej. Lite mindre än max.

Mage:

10*3*85kg.

Marklyft:

6x135kg
    6x135kg
    3x140kg (energin tog tvärstopp igen)…
    8x120kg

Alldeles för tungt för att jag ska vara nöjd. Blä.

Chins (första gången på över ett år)

8xKV
    10xKV

Helt ok pass sett till förutsättningarna. Men fyfan vad låg på energi, längtade hela passet till proteindrinken som jag tillsatt några teskedar vaniljsocker i.

Nu blir det att lyxa på efterlängtad torrkyckling och potatis!

Inte illa att dra av 10 chins efter ett års uppehåll :)

Tack! Jag kanske inte var helt ärlig med när jag tränade chins sist men har iaf inte tränat chins något på gymmet på över ett år. Kanske 1 max 2 gånger (dock minst 6månader sen) har jag kört några chins i trappen. Men tror inte jag orkade 10. :) måste gå tillbaka i journalen och se hur många chins jag orkade när jag vägde 85kg sist ;)

Maten igår blev nästan som jag skrev, med undantag: Inga ägg. Ingen wok. Istället ”ersatte” jag de kalorierna med minimjölk, och proteinpulver :yikes:… samt tog jag bea sås till andra portionen kyckling för att få i mig lite fett. Och la till 2 polarbröd med smör, ca 2000-2100kcal uppkom intaget till. Behövdes verkligen efter den aktiva dagen, kroppen blev mätt flera gångerpå kvällen för att efter en kvart signalera att den hade fått alldeles för mycket energi. ;)

Idag blir det nog en ganska lugn dag. Minst en promenad a 40min men inte så mycket mer tror jag. Kände mig halvsliten när jag vaknade, då tar jag det lungt.

Maten blir antingen baserad på kyckling+grönsaker+potatis, makrill+ägg, lax+potatis eller blodpudding,ägg och proteindrinkar…ca 1800-2000kcal.

Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.