- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 februari, 2010 at 13:41 #341464Anonym anvandareMember
alldeles för lite energi ska det stå självklart ovan. Inte för mycket
Nu ska det ivägs och handla föda för 2-3dagar framåt. Och hämta kosttillskott (GV och GG var precis lika snabba!).
Fö riktigt kul läsa gamla inlägg när man har en gammal dagbok. Nu har jag jämfört med sist jag vägde 85kg (Juni, 2008)
Och styrkan var då:
Chins: 3xKV+20kg (Nu: 10x KV)
Marklyft 1x150kg,2x 140kg (nu 3x140kg, tror dock mer om jag har mer energi i mig )
Bänkpress 3×92.5kg (nu 3×102.5kg)Bra man tränat på bra… NOT!… knappt någon förbättring på snart 2 år! även om vikten pendat +-15kg denna tid med regelbunden seriös träning följt av riktigt oregelbunden träning är det ändå riktigt jävla dåligt.
Men när jag är nöjd med min vikt, ska jag istället för att sluta räkna kalorier helt försöka ligga på 3000-3500kcal, mindre på dagar jag inte tränar, mer på dagar jag tränar..träna efter 100% progression och mixxa upp reps antalet så blir man förhoppningsvis stark någon dag.
10 februari, 2010 at 18:28 #341465Anonym anvandareMemberDagens mat:
Port 1 Proteindrink i minimjölk (200kcal, 30g protein) avklarad
Port 2
100g potatis (110kcal)
130g Stekt lax (241kcal)
3dl Juice (120kcal)
4dl minimjölk (135kcal)
Lite grönsaker (20kcal)
1g CLA (10kcal)
1 ägg (80kcal)
1x Opti-men716kcal, 45g protein. Avklarad.
Port 3:
100g potatis (110kcal)
120g stekt lax (216kcal)
Lite grönsaker (10-20kcal)(326kcal 22g protein)
Kvällsdrink: 3dl minimjölk, 1dl doublepro (233kcal, 38.5g protein)
Tot för dagen: 1475kcal, 135.5g protein. Ingen speciellt aktiv dag, gått lite på stan, och eventuellt en kortare promenad senare därav låga intaget.
10 februari, 2010 at 20:03 #341466Anonym anvandareMemberHuvuddelen av maten idag (godare än det ser ut ) mycket salt! vem behöver sås?
[img=http://i49.tinypic.com/28urciv.jpg]Och så dumpade lite godis hem från GG. 1dag före Gymvaruhuset också (trodde jag skulle få båda idag, men fick visst bara från GG.[img=http://i48.tinypic.com/2r5vvv8.jpg]Skönt de hade paket pris på bcaa, då mitt EAA håller på att ta slut. Bra pris plus fick med wheyproteinet gratis på köpet. Älskar SAN’s produkter i övrigt, enda negativa var en utlovad nyckelring från GymGrossisten men någon sådan fick man ikke..
Lägger förövrigt ätardagen på Lördag istället då farsan ska ha 60dagars kalas. Försöka pilla in en morgonpromenad och ett tidigt gympass då också, för att sedan kunna åtnjuta allt gott som mor har stått och bakat och frestat med hela dagen!
Kommer även för dagen lägga till en extra proteindrink från nya pulvret från san, då jag var lite väl lågt på kalorierna och proteinet idag.
11 februari, 2010 at 13:07 #341467Anonym anvandareMemberMorgonpromenad á 41min idag. Riktigt kallt, men ändå skönt med lite sol i vintermörkret, andra promenaden i rad den tittar fram.
Formen börjar ta sig bättre och bättre för varje dag och är nästan förvånad hur snabbt kroppen förändrar sig. Mår mycket bättre och är piggare än för bara 5-6kg sen och ser redan nu stora skillnader halvnaket och framförallt i ansiktet.
Är även hårtprövad just nu, med mor som bakar bakelser hela dagarna inför fars 60års kalas på Lördag. T.ex när jag öppnade kylen efter promenaden med rejält sug i magen står där längst upp ett fat med 3 chokladbollar och 2 mazariner som bara väntade på att åtnjutas och en 2månader gammal version av mig hade inte tvekat. Men just nu känner jag inget sug alls utan det var inga problem att ta fram leverpastejen och äta 2 mackor och en proteindrink blandat med BCAA istället.
Resten av maten idag blir resten av laxen (250g), 300g potatis, en makrillburk i tomatsås, 5ägg, EAA och en proteindrink. Samt några CLA kapslar, och multivitamin/mineral vilket är standard till alla måltider + mycket vatten.
Dagen blir ungefär 1500-1600kcal, ~140g protein. Lägger ev till något glas mjölk om jag rör på mig tillräckligt idag, så underskottet inte blir för stort och får upp proteinintaget lite. Både fördelar och nackdelar att ha varit utan nattjobb ett tag nu, mindre pengar men går å andra sidan betydligt smidigare att gå ner i vikt. Imorgon ska jag väga mig och ta nya mått, bättre det än efter ätardagen på Lördag. Tror och hoppas på 84kg och 3cm minskad midja!
11 februari, 2010 at 18:09 #341468Anonym anvandareMember+317kcal ätna utöver det planerade, i form av 2 polarbröd till makrillen och en FX bar som jag var tvungen ta med för att få fri frakt från GV. Den slank ner snabbt och god var den… 2ägg, proteindrinken och lax portionen var annars vad som var kvar som jag tänkt äta. Sparar därav laxen till imorgon och äter istället upp de 2 resterande äggen, en makrillburk samt proteindrinken.
Imorgon ska jag försöka riva av ett ordentligt konditions / intervall pass om kroppen tillåter, och ligga lite högre på maten än idag.
-edit- plus 2 bitar av någon sorts kaka moder bakat, muffinsliknande i en form plus 2dl mjölk. Kunde inte hålla mig! Blir riktigt irriterad att jag ska måsta bo hemma ibland då jag aldrig har några problem om inte någon ställer fram sådana saker. Kommer som straff cykla lite om strax över en timme och skippa mjölken till sista proteindrinken! Ha en av 2 lågdagar i veckan dagarna mor bakar för fullt och sötsakerna omkring sig överallt var för mycket vad kroppen tålde helt enkelt. Men gott var det, längtar till på lördag!
12 februari, 2010 at 12:03 #341469Anonym anvandareMemberIdag = lugn dag utan att räkna på maten, äter när jag är hungrig och ganska normalt. Och endast proteindrinken som kvällsmål. Skulle tro på 2000-2500kcal utan någon större aktivitet. Imorgon blir Februaris ätardag pga kalas med halva släkten hit, bra tillfälle att ladda om batterierna i kroppen, mentalt och fysiskt. Kommer dock om kroppen känns bra köra ett tidigt helkroppspass. Även Söndag lär det bli mer än normalt pga innebandy, så dessa 3 dagar blir en liten återställare för kroppen energimässigt. Sedan på Måndag blir det Februari ut med att väga allt jag äter och sikta på ungefär 500-1000kcal underskott / dag.
Vägde mig f.ö imorse: 84.7kg (mindre än jag trodde, men antingen har jag en jävligt dålig ämnesomsättning med att bara gå ner 0.3kg på en vecka med genomsnitt på 1700-1800kcal eller så band kroppen upp vätska igår då jag drack lite mer vatten än vanligt samt åt lite mer kolhydrater än jag brukar.), och midjan har minskat med 3cm sedan starten.
På Onsdag har det gått en månad sedan starten, mest troligt kommer vågen landa på 4-5kg minus vilket får ses som godkänt resultat men ändå i underkant då många tappar den vikten i vätska redan sin första vecka på diet.
13 februari, 2010 at 01:17 #341470Anonym anvandareMemberNästan för gott.
Dagen blev kolosalt sämre än vad jag tänkt ur näringsynpunkt; pga: Full kyl med frestlelser, avslappnad dag till maten(tidigare inlägg), bror+brorson hemma och han bakade chokladbollar, social tillställning (drack en klunk öl och en halv drink för att tillfredställa några fulla kompisar).
I övrigt en lite aktivare dag än genomsnittet, gått en kort stund på stan, var uppe ganska tidigt, försökt rulla igång en bil (finns det någon bättre träning för hela kroppen?) och cyklat en kort stund.
Men inget som täcker upp maten, på långa vägar:
1. bcaa innan kort cardio, men gav upp då kroppen sa ifrån. Efter 2 korta intervaller och en stunds LI.
2. 3polarbröd till frukost, med smör, leverpastej, några dl mjölk. 1g CLA.
3. ½ Pizza med oxfile & beasås & ½ Pizza med köttfärsås & beasås (delade 50/50 med en kompis.
4. Proteindrink i mjölk.
5. 1 varm macka, ost, någon fyllning, skinka, tomat. – 4 chokladbollar. 4dl mellanmjölk. 2 polarbröd, 1 burk makrill. 1g CLA.Snabbt uträknat 3900-4350kcal, på en uppskattad förrukning av 2500-3000kcal. Ungefär mellan 1000-1500kcal överskott denna Fredag.
Så hur vad gör jag åt jag det här?
A. Morgonpromenad på 2timmar, cardio 2timmar, lågt på energi imorgon.
B. Mår dåligt över att jag ätit så mycket.
C. Mår bra och äter gott och njuter av varje tugga av god mat även imorgon då det är 60års kalas för min far, för att sedan dra igång vägningen av maten igen på Måndag med massa kyckling, lax m.m och fortsätta min resa mot mitt livs form om 3½ månader.A+B är alternativen jag använde efter många grisdagar min deff 2008 (då jag startade den här dagboken) men nu: C.
Nu är det sovdags. Godnatt.
13 februari, 2010 at 15:23 #341471Anonym anvandareMemberMorgonpromenad på 1 timme, 16minuter i minus 3 och strålande sol, med andra ord sommar jämfört vad man är van vid. Blev så varmt så jag var tvungen gå i tishirt långa sträckor, kändes riktigt bra, skönaste promenaden den här vintern iaf med bra musik i öronen.
Sedan åt jag en kanelbulle, lite mjölk, lite protein och lite bcaa för att få lite energi till ett helkropps pass.
Sedan drog jag till gymmet och pang vilket kanonpass. Surplade på 15g BCAA pro från SAN under passet.
Bänkpress:
4x105kg (PB +1rep, +2.5kg)
6×102.5kg (PB, +3reps)
9x95kg (PB+1rep)WOW!! vilken energi. Ätardagar har sina fördelar.
Sittande rodd:
10x85kg
6x95kg
8x100kg (max magasin, PB, +2reps)Knäböj:
20xstång
15x60kg
10x75kg
6x110kg
4x115kg
6x115kg (mitt nuvarande PB)Axelmaskin:
85kgx10
95kgx10Hantelpress över huvudet:
6×28.5kg
7×28.5kg
8½x28.5kg (failure, PB på gymhantlarna, varit i liknande tynger i källaren)Marklyft
6x100kg
6x120kg
4x130kg
4x140kg (PB, 1rep. Greppet var nära svika och hade ont i händerna efteråt.)Mage:
3×10-20x90kg
30sek vila: 20situps lutandeChins:
6xKV
6xKV+5kg
3xKV+10kgAvslutade med ett set benpress där jag körde helt slut på benen:
18x200kg(max,PB)
Kan ha missat någon övning, men rätt säker jag fick med hela kroppen iaf. Riktigt bra pass & skön morgonpromenad!
Nu väntar 60års kalas med god mat.
13 februari, 2010 at 23:57 #341472Anonym anvandareMemberDagens käk kort och gott:
Lite godis,chips,choklad, 1 chokladboll, 1 kanelbulle, 1liter mjölk, 1 gräddmarrängtårtbit, 1mazarin,en bit av 5 olika förräter(var mätt efter detta), sedan varmrätt,,,och nyss en liten bit köttfärspaj,och laxpaj samt silltårta.
Men å andra sidan fyller man bara 60år en gång, och inte passa på att njuta och dieta även en sån dag var absolut inget alternativ.
Idag har kroppen fått i sig mat iaf. Och massor av rester vilket gör att morgon dagen inte blir helt strikt heller, även om jag kommer hålla mig undan från tårtan och fikat osv, kommer äta mer på känn och röra mig mycket, sedan på måndag börjar jag dieten igen med vägd mat, med minst en månad utan någon ätardag.
14 februari, 2010 at 18:30 #341473Anonym anvandareMemberDagens träning:
65min crosstrainer, intervaller lite då och då. Hade rejält med energi (kolhydrater) i kroppen så det var bara ösa på…bcaa efteråt.
Även gått en 30min morgonpromenad.
Ätit lite dåligt, inte så jätte mkt kalorier men många av dem består av chips,fika och resten av kött och potatisgratäng i princip. Satsar på kaloribalans eller ett litet underskott idag, och från och med imorgon kör jag normalt matschema igen.
15 februari, 2010 at 13:52 #341474Anonym anvandareMemberSå då var helgens och Februaris grisdagar över.
Har gjort mig av med rätt mycket energi dessa dagar dock så tror inte överskottet blev för farligt. Men något kilo vätska och några hundra gram fett har förmodligen kroppen tagit åt sig, men det kommer inte sitta kvar länge till.
Morgonpromenad på 40min idag, 4e dagen irad med sol och värme, man kan inte tro det är februari när man kan gå i tishirt och utan mössa och nästan svettas när man går i solen.
Beroende hur aktiv jag är resten av dagen kommer jag lägga mig på 1500-2000kcal. 1500kcal om jag i princip bara nöter dator och 2000kcal om det blir att dra iväg på stan som jag hade tänkt.
Förmodligen blir det ett till cardiopass imorgon, sedan helkroppspass på Onsdag. Hade länge tänkt köra dieten utan någon direkt cardio(förutom väldigt lågintensivt på morgonen) efter att ha läst lite rekommendationer från Grandmaster men välbefinnandet+konditionen man får+det går mycket snabbare väger upp den lilla muskelmassan man kanske tappar mot för att inte köra det.
Nu blir det att köra på tills vågen står på 80kg eller magmåttet gått ner 10cm, sedan kanske jag tar någon återfyllar dag igen! I slutet av mars kanske.
16 februari, 2010 at 15:33 #341475Anonym anvandareMemberDu verkar ligga i hårt, bra! Känns som jag känner igen dig men kan inte riktigt placera dig.. Kan du möjligtvis vara Peters kompis eller är det från Step In? :p
16 februari, 2010 at 15:36 #341476Anonym anvandareMemberGårdagen blev ca 2000kcal, med mycket aktivitet. DOCK så blev näringsintaget jävligt dåligt då godisskålen tillsammans med 5dl mellanmjölk blev målet innan läggdags. 150g vingummin, några toblerone bitar (dom jätte små) . Ca 600kcal i bara det så om fettbalansen blev positiv eller negativ över dygnet trots inte så högt på kalorierna vågar jag inte spekulera i.
Positiva är dock att jag åt upp allt godis, så nu kommer jag inte trilla dit igen. Dagen startade med 1timme morgonpromenad, handlade dagens mat: 600g köttfärs 10%, någon grönsaksmix och 250g kesella.
ca 1500kcal idag.
Nu ska jag iväg och köra lite cardio på gymmet.
85kg morgonvikt idag, vilket den varit senaste 3-4dagarna.
16 februari, 2010 at 17:45 #341477Anonym anvandareMemberClasse: Yes det stämmer stepin tränar man tyvärr på nu när man går på gym, hade jag kunnat köra knäböj i mitt hemmagym hade jag dock inte haft kvar medlemskapet
Passet blev 30min intervaller på crosstrainern utan ”handtag” vad de nu kallas. Länge sedan jag svettats så mycket. -400kcal enligt deras glädjemätare. Sedan var jag tvungen köra lite styrka för att jag var där med en polare, blev lite bänkpress i smithen, med 10/90kg som mest då jag inte ville slita ut mig inför helkroppspasset imorgon.
Bcaa direkt efter, hemma blev det ännu en ”nyttig” måltid iform av 50g ostkrokar (250kcal), proteindrink (110kcal), CLA och multivitamin/mineral. Orkade inte göra mat helt enkelt, och den öppnade ostkrokpåsen såg riktigt god ut, skönt att äta sånt och ändå gå ner i vikt ligger just nu på 874kcal utan att vara hungrig. 700 till ska ner och det blir förmodligen iform av 200g kyckling, potatis, EAA och kesella/doublepro.
Ska senare steka 600g köttfärsås som kommer bestå av maten imorgon tillsammans med någon proteindrink och grönsaker.
16 februari, 2010 at 22:48 #341478Anonym anvandareMemberblev 100g köttfärsås plus ett skal, lite tacosås och massa vatten sedan. 1110 just nu dietrekordlågakcal, tog precis en dos Aminorush EAA och ska snart svepa en proteindrink på 200kcal i doublepro som blir god.
Anledningen så lågt idag är att jag tycker jag ätit så mycket skit senaste 6dagarna, och är inte hungrig så varför inte. Så kan man lägga lite mer imorgon på träningsdagen istället.
Återkommer imorgon med resultat, ska slå alla resultat från föregående pass!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.