- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 februari, 2010 at 15:21 #341479Anonym anvandareMember
ont i huvudet och allmänt dålig pga ändrad morgonrutin (tog ingen morgonpromenad tillsammans med 200g koffein som jag gjort 5senaste dagarna) utan åt frukost direkt jag vaknade istället. Känns inte lockande dra till gymmet just nu direkt :frust: får hoppas koffeinet jag intagit nyss börjar verka snart. Just nu skulle man behövt en PWO känner jag, för att tagga till ordentligt.
Blir det träning idag kommer jag lägga mig på 2200kcal. Blir det träningsfritt, 1500-1600kcal.
Återkommer antingen ikväll / efter passet.
17 februari, 2010 at 18:01 #341480Anonym anvandareMemberBestämde mig för att fara och träna ändå, trots huvudvärken.
Jag är en idiot.
…Började med bänkpress; försökte slå tidigare veckas resultat.
Bänkpress:
3x105kg (-1rep)
3×102.5kg (-3rep ??? )
6x95kg (-3rep )Inte alls samma kraft som förra passet efter jag haft ätardag, och det MÄRKTES. Här kände jag mig totalt misslyckad och var bara arg på mig själv, sänker jag vikter från ett pass ser jag det som att jag skött återhämtningen åt helvete.
MEN, hade ingen bcaa med mig denna pass dock whey blandat i shakern. Gick och tog 1/3 av drinken och tänkte att jag kanske behövde en liten insulinspik och lite aminosyror i musklerna, och visst blev jag lite piggare och det började kännas bättre.
Sittande rodd:
10x100kg (PB+2rep )
12x100kg (max magasin, PB, +2reps)
DROPSET 8x95kg, efter 20sek vila.Knäböj (här var förväntingarna att det kunde gå åt helvete, eller kunde gå riktigt bra):
20xstång (här kände jag att benen kändes riktigt bra och började få postiva tankar)
20x30kg
15x60kg
2x80kg
3x100kg
3x115kg
Working sets:
4×117.5kg (PB +2.5kg)
5x117.5kg (PB)Vad ska man säga? Från sämsta öppningen någonsin till en suverän böjserie. Snurrade friskt i huvudet efter sista settet dock då jag aldrig tagit i så mycket i någon övning då jag nästan inte fick upp den.
Kan dock erkänna att det inte vara riktigt ändå ner alla reps men tillräckligt långt för att jag ska vara nöjd.
Hantelpress över huvudet:
10×28.5kg (PB :emo-thumb)
4×30.5kg PB märktes dock att jag inte varit uppe såhär högt förut, kändes mycket tyngre än förra vikten.Marklyft:
6x130kg…40sek vila
3x140kg
…tog av vikterna snabbt sedan:
10x100kg (tungt)Riktigt intensivt. Inga PBn men kändes ordentligt i ryggen.
Mage:
Situps väldigt lutande bänk, med 10kg vikt i armarna. 20-30reps, relativt långsamma.Sup Chins:
10xKV
3xKV+10kg
3½xKV+10kgAvslutade även med 3st reps bänkpress i smithen för att se om bänkstyrkan var bättre nu, 3x110kg åkte upp. Kör nästan aldrig i smith så svårt att jämföra då det är mycket lättare än vanlig bänkpress.
Blev ett okej pass tillslut. Vikten på gymmet: 85kg (med vad jag tyckte betydligt bättre definition på musklerna samt mer ådror än för en vecka sen på samma vikt). Ska dock ta tag i detta ordentligt nu så kilona börjar släppa lite mer, har varit runt 85 för länge nu.
17 februari, 2010 at 21:55 #341481Anonym anvandareMemberHoppas verkligen det är som alla säger, att det är kcal balansen som är direkt avgörande om man går ner i fett eller inte. För fortsätter på samma spår med att äta ren skitmat snällt sagt (nyss 35g grillchips och en doublepro drink i vatten) istället för en måltid, mindre än 500kcal men man känner sig så onyttig. Varit så flera dagar nu, ersatt många måltider med ostbågar,godis,chips etc.
Fungerar det bra är det dock genialt, då man kan äta så gott och ändå slippa hunger och ändå gå ner i vikt, och alla essentiella fetter/proteiner och vitaminer/mineraler får jag ändå i mig via tillskott.
1538kcal just nu, och då är en lång kväll/natt kvar med hockey OS, sedan upp tidigt imorgon för att arbetsförmedligen vill ha ett snack. Blir mest troligt att äta upp köttfärsåsen och något tacoskal eller så blir det att njuta av chips och proteindrink igen för sista gången. Tiden utvisar. Inga opti-tider just nu, men vad gör det om 3månader?
18 februari, 2010 at 12:47 #341482Anonym anvandareMemberGivetvis blev det mer kalorier än man tänkt sig när Sverige-Tyskland höll på halva natten, så igår blev ännu en misslyckad diet dag. Positiva är att jag nu ätit upp precis allt onyttigt som går att äta, så nu kommer det (tror jag) gå lika bra som i början av dieten. Å andra sidan mår kroppen bara bra att få tillräckligt med energi en dag med många PBn på ett helkroppass men jag måste sluta tänka i de banorna om jag ska nå mitt mål till sommaren.
Från och med imorgon ska jag börja gå morgonpromenader varje dag och köra minst 2 kondition pass i veckan. Sätter upp ett tak på 2000kcal varje dag och ska inte överskriva det på åtminstone någon vecka nu så viktnedgången tar fart igen. Delmål 1: 83kg 1a Mars och -2cm till på midjan till dess.
18 februari, 2010 at 22:28 #341483Anonym anvandareMemberIdag = vilodag
Kcal: 1700
Uppskattat underskott: ~600kcal.Har storhandlat massa jordnötter, samt kesella+funlight drycker. Jordnötterna för att jag är sugen på att göra eget jordnötsmör (har ingen aning hur, om någon läser som har gjort och det blivit bra får ni dela med er) och testa JS dieten kort hur smidig den är. Annars har jag skrivit ihop en egen måltidsersättning jag kommer följa om jag inte trivs med JS dieten vilket kommer ligga på 1627kcal med bra fördelning av protein/kolhydrater/fett. Samt alla näringsämnen, som kommer innehålla 1500kcal som bas och ~250kcal mer vissa dagar då jag byter ut lätt/minimjölk mot fetmjölk och lägger till en burk makrill (tuffa träningsdagar). Nackdelen är ju dock att det är flytande föda, men klarar man sig undan hungern hyffsat ska 50dagar inte vara några problem och jag vet att när jag väl har måltider att följa så skippar jag grismat.
35kr om dagen utöver de varor jag har hemma i 50dagar skulle det kosta och pågå, behöver något rikitigt praktiskt som jag kan följa lätt varje dag och som inte kostar massa pengar (som det gör att handla i norrbotten då billigaste kycklingen ligger på 99kr/kilo om man inte är medlem på ica tex.)
19 februari, 2010 at 12:56 #341484Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 84kg.
Äntligen händer det lite på den fronten, men tycker ändå det ser ut som att jag håller på mer vätska än för en vecka sedan. Kan nog bli en trevlig chock vad vågen visar om en vecka. Iaf så är det skönt att äntligen vara av med all skitmat och nu är det bara egenhandlad mat som kommer stå på schemat några veckor framöver för att det ska ta fart på riktigt. Gårdagen blev strax under 2000kcal med sista målet 250g ärtsoppa med fläsk, 1 liter saft, 1 glas mjölk, 2 hårdmackor med ost(en med en skinkbit också). Mättande måltid på 420kcal.
Nu ska jag ut på en timmes promenad i -15 och frysa händerna och arslet av mig (bara tunn vantar och mjukisbyxor som är tillgängliga ). Men vill man bli fin får man lida pin!
19 februari, 2010 at 16:57 #341485Anonym anvandareMemberMåste passa på att hylla BetaDrain alltså. Köpte det mer som en utfyllnadsprodukt för att få fri frakt och hade inga direkta förväntningar på det. Men nu är jag tämligen säker att det är den produkten som hjälpt dämpa hungern ordentligt i början av dieten samt sen jag började ta en kapsel igår efter över en veckas frånvaro kände jag ingen mer hunger på kvällen trots att jag vid den tiden endast hade fått i mig 1500kcal. Det står inget om att det skall vara hungerdämpande så jag trodde det var tillfälligt, men upplever detsamma idag efter intag trots bara 527kcal ätna hitills idag + en morgonpromenad… så läste runt lite kommenterar om det, och såg andra som upplevt precis samma sak. Fick mig att fungera att det kanske verkligen fungerar som den lovar genom att frisätta mer fett som energi = mindre behov från energi från maten (eller så fungerar det på något annat sätt).
Tummen upp för ett underskattat tillskott, om det dessutom hjälper med allt den hävdar så är det nog det mest prisvärda tillskott av alla av de 10.000kr jag lagt ner senaste 3åren på tillskott.
Övrigt idag så var promenaden bland det värsta jag varit med om, i kyla. Kunde knappt röra händerna efteråt, sista kilometern var ett helvete. Blir förmodligen en vilodag istället för cardio då jag vaknade upp lite snuvig, vill inte ta några risker. Fortf träningsvärk i brösten trots det dåliga bänkpasset sist vilket är förvånande. Och har rekord i träningsvärk i rumpa någonsin trots att jag körde så få set och låga reps
20 februari, 2010 at 18:36 #341486Anonym anvandareMemberJa någon jordnötsmörsdiet lär det knappast bli för mig då jag pajjade mixxern när jag försökte göra eget av vanliga jordnötter. Gjorde säkert nåt fel och så har mixern ett par år på nacken och ett par år helt orörd.
Hade tänkt ta en morgonpromenad idag men kylan satte stop, går helt enkelt inte ut i -20 för en timmes promenad då jag har alldeles för klent med kläder. Istället sänker jag kaloriintaget lite och försöker vara mer aktiv hemma med att vandra runt, kanske städa lite etc. Kört 2st 20seks ”intervaller” på cykeln på högsta motstånd så explosivt jag bara orkade och idag kändes det inte bra helt enkelt, för lite kolhydrater i kroppen skulle jag tro men var tvungen sluta efter 2.
Intag idag;
150g köttfärsås (15%) fast avtorkat flott. 250kcal kanske.
2 tacoskal (80kcal)
bcaa
1banan (100kcal)
proteindrink (110kcal)
1x opti-nut (172kcal)
1 stort glas mjölk (100kcal)
2 jordnötter, en tesked misslyckat jordnötssmör (kan inte vara mycket energi)Kvar: 3 ägg, en halv proteindrink, 500g ärtsoppa, EAA.
21 februari, 2010 at 04:15 #341487Anonym anvandareMember2252kcal idag (räknat som vanligt med lite i överkant för att vara säker att jag inte får i mig för mycket, skiljer dock som mest 100-200kcal.)
Underskott på några hundra kcal och missade mål mål, ett tak på 2000kcal…egentligen väldigt mycket mat pga att jag sedan efter mina korta maxintensiva cykelintervaller har kännt mig yr, konstig i kroppen och huvudet hela dagen och hungern har varit bortblåst, alltså ingen hunger men fick huvudvärk på kvällen och kom på att jag knappt ätit under dagen.. men 300g ärtsoppa, 2mackor med makrill, 1proteindrink och 6-7dl mellanmjölk så drog kalorierna iväg mer än vad som hade behövts. Så är inte alltid bra att slippa hunger på diet, men för det mesta välkommnar jag det.
Imorgon blir det mest troligt att äta ute då jag är skyldig en polare en pizza..blir förmodligen efter bandy så lär ju vara sugen på en jag med. Blir det en pizza så kommer jag hålla igen ordentligt resten av dagen med bara några proteindrinkar + kanske något ägg eller opti-nuts… alt bryter jag min dystra ”ute” trend med att köpa något nyttigt istället, dessutom på en pizzeria.
Sedan nästa Lördag blir det ett tillfälligt break, en grabbkväll med NHL, några öl, bastu sedan mest troligt utgång.. ser jag fram emot!
Vad som är bra dock är att det förmodligen kommer räcka med några öl för mig då jag är väldigt känslig för alkohol när jag restrikterar energiintaget och håller mycket mindre vätska än normalt, så blir en billig fylla
Hur som helst målet 83kg 1a mars blir nog rätt missvisande då jag generellt väger mycket lätt dagen/dagarna efter alkohol.. så 82.5kg morgonen den 7e februari känns mer värt att satsa på, med bibehållen/ökad styrka i alla övningar.
21 februari, 2010 at 22:09 #341488Anonym anvandareMemberBlev ett intensivt 2timmars bandypass som väntat och konditionen var bättre än på länge och orkade köra järnet när jag väl spelade. Efteråt blev det som väntat en pizza, bad om räkor på också för att få upp proteinintaget lite. Frukosten 3timmar före blev en opti-nut, en banan och en proteindrink. Strax under 400kcal.
Efter pizzan for jag och polaren jag bjöd och spelade pingis en timma, men vi blev så trötta av pizzan och all rörelse att vi inte orkade mer än så.
Från dess (kl16) har jag sovit 2timmar för att jag var så trött och för att det kan bli en låång natt med många stor hockeymatcher som hockeytoken i mig inte vill missa. Lär gäspa gott kl 06:00 Sverige-Finland dock
Energiintaget ska jag försöka hålla igen ordentligt pga pizzan. Tog nyss EAA och lite bcaa för att jag inte vill vara i fasta allt för länge när jag varit såpass aktiv, snart blir det nog en kaseindrink i vatten och en banan så är nog halva natten räddad.
22 februari, 2010 at 19:00 #341489Anonym anvandareMemberNu är jag lite förbannad. Som många gånger förut har jag suttit och skrivit ner mitt pass från min mobiltelefon där jag skriver ner allt och så blir jag utloggad. Sedan försvinner hela inlägget. Den här gången använde jag också ctrl+x(klipp ut) men nog fan försvann texten ändå.
Orkar inte skriva om allt men kort och gott blev gårdagen bra efter pizzan. Endast eaa/bcaa och kaseindrinkar samt 3 ägg på natten. Såg hockey hela natten.
Vaknade, skar upp några bullbitar från en bulllängd för att få lite energi. 1 glas mjölk till, och 21g protein från vassle. 1 timme senare en opti-nut då jag var rädd för blodsockerfall under träningen annars och då blir resultaten skit.
Tog även kreatin tillsammans med opti-nuten för första gången på 1½ år. Samt smuttade på bcaa-pro från san under passet. Aldrig haft så mycket energi i musklerna som idag. Fetstil är nya styrke rekord.
Upvmn. 3 minuter crosstrainer.
Liggande benpress som är apjobbig jämfört med andra.
30x100kg uppvärmning (sedan 5-10reps på lätta vikter upp till 200kg, innan working setsen nedan.)
8x240kg
8x240kg
6x245kgPB på alla.
Knäböj djupa och explosiva uppåt:
18x40kg
5x120kg
5x120kg
3x122.5kgBänkpress i smith:
6x105kg
7x105kg
6x105kg
5x105kg..vila20sek djupa andetag 1x105kg,vila 20sek, 1x105kg, vila 20sek, 1x105kg, vila 20sek 1x105kg precis så jag orkade.Stående militärpress:
8x45kg
6x50kg
4×52.5kgEz curl på en sittande bänk eller vafan det är:
12x40kg
12x45kg
8x50kg
(ställde mig upp 11x50kg failure)Pump? Ja.
Sittande rodd (ordentligt strikta)
6x90kg
6x90kg
11x85kgRiktigt kanonpass. Men heller inte förvånad dagen efter en pizza, kreatinet samt kändes helfräsch i kroppen.
Skippade dock marklyft idag. Tar det imorgon alt på Onsdag istället i källaren. Varför? Smithen var upptagen när jag hade tänkt köra.
Roligt när det går bra på gymmet. Men fettet får gärna släppa i större grad. Var helt slut när jag stamplade in i huset, orkade knappt lyfta armarna.
Energi intaget idag är taket 2000kcal. Imorgon fram till lördag 1600kcal. Efter Lördagens bravader är det dags att köra igång ordentligt om jag ska ha några magrutor i Juni/Juli…
23 februari, 2010 at 17:37 #341490Anonym anvandareMemberVilodag idag.
Gått runt lite på stan och handlat kläder, mat och annat.
Kommer köra strikt till på lördag med att väga allt jag äter. Och från och med Måndag nästa vecka köra så iaf hela mars så det jag har bättre koll då jag går ner alldeles för långsamt just nu.
Idag hitills:
vassle+2dl mellanmjölk. 3g omega3. 1g CLA. 1x optimen=260kcal.
en burk makrill, 2 polarbröd, 3dl mellanmjölk, 43g all bran flingor. 80% full skopa whey. 1g cla. 2g omega3=670kcal.Tot hitills 930kcal. 670kcal kvar med andra ord då målet är 1600kcal.
23 februari, 2010 at 23:15 #341491Anonym anvandareMember1410kcal idag. Ett (om inte det lägsta) intagen på dieten. Mestadels protein dock. Behövs väl några lite lägre dagar om det här ska ta fart. Känns omotiverat att äta mer ”bara för att” då man inte är hungrig.
Imorgon ska jag försöka klä på mig ordentligt (väntas bli -25…) och ta en 40-90min promenad beroende på hur mycket jag fryser. Sedan blir det mest troligt tunga marklyft nere i källaren.
Har sjuk träningsvärk i axlarna och trapsen idag. Stående militärpress is the övning jag kommer satsa på framöver främst för axlarna..tog så fruktansvärt bra och lättare göra ökningar då man kan höjja 0.5-1kg istället för 2-3kg på varje arm som med hantlar. Variation slarvar jag alldeles för mycket med, så snabbt man byter ut en övning mot en annan så känner man enorm skillnad!
24 februari, 2010 at 17:05 #341492Anonym anvandareMemberDagen kommer energi intaget sluta på 1600kcal.
Inte tagit någon promenad men ändå varit lite mer aktiv än vanligt. Vaknade sjukt hungrig och åt frukost direkt istället, musklerna skrek efter energi tänkte tränings hjärnan.
Tränat lite i källaren;
Marklyft relativt lätt men strikt
110kg/6-8 * 3set
Good mornings: 50kg / 20 20 20
Zombieböj typ, fast höll stången med armarna så jag höll upp den med typ biceps och axlarna så typ hela kroppen var inblandad
50kg / 15 15 15 ass to grass, svinexplosivt uppåt.
bcaa under.
Snart ska jag äta mat á 500g ärtsoppa.
25 februari, 2010 at 00:36 #341493Anonym anvandareMember1500kcal ätna idag, och hela natten återstår (missar inte Kanada-Ryssland ivarjefall.) Och Sverige Slovakien känns ju inte så rolig att missa heller, även om jag har en fruktansvärt dålig känsla och hela dagen har jag prickat rätt med mina tips på Nordicbet vilket resulterat i en 2000kr större matkassa, men nu hoppas jag att jag har fel…
5st ägg ska åtnjutas när hockeyn börjar. Innan det EAA. Och vid match start Slovakien-Sverige kommer jag stoppa i mig en opti-nut och en god doublepro drink (372kcal sammanlagt) vilket jag kommer räkna in i det totala dagsintaget för imorgon.
Första bilderna bjuds med störst trolighet på Söndag-Måndag då jag kommer ha tillgång till bilder från utgången på Lördag där jag kommer dricka 1 vin flaska, 1 33cl 7.5% öl och en 5% 33cl. För lite eller för mycket har jag ingen aning om då jag är 10gånger känsligare på diet än annars för alkohol, men tror det kan bli rätt lagom.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.