- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 november, 2007 at 02:12 #340954Anonym anvandareMemberRadikaal wrote:Dagens pass = cardio
Kusinen ringde och blev rätt långvarig på telefonen, var klar 19:40, gymmet stängde 20:30 och bilen var borta. Snabbt upp på cykeln blev det utan handskar och mössa och direkt på träningscykeln där. Körde 20min högt tempo sedan böt jag till en slags trampmaskin och körde 3min tills jag var helt slut. Blev inte så mycket kcal förbrännda men hoppas på att den höga intensiteten gav lite efterförbränning iaf.
På vägen hem cyklade jag blöt i svett och utan handskar och mössa som sagt, i -1, 2km ”lite” kallt :helpme:
skönt att du kör på när så mycket säger ’emot’ .
Hur känns bartoll tekniken annars? :pop:
27 november, 2007 at 01:57 #340955Anonym anvandareMemberIvan_Drago wrote:skönt att du kör på när så mycket säger ’emot’Hur känns bartoll tekniken annars? :pop:
tack! Såg även att du skulle börja träna seriöst igen i någon annan post här på forumet, lycka till med det!
Det positiva med programmet är att jag känner att jag återhämtar mig snabbare samt att jag får mer träningsverk efter passen för att jag hela tiden varierar övningar, set, reps, ordningen på de osv. Också lättare än passen jag är van vid så det är ju skönt att inte behöva ta ut sig allt man har varje pass.
Körde i princip enligt bartrolls träningside innan jag började med Max OT (som förövrigt gav riktigt fina ökningar, men blev förkyld alldeles för ofta och det hindrade utvecklingen alldeles för mycket.)
Jag tränade tex dag1, dag2=träningsverk, dag3=träningsverk, dag4=träningsverken hade släppt, så tränade igen. Så fortsatte det, dvs 2 dagars full vila tills träningsverken släppt och gjorde ökningar varje pass, TILLS jag slutade få träningsverk, började göra mindre ökningar och fattade inte varför. Därför bytte jag till Max OT. Nu vet jag varför jag inte fick träningsverk och gjorde ökningar, det var helt enkelt för att jag körde i samma ordning på gymmet, mest maskiner, och varierade inte övningarna speciellt mkt … enda jag gjorde var att höjja vikten varje pass och det gick ju någon månad men sedan tog det stopp och tänkte inte igenom ordentligt vad det kunde bero på.
Så ska ge detta en seriös chans igen fast nu ska jag variera mycket mer och köra mer med fria vikter, vilket jag är nästan helt säker på kommer fungera riktigt bra. Att man i princip aldrig är sjuk när man inte tränar till failure är dock det bästa enligt mig.
Kommer skriva ner resultat för varje pass (iaf överkropp) vilket kommer bli var 3e dag, för att se hur bra resultat man får. Ska försöka göra minst iaf 2kgs ökningar i varje övning varje pass.
Blev ett långt inlägg och det mesta är orelevant eftersom jag är trött men så ligger det till iaf.
Idag(igår Måndag) var egentligen en vilodag men min kusin kom och självklart har vi haft lite småduster vem som är störst och starkast i släkten, även så flyttade vi en gammal 2tons peugeot på gården i uppförsbacke som var full av snö(som vi inte orkade sopa bort :frust:), och det var ett rejält slitpass måste jag säga. Så mycket som man tog i där på slutet när bilen äntligen fått lite rull efter 5minuters slit så hade man tog tagit ett stabilt PB i bänken med höga marginaler :ph34r: Så kommer vila imorgon från all träning (delvis också pga att jag körde lite hårdare än jag hade tänkt mitt förra ”lätt explosiva pass” eftersom jag inte visste vilken vikt jag klarade 10reps av på alla övningar så blev lite tyngre på vissa.)
Så på Onsdag blir nästa pass, möjligtvis ett lätt cardiopass imorgon.
Idag mat = 2hamburgare, en magnum glass, mackor med makrillfile, 1 liter mjölk, ytterligare en burk makrillfile (gott och 20g protein för 7kr ) samt 100-200g lösviktsgodis , kusinen är ju här so msagt och då blir det lite onyttigare än vanligt då han inte är här så ofta, så detta får väl bli veckans ätardag för mig ;p
/
27 november, 2007 at 20:24 #340956Anonym anvandareMemberIdag blev det LI cardio.
Innan blev det en portion pasta och fläsk
Cykel i lågt tempo i 40minuter = 240kcal förbrukade.
Sedan gick jag hem, tog ca 15min.
Hemma åt jag 4grovlimpa smörgåsar med en burk omega3 makrillfile.
Imorgon blir det överkropp.
28 november, 2007 at 17:30 #340957Anonym anvandareMemberdagens pass:
Pecdec(bröst):
10*80kg
10*80kg–
Latsdrag till bröst:
10*85kg
10*85kg–
Triceps pushdowns smalt grepp:
11*70kg
11*70kg
11*70kg–
Stående hantelcurl + stående hantelpress i samma rörelse:
9* 25kg
9* 25kg
8* 25kg–
Hantelpress:
28,5kg *10
28,5kg *10–
Lutande bänk i maskin(inciline press):
11*75kg
11*75kg
10*75kg–
Hantelpress maskin:
10*60kg (var helt slut i armarna så orkade inget mer.)
–
28 november, 2007 at 18:01 #340958Anonym anvandareMemberNu blev det lite fel i ovan post oops.
Sista inlägget ska vara axelpress.
Körde även skivstångsrodd 3*10 på 33kg.
28 november, 2007 at 21:53 #340959Anonym anvandareMemberÅrtusendets träningsverk går till mig imorgon, grattis i förskott säger jag.:fun:
Nyss hemkommen från att ha spelat bandy med 10personer i 3(!) timmar. = liten hall också, och vi körde alltid 4mot4 och på slutet 3mot3.
Kan knappt röra min rygg, går inte böjja sig ner. Kan inte tänka mig hur det kommer kännas imorgon …
Riktigt kul var det iaf, även om det är allt annat än optimalt efter ett styrkepass.
vikt idag: 98.8kg!
30 november, 2007 at 22:11 #340960Anonym anvandareMemberIdag har jag cyklat LI och förbrännt 230kcal, sedan spelat utebandy i ~45min.
Mat = ganska mycket Köttfärsås och pasta före och efter bandyn.
Gick även hem från gymmet i 15min.
Igår klippte jag mig bla och när jag kom hem såg jag att Luleå vunnit med 0-6 borta mot Frölunda, fan vad nice :up:
1 december, 2007 at 16:54 #340961Anonym anvandareMemberDagens styrkepass:
Mat innan pasta och köttfärsås 1 timme innan.
Primaforce CEE, argirin och HMB tillskotten 30min före träning
Uppvärmning: Roddmaskin, 8minuter
Bänkpress:
20*stång
15*50kg
10*60kg
6*82,5kg
6*82,5kg
2*90kg
2*90kg
0*100kg–
Hantelpress:
25kg*12
35kg * 6
35kg * 6
38kg * 5–
Dips med maskinvikt:
6*75kg
6*75kg
7*75kg–
Chins med viktreduceringshjälp (30kg hjälp)
7reps
7reps
7reps–
Tricepsmaskin:
6*80kg
6*80kg
5*80kg–
Armhävningar: (vet inte varför )
20reps
20reps
23reps–
Kommentar: Ok pass. Inte riktigt optimalt med energi men gick rätt bra ändå. Efter passet vägde jag mig och vågen visade exakt 98kg. Har nu gått ner exakt 4.1kg sen dieten startade för snart en månad sedan.
2 december, 2007 at 16:03 #340962Anonym anvandareMemberSpelat bandy någon timme idag, kul som vanligt :up:
igår lyckades jag med bedrifterna att först nästan bli tagen av polisen när jag körde lite olagligt sedan så lyckades jag pajja en kompis plaststol till datorn som bara brakade ihop när jag satt mig (sorry peter :o).
Nästa måltid blir kycklingwook :pop: sedan ta det lungt resten dagen (sov bara från 5-10 inatt så är trött.)
Gjorde även illa knät på bandyn, hur allvarligt det är vet jag inte men det tar ont som fan när man böjjer det / går i trappor / springer iaf.
3 december, 2007 at 19:10 #340963Anonym anvandareMemberidag har jag cyklat lite intervall, förbrännt ca 250kcal.
även gjort 3 * 25 snabba armhävningar utan något kreatin tillskott/liknande innan. (inga mes armhävningar). Samt 3*10 ”maskin”chins med 30kg’s hjälp
Idag ringde även en tjej från folkhögskolan och sa att jag var tvungen byta till samhällsinrikningen och att jag ändå kunde välja alla kurser från kost & hälsa (jag var tydligen typ enda i hela Piteå som valt det :frust:, ska iaf bli kul att börja läsa igen ifall jag kommer in, är riktigt sugen nu.
Vikt efter passet: 97.8kg
4 december, 2007 at 18:24 #340964Anonym anvandareMemberkört styrke idag.
Mat innan: en sån där liten fiberpizza, ett ägg, 2 varmkovar med bröd.
Kosttillskott ca 45min före: halv tesked argirin, 3g kreatin CEE, mkt lite HMB, kryddmått ALC.
Passet:
Romaskin intensivt 1 ½ minut, bara för att värma upp
:Pecdec (bröstmaskin):
10*80kg
10*80kg
10*84kgKommentar: Inget speciellt, hade nog gjort en tia på 88kg med. Ska försöka på 3*88kg nästa gång.
–Chins:
8*25kg stödhjälp(=73kg)
10*30kg stödhjälp(=68kg)
10*30kg stödhjälp(=68kg)Kommentar: BRA kontakt, andra passet jag kör chins på. Jävligt mkt pump efter.
–
Hantelpress:
10*28,5kg
7-8*28,5kg (tappade kontakten)
12*28,5kg (körde till failure)Kommentar: Ok, hantlarna börjar kännas bättre. Fortfarande lite osäker i tekniken, och det märks framför allt på vänster arm. Vikterna känns inte tunga men tekniken suger, har svårt att hålla rakt.
–
Rak skivstångscurl:
13*33kg
12*33kg
10*33kgKommentar: Tyngsta stången de hade, och den fri som man kan sätta till vikter själv på var upptagen. Gick riktigt lätt 2 första setten men sista settet så brände det till i underarmarna och hade inte kunnat göra en rep till. Orkade knappt få upp stången på hållaren haha, fan vad jag skämdes ;p
5 december, 2007 at 23:14 #340965Anonym anvandareMemberIdag: grym träningsverk + bandy.
Sallds tonfisk och fullkorns pasta till middag, efter bandyn 2mackor och lite fil.
Hade tänkt en proteindrink innan läggdags me njag vet inte. Har typ blivit ”allergisk” mot just proteinpulvret jag har nu (alla andra pulver fungerar utmärkt). Inte allergisk men måste gå på toa varje gång jag ätit det (dvs grymt laxerande.) spelar ingen roll vilken mängd jag tar i princip, blir ALLTID så förra proteinpulvret fungerade hur bra som helst.
Vet inte om det är av sötningsmedlet(aspartam) eller laktosen .. men eftersom jag alltid druckit så förbannat mkt mjölk under mina år (ibland 3-4liter om dagen) och aldrig haft några problem så gissar jag på det första..
6 december, 2007 at 23:55 #340966Anonym anvandareMemberIdag har jag och en kompis varit och sett på hockey på en sportbar här i Piteå, och blev vittnen till den otroligt starka prestationen av Luleå som lyckades få ett mycket mäktigt resultat med sig från hemmamatchen mot Södertälje, hela 1-4.
Var nära vi for och såg matchen, men lyckligtvis blev det inte av och väl besparade pengar där. Så sjukt ojämna iår att det inte är sant .
blev även intagen till folkhögskolan idag. Blandade känslor eftersom jag inte kom in på det jag ville, utan nu måste läsa MASSA onödiga ämnen, då jag egentligen bara vill läsa upp Matte A och Svenska B som jag slarvade med på gymnasiet. Dessutom var det förbannat dyrt, 1000kr+ bara i avgift för att få gå där, ytterligare flera hundra i månaden om man vill äta lunch där, ytterliga massa pengar om man ska ta sig dit, ytterligare MASSOR av pengar på skolböcker man måste lägga.
Fyfan vad komvux hade varit smidigare.
Gick och la mig 4inatt och vaknade 8, var tvungen att skjutsa far till stan. 90% död tog jag mig dit, på hemvägen ett kvarter från där jag bor såg jag att den stor buss hade åkt av vägen. (var _blankis_ över allt.) Var i en nerförsbacke och den stod tvärsöver vägen. Bland det sjukaste jag sett har ingen aning hur den hamnat så, hur jag än vänder på det.
Hade säkert kunnat tjäna någon hundring på att hämta kameran och ta kort och skicka in till Piteå-Tidningen för att det såg så jävla komiskt ut, men var för trött så jag la mig istället … inte en notis om det i nätupplagan vilket jag tycker är konstigt, på kvällen var den borta så de måste haft bråttom med att bogsera bort den ;p
Även fått lite grejjer på posten som jag beställt idag, bla koffein och kalcium tabletter, så jag förhoppningsvis har lite lättare att stiga upp på morgonen + lite bättre träning + försöka minimera mjölkintaget då de flesta av mina kalorier kommer därifrån . Imorgon börjar en ny cykel av deff har jag tänkt, 50min LI cykling på morgonen varje dag med bara en koffeintablett och en liter vatten i magen, samt minimera mjölkintaget så tror jag jag kommer tappa vikt snabbare än jag någonsin gjort förut. Får se hur detta går.
7 december, 2007 at 21:14 #340967Anonym anvandareMembertränat idag utan någon riktig energi i kroppen, 30min efter jag vaknade stack vi dit med bara en 2 mackor i magen. resultatet blev det sämsta träningspass på några år, på slutet hade jag ingen energi.
Satte PB med 2reps i chins, var det enda bra med passet. Var min första övning så Körde lite tung bänk också. 1*95kg skakigt som fan. 1*97.5kg ville inte upp. Nej verkligen inte någon rolig dag, 4reps på 80kg får jag var nöjd med över idag.. på slutet orkade jag inte ens 50kg i bensparken (ni hörde rätt(!). Tror en 10åring klarar det utan problem..fast det är klart, mitt onda knä spelade även en stor roll där..)
även hämtat koffeinet, kaseinet och kalcium tabletterna idag. Mkt nöjd över koffein effekten, piggare direkt och mkt varmare i kroppen8 december, 2007 at 20:34 #340968Anonym anvandareMemberDagens cardio blev ca 30min på cykeln, -200kcal på morgonen med bara en koffein tablett, kalcium tabletterna och en massa vatten i magen.
Kändes bra och ingen speciell hunger. Sedan hem och tog några hemmagjorda köttbullar, sedan iväg och såg 2 perioder Linköping-Luleå som f.ö var en av de bästa matcherna jag sett på väldigt länge, och då brukar jag se NHL nästan varje natt. 2-3klara målchanser för Luleå i förlängningen och öppet mål och stolpskott för Linköping säger ju det mesta..
Hem igen åt jag lite köttfärsgryta, sedan har jag varit mätt på det än så länge. Någon frukt / kasein protein till kvällsmat lär det väl bli
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.