Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 685 total)
  • Author

Går framåt just nu, känns lite dåligt att avbryta det tillfälligt på Lördag, men förhoppningsvis väger kvällen upp det och jag kan vara tillbaka på samma ruta på Måndag. Ska absolut inte grisäta eller något på Lördag, blir möjligen ett litet kalori överskott tillsammans med alkohol vilken knappast har några fördelar.

Natten blev perfekt. Skippade opti-nut’en vid Sveriges match (var inte så sugen då jag hade sån känsla att Sverige skulle förlora, och så blev det…) så ganska trevligt underskott bör jag ha hamnat på igår.

Dagen idag började med 40min cyklande före frukost, ganska lågintensivt som vanligt på morgonen men blev ganska svettig. Sedan EAA+bcaa sedanfrukosten som blivit lite av en standardfrukost och lär vara det ett bra tag framöver då den mättar bra, ger mycket protein utan att behöva ta proteintillskott och man håller sig mätt länge;’

2dl mellanmjölk
    30g allbran pro flingor
    60g polarbröd (2skivor)
    120g makrill i tomatsås
    1 ägg (43g)
    +2-3glas vatten, 1 CLA kapsel, 1 multivitamin/mineral.

Tot: 625kcal 36,74g protein.

Middagen blir mest troligt lax och potatis. Vilo dag idag + sent uppvaknande innebär att 1600kcal är taket idag.

Radikaal;925658 wrote:
    Classe: Yes det stämmer :P stepin tränar man tyvärr på nu när man går på gym, hade jag kunnat köra knäböj i mitt hemmagym hade jag dock inte haft kvar medlemskapet :P QUOTE]

Sedär! :) Varför kan du inte köra knäböj i ditt hemmagym? Du borde testa på Gym1 istället om du vill ha bra musik och folk som är mer likasinnande i sin träning. Jag tycker det har kännts lite omotiverande att ta i på Step In (dvs skrika och se allmänt galen ut) när de flesta tittar på en som en idiot. På gym1 är det tvärtom, gör man inte det så är man konstig där :)

[http://gym1.nu]

Håller med Classe. Precis de anledningarna gör att jag bävar för att köra bänkpress / marklyft / knäböj riktigt tungt när det är massa folk där inne + ett gäng pensionärer som kör på sina älskade crosstrainers som kollar konstigt på en om man tar ut sig till max.

Visst kan jag köra knäböj hemma men har väldigt lite utrymme för det + ingen ”stång hållare” förutom bänkpress hållaren och det blir ganska jobbigt att ta stången därifrån / sätta tillbaka den när man kör tex tunga böj. Sedan gillar jag att ha en smith när jag kör nära mitt max för att känna mig lite säkrare. gym1 verkar väldigt intressant faktiskt, men bor lite väl långt ifrån då jag ofta väljer att gå/cykla till gymmet, samt så lär jag känna mig alldeles för klen jämfört med folket där. :D

Gårdagen blev; frukosten jag skrev sedan 400g-500g kycklinglår köpta på nyöppnande willys (hur många g faktiskt kött det var är dock en annan femma, jävla massa ben) med potatis och bea sås. Mycket gott. Sedan innan läggdags smakade jag ehrmans Kvarg för första gången blandat med fun light tropical fruits. Riktigt gott faktiskt, även om jag hade hoppats på lite billigare kvarg då folk i södra Sverige kan få tag på 500g för 7-10kr om jag inte minns fel, men är väl på lidl antar jag.

Dagen: morgonpromenad a 25min (om det nu räknas) började frysa så mycket om händerna jag avslutade där. Egentligen känner sig kroppen återhämtad för att köra ett ordentligt pass men känns å andra sidan onödigt då det blir alkohol imorgon så jag skippar det.

1500-1600kcal satsas det på idag också.

Dags för en liten summering av dagen den 26e februari 2010. (Borde jag göra varje dag)

Rörelse: 25min utomhus promenad före frukost, lite vandrande hemma. Willys 30min. Steg upp 13:00.

1675kcal. Lite i överkant pga: Kunde inte mostå en 1½ ballerina då det låg framme och jag visste att jag kunde äta dem och ändå hamna på ett relativt stort underskott och hade fått i mig för lite protein kändes det som nyss så tog en burk kesella 250g.

Imorgon: En rejäl frukost kommer ätas(minst 1000kcal) innan jag drar iväg till den långa dagen som startar 12 med en nhl10 turnering, för att orka med dagen och natten och vara på gott humör. Kl 19 blir det 150g ”lady size” fläskfile med potatisgratäng och bea sås. Innan det förmodligen ½ flaska vin och någon öl. Möjligtvis blir det efterrätt alt något mer under dagen / natten. Ska försöka att inte grisa iväg för mycket, blir det Max som jag tror så blir det max ett par junior hamburgare med vatten.

Radikaal wrote:
    Håller med Classe. Precis de anledningarna gör att jag bävar för att köra bänkpress / marklyft / knäböj riktigt tungt när det är massa folk där inne + ett gäng pensionärer som kör på sina älskade crosstrainers som kollar konstigt på en om man tar ut sig till max.

Visst kan jag köra knäböj hemma men har väldigt lite utrymme för det + ingen ”stång hållare” förutom bänkpress hållaren och det blir ganska jobbigt att ta stången därifrån / sätta tillbaka den när man kör tex tunga böj. Sedan gillar jag att ha en smith när jag kör nära mitt max för att känna mig lite säkrare. gym1 verkar väldigt intressant faktiskt, men bor lite väl långt ifrån då jag ofta väljer att gå/cykla till gymmet, samt så lär jag känna mig alldeles för klen jämfört med folket där. :D

Men skärp dig, du skulle INTE vara klen! Första gången jag var på gym1 så var vi 4st där, 1 (jack) maxade 175 i bänkpressen, o de andra 2 (Fredrik och Johan) reppade 10or på 180kg i knäböjen.. Då kände jag mig liten! Men nu har jag märkt att de är väldigt olika vart alla befinner sig i träningen, men de flesta har samma mål och det medför en härlig stämning utan skitsnack om att folk spänner sig, skriker eller dyl, allt är bara positivt och det tycker jag om. Jag tycker du ska ge det en chans trots avståndet, frys step-in kortet 1 månad o testa? Du kommer inte längta tillbak :)

Kort om gårdagen:

Frukost: 900kcal

Sedan 12-13godisbitar, några öl, någon drink,,bastu

sedan fläskfile med potatisgratäng. Bea sås & ett stort glas öl

någon drink till

utgång

hem,EAA
    + kebabpizza köpes, med 20g beasås.

Öh 3500-4000kcal kanske tillsammans med alkohol :| känns inte bra när man äntligen fått fart på detta. Iaf vågen imorse var precis som väntat: lägsta hitills pga massa utdriven vätska: 82kg. Men är ingen vikt jag kommer gå efter då jag vet att den kommer stiga.

1750kcal den 1a mars, 1500 den 29e mars.

Båda dock påtok för inaktiva, speciellt 1a mars. Vad vaknar jag upp till om inte en tid hos tandläkaren (rotfyllning hurra) och känna smärta i halsen som endast kan vara en infektion.

Självklart blev jag smittad i lördags och det är ju bara så självklart när allt äntligen går så bra.

Kört högt på vitamin/mineral tabletterna och håller tummarna på att mitt immunförsvar tar en bragdseger och tar os-guld i infektionsbekämpning. Låga odds, och grämer mig hur mitt nästa pass ska gå, just nu tror jag att jag kommer gå tillbaka 2steg i styrka men man vet aldrig. Vad jag vet dock är att det förmodligen inte blir någon mer alkohol föränn till sommaren.

Gått tankar på att kanske ge kroppen lite extra energi (litet överskott) tills kroppen är frisk igen, men frågan är om det har någon praktisk fördel överhuvudtaget. Logiskt känns det så, men verkligheten är säkert att det inte spelar någon roll.

Verkar som mitt immunförsvar iaf tog brons i bacilbekämpning, kände mig betydligt bättre idag i halsen. Fortfarande inte på topp dock.

Kunde inte hålla mig från att träna lite lätt i källaren med stången det var uppsatt 90kg på:

Marklyft: 10x2x90kg Knappt ansträngande, men skönt.
    Knäböj: 6x2x90kg djupa explosiva (första gången jag böjjer i källaren, det jobbiga var att få tillbaka den på bänkställningen sen)
    Bänkpress: 7x1x90kg hade en hel del mer att ge.
    Chins i trappen: 8x KV

Intaget idag kommer landa på ca 1800kcal.

Radikaal wrote:
    Verkar som mitt immunförsvar iaf tog brons i bacilbekämpning, kände mig betydligt bättre idag i halsen. Fortfarande inte på topp dock.

Kunde inte hålla mig från att träna lite lätt i källaren med stången det var uppsatt 90kg på:

Marklyft: 10x2x90kg Knappt ansträngande, men skönt.
    Knäböj: 6x2x90kg djupa explosiva (första gången jag böjjer i källaren, det jobbiga var att få tillbaka den på bänkställningen sen)
    Bänkpress: 7x1x90kg hade en hel del mer att ge.
    Chins i trappen: 8x KV

Intaget idag kommer landa på ca 1800kcal.

[youtube=]
    Vem behöver gym när man har källare? :whistle:

True Classe!

Bra skit om man är omotiverad att träna:

Skaffa ett bra ljudsystem.
    Skruva upp ljudet och basen.
    Sedan:

[youtube=W8xHjC27YvM]

Kommit igenom många hemska intervall pass när den låten slått över, är som att man får en extra växel när refrängen börjar.

F.Ö fortfarande sjuk, jävla infektion. Kommer vila mig iform tills jag är frisk igen, kommer inte räkna kalorier slaviskt utan äta med måtta, kanske ett litet underskott ena dagen och vice versa andra. Gjort en stor beställning på tillskott som förhoppningsvis räcker en bra tid, dessutom beställde jag The Body Transformation Guide, kan bli intressant läsning och kanske kör jag stenhårt på det under 12veckor som det är tänkt som är en perfekt tidsplan för mitt mål.

Radikaal wrote:
    True Classe!

Bra skit om man är omotiverad att träna:

Skaffa ett bra ljudsystem.
    Skruva upp ljudet och basen.
    Sedan:

[youtube=W8xHjC27YvM]

Kommit igenom många hemska intervall pass när den låten slått över, är som att man får en extra växel när refrängen börjar.

F.Ö fortfarande sjuk, jävla infektion. Kommer vila mig iform tills jag är frisk igen, kommer inte räkna kalorier slaviskt utan äta med måtta, kanske ett litet underskott ena dagen och vice versa andra. Gjort en stor beställning på tillskott som förhoppningsvis räcker en bra tid, dessutom beställde jag The Body Transformation Guide, kan bli intressant läsning och kanske kör jag stenhårt på det under 12veckor som det är tänkt som är en perfekt tidsplan för mitt mål.

Haha, Rocky är inspirerande. En lite pinsam grej som hände när jag var liten var att jag boxades mot väggen tills jag blödde efter min första rocky film som var just 4an^^ Men den bjuder jag på, lite kul nu i efterhand iaf.

Jobbigt med sjukdom, tycker det låter vettigt med att äta med måtta. Du har ju ändå en ganska bra överblick nu över ett längre tags kaloriräkning på hur mycket du ungefär får i dig.

”The Body Transformation Guide” Vad äre för nå? Författare? Kör på 12 veckors programmet, alltid motiverande med lite variation. Hade också tänkt byta träningsprogram till nästa vecka då tävlingen är avklarad, du får uppdatera flitigt sen vad du tycker om det dära programmet :up:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=41814&highlight=body+transformation]

Lite information om den. Köpte mest för att jag ville få lite nya ideér, följa slaviskt kommer jag mest troligen inte göra då det skulle kosta för mycket i mat och kosttillskott.

Gjorde f.ö en tonfiskburgare för första gången nyss, på en burk tonfisk, 1ägg, stekte och kryddade sedan med lite kryddor. Fantastiskt gott, lär stekas många sådana framöver! Billigt,gott,mättande,proteinrikt och nyttigt. 5 magiska orden jag eftersträvar på diet :D

verkar bra iaf :)

Haha, att jag inte tänkt på tonfiskburgare förut. Lät väldigt lätt och betydligt godare ^^ tackar för det :) Några planer på att testa på gym1 eller behöver du mer övertygelse?:P

Jadu behöver nog mer övertygelse ;) nej men nog tror jag det är ett härligt gym med bra känsla etc. Hade jag tex bott på svartudden hade jag inte tvekat att välja det.

Ja tonfiskburgarna var inte svåra att göra och de var (trots jag alltid tyckt om tonfisk) betydligt godare än att bara äta direkt ur burken.

Maten idag; standard frukost 600kcal samt

2 rätt stora tallrikar med tacoköttfärs, en med orientdressing utsmetat (20-30g). 8dl mellanmjölk till det. Räknar med minst 1100kcal och max 1400kcal den portionen vilket bör ge en ett litet fläsköverskott detta dygn pga sent vaknande och inaktivitet.

EAA+100g kesella innan läggdags.

Fortfarande förkyld till helvetet, vilket för mig in på 8e dagen utan träning samt en grisdag med alkohol på det.

Har säkert snytt mig 100gånger senaste 2dagarna utan att överdriva, 2 toa rullar har gått åt.

Radikaal wrote:
    Jadu behöver nog mer övertygelse ;) nej men nog tror jag det är ett härligt gym med bra känsla etc. Hade jag tex bott på svartudden hade jag inte tvekat att välja det.

Du verkar bara inte förstå hur bra det är^^ Jag tror inte Roger är omöjlig att ge en gratis-vecka om du känner för att testa för skojs skull, sen får vi se hur sugen du är på att gå tillbaks :)

F.ö grymt jobbigt med sjukdom, hoppas det blir bättre snart.

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.