Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 685 total)
  • Author

Jag förstår precis vad du menar :) har inte bara tränat på stepin senaste åren, har tränat en del i Älvsbyn och Luleå också på gamla slitna källargym och inget slår den känslan. Men då jag bor i munksund just nu och försöker gå ner i vikt passar det ganska bra då jag kan promenera dit och tillbaka, samt så känner jag ett par stycken som tränar där så det är smidigt när man behöver passare etc.

Till hösten dock, då jag ska försöka lägga på mig mer muskler och lägga deffen på hyllan är det dock ganska troligt jag dyker upp där, kanske redan till sommaren, beroende hur mycket jag kommer få jobba.

Förövrigt 11 dagar sen jag tränade ett seriöst gympass. (dock 2 lätta källarpass efter det). Känns riktigt
    åt helvete, speciellt med tanke på att jag tog mig en supkväll mitt i detta.

Vill ju inte tappa motivationen / muskelmassa men fortsätter det såhär är det nog oundvikligt. JÄVLA FÖRKYLNING! släpp nån gång för faan!

Dagen:

Promenad 40min.

Mat:

En kebabrulle
    proteindrink
    2 glas mellanmjölk
    2st ”dubbelost” på en burgarresturang.
    omega3+vitaminer etc. Kanske skitmat botar denna jävla förkylning? det hoppas jag.

Dock allt jag ätit på hela dagen, så inget jag har dåligt samvete för direkt. Som kompensation kommer jag ligga på ett underskott imorgon, förmodligen blir det en tripp till Luleå för att se hockey och Luleå förlora sin slutspelsplats.

Formmässigt går det som väntat inte i raketfart just nu. Vikten står ganska stilla, även om den visade 83kg idag (med kläder, och efter en halv kebabrulle med lite vatten) samt så hade midjan minskat med lite mer när jag mätte för någon dag sen, och jeansen börjar kännas slappa. Måste snart ta tag i detta ordentligt, för fortsätter det såhär länge till blir det inga magrutor till sommaren. Känns å andra sidan inte bra att ligga på 1400kcal de dagar jag är rätt så inaktiv och när jag inte tränat någon styrketräning alls pga förkylning, känns som att be om att få sina muskler borttvinade.

”Hur som helst målet 83kg 1a mars blir nog rätt missvisande då jag generellt väger mycket lätt dagen/dagarna efter alkohol.. så 82.5kg morgonen den 7e februari känns mer värt att satsa på, med bibehållen/ökad styrka i alla övningar.” Såg jag precis jag skrivit för någon vecka sen, haha mina viktmål brukar alltid pricka in perfekt, minns för 2-3 år sen i journalen då jag i November skrev ”85kg är målet i mitten av Juni” och nog fan vägde jag på pricken det utan att ha tänkt på överhuvudtaget att jag haft det som mål. Kanske är det undermetvetna som hjälper en ;) hoppas bara styrkan är kvar lika mycket på gymmet vilket jag tvivlar för varje dag som går.

Vara sjuk är kul.

Formen drar åt helvete(överdrift), inaktiv och äter inte alls bra. Längsta och värsta förkylningen någonsin, har stunder när det äntligen känns bättre för att sedan vakna upp nästa dag och vara ännu värre.

Idag har jag ätit mer fettrikt än vanligt och massor av vatten, massa opti-men samt 500-1000kcal överskott och just nu känner jag mig helt ok men lär vara en annan femma imorgon. För bara 2timmar sedan hade jag ont i huvudet som aldrig förut och snöt ut blod, samt så har nästippan tagit skada och fått ett synligt sår av att snytit sig flera hundra gånger senaste veckan.

Aldrig haft sådan här träningsabstinenes vilket iaf är positivt. Kan inte vänta på att se hur styrkan påverkats av 2 veckors frånvaro från den tunga träningen som gick så bra, från en aktiv livsstil med bra nyttig mat till en stilla sittande och dålig diet, en alkohol dag och 2-3 halv ”grisdagar”. Har ingen aning faktiskt, känner mig riktigt stark i kroppen (slängde iväg en 85kgpolare i en snödriva hur lätt som helst för någon dag sen för första gången :D) men hur det går i tex knäböjjen eller bänken sen är en annan femma.

Fortsätter det här många dagar till så kommer jag seriöst att överväga köra efter bartrolls BTG till 100%, även om det blir förbannat dyrt att bara äta massor av omega3 och kött varje dag etc.

Äntligen börjar skiten bli lite bättre. Fortfarande inte 100% men förmodligen lär det vara ok att träna om 2dagar skulle jag tro. :) Lagom till mina sista tillskott lär komma och då jävlar blir det att lägga i högsta växeln fram till sommaren.

Då var man tillbaka 95% frisk och det räckte för att bestämma mig att återta detta seriöst igen. Har ätit som en bonde senaste 2veckorna med ett par dagar lågt på energi, vissa dagar alldeles för mycket skit, och överhuvudtaget alldeles för inaktivt. Gårdagen tex : Bio och 700g godis på kvällen. :D

Hade inga höga förväntningar inför dagens pass faktiskt.

Började med att ta en dos clenbutrx hardcore, en stunds brännande i halsen sedan ut på en morgonpromenad i +2 jävla grader med musik i lurarna. Gick 78minuter.

Hem, han knappt blanda ett glas EAA+bcaa innan 2polare kommer förbi och frågar om jag ska med till gymmet. Perfekt timing kan man säga.

Körde relativt lungt i de flesta övningar, ville inte börja med att ta ut mig totalt första dagen det känns helt okej. Men några övningar tog jag ut mig ordentligt på för att känna hur styrkan låg till och den var långt över förväntan. Tränade dock inte ben idag, utan det tar jag imorgon/övermorgon.

Discopass ala comeback;

Några vadövningar

Bänkpress:
    6-7x80kg
    20x70kg
    5x60kg

Lätta och explosiva, mest för att känna efter var styrkan låg.

Miltärpress:

10x50kg
    10x50kg
    10x55kg

Nära failure sista settet.

Situps riktigt lutande bänk typ 10-40reps*3set, ibland med 10kg hantel i armarna.

Sittande rodd

14-15reps på 75kg max kontakt

Strikta Chins (handflatorna mot varandra så biceps tog en hel del av lasten.)

14r
    14r
    10r med 2sek stopläge längst upp, här blev det tungt.

Mest ett komigång pass, men kände att styrkan verkligen var där idag, och hade förmodligen kunna sätta en hel del PBn. Känner jag mig riktigt bra imorgon/Torsdag så kommer benen få sig en riktig körare. Körde några till övningar men inget värt att skriva upp och inga vikter jag minns.

Viktnedgången fortsätter vara ett mysterium, förutom idag och igår som varit strikta och aktiva har jag fan ätit som en idiot senaste 2 veckorna samtidigt som aktiviteten varit i botten. Men det lämnar jag bakom mig iom att styrkan satt kvar i överkroppen iaf, och imorgon blir det spännande att se om benmusklerna blivit besparade lika bra (tveksamt).

Gick nämligen och vägde mig idag med kläder före frukost, med tanken att det kunde stå 84-85kg och jag gått några steg bakåt i tiden. Vad visar den istället? 81 jävla kg. Och då vägde jag 2-3kg mer för bara några dagar sen. Enda jag ändrat på är att gårdagen tränade jag för första gången på 2 veckor, och var riktigt strikt energimässigt första gången på ett tag. Samt så tog jag en dos a 2ml clenbutrx hardcore igår morse, men att det skulle driva ut 2-3kg vatten på en sån liten dos då rek dag intag är 6ml känns ju jävligt konstigt.

Iaf så har dagen varit sjuk bra, ingen hunger, gått sammanlagt strax över en mil, en före frukost och hem sen på kvällen. Maten blev en liter minimjölk, 3-400g kyckling och lite potatis+grönsaker, sedan EAA+ ett kycklinglår hemma. Hyggligt underskott känns det som.

Imorgon blir det en morgonpromenad igen sedan underkropp på gymmet! Blir spännande att se hur tungt jag orkar köra knäböj.

Snöskottning + sent uppvaknande och ett benpass senare idag. Blev ingen morgonpromenad pga annan sak kom ivägen.

Lägger mig på ca 2000-2500kcal idag, troligtvis ett litet överskott då jag vaknade sent 15:45 pga att jag hela natten att och försökte få igång datorjäveln som la av (kan ses på mitt senaste inlägg). Men vill inte tappa i vikt för snabbt heller och när jag tränar benen hårt är det värt unna sig kroppen lite extra energi.

11/3-10.

En av minsta värsta dagar någonsin.

Modo förlorade och hade satsat rätt mycket på X2 (att de antingen skulle ta en poäng eller vinna borta mot Södertälje. Jag tror nog ingen hade trott något annat eftersom Södertälje var avsågade redan och Modos viktigaste match för säsongen med sina superstjärnor i mycket god form, men nej.

Sedan kvitterar Rögle mot favoritlaget Luleå och Luleå är inte längre klart för slutspel. Nu väntar en avgörande match mot Timrå och jag tror Timrå kommer ta hem det då Luleå kommer ha mer press på sig.

Mitt under detta bestämmer jag mig för att träna ben i källaren. Knäböj lite tungt vore väl kul att prova för första gången i källaren tänkte jag, nu när jag har lite aggresioner i mig när jag just hade sett att Södertälje tagit ledningen med 3-1 mot Modo. 100kg sätts på och gör en lång serie med långa restpause reps tills jag är uppe i 19reps, helt jävla död. Vilar 10-15sekunder och tänker en jävla rep till ska jag väl klara, börjar bra med plötsligt tappar jag balansen och ramlar baklänges in i en dörr och självklart åker stången in i glaset på dörren som står där och resten kan den som läser räkna ut själv.

Dagen hitills har blivit mäktiga 800kcal mest från protein, inte haft någon hunger alls. Blir mycket mat inatt har jag en känsla av (inget ätardag dock 1000-1500kcal till kanske), sedan försöka lägga detta bakom mig och fortsätta resan imorgon mot en bättre form. Blev dock plötsligt mycket svårare då jag kommer få snåla ihop på matkassan ordentligt nu och äta mest det föräldrarna bjuder.

+10 grader och sol idag och genast känns det bättre.

Gått omkring på olika butiker + arbetsförmedligen ca 2½timme på tom mage.

Fått alla tillskott jag behöver fram till i sommar också så det känns bra.

Tappat mitt måttband så har letat måttband på 4 olika butiker: Willys,Ö & B och Dollarstore, Laitis. Inte en enda hade ett sådant vanligt runt måttband man kan mäta tex mage och lår med, utan bara sån där skit med hårdplast som knappt går att böja. Sist jag mätte visade magen osmickrande 91cm, men förmodligen ligger den några cm mindre nu. Förhoppningsvis kan jag få ner den till -80 till sommaren.

Behöver gå ner ca 5-6kg fläsk till för att vara riktigt nöjd med min form, och förmodligen runt 10-12kg för att få en riktigt fin beach kropp vilket jag aldrig haft. Nästan helt säker dock att jag kommer gå ner till 75kg minst för att se hur formen är jämfört med för 2 år sen på samma vikt. Är helt säker jag har mycket mer muskler nu och tror formen kommer vara riktigt bra då. Att få ett riktigt sexpack vore riktigt kul att få upplevt, får se om jag når ändå fram. Det viktiga är dock att vara nöjd med sig själv. Åt lite skit igår natt för sista gången på ett tag nu, hade dock endast ätit max 1000kcal innan det så någon ätardag klassar jag det verkligen inte som, men otroligt njutbart var det och märker redan idag att jag mår mycket bättre. 4 chokladbullar, 3st andra bakelser tillsammans med en stor proteindrink i vatten. Idag blir det helt strikt och hitills ligger jag på 500kcal, ca 50g protein. Siktar på 1600kcal vilket kommer bli ett rätt stort underskott iom tidig dag och mycket promenerande i butiker.

Tränat i källaren.

Bröst discopass. Bra tryck.

80st strikta armhävningar som uppvärmning, vet inte om jag gjort mer men med bättre kondition kan jag säkert göra betydligt mer.

Bänkpress:

15x70kg explosiva.
    10x80kg
    8x90kg strikta med bra kontakt.
    4x100kg
    3x100kg
    5x100kg med 10sek pauser mellan 3e-5e reppen. Rövlyft 2 sista repsen också.
    6x94kg strikta med bra kontakt.
    9½x90kg (till failure bokstavligen (tror jag vilade för kort tid). Fick inte upp den, men tur så har jag en fin teknik att klara ut sådana situationer själv utan att få ont någonstans, bara spänna magen åt helvete och undvika sina juveler, sen lyfta den från mellangärdet till golvet. Så är skönt att man iaf kan köra bänkpress till failure utan passare när man är för sig själv:D

Lutande bänkpress: 25-30x60kg riktigt intensiva, gav allt för att ge 100% explosivitet.

Sedan EAA efter. Snart ska en större måltid ner i magen.

fortfarande träningsvärk i tuttarna efter Fredagspasset. Har sedan lördag varit i umeå där det blivit en hel del promenerande, 16000steg igår bla. Äter på känn, försöker lägga mig på ett litet underskott. Igår blev det mcdonalds iaf, en cheese och en chicken junior, typ 8dl minifil, flingor, 1 polarbröd med köttfärsås och ost, en ostmacka. Dagen innan det 1 makrill burk, 2 bröd, proteindrink, 2 hamburgare, minimjölk med proteindrink. Känns som lite kcal med tanke på hur mycket jag rört mig.

Ska ev. och träna på iksu idag ett pass.

Tränat på iksu.

Kul med lite ny miljö men för mycket maskiner och folk tycker jag.

Blev ett helt random pass med en polare, inga vikter att tala om, gick på 100% strikthet idag och blev massa random maskiner. Dem ”normala” övningarna jag gjorde var:

Lutande fri bänkpress:

12reps / 75kg
    12 reps / 75kg
    10 reps / 80kg

Långsamma på vägen ner med fokus på kontakt, explosiva och kontrollerade uppåt. Det här var i slutet av tiden på gymmet och allt jag ätit fram till dess var en frukost på 500kcal 6 timmar tidigare, så blodsockret var jävligt lågt och fick ställa mig och hålla in spyan för att inte spy trots att jag inte körde riktigt max.

Hantelcurl biceps: 15-20reps / 16.5kg hantel långsamma och strikta. 2set.

Körde mest rodd övningar för ryggen faktiskt vilket var skönt, fick jättebra kontakt. Körde ungefär på 75-80kg på latsdragen och drog till bröst där jag fokuserade 100% på kontakt. Körde tills orken tog slut, vilket skedde efter ungefär 10-20reps.

Körde även några riktigt bra set axlar i någon maskin, klarade två magasin och flera reps mer än en polare som är ganska muskulär och jämnstark med mig, men axlar har blivit något av min bästa muskelgrupp på senare tid. Kände mig riktigt stark i dem.

Ben och mage hans inte med pga att jag inte pallade pga 0 i blodsocker (kändes det som). Så vi skyndade oss och köpte den godaste kebabrulle jag någonsin ätit, och mesta prisvärda också för den delen. Kebabrulle special extra extra mycket kött. var namnet och kostade endast 50kr, fick hur mycket kött som helst. Tog halva när vi kom hem och blev mätt på det, har halva kvar som blir kvällsmålet. Så 500kcal plus en kebabrulle med MASSOR av kebabkött, en del god dressing som inte såg allt för fet ut och massa sallad samt ett glas mellanmjölk är näringen idag.

Formen börjar ta sig trots att vikten (tror jag) står ganska stilla. Kanske förbättrat ration muskler/fett mer än jag trodde då jag börjar se större och större skillnader. Känns som att allt fett sitter på magen nu då helhetsintrycket blir smalare och smalare med kläder på, men utan tröja finns det en hel del jobb kvar.

Sätter upp ett riktigt mål nu, 75kg när jag börjar sommarjobb i början på Juni. Väger 81-85kg nu inte vägt mig på ett tag.

Och midjan ska vara minst 1dm mindre än den är idag.

Tränat på iksu igen.

Helkropp.

Relativt låg på energi igen, men gick rätt bra ändå.

Bänkpress:

3x100kg
    4x100kg
    8x90kg
    0x110kg
    1x110kg (2? år sen jag maxade.) Var för okoncentrerad första försöket.
    0x115kg.

Chins med handflatorna innåt:
    15reps PB.

Benpress:

8reps till failure max på en maskin.
    12-20reps lite lättare.

Hammerstrength:

12reps @ 40kg
    12reps @ 50kg
    12reps @ 55kg failure.
    Bra kontakt i ryggen.

Sittande rod:

10x90kg
    11x85kg

Tyngre än den på stepin.

Styrkelyftsövning? (namnet kommer jag intepå). Stång som man för över huvudet(militärpress) sedan ner till mag nivån, sedan upp igen. Hjälpte med rygg / benen vissa reps för att få me ddem med. Körde 10reps på stången plus 30kg, vilket normalt är 50kg. Men denna gång vet jag inte eftersom det kändes riktigt lätt.

Körde några set.

Ryggresningar.

1set marklyft,, 3reps på 130kg plus stång (150?).
    1set marklyft, 1rep på 150kg plus stång. (170?). Nu vet jag var mitt max är iaf, för tungt så inni helvete var det.

Latsdrag 3set inga märkvärdiga vikter, kontakt.

Sjukaste magsettet jag någonsin gjort:

(hade gjort några innan)
    6reps på 50kg failure
    sänkte vikten snabbt
    10-15reps på 45kg failure
    sänkte vikten snabbt
    6reps på 40kg failure
    sänkte vikten snabbt
    20reps på 35kg failure :S
    sänkte vikten snabbt
    22reps på 30kg failure
    sänkte vikten snabbt
    25-30reps på 25kg failure’
    sänkte vikten snabbt
    50reps på 20kg failure, här var jag nära spy, men körde en gång till
    sänkte igen
    70plus reps på 15kg till failure.

Bästa formen någonsin efter passet när jag skulle duscha. Väldefinierade muskler(speciellt armarna) är inte vardag för mig.

”Morgonträning” med lite mage och ben, 50 explosiva knäböj med kroppsvikt bland annat. Sedan frukost, andra halvan av kebabrullen som blev av från igår. Utöver det kommer resten av dagen bestå av rån och gravad regnbågslax (som jag hittade för 60kr / 900g) pga att bästa före är idag den 18e :emo-thumb

Åker hem ikväll och imorgon blir det lite mer kontrollerat matintag. Inte vägt mig på länge nu, tänker vänta tills på Måndag morgon, blir spännande. Måttet går iaf neråt, nu är magen på 89cm (fortfarande alldeles för mycket) och armarna minskar iaf inte utan ligger stabilt på strax över 40cm.

Vikten står stabil runt 82-83kg med kläder, går jävligt långsamt det här. Men när styrkan ökar och midjemåttet minskar i bra takt (87cm denna morgon) ska man väl inte klaga.

Kommer bli mer träning framöver, har fått en kompis inhakad på att börja träna sen han sett mina framsteg och mitt hemma gym, ska bli kul att se han utvecklas då jag tror han har riktigt bra anlag att bli riktigt vältränad.

Nej, nu vill jag nå 80kg. Sedan kanske jag tar 1-2 veckor med mer mat och tyngre träning för att sedan köra slutspurt till Juni.

Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.